Nog ff en dan ga ik naar Australie (8 nov) wie heeft er tips

06-10-2007 16:31 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na lang wachten is het nu bijna zover ik ga voor een maand backpacken in Australie. Ik ga van Sydney naar Cairns.

Wie heeft er leuke tips voor me die ik echt zou moeten doen, volgens jullie. Ik heb zelf ook het een en ander, snorkelen, fraser eiland, Sydney, cape tribulation. En is het zo dat de hostels liever niet willen dat je je eigen slaapzak meeneemt. Het lijkt mij ranzig om onder die dekentjes van hun te liggen. En wie heeft er een leuk goedkoop hotelletje in Sydney voor de 3 of 4 nachten.Ik ga alleen.Geen hostels, want ik wil ff aclimatiseren. En mijn eigen gang gaan. Maar daarna slaap ik gewoon in hostels hoor.Ik heb er zo een zin in. KAN NIET WACHTEN
Alle reacties Link kopieren
Speltip nr 1: niet op giftige slangen trappen.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt een lakenzak meenemen, weegt niet zoveel en dan heb je toch een buffer tussen jezelf en een deken.



Een goedkoop hotelletje in Sydney, dat wordt moeilijk. Je kunt het Formula1 hotel proberen, die is niet zo duur, zit ook in de stad en dan heb je toch je eigen kamer en douche/toilet.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
We zijn afgelopen februari geweest. Aanraders:

Snorkelen in Cairs ( duiken is veel duurder en met snorkelen zie je veel meer!)

Vanuit Cairns kan je met een treintje naar Kurunda,hier heb je allemaal kraampjes en 3 dieren parken, kun je walibi s voeren. Ook kun je hier fantastisch wandelen door t regenwoud.

Ook t park in Cairns bij de botanische tuin is leuk en gratis.

En de boulevard met gratis zwembad is leuk.

Fraser Island is erg grappig heel de dag hobbelen in een 4 wheel drive bus.

Brisbane is een mooie schone stad met veel winkels en op de southbank op zaterdag een markt en wederom een gratis zwembad . Je kunt een dagkaartje kopen voor de rivierboten en overal in en uitstappen ligt aan t aantal zone' s dat je koopt.

In Sydney is genoeg te doen, t is leuk als je een kamer in t centrum hebt.

Wij hadden eerst een kamer in het alfredpark hotel, is een soort hostel vlakbij t station. Wel erg simpel, wij hadden een 2 pers kamer met badkamer.

Er is een grote gemeenschappelijke keuken en overdekt terras en gratis internet.

Ligt tegenover een groot Park.



We zijn ook nog in townsville geweest maar vond t niet zo byzonder misschien is de white sundays iets voor je.



Heel veel plezier!! :rolling:
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wel gaan duiken. Je komt er nooit meer en de opmerking 'met snorkelen zie je meer' is niet mijn ervaring. Wel zou ik gaan duiken vanuit Cape Tribulation of Port Douglas, is een stuk minder druk dan vanuit Cairns.

Cairns vond ik overigens helemaal niet zo'n leuke stad. Gaf mij een heel erg Lloret de Mar gevoel.

Cape Tribulation doen! Heel mooi, misschien moet je zelfs nog verder noordelijk gaan als je de tijd daarvoor hebt.



Brisbane vond ik wel een leuke stad, maar wel een stad als veel andere steden. Niet zo bijzonder, misschien op Southbank na. Ik zou dit gewoon overslaan en dan een natuurpark extra plannen.

Sydney daarentegen wel zeer de moeite waard om wat tijd door te brengen. Leuke bezienswaardigheden en activiteiten. Het strand van Manly vond ik het leukst.



Fraser Island, Magnetic Island (bij Townsville) en Whitsundays vond ik mooi en leuk. Fraser Island vanuit Rainbow Beach doen is korter en minder druk dan Hervey Bay. Wel minder keus in mogelijkheden daarmee.



Ik zou niet teveel tijd besteden aan het gebied rond Surfers paradise. Overslaan zelfs. Gewone badplaatsen, niks bijzonders.

Wel een leuke badplaats vond ik Byron Bay.



Tip! Rijd niet alleen de kustweg af, maar kijk ook eens naar de diverse natuurparken iets meer het binnenland in. Neem daar ook gewoon lekker de tijd voor. Waanzinnig mooi.



Voor mij is het alweer jaren geleden dat ik geweest ben, dus misschien zijn sommige tips van female26 wat beter, want recenter.



Veel plezier en kijk maar eens op de prikpagina van Australie (www.australie.pagina.nl) en het forum. Heel veel informatie van verschillende reizigers.
Alle reacties Link kopieren
en voor de leukste/schoonste hostels: bugaustralia punt com en dan hostels kiezen. Per staat en dorp/stad. Heb ik ze altijd uit gehaald en nooit bedrogen uitgekomen.

Veel plezier, wou dat ik terugkon! Oh ja, misschien nog een tip voor Fraser Island: probeer zelf een groepje te vinden en niet met een hostelbusje te gaan. Wij hebben met 4 man een legerjeep gehuurd en was SUPER.
Alle reacties Link kopieren
Ja, wat Ing zegt: vooral wel gaan duiken, hallo, het is het Great Barrier Reef.

En Byron Bay vind ik ook een aanrader.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Mijn tip:

Ga naar Dracula's ( thema restaurant ), erg leuk. Zit aan de Goldcoast ( google anders maar even ).
Alle reacties Link kopieren
Up!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven