Londen met 15 jarige zoon. Tips aub!

08-10-2007 15:17 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort ga ik (gezellig) met mijn zoon (15) een paar dagen naar Londen. Ik ben nog nooit van mijn leven in Londen geweest en ben dus errug benieuwd wat ik absoluut moet doen en moet gaan zien in Londen. We hebben al een leuk hotel uitgezocht. Graag ook tips wat betreft vervoer daar (metrokaart?) Ik kijk erg uit naar jullie reacties, dus kom maar op!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Recentelijk zijn de metro-prijzen veranderd (stuk duurder. Een enkeltje is nu 4 pound), weet nu niet meer precies de prijzen, een dagkaar WAS altijd het goedkoopste om te doen. (of een weekkaart). Zijn jullie erg van cultuur, of liever wat anders?

De toeristische "must-see's", natuurlijk Buckingham Palace, Big Ben (NB; die is in onderhoud, dus verwacht 'm niet te horen ;)), Houses of Parliment, Westminster Abbey etc etc. Je kan ervoor kiezen zo'n bus-tour door de stad te doen, dan heb je meteen (in een, of een halve dag) al dat soort plekjes gehad. (En je hebt meteen de dubbledecker experience meegemaakt :p). Heb je de ander dagen tijd voor de goede kanten van London.

Kwa musea; ik kan tate modern aanradden. Zeker de turbine hal, (Turbine hal is gratis. Net als de meeste musea trouwens) het museum zelf is groot en ben je veel tijd kwijt. Dat is wellicht zonde voor een paar dagen-bezoek. St. Pauls, whispering Gallery. (ik vond het vrij prijzig), wel gaaf. (De koepel van St Pauls is zo gebouwd dat je elkaar van meters afstand kan horen fluisteren). Het British Museum zou ik de komende maanden even mijden. Er is een GE-WEL-DIGE expo (Terracotta Waroirs) op het moment, maar die is al lang en breed uitverkocht en het is daar dus enorm druk. Wat er is het V&A is weet ik even niet.. Vaak hebben ze hele goeie tijdelijke tentoonstellingen. Het Science museum is vooral leuk voor jonge kinderen.

Alle grote warenhuizen kan je vinden op Oxford Street (Undergroud-halte; Tottenham Cout Road). De kerstsferen beginnen te komen, dus een kort bezoekje is het waard. (verlichting!) Als je zoon van het voetbal is, kan je misschien naar een van de grote Premier Ship clubs gaan (Asenal, Chelsea, Tottenham Hotspur etc etc)... Ehm.., wat verder.. Covent Graden is verder een aardig gebied, maar wel toeristisch.

En let op je portomonee, zeker in de tube. ;) Waar ben je zelf trouwens in geintereseerd?
Alle reacties Link kopieren
Ik vergeet natuurlijk London nr. 1 toeristische attractie; London Eye!
Alle reacties Link kopieren
Hanneke is zeer uitgebreid. Bijna niets aan toe te voegen.

Wat ik zelf heel leuk vond was de audiotour in de Tower of London. Je loopt dat rond met een discman en op elke lokatie wordt iets verteld over vroegere tijden. Wel veel moord en verderf, maar wellicht juist voor je 15-jarige zoon erg leuk.
Alle reacties Link kopieren
Als je een SightSeeingtour gaat doen dan raad ik je aan om naar The Big Bus Company te gaan. Dat is 10 pond voor je zoon en 22 voor jezelf. Het ticket is geldig voor 48 uur en je komt meteen overal. Het is hop on en hop off dus je kunt rustig gaan winkelen en wat attracties bezoeken. Je hebt tevens een Engels sprekende gids op de bus en als je online besteld is het goedkoper! Oh en er zit een riviercruise bij in begrepen.



Er is ook nog een ander bedrijf maar die is echt ruk -__-



Ing2 heeft gelijk wat betreft de Tower. Geweldig om eens te zien en maar 16 pond voor een volwassene en iets van 9.75 ofzo voor een kind. Buckingham Palace zit jammergenoeg weer dicht voor dit jaar en Changing of the Guard is alleen 1x in elke 2 dagen tenzij het echt regent, dan gaat het helemaal niet door. Die kostuums zijn 1000 pond per persoon en die willen ze goed houden.



Als je naar London gaat dan geld 15 nog steeds als kind qua entree. 16 is volwassen, dus let er goed op.



Als je zoon van griezelen houd dan raad ik The London Dungeon ook aan. Goed voor ruim anderhalf uur vermaak.



Mocht je nog een toneelstuk of musical willen zien ga dan naar de officiele half price ticketh booth. Laat je niet voor de gek houden op leicester Sq. door al die kleine zogenaamde half price hokjes. Die lui chargen je zo 60 % bovenop je kaartje als booking fee. D'r is er maar 1 en die staat voor beide Odeon Cinema's. Meeste kaartjes varieren tussen 25 en 30 pond en ze hebben dingen zoals Chicago, We Will Rock You, Avenue Q Deze 3 zijn erg geschikt voor 15 jarigen en volwassenen.



Museum of London is trouwens ook erg leuk en bovendien gratis.



The Prince Charles Cinema op Leicester Sq. heeft altijd films voor een paar pond. Deze zijn vaak wel al een tijdje op release maar het heeft een geweldige sfeer.



Day Travelcards (off peak) kun je krijgen voor 5,70 ofzo voor zone 1 en 2 en dan kun je de metro en de bus gebruiken.



Exclusieve winkels zitten er vooral in het Kensington gebied zoals Harrods, Versace, Burberry etc.... Oxford Street is de grootste winkelstraat met high street Fashion en grote warenhuizen zoals House of Frasier, M & S, Debenhams etc In Soho/ Covent Garden heb je vaak kleine boetiekjes, winkeltjes, vintage en retro dingen



Ik hoop dat je hier wat aan hebt en veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Hanneke heeft idd al heel veel opgenoemd. Het enige wat me nu nog even te binnen schiet is Harrods! Heel groot warenhuis (en héél duur haha!) Verder heb ik in de zomervakantie ook alle typische toeristische dingen gezien, winkelstraten, musea etc. Het enige wat ik jammer vind is dat er geen musical/theater heb gezien (phantom of the opera bijv.). Maar dat moet je ook maar net leuk vinden.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook al tickets boeken bij lastminute.com (.co.uk) voor musicals (vanaf 10 euro) of een mealdeal, dan zit er nog een maaltijd bij in voor 20 euro. Ook entreekaartjes en ghosttours/Jack the ripper walk. London Dungeons is dan zeker leuk om te doen.



Misschien een (half) dagje naar Camden town? Daar zal je zoon zeker zijn ogen uitkijken. Leuke markt met van alles en nog wat.



Je kunt goed en goedkoop eten bij een wetherspoon/Lloyd's restaurant. Er zit er 1 op Leicester square (rechts naast de grote Odeon), 1 op Shaftesbury Avenue en 1 bij Marble Arch (ook naast de Odeon). Daarnaast kun je goed buffet eten bij Deep Pan Pizza.



Als hij van speel/videoautomaten houdt kun je eens een kijkje nemen in de trocadero tower op leicester Square.



Je kunt heel erg veel met de bus doen. Dagkaarten hiervoor zijn het goedkoopste. Je ziet vanalles onderwerg en ze rijden echt overal.



Misschien trouwens ook leuk: Hamley's op Regent Street. Super grote speelgoedwinkel. Vindt zelfs mijn man iedere keer weer leuk.
Alle reacties Link kopieren
Eh Biebeltje, ik denk dat je ponden bedoelt in plaats van euro's? ;)
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk wel ja :-$



Foei, heb er nog wel drie jaar gewoond (en vorige maand nog geweest)
Alle reacties Link kopieren
Camden town kijk je inderdaad je ogen uit! (Ben toen ook nog half lachend/geergerd een winkel uitgelopen, kwam meteen een man op ons af met verkooppraatjes. Liepen we terug..alweer. Bedacht de persoon waar ik mee was dat ze toch nog terug wou voor dat ene leuke item. Begon hij weer, en ik mompelde iets en draaide om en liep weg..Een collega lachte zijn medecollega uit met z'n verkooppraatjes)

En in die speelgoedwinkel hebben we ons ook heel lang vermaakt, haha!



Dat van die musicals kwamen we nogal laat achter dat we dat beter vantevoren hadden kunnen boeken, ipv bedenken toen we daar waren..
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat een leuke berichten!!!!!! Allemaal heel erg bedankt! Gisteren heb ik geboekt en de 25e gaan we voor 3 dagen naar Londen. Zo te zien komen we tijd te kort! Ondanks dat er genoeg te doen is, zijn tips natuurlijk nog altijd welkom!



Groetjes
Zó, leuke ideëen inderdaad zeg, ik krijg ook weer helemaal zin om te gaan!



Ik kan Camden inderdaad ook echt 100% aanraden, vooral voor een 15-jarige, jullie zullen je ogen uitkijken daar - de markt is alleen in het weekend, dus hou daar wel rekening mee.



En verder ben ik ooit eens heeeel lang geleden naar een "bewegende" madam Tussaud geweest, ben de naam kwijt maar misschien dat iemand anders het weet. Hier heb je allemaal popsterren die bewegen en zingen, Janis Joplin, Elvis Presley die uit een piano komt. Nu ik er zo over nadenk denk ik haast dat ik zelf zo'n jaar of 15 was, dus is wel heeeeel lang geleden, maar het maakte wel indruk in ieder geval.



Harrods is ook leuk, gewoon om 100 keer "jeeemig, zó duur!" te zeggen. De food hall is errug indrukwekkend.



En verder is mijn favoriet altijd Covent Garden, leuke winkeltjes, gave straatartiesten...



Ooooh, ik wil ook weer!!! :)
Oh en loopt de Starlight Express musical daar nog? Als dat zo is dan zou ik daar ook zeker heengaan, daar rollerscaten ze gewoon over je heen!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ieder voorjaar 5 dagen naar Londen, was er inmiddels al zón 25x.

Voor een 15-jarige jongen lijken me leuk"

- Covent Garden (ga o.a. op je gemak een uurtje zitten kijken naar de straatartiesten, vooral die op het kerkplein)

- Camden Town (op zondag, evt. op zaterdag)

- Science Museum

- de Tate Modern moderne kunst in een verbouwde electriciteitscentrale, leuk om hier naartoe te lopen over de Millenium Bridge

- een rondrit met de hop-on hop-off bus
Alle reacties Link kopieren
Hm, bijna alles is inderdaad wel genoemd. Ik vind Natural History Museum ook altijd erg leuk.



Speakers Corner in Hyde Park op zondagochtend, al die mensen op een sinasappelkistje en speechen maar.



Veel plezier iig!
Londen is geweldig, ook voor 15-jarigen :)



Covent Graden is handig als lunchvermaak. Lekkere broodjes kopen end an naar de straatartiesten kijken. En inderdaad speakers corner op zondagochtend in Hyde Park. Moet je wel het geluk hebben dat er een 'leuke gek'tussenzit, maar meestal wel.

Londen Eye geeft een prachtig uitzicht al vind ik het wel heel erg duur) en ook relaxt lunchen in een van de parken doet het altijd goed.

Als je wilt winkelen zou ik je aanraden rond te kijken in het centrum en dan naar 1 vand e grote winkelcentra in de wat verder gelegen wijken gaan en daar kopen wat je witl hebben. Vaak hetzelfde spul en veel goedkoper.

Starlight Express is inderdaad een hele leuke musical, maar geen idee of ie op dit moment draait, Chicago is ook leuk en Blood Brothers doet het bij die leeftijd vaak ook goed.

En als je van rust houdt is met een bootje van (ik dacht) Camden naar de Londen Zoo varen ook een aanrader, vond ik persoonlijk leuker dan de boten op de Theems. Veel minder massaal en minstens zo mooi.

Als je naar de bioscoop wil eigenlijk hetzelfde advies als voor het winkelen, de bioscopen in winkelcentra en wat verder uit het centrum zijn goedkoper en hebben vaak hetzelfde aanbod.



Heel veel plezier alvast.
Alle reacties Link kopieren
London Eye vind ik zeker een aanrader. Je kan online tickets boeken voor een bepaalde dag en tijd. Is niet alleen goedkoper maar je hoeft ook niet in de rij te staan. Online reservering uitprinten, daar laten zien en je kan doorlopen!
Alle reacties Link kopieren
Vlak bij de London Eye zit ook wel een aardig aquarium, mocht je zoon daar intresse in hebben.
Alle reacties Link kopieren
Tower Bridge Experience heeft minstens net zo'n geweldig uitzicht en is maar 6 pond voor volwassenen. Zou ik veel eerder aanraden dan de London Eye. Ligt ook aan het weer trouwens. Als het bewolkt is en je hebt al zo'n kaartje gereserveerd heb je er niets aan want je ziet erg weinig. Veelgehoorde klacht van toeristen. Het is namelijk al Oktober en het schijnt nou niet het beste weer te zijn daar op dit moment.



Starlight express is al een aantal jaren niet meer in London te vinden. Vorig jaar deden ze wel een UK tour, maar zeer onwaarschijnlijk dat die musical binnenkort nog eens terug komt naar de hoofdstad. Blood Brothers blijft idd. een geweldige musical maar is verplicht gesteld in het curiculum van het Middelbaar Onderwijs. Oftewel, je zit daar met minstens 5 schoolklassen tegenwoordig tenzij je in het weekend gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven