Geld & Recht alle pijlers

En het vrekken gaat door (Deel III)

20-04-2011 18:01 2993 berichten
Het vorige topic is in sneltreinvaart gevuld met allerlei tips. Daarom hier al deel III van de Viva Vrekkenclub.



Plaats hier al je gratis tips, actiecodes en goede vrekadviezen!



Iedereen is welkom!



De oude tips zijn hier terug te vinden:

Deel I

Deel II
Alle reacties Link kopieren
Centrale verwarming is gas inderdaad

Dubbele meter is voor stroom (dus electrische apparatuur)

Warm water is water volgens de watermeter en gas vanwege het verwarmen (als je tenminste een zg. combiketel hebt en geen electrische boiler)



Gas is verreweg het duurst, dus als je echt wilt besparen let daar dan op (verwarming niet te hoog, een uur voordat je naar bed gaat al lager zetten enzo). En kijk goed hoe je huis geisoleerd is. Een paar tochtstrippen hier en daar kost niet zoveel en levert een grote besparing op!
Alle reacties Link kopieren
Okay, thanks Mariap....dacht ik dus al.

Gelukkig hoef ik daar in de zomer niet op te letten (nouja....geen uren onder de douche...maar dat doe ik toch al niet).



Andere vrekkentip: check je bon direct bij de kassa. Nu ik zo extreem oplet doe ik dat dus echt.

Twee weken geleden was er ten onrechte prei aangeslagen van 1.19 en vandaag 2 keer tomaten ipv 1 en dat scheelde 0,65 cent. Geen grote bedragen, maar als ik sta op te letten welke tomaten het goedkoopst zijn, vind ik het niet lollig als ik alsnog de dubbele prijs kan betalen.

Dus weer terug naar de kassa en netjes mijn geld terug gekregen.
Ja, en dat zijn ook dingen waar ik echt van kan balen als ik thuis ben en het dan pas merk... Zou ik ook vaker goed moeten doen...
weten jullie nog dat ik een eeuwigheid geleden Hasbeens bij H&M besteld heb (met codes uiteraard)?

Ze zouden eind mei komen, maar de levering is uitgesteld tot half juni. Nu kreeg ik een mailtje van H&M dat ik daarom geen beziorgkosten hoef te betalen, scheelt weer mooi 5 euro.
Eén tubetje secondenlijm zou EUR 3,19 moeten kosten ?????

Ammedikkederrière !!!! Dat is acht harde Nederlandsche florijnen !!!!



In de pauze langs de Zeeman gelopen, twee tubes secondenlijm voor EUR 0,59.

Alle reacties Link kopieren
Met dit weer gaat bij mij de droger niet aan..........het zonnetje doet het werk voor mij.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
quote:Janna_ schreef op 01 juni 2011 @ 15:10:

Ja, en dat zijn ook dingen waar ik echt van kan balen als ik thuis ben en het dan pas merk... Zou ik ook vaker goed moeten doen...



Uiteindelijk is alles een gewoonte merk ik.

En die ben ik mezelf aan het aanleren.

Ik vrek nu een jaar en ben al aan veel dingen gewend maar nu ga ik de tweede stap maken en ook dit soort dingen invoeren en tot gewoonte maken.

Ook maak ik nu sinds kort boodschappenlijstjes waarbij ik ook bedenk wat ik nog in huis heb en een soort weekmenuutje maak (waar ik me niet strikt aan hoef te houden).

Merk dat ik dan veel minder koop en dus ook veel minder weggooi.

En de kassabon controleren.

En beter op de nacht en weekend stroom gaan letten.

En ik ga ook proberen zuiniger auto te rijden. Ik doe niet meer standaard de airco aan (mijn broertje zei me dat dat veel benzine kost...had ik zelf geen idee van) en ik let op mijn snelheid want heb echt geen trek in een boete.
Alle reacties Link kopieren
Goed idee Idd altijd de bon controleren! Sowieso als je actieproducten koopt of de korting er bijv wel af is.

Kan je trouwens niet vaker de fiets pakken ipv de auto? dat scheelt nog meer!
Alle reacties Link kopieren
Als je online een NS dagretour koopt kan je 3 mensen met 40% korting mee nemen. Vrijdag gaan we naar Utrecht dus dat scheelt.
Alle reacties Link kopieren
FF een vraagje over die New Wave actie. Ik heb vandaag een tube gel gekocht bij Kruidvat en de kassabon bewaard, maar ik begrijp dat je dan nog een bon moet hebben?
Alle reacties Link kopieren
Mag ik me ook melden?

Heb al eens mee gedaan een tijd terug, alsnog niet veel gevrekt.

Wil weer opnieuw beginnen en ga letten op fijne acties!



Als er iemand goede vrekacties weet qua benzine besparen, shoot! Dat is momenteel mijn grootste kostenpost
Alle reacties Link kopieren
Arnaris, hier een aantal tips om zuiniger te rijden;

Tips Nieuwe Rijden



Daarnaast tanken bij onbemande stations als Tango, Tinq etc. Maar ja, dan blijft het nog een duur grapje.
Alle reacties Link kopieren
layla: klopt dat je een bon moet hebben. Moet je ff bij de kassa om vragen want zonder krijg je je geld niet terug
quote:layla1969 schreef op 01 juni 2011 @ 21:14:

FF een vraagje over die New Wave actie. Ik heb vandaag een tube gel gekocht bij Kruidvat en de kassabon bewaard, maar ik begrijp dat je dan nog een bon moet hebben?



Je hebt inderdaad nog een ander bonnetje nodig. In de winkel hangt een flyer bij het schap met newwave producten. Ik stond al bij de kassa te zeuren om een formulier, had die flyer ook niet zien hangen



Vandaag bij het invullen kwam ik erachter dat ze bij het Kruidvat een andere actie verkeerd hebben aangeslagen. Via mijn voordeelkaart had ik een bon voor 50% korting op Biodermal sunspray. Zie ik toch net dat ze heel sneaky maar 25 % korting hebben gegeven. Dat scheelt ¤ 4,99. Morgen maar even terug...
Alle reacties Link kopieren
Ik zoek nog een kortingscode van Wehkamp. Wie kan mij er gelukkig mee maken?
Alle reacties Link kopieren
quote:anoniem0207 schreef op 01 juni 2011 @ 16:45:

Eén tubetje secondenlijm zou EUR 3,19 moeten kosten ?????

Ammedikkederrière !!!! Dat is acht harde Nederlandsche florijnen !!!!



In de pauze langs de Zeeman gelopen, twee tubes secondenlijm voor EUR 0,59.

Goed te weten want heb binnenkort ook zo'n soort lijm nodig.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mikske00 schreef op 02 juni 2011 @ 12:12:

Ik zoek nog een kortingscode van Wehkamp. Wie kan mij er gelukkig mee maken?



je hebt mail! (en een code dus).
Alle reacties Link kopieren
Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook nog een Wehkamp-code voor de liefhebbers!



Weten jullie trouwens al dat je ¤2.50 korting krijgt in de online shop van Hema als je lid wordt van de nieuwsbrief? Je moet alleen wel voor minimaal ¤10.- bestellen. Het is op te halen in een filiaal, dus je heb verder geen verzendkosten.
Alle reacties Link kopieren
Look o look snoep heeft nu een actie met een sticker op de zakken waarmee je een zak Zure Matten (ik vind ze niet te eten maar goed, op z'n tijd mogen mijn kids er wel wat van eten) gratis krijgt thuisgestuurd.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Mmm klinkt goed die zure matten actie, die gaan we morgen eens proberen te spotten in de supermarkt!
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan morgen naar de dierentuin met een 50% kortingsbon via MP.

En ik heb hier nog een streepjescode van de Friese Vlag voor een uitje met 50% korting. Wie heeft interesse?
Alle reacties Link kopieren
Gratis Demeter Biogarde Kwark



Demeter Biogarde kwark is heerlijk vol en rijk van smaak. Bereid met biologisch-dynamische melk, vegetarisch stremsel en de originele Biogarde cultures. Kwark zoals kwark bedoeld is!



De kwark zit verpakt in de originele kwarkbeker à 500 gram, met een hersluitbare deksel, zodat het product niet in één keer hoeft te worden gebruikt. Consumenten kunnen de herkomst van de melk in het product ontdekken via deze pagina.



De Demeter-kwark is in drie varianten verkrijgbaar: mager, halfvol en vol.



Probeer Zuiver Zuivel Demeter kwark nu gratis!

Koop Zuiver Zuivel Demeter kwark, dowload hier uw waardebon, print deze uit, vul hem volledig in en stuur op, dan ontvang je het aankoopbedrag terug!



Te koop bij (met name) Natuurwinkels.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Weet er iemand of de Blokker die goedkope treinkaartjes nog verkoopt? voor 29,95 onbeperkt reizen geloof ik...

De actie zag ik een paar weken terug maar ik ben m vergeten!
Alle reacties Link kopieren
Ik zie het niet meer op de site staan, ook niet bij het Kruidvat.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven