Geld & Recht alle pijlers

heb een vrijgezellenfeest maar vind het zo duur

17-03-2012 11:19 150 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames.



Mijn vriendin gaat trouwen en ze hebben een vrijgzellenfeest georganiseerd. Helemaal te gek natuurlijk. Al haar vriendinnen komen. Ze wilden het niet al te duur houden dus ze kwamen op rond de 115 euro p.p

Mijn vriend heeft ook een vrijgezellenfeest van haar vriend en komen uit op 150 euro p.p



dat is dus beide 265 euro en dan moeten we nog kleding kopen voor de bruilofd en een kado natuurlijk. Wij zaten te denken aan 125 euro voor de bruilofd. Ze zijn wel echt hele goede vrienden van ons. Ook zijn we met de bruilofd de hele dag uitgenodigd. De bruilofd is al over 2 maanden en we kregen het vorige week pas te horen, dus er echt voor sparen gaat niet omdat het kort dag is. Het kost ons 390 euro zonder kleding en benzine want de trouwlocatie is ook niet om de hoek. En we hebben nog 2 bruiloften in april en mei.....! maar daarvan geen vrijgezellenfeest. Daar hebben we wel rekening mee gehouden en voor gespaard. We kunnne erg weinig sparen...ook dure maanden geweest doordat er veel verbouwd moet worden aan ons huis, plus auto/wasmachine kapot...



Mijn vraag aan jullie dames:



Hoeveel geven jullie uit aan een bruilofd? is 125 euro veel of weinig? Voor heel de dag uitgenodigd?

En als je alleen op het feest wordt uitgenodigd, hoeveel geven jullie dan uit?

En hoe denken jullie over een vrijgezellenfeest??



Ik weet dat de meningen verdeeld liggen, want iedereen heeft een ander inkomen. De een kan het makkelijker dan de ander....maar een beetje globaal bekeken.



Ik hoor graag jullie meningen!
Alle reacties Link kopieren
Bruiloft is met een -T



Ik ben het wel een beetje met je eens: als vriendin zijnde wordt je vaak opgezadeld met hoge kosten voor een vrijgezellenfeest. Ik heb soms het gevoel dat daarin wordt doorgeslagen en dat je heel raar wordt aangekeken als je zegt dat het je te duur is. Dan zeggen ze: ja, maar het is toch een heel goede vriendin....tja, ik snap je wel hoor.



Waar je voor zou kunnen kiezen is om toch het te geven bedrag op de bruiloft te verlagen. Zie het vrijgezellenfeest dan ook maar als een soort kado. Ik vond het bedrag dat je wilde geven sowieso al vrij hoog!
Alle reacties Link kopieren
Is veel, vind ik dan.

Ben gelukkig van de leeftijd dat vrijgezellenfeesten er niet bij hoorden toen mijn vriendenkring trouwde. En een verbouwing uitstellen of een week droog brood en pannenkoeken eten voor een bruiloft dus ook niet he.

3 bruiloften in dezelfde tijd kun je wel met dezelfde kleding, ander sjaaltje of sieraden en je bent klaar
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het raar dat de vrijgezellendagen steeds zo duur worden gemaakt. De organisatie jaagt iedereen op kosten. Ik heb in het verleden eens gezegd dat ik een vrijgezellendg te duur vond, bleek dat toen velen het met me eens waren.

Daarbij vind ik 125 euro als kado ook wel veel eerlijk gezegd....
Alle reacties Link kopieren
ik moet het vrijgezellenfeest organiseren van mn vriendin die deze zomer gaat trouwen ... maar 150 PP ? damn daar hoef ik echt niet mee aan tekomen bij de andere meiden !

50 a 60 pp

misschien scheelt het dat we deze vriendin echt niet blij maken met een kroegentocht en dat soort fratsen
Alle reacties Link kopieren
quote:registreerjenu schreef op 17 maart 2012 @ 11:22:

Bruiloft is met een -T



Ik ben het wel een beetje met je eens: als vriendin zijnde wordt je vaak opgezadeld met hoge kosten voor een vrijgezellenfeest. Ik heb soms het gevoel dat daarin wordt doorgeslagen en dat je heel raar wordt aangekeken als je zegt dat het je te duur is. Dan zeggen ze: ja, maar het is toch een heel goede vriendin....tja, ik snap je wel hoor.



Waar je voor zou kunnen kiezen is om toch het te geven bedrag op de bruiloft te verlagen. Zie het vrijgezellenfeest dan ook maar als een soort kado. Ik vond het bedrag dat je wilde geven sowieso al vrij hoog!



OOO stom van mij met een d! haha

Maar daar zaten we ook aan te denken ja.

Vind het zo lullig om niet bij het vrijgezellenfeest aanwezig te zijn!
En 'word je' zonder T Registreerjenu (kon het niet laten )



Flippie, wat een enorme bedragen... Kun je niet iets regelen dat je maar een deel van de vrijgezellendag mee gaat, of jurk lenen van een vriendin / zus / nichtje?
Die -t ja



En was die 125 euro voor kado + kleding bruilofdt? Of alleen het kado? En zijn jullie alleen uitgenodigd voor het feest 's avonds? Want dan hoor je blijkbaar niet tot de allerbeste vrienden blijkbaar. Dan kan het allemaal wel wat minder lijkt me.



Maar ik deel je gevoel hoor, met al die kosten. Leuk dat vrienden trouwen, maar waarom moet ik daar steeds zoveel aan uitgeven?!
Ik vind het ook duur hoor. Nog even afgezien van of je het geld wel of niet hebt, het is gewoon duur, zulke uitjes. Persoonlijk hou ik dan ook nog eens niet van dit soort uitstapjes, dus dan is het helemaal zuur... Maar je kunt er weinig tegen doen, want je wilt er natuurlijk wel heen, omdat het een goede vriendin is! ...
Alle reacties Link kopieren
Wat een bedragen... Goed, ik ben geen goed vergelijkingsmateriaal want ik zit in de studentenbruiloften, maar dan nog. Ik vind 20 euro voor cadeau al veel als student. Zou nu misschien iets meer geven, maar inderdaad, wel een beetje verrekend met eventueel vrijgezellenfeest. Niet dat het een weegschaal is, maar als je alle twee ook al een (duur!) vrijgezellenfeest hebt zou ik wel minder cadeau geven.



Verder koop ik ook niet voor elke bruiloft een nieuwe outfit. Wel voor broers/zussen, maar voor vrienden alleen als ik niks fatsoenlijks meer in m'n kast heb hangen. Of net hoe het me uitkomt, want het is natuurlijk wel een goed excuus om lekker te gaan winkelen. Maar ook hier geldt: afhankelijk van wat ik voor de rest aan de bruiloft kwijt zou zijn.



Komt er eigenlijk op neer dat ik een soort budget heb voor een bruiloft, wat ik er maximaal aan uit wil geven en dat bedrag verdeel ik naar hoe het uitkomt over de verschillende kostenposten.
Ik vind het ook veel!

Die 125 euro... Wij geven altijd maximaal 100euro aan het bruidspaar. Dit was ook het gemiddelde bedrag wat wij kregen op onze trouwerij.

Ook het vrijgezellenfeest vind ik vrij duur. Maar dat hangt er natuurlijk ook vanaf met z'n hoeveel personen je bent en wat je gaat doen.



Op mijn eigen vrijgezellenfeest zijn we naar een sieraden workshop gegaan waar we allemaal een mooie ketting hebben gemaakt, daarna even met z'n allen uit eten en tot slot nog wat drinken met z'n allen. Ik geloof dat iedereen toen iets van 65 euro moest betalen.



Het is nu een beetje laat om iets anders te verzinnen, gezien het kort dag is. Een echte oplossing heb ik helaas niet voor je.
Kolere wat duur zeg! Daar zou ik ook niet aan meedoen hoor. Dat betalen wij voor 3 weken vakantie p.p.



Ik snap al die toestanden niet, waarom groter/duurder/extravaganter? Is het dan gezelliger?
Alle reacties Link kopieren
ik vind voor een vrijgezellenfeest ¤70-100 normaal maar het maakt ook uit hoeveel meiden er komen.

Een cadeau van ¤125 is erg veel, wij houden ¤50 per stel.
quote:emaille schreef op 17 maart 2012 @ 11:29:

Die -t ja



En was die 125 euro voor kado + kleding bruilofdt? Of alleen het kado? En zijn jullie alleen uitgenodigd voor het feest 's avonds? Want dan hoor je blijkbaar niet tot de allerbeste vrienden blijkbaar. Dan kan het allemaal wel wat minder lijkt me.



Maar ik deel je gevoel hoor, met al die kosten. Leuk dat vrienden trouwen, maar waarom moet ik daar steeds zoveel aan uitgeven?!De hele dag, las ik ergens
Ik vind E125 voor een bruiloft veel geld. Wij doen max E50.



Voor een vrijgezellenfeest vind ik E125 echt te veel, maar als het een echt goede vriendin zou zijn, dan zou ik die dag ook zeker niet willen missen. Ik zou het wel aangeven bij degene die het organiseert dat je het een best flink bedrag vindt.
Alle reacties Link kopieren
quote:bergamot schreef op 17 maart 2012 @ 11:29:

En 'word je' zonder T Registreerjenu (kon het niet laten )



Flippie, wat een enorme bedragen... Kun je niet iets regelen dat je maar een deel van de vrijgezellendag mee gaat, of jurk lenen van een vriendin / zus / nichtje?



Niemand heeft mijn maat helaas!!! heb 36, mijn zus 40 en andere 2 vriendinnen 38

maar ik ga mijn best doen om zo goedkoop mogelijk uit te zijn! schoen heb ik al....maar mijn vriend draagt het liefst altijd een spijkerbroek en een t-shirt

We hebben binnnenkort een vip avond bij de Shoeby en dan krijgt hij 20 % korting....maar blazers zijn ook vind ik duur. Hij wilt een licht blauwe blazer van linnnen. met een blouse en een nette broek....

Dat wordt een duur grapje! En anders toch maar een spijkerbroek....want nette schoenen heeft hij ook nooit aan alleen sneakers....dus die moet hij ook anders kopen. Een spijkerbroek kan toch best wel?????
Alle reacties Link kopieren
Waarom moet een vrijgezellenfeest tegenwoordig een hele dag zijn met allerlei workshops/lunchen/diners etc. Dat gaat toch helemaal nergens meer over? Ik voel me ineens oud omdat toen ik ging trouwen een vrijgezellenfeest betekende dat je een avond ging stappen met je vriendinnen en dat de enige kosten de consumpties waren en eventueel een gekke outfit voor de aanstaande bruid. Daar was helemaal niks mis mee....
Ik zou me doodschamen als bruid als ik mijn gasten zo op kosten zou jagen. Werkelijk waar...



Wij hadden geen dresscode en hebben er expliciet bij gezegd dat niemand zich verplicht hoefde te voelen om zich in het nieuw te steken. Kom zoals je bent!
Alle reacties Link kopieren
quote:sitka schreef op 17 maart 2012 @ 11:39:

Ik vind E125 voor een bruiloft veel geld. Wij doen max E50.



Voor een vrijgezellenfeest vind ik E125 echt te veel, maar als het een echt goede vriendin zou zijn, dan zou ik die dag ook zeker niet willen missen. Ik zou het wel aangeven bij degene die het organiseert dat je het een best flink bedrag vindt.Ik heb een mail van haar vriendin en zus ontvangen met de uitnodiging en daarin staat dat ze het niet te duur wilden houden en dus op 115 euro uit kwamen... haar vriendinnen hebben ook allemaal grote huizen en betere banen. Ik ga misschien alleen s'avonds mee...daar zit ik aan te denken....het is super jammer maar het is dan maar zo
Alle reacties Link kopieren
Ik ben met vrijgezellenfeesten meestal 'verhinderd'.



Ik zou proberen een deel van de dag te gaan. Dus vanaf het eten, of zelfs na het eten.



Ik denk dat ik het belangrijker vind om op de bruiloft zelf mooi gekleed te gaan, dan dat ik het hele vrijgezellenfeest bijwoon. Even geheel vanuit mezelf dus.

Kan best in een H&M-jurk zijn, maar geen geleende spullen die eigenlijk niet passen. Maar dat was al geen optie zei je.



Bedrag voor kado kan iets omlaang idd, maar daar dek je niet de kosten van twee vrijgezellenfeesten mee. En je wilt ook niet zonder kado op het feest staan, denk ik.



Maar doe wat jij wilt. Verbouwen is duur en jij hebt niet om dat vrijgezellengedoe gevraagd.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
quote:_ninthe_ schreef op 17 maart 2012 @ 11:34:

[...]





De hele dag, las ik ergensWij zijn heel de dag uitgenodigd ja. 125 euro willen we verlagen ja. Het is ook te veel ja.....lees het van meerdere ook
Ik vind het ook jammer dat het zo'n hele dag moet zijn. Zelf vind ik het vrij vermoeiend om om 11 uur al te beginnen met een high tea, daarna te gaan paintballen, daarna een workshop cocktails shaken te doen, vervolgens een diner en daarna nog uit te gaan (ofzoiets). Mij doe je er echt geen plezier mee.....
H&M is een goede tip trouwens. Daar kun je ook voor weinig een nette pantalon en hemd halen voor je partner.



En een set nette kleding is op zich een goede investering. Je partner kan de zijne ook aan met sollicitaties bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Dit zijn wel echt absurde bedragen voor een vrijgezellenfeest. Vooral als je zomaar met die kosten opgezadeld wordt zonder dat het van tevoren besproken is.

50 euro pp vind ik wel de max, juist omdat er zoveel extra kosten bijkomen voor cadeau en kleding.



En die 125 euro voor een cadeau vind ik ook wel heel veel. Daar zou ik ook eerder 50 euro van maken..
Maar is die 125 euro alleen voor kado of ook jullie kleding? Want voor het kado is het echt heel veel, kan minstens de helft van af. Kan je vriend weer een mooie broek kopen. Op sneakers zou ik zelf niet gaan... tenzij het op de uitnodiging expliciet staat, zoals bij helene31, maar anders denk ik dat jullie je zelf de hele dag bezwaard voelen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven