Geld & Recht alle pijlers

heb een vrijgezellenfeest maar vind het zo duur

17-03-2012 11:19 150 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames.



Mijn vriendin gaat trouwen en ze hebben een vrijgzellenfeest georganiseerd. Helemaal te gek natuurlijk. Al haar vriendinnen komen. Ze wilden het niet al te duur houden dus ze kwamen op rond de 115 euro p.p

Mijn vriend heeft ook een vrijgezellenfeest van haar vriend en komen uit op 150 euro p.p



dat is dus beide 265 euro en dan moeten we nog kleding kopen voor de bruilofd en een kado natuurlijk. Wij zaten te denken aan 125 euro voor de bruilofd. Ze zijn wel echt hele goede vrienden van ons. Ook zijn we met de bruilofd de hele dag uitgenodigd. De bruilofd is al over 2 maanden en we kregen het vorige week pas te horen, dus er echt voor sparen gaat niet omdat het kort dag is. Het kost ons 390 euro zonder kleding en benzine want de trouwlocatie is ook niet om de hoek. En we hebben nog 2 bruiloften in april en mei.....! maar daarvan geen vrijgezellenfeest. Daar hebben we wel rekening mee gehouden en voor gespaard. We kunnne erg weinig sparen...ook dure maanden geweest doordat er veel verbouwd moet worden aan ons huis, plus auto/wasmachine kapot...



Mijn vraag aan jullie dames:



Hoeveel geven jullie uit aan een bruilofd? is 125 euro veel of weinig? Voor heel de dag uitgenodigd?

En als je alleen op het feest wordt uitgenodigd, hoeveel geven jullie dan uit?

En hoe denken jullie over een vrijgezellenfeest??



Ik weet dat de meningen verdeeld liggen, want iedereen heeft een ander inkomen. De een kan het makkelijker dan de ander....maar een beetje globaal bekeken.



Ik hoor graag jullie meningen!
Alle reacties Link kopieren
Gister las ik dit topic en besluit nu toch even te reageren.

Hier hetzelfde laken en pak: deftige bruiloft en 2 vreselijk absurd duren vrijgezellenfeesten in het vooruitzicht. Vriendlief vind het te duur en gaat niet mee, hij vindt het zelf niet erg. Ik vind het wel erg dat zijn vrienden geen rekening houden met zijn budget! Ik zelf ga wel mee, maar doe niet aan alles mee met de meiden. Helaas. Ik vind het zelf geen probleem.

Het cadeau wat je noemt vind ik echt heel erg veel. Zat zelf te denken aan een leuke olijfboom, haha. Je geeft wat je wilt geven. Bij jezelf blijven is in dit soort gevallen heel erg belangrijk. Jaag jezelf niet op kosten als anderen dat wel doen. Mocht er bij ons hierdoor scheurtjes komen in de vriendschap, is dat maar zo. Dan weet je genoeg. Ik zal dan ook nooit een vriendschap onderhouden tegen elke prijs. Dat past niet bij mij. Ik hoor ook om me heen de bedragen die mensen als cadeau willen geven varierend tot 150 euro: belachelijk! Zij willen trouwen, zij willen een duur feest.

En ja, er is ook nog een dresscode: wij gaan in wat bij ons past. Wie weet koop ik nog wel iets nieuws, maar ik ga me zeker niet in alle bochten wringen.



Succes met je beslissing! Blijf bij jezelf, doe wat goed voelt.
quote:spuka schreef op 17 maart 2012 @ 21:57:

@Tuorrebout Als ik de ooit de bruid zou zijn, dan zou ik willen dat niemand aan mijn dag of de voorbereiding daarvan meer geld uit moet geven dan hij/zij wil (en kan zonder daar iets voor te moeten laten). Dat geldt voor alles (kleding, cadeau en vrijgezellengedoe)Uiteraard. Toen ik het vrijgezellenfeest voor onze vrienden organiseerde heb ik de genodigden gemaild en gevraagd wat het budget was wat een ieder wilde/kon betalen. Aan de hand daarvan activiteiten gepland zodat iedereen mee kon doen. Maar ALS ik zou kunnen kiezen dan vind ik het belangrijker dat ze bij het vrijgezellenfeest zijn dan het cadeau. Even los gezien van alle kosten.
Alle reacties Link kopieren
quote:flippie6 schreef op 17 maart 2012 @ 11:19:

Hoi dames.



Mijn vriendin gaat trouwen en ze hebben een vrijgzellenfeest georganiseerd. Helemaal te gek natuurlijk. Al haar vriendinnen komen. Ze wilden het niet al te duur houden dus ze kwamen op rond de 115 euro p.p

Mijn vriend heeft ook een vrijgezellenfeest van haar vriend en komen uit op 150 euro p.p



!



Inderdaad behoorlijke bedragen, heb zelf 3 vrijgezellenfeesten georganiseerd / mee-georganiseerd maar in alle gevallen eerst bij de genodigden geïnformeerd wat het budget was.



In alle gevallen zijn we er prima uitgekomen en in een geval hebben we de activiteit veranderd omdat het oorspronkelijke bedrag onacceptabel was voor een deel van de deelnemers.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
voor dat geld kan je zelf met een beetje fantasie een weekendje weg.
Alle reacties Link kopieren
quote:evelynsalt schreef op 18 maart 2012 @ 16:14:

voor dat geld kan je zelf met een beetje fantasie een weekendje weg.



Mijn idee ook! Voor het geld van het vrijgezellenfeest alleen al kan ik een retourticket kopen naar mijn broer op zonnig eiland (en bij hem in huis verblijven).



Ik verwacht geen bruiloften meer in mijn omgeving maar zoals ik er nu insta ga ik nooit meer naar een vrijgezellenfeest, tenzij rond 50 euro.
Tsja ik vind 't bedrag wel meevallen eigenlijk. Voor een avondje bij een goed restarant ben je toch ook 50¤ kwijt? Daarbij betaal je voor de vrijgezel.. En als je dan nog een activiteit komt, tsja dan loopt 't op.



Voor een bruiloft geef ik meestal 50¤ in een envelop en als ik daggast ben meer.
Alle reacties Link kopieren
Beelicious, het kan toch zo zijn dat mensen uit eten gaan al bijna nooit doen omdat dat te duur is?

Zelf geef ik zelden meer uit dan 25 euro als ik uit eten ga hoor.
Alle reacties Link kopieren
Wat je zegt 'in een goed restaurant', maar daar wordt bij dit soort feesten niet vaak naar gekeken, omdat het meeste van het budget wordt gebruikt voor drank en gekke gadgets waar de bruid in spé goed mee voor gek kan worden gezet.



En nogmaals, als ik ga eten in een goed restaurant kies ik daar mijn gezelschap voor uit. Als ik een weekend weg ga idem dito. Nu 'moet' je optrekken met mensen die je wellicht niet goed kent en dingen doen die een ander voor je verzonnen heeft.

Daar bedank ik voor, helemaal als het zoveel moet kosten dat ik daar samen met mijn lief een heel fijne avond van kan hebben. (In ons favoriete restaurant zijn we meestal rond de 115 euro kwijt.)



Het gaat erom dat je niet in een de portemonnee van een ander kunt kijken. Ik heb ook vrienden waarvoor 100 euro niets is, voor mij is dat anders. Godzijdank heb ik alleen maar mensen in mijn omgeving die dat snappen en er begrip voor hebben. En andersom kan ik ook prima genieten van hun verhalen over in mijn ogen onbetaalbare activiteiten of aankopen. Dat is vriendschap, volgens mij...
Alle reacties Link kopieren
Duur vrijgezellenfeest en belachelijk veel geld voor een cadeau!
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de genoemde bedragen ook erg veel. Ik heb nog niet veel vrijgezellendagen gehad, maar die ik had waren max 50,- (ook omdat meerdere het niet nodig vonden het heel duur te maken, je kunt zelf vaak ook hele leuke dingen regelen). En de vrijgezel vrijhouden kost de kop echt niet. Als je met 10 man bent scheelt dat dan een keer 5,- pp).

Voor een bruiloft geven wij ca 25,- per stel voor een avondfeest en ca 50,- als we er de hele dag bij horen. Dit zijn ook ongeveer de bedragen die wij gekregen hebben toen wij gingen trouwen (uitschieters naar boven of naar beneden daargelaten). Wat mijn vrijgezellendag gekost heeft weet ik niet, maar ik gok ook zo rond de 50-60 pp (gezien de act en het eten). En ik heb echt een prima vrijgezellendag gehad hoor (gelukkig niet één waarbij je als bruid voor paal gezet wordt, maar gewoon met een groep een leuke activiteit en daarna eten).

En kleding. Tja, ik ben zelf niet iemand die meent dat ie voor een bruiloft een gehele nieuwe (dure) outfit aan moet schaffen. Je kunt toch ook gewoon een leuk en net setje wat je als hebt aandoen? En anders idd kijken voor een leuk jurkje ofzo (mei is wellicht wel mooi weer), maar dan wel bij een goedkopere winkel. Ik heb me op mijn bruiloft echt geen seconde verdiept in de kleding van de gasten hoor....
Ik ben zelf nog niet getrouwd, maar wel wat vrijgezellendagen gehad. Tuurlijk moet 't draaien om de gezelligheid.

Ik hoop dat als de tijd daar is, dat mn vriendinnen me in een of ander pak hijsen en dat je dan in de stad van die lopnpe opdrachten moet doen. Daarna eten. En dan gaan stappen de kosten voor 't stappen zou ik zo op me nemen hoor.



Ik geef altijd 50¤ voor een bruiloft, 't bruidspaar heeft al genoeg kosten. Geen idee wat normaal is.



Op de uitnodiging van ons huwelijk zal zeker een dresscode staan. Ik wil die dag echt geen spijkerbroeken/sportschoenen zien!dat betekent niet dat ik iedereen in dure kleren verwacht. Bij c&a of h&m heb je net zo goed voor de heren een nette pantalon en overhemd en voor de dames iets soortgelijks of een leuk jurkje!
Alle reacties Link kopieren
quote:beelicious schreef op 19 maart 2012 @ 12:24:



Ik geef altijd 50¤ voor een bruiloft, 't bruidspaar heeft al genoeg kosten. Geen idee wat normaal is.

Ik ben benieuwd wat je hiermee bedoelt? Het is toch niet de bedoeling dat je een bijdrage geeft voor je aanwezigheid. Ik geef geld als er een spaardoel is. Nu stond er bij mij geen cadeautip op de kaart, dus dacht ik aan een olijfboompje of zoiets dergelijks. Het gaat om het gebaar en om nisk anders naar mij idee.
Wat een bedragen. Ik weet dat een avond uit best wat kan kosten maar 115 / 150 euro vind ik wel wat overdreven. Overigens heb ik laatst om deze reden een vrijgezellenfeest afgezegd. De kosten lagen toen op 100 euro pp. Dan idd nog de kleding, het kado of envelop. Werd me niet in dank afgenomen maar ja dan zijn het ook geen echte vrienden van mij denk ik dan maar want 100 euro is een kwart van wat ik over hou om van te leven en dus een groot deel van mijn budget.
Ik ben overigens wel naar de bruiloft geweest en geld ¤ 50,00 in een envelop gedaan (bijdrage huwelijksreis) en ook ¤ 25,00 bijgedragen aan gezamelijk cadeau van haar vriendinnen. Vond ¤ 75,00 wel genoeg.
Nou als 't bruidspaar een envelop op de uitnodiging zet neem ik aan dat geld welkom is. Deel kado, deel bijdrage van de bruiloft. Althans dat is hoe ik 't opvat.

Nu is 't echt niet zo dat ik daar dan enorm ga eten en drinken om aan de gift te komen hoor!
Alle reacties Link kopieren
Tja, is altijd vrij prijzig als een van je beste vrienden gaat trouwen .. moet zeggen dat ik rond de 100 euro vrijgezelle wel vaak tegen kom .. vind ik ook duur, zeker als het keer twee is! Maar is wel vaak zo, zeker als het een hele dag betreft ..

Denk een prima oplossing om alleen s avonds te gaan en dat je dan de enige bent .. tja, dat is dan maar zo!



Voor cadeau: 50 euro is echt prima bedrag! En als je alleen naar feest gaat dan is 25 euro ook goed!

Ben zelf getrouwd en dit was echt een beetje de standaard.



Persoonlijk zou ik trouwens vooral op cadeau en kleding bezuinigen ipv meegaan-aanwezig zijn. Ik heb namelijk geen idee meer wie wat heeft gegeven en wat iedereen aan had weet ik wel door de foto's maar vond ik echt niet relevant. Ik weet wel precies wie mee is geweest en tot het eind is gebleven, lekker heeft meegefeest.



Bovenal: veel plezier op de bruiloften!
Alle reacties Link kopieren
Ik zocht op dit onderwerp en vond gelukkig dit topic!

Ik zit met precies hetzelfde probleem.....

Kreeg net een mailtje over een vrijgezellenfeest van een hele goede vriendin. Starttijd feest: 15:30 uur, Daarna Workshop Cocktails maken, rondvaart door de grachten, uit eten en op stap.

Kosten: 100 euro p.p.

Ik vind dit sowieso te duur maar kan het ook niet missen.

We zijn met een nieuw huis bezig, ik ben zwanger van ons tweede kindje, mijn baan is niet helemaal zeker....kortom allemaal kosten.

We hebben echt enorm moeten sparen om straks wat ruimte te hebben voor een nieuwe inrichting, verfje op de muur dat soort dingen. En zelfs dan wordt het krap.



Zomaar 100 euro voor een middagje lol vind ik veeeeel te veel! En ik kan niet eens full swing meedoen vanwege mijn zwangerschap. Ben savonds helemaal kapot en drink ook geen alcohol.



Maar ik weet zeker dat ik de enige ben die het te duur vindt. De rest zwemt allemaal in het geld of hebben geen extra kostenposten op dit moment. Ik vind het zo moeilijk, wil geen spelbreker zijn en het gaat om een hele goede vriendin, niet zomaar een vriendin....pfffff.....
Kun je niet afspreken dat je alleen met het etentje meegaat en dan je eigen eten betaalt?



Dan ben je er toch een beetje bij en kost het je geen 100 euro (koopje trouwens voor dat programma, is het niet exclusief eten en consumpties?).



Workshop Cocktail maken en een rondvaart lijken me voor zwangere vrouwen niet de fijnste bezigheden.
Alle reacties Link kopieren
hoezo een probleem?

ga alleen mee uit eten,betaal daarvoor en iets ekstra,s voor de bruid haar deel en dan naar huis.jij hebt andere prioriteiten met je geld.echte vrienden zouden dit kunnen begrijpen.vind het zowiezo waanzin dat dergelijke feest zo veel moeten kosten.zou het vreselijk vinden als mn vrienden zich in bochten zouden moeten wringen om mee te kunnen doen.
Alle reacties Link kopieren
Helene het is sowieso exclusief het stappen savonds.

Ik denk dat ik inderdaad alleen mee uit eten ga. Ik hoop dat het me niet kwalijk genomen wordt maar als ik de organisatie mail wat de situatie is dan hebben ze het maar te begrijpen.

Het is gewoon dat ik me de enige zeur voel.......de rest vindt het allemaal geen probleem.



Heb meteen mijn vriendinnen instructies gegeven dat als ze mijn vrijgezellenfeest gaan organiseren (ben verloofd maar trouw pas zomer 2013) dat ze maar gewoon een BBQ in het park zetten met tig flessen wijn, gitaar mee en ik ben gelukkig.

Die 100 euro bewaren ze maar lekker voor zichzelf.
Alle reacties Link kopieren
Voor dat geld ga ik een heel weekend weg met 4 pers. Bovendien is het scheidingsgehalte zo hoog dat ik het er allemaal niet voor over heb. Als een vrijgezellenfeest ye diir is kan je ervoor kiezen om een deel van die dag mee te vieren.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ze al gemaild. Maar het voelt zo vervelend naar mijn vriendin toe....alsof ik er niet voor haar wil zijn ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook belachelijk veel geld. Pff.. Moet er niet aan denken zeg.

Ik kreeg vorig jaar ook een uitnodiging voor een vrijgezellenfeest. Best een goede vriendin, maar het programma sprak mij totaal niet aan, ik hou helemaal niet van stappen, en ik vond het veel te duur.

Ik heb haar gebeld en eerlijk gezegd dat ik niet meeging. Ik heb haar toen een week voor de bruiloft uitgenodigd, gekookt met een lekker drankje en dessert, en had een plakboek gemaakt met foto's van ons 2en, leuke aandenken, en wat anekdotes. Ze vond het echt heel erg leuk, en veel specialer dan haar vrijgezellenfeest.
quote:Suy schreef op 21 maart 2012 @ 12:47:

Ik heb ze al gemaild. Maar het voelt zo vervelend naar mijn vriendin toe....alsof ik er niet voor haar wil zijn ofzo.Bel haar op en leg het uit. Een beetje vriendin snapt dat gewoon.
Alle reacties Link kopieren
Maar ze weet er nog niks van. Ze weet op de dag zelf pas dat het plaats gaat vinden en dan ben ik er dus helemaal niet bij het eerste gedeelte. Ik vraag een andere vriendin wel om het dan uit te leggen.



Punt is dat het hier om mensen gaat waarvoor 100 euro niks is, echt niet. Ik ben de enige sloeber in het gezelschap;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven