Geld & Recht alle pijlers

Hoogte verzekerd bedrag uitvaartverzekering

22-05-2012 14:11 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd voor welk bedrag men zich ongeveer verzekert voor de kosten van een uitvaart. Ik heb van mijn ouderlijk huis uit een verzekerd bedrag van 2500,- meegekregen. Nu ik mijn dochtertje op deze polis wilde bijschrijven kreeg ik gelijk een verkooppraatje dat ik me toch wel moest bijverzekeren omdat dit bedrag veel te laag is om de werkelijke kosten van een uitvaart te dekken. Dat kan ik nog volgen, echter de beste man adviseerde me voor een bedrag van 11.000,- te verzekeren. Is dit reëel of bizar hoog? Ik hoef geen grootste uitvaart, gewoon de basic dingen.
Een crematie kost 5000 euro per persoon en een begrafenis 8000.



Kijk eens op uitzending gemist naar Kassa, daar was van de week een item over.
2500 euro is veel te weinig inderdaad.

Ik heb een tijdje geleden een uitvaart moeten regelen en die moest zo goedkoop mogelijk. Zonder rouwstoet, kaarten, advertenties, uitgebreide koffietafel, kleine zaal, geen dure urn maar verstrooien, korte dienst, geen bloemen, kostte dat geintje al een slordige 4000 euro.

Du ga maar na dat als je (nou ja, je nabestaanden) meer wensen hebt je zeker het dubbele mag rekenen.
Kijk even de kassa uitzending terug van afgelopen zaterdag, daar worden goede tips gegeven.

Hier heb je de uitzending.

http://kassa.vara.nl/tv/a ... toch-zelf-sparen/speel/1/
Alle reacties Link kopieren
Starshine schreef op 22 mei 2012 @ 14:19:

2500 euro is veel te weinig inderdaad.

Ik heb een tijdje een uitvaart moeten regelen en die moest zo goedkoop mogelijk.
Dat vind ik altijd een beetje sneu. Afhankelijk van de omstandigheden natuurlijk, maar er zijn nabestaanden die echt niets willen besteden.
Bazinga!
op z'n allerlaagst zit je al aan 3000. en dan heb je echt niets he, geen zaaltje, geen cake etc etc.

Voor de nabestaanden wel zo fijn om zelf niet te hoeven bijleggen, maar behalve een uitvaartverzekering kan je uitvaart natuurlijk ook betaald worden uit je nalatenschap.
vivalda schreef op 22 mei 2012 @ 14:35:

[...]





Dat vind ik altijd een beetje sneu. Afhankelijk van de omstandigheden natuurlijk, maar er zijn nabestaanden die echt niets willen besteden.
kan je vinden, maar jij weet helemaal niks van de omstandigheden en wat er aan vooraf is gegaan. En ik voel me allerminst geroepen om dat uit te leggen.
vivalda schreef op 22 mei 2012 @ 14:35:

[...]





Dat vind ik altijd een beetje sneu. Afhankelijk van de omstandigheden natuurlijk, maar er zijn nabestaanden die echt niets willen besteden.
Heeft toch niks met de nabestaanden te maken? Ik heb mijn crematie ook zo goedkoop mogelijk geregeld. Dus geen koffietafel, geen advertentie, goedkope kist
2.500 is iig veel te weinig, als je niets wil bij betalen. Bij 10.000 kom je vrij redelijk uit, schat ik zo in. Kijk wel uit wanneer er dragers ingeschakeld worden, dat is een post die behoorlijk kan oplopen.
Reken maar op 10.000 euro. Recent 2 begrafenissen gehad die zonder al te veel gekke dingen en een dure kist op dat bedrag uitkwamen.
Kinderen zijn tot 18 jr leeftijd gratis mee verzekerd, ik weet niet of dat bij alle begrafenispolissen zo is.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vader is vorig jaar gecremeerd, geen poespas, niks, maar 5 personen aanwezig en de simpelste koffie en cake. Kostte 7000 euro...



Zo wilde hij het overigens zelf hoor, waren zijn wensen.
Alle reacties Link kopieren
De steen van mijn moeder kostte al 6000 euro.

Alleen de steen, dus reken maar uit.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ik denk inderdaad dat 11.000 vandaag de dag een reëel bedrag is voor een standaarduitvaart (niet bijzonder groot of klein, geen speciale wensen maar ook niet low-budget), maar denk eraan het verzekerde bedrag na verloop van tijd weer te checken en evt. te verhogen, anders zitten je nabestaanden alsnog met de gebakken peren.
Alle reacties Link kopieren
zorg dat je een verzekering afsluit de een standaard bedrag uitkeert waar je zelf de uitvaart van betaald. Mocht er dan geld overblijven dan krijg je dit zelf uitgekeerd.



Houdt er rekening mee dat als je een verzekering voor jonge kinderen afsluit, ze deze verzekering op 18 jarige leeftijd zelf moeten doorbetalen, doen ze dat niet dan ben je het betaalde geld gewoon kwijt. Vind ik jammer geld.



Wij hebben voor onze kinderen een koopsompolis afgeloten, eenmalig een bedrag betalen, en die keert bij het overlijden van d kids E 2500,- uit. Ik weet dat dit te weinig is, maar bijverzekeren kan altijd nog, en anders betalen we wel contant bij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven