Geld & Recht alle pijlers

Alleenstaande moeder en dakloos?

30-06-2012 01:29 306 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lange tijd heb ik getwijfeld een account aan te maken. Ik lees al jaren mee, maar erger me soms kapot aan de afkrakerij op bijvoorbeeld spelling of het afzeiken van mensen. Aan de andere kant is er niets meer te verliezen voor mij en heb ik gewoon advies nodig, dus let´s give it a shot. Ik zal proberen het zo kort mogelijk te houden.

Begin vorig jaar ben ik na huiselijk geweld bij mijn man weggegaan. Onze koopwoning ging in de verkoop (nog steeds niet verkocht) en hij is hier blijven wonen. Ik kon in het huis van een vriendin van mij. Voor de kids spraken we een co-ouderschap af. Ondanks alle spanningen bleef ik doorwerken, maar helaas raakte ik mijn baan kwijt wegens ‘tekort presteren’. Daarop volgden een periode van ellende. Met mijn uitkering kon ik financieel absoluut niet meer rondkomen. Met én de huur van mijn nieuwe woning, én de vele kosten voor de koopwoning met mijn ex bleef er geen geld over voor andere dingen. Maanden heb ik op het randje geleefd, waarbij ik er altijd wel voor zorgde dat mijn kinderen het goed hadden.

Na keihard knokken voor mezelf heb ik gelukkig wel weer een tijdelijke baan, maar het mag niet meer baten. Het huis waar ik nu in woon wordt binnenkort verkocht en ik moet eruit. Ik kan met geen mogelijkheid een vervangende woning krijgen. De wachtlijst voor huurwoningen via de woningbouw is gemiddeld 8 jaar. Een urgentieverklaring krijg ik niet, daarvoor moet ik blijkbaar uit de gevangenis komen ofzo. Huren via een makelaar kan niet, daarvoor heb ik een vast inkomen nodig. Anti-kraak kan ook niet, dat mag niet met kinderen. Ik heb verder geen familie waar ik terecht kan, en ook bij mijn vrienden is onmogelijk, met name omdat ik twee kinderen heb en al mijn vrienden klein behuisd zijn. Ik heb sinds kort een nieuwe relatie, maar mijn huidige vriend is er ook nog niet aan toe om mij met mijn kids in huis te nemen, en daar heb ik eerlijk gezegd gewoon alle begrip voor.

De wanhoop staat me nabij. Het kan toch niet zo zijn dat ik op straat kom te staan met mijn kids? Er moet toch een mogelijkheid zijn in dit land? Ik heb toch niet zo hard geknokt om op straat te gaan leven?

Wie heeft er goede raad? Ik zit niet te wachten op kritiek op de door mij gemaakte keuzes (zoals bijvoorbeeld nog meebetalen aan de woning van mijn ex). De dingen zijn zoals ze zijn. Ik schreeuw nu gewoon om hulp…
Alle reacties Link kopieren
Je kunt toch terug in de koopwoning?
Alle reacties Link kopieren
Wat denk je zelf feeks?
Alle reacties Link kopieren
Nee feeks, dat kan dus niet. Allereerst wilde ik daar zelf weg, omdat ik niet meer in dat huis kon zijn door alles wat daar voorgevallen was. Daarbij kon ik dat toen al niet betalen... En mijn ex zal echt niets doen om mij te helpen, maar dat terzijde.
Wat een toestand.
Alle reacties Link kopieren
ze betaalt er de helft aan en de keus tussen op straat staan met je kinderen of teruggaan lijkt me duidelijk
Alle reacties Link kopieren
anders daklozenopvang, lijkt me ook geen pretje met kinderen maar je moet wat
Alle reacties Link kopieren
quote:maantje91 schreef op 30 juni 2012 @ 01:36:

Wat denk je zelf feeks?Nou, kom jij eens met ideeën dan
Alle reacties Link kopieren
quote:feeks schreef op 30 juni 2012 @ 01:38:

ze betaalt er de helft aan en de keus tussen op straat staan met je kinderen of teruggaan lijkt me duidelijkTerug naar een man die er al eerder voor heeft gekozen geweld te gebruiken? Vreemd Feeks.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 30 juni 2012 @ 01:40:

[...]



Terug naar een man die er al eerder voor heeft gekozen geweld te gebruiken? Vreemd Feeks.op straat leven met kinderen is het alternatief.
Alle reacties Link kopieren
Goed meegedacht Feeks, maar ik ga liever dood dan dat ik daar naar toe terugga, neem dat van me aan!
Alle reacties Link kopieren
Ok.



Je hebt te weinig geld dus je kan niet meer mee betalen aan het huis. Jurofoon bellen, advocaat bellen, etc.

Dan zoeken naar een twee kamer appartementje. Dat betaal je en anders dus niet.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:ducata schreef op 30 juni 2012 @ 01:42:

Goed meegedacht Feeks, maar ik ga liever dood dan dat ik daar naar toe terugga, neem dat van me aan!dan heb je de daklozenopvang, leger des heils en dat soort instellingen, totdat je weer een vaste baan hebt
Alle reacties Link kopieren
quote:feeks schreef op 30 juni 2012 @ 01:41:

[...]





op straat leven met kinderen is het alternatief.Welnee alleen per definitie vast houden aan wat was kan gewoon niet TO. Anders kom je wél op straat te staan. Je kan zoveel afgesproken hebben je hebt er het geld niet voor.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:feeks schreef op 30 juni 2012 @ 01:40:

[...]





Nou, kom jij eens met ideeën danMorgen! Goed?
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 30 juni 2012 @ 01:43:

Ok.



Je hebt te weinig geld dus je kan niet meer mee betalen aan het huis. Jurofoon bellen, advocaat bellen, etc.

Dan zoeken naar een twee kamer appartementje. Dat betaal je en anders dus niet.





Ze wil geen kritiek op het meebetalen aan het huis, dus dat wil ze blijkbaar blijven doen.



Je nieuwe vriend laat je ook op straat leven begrijp ik uit je verhaal, ik kan me op zich wel voorstellen dat hij niet iemand met wie hij net iets heeft in huis neemt, maar lullig is t wel
Alle reacties Link kopieren
quote:ducata schreef op 30 juni 2012 @ 01:42:

Goed meegedacht Feeks, maar ik ga liever dood dan dat ik daar naar toe terugga, neem dat van me aan!Daarnaast lijkt het me niet echt een goede omgeving voor kinderen om op te groeien.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:mazzelen schreef op 30 juni 2012 @ 01:45:

[...]





Morgen! Goed?nee, t meiske wat commentaar leverde, jij niet
Alle reacties Link kopieren
Oh meid, ik vind het heel erg voor je. Maar ik zou het ook niet weten. Raar dat je nieuwe vriend je niet wil helpen, rare vriend is dat. Ik hoop echt dat je een oplossing gaat vinden.



En, Feeks; doe ff normaal. Hoe oud ben jij? Jouw reacties slaan nergens op, ga ergens anders vervelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:feeks schreef op 30 juni 2012 @ 01:46:

[...]





Ze wil geen kritiek op het meebetalen aan het huis, dus dat wil ze blijkbaar blijven doen.Dat is geen kritiek het is een feit dat dit dus niet kan.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 30 juni 2012 @ 01:46:

[...]



Daarnaast lijkt het me niet echt een goede omgeving voor kinderen om op te groeien.





eens maar ze moet iets, in een tentje in t bos lijkt me nou ook niet alles, hoewel dat nu nog wel zou kunnen.



Huur een vakantiewoning tot de tijd dat je weer een vaste baan hebt
quote:feeks schreef op 30 juni 2012 @ 01:46:

[...]





nee, t meiske wat commentaar leverde, jij niet Ik wil best meedenken, maar nu even niet. Het is echt midden in de nacht.
Alle reacties Link kopieren
quote:feeks schreef op 30 juni 2012 @ 01:47:

[...]

Huur een vakantiewoning tot de tijd dat je weer een vaste baan hebtZet anders deze zomer een caravan ergens op een camping.Geeft je iiig een aantal maanden rust en tijd om voor de winter een betere woning te zoeken.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:cajean schreef op 30 juni 2012 @ 01:47:

Oh meid, ik vind het heel erg voor je. Maar ik zou het ook niet weten. Raar dat je nieuwe vriend je niet wil helpen, rare vriend is dat. Ik hoop echt dat je een oplossing gaat vinden.



En, Feeks; doe ff normaal. Hoe oud ben jij? Jouw reacties slaan nergens op, ga ergens anders vervelen.Ik geef een aantal suggesties, jij mag dat niet normaal vinden, ik denk daar anders over. Jij hebt mij niet te vertellen waar ik wel dan niet mag reageren,. Als het je stoort, klik je de negeerknop in, hoef je mijn reacties niet meer te lezen. Doe je dat niet, ook best, maar ga dan niet zeiken,.
Alle reacties Link kopieren
Allereerst sterkte! Ken t gevoel. Is t geen optie om particulier te huren maar dan niet via een makelaar? Ik zat ook in een tijdelijke woning waar ik uit moest met 3 kids en heb nu volgende maand een huis, waar ze geen inkomenseisen stellen. (maar dan moet je t wel kunnen betalen uiteraard).



En idd eens navragen of je het meebetalen aan de "echtelijke"woning niet kunt opschorten of stoppen.



Ook in je omgeving laten weten dat je op zoek bent, zo ben ik er ook aangekomen. (maar dat heb je waarschijnlijk al gedaan).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven