Geld & Recht alle pijlers

Alleenstaande moeder en dakloos?

30-06-2012 01:29 306 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lange tijd heb ik getwijfeld een account aan te maken. Ik lees al jaren mee, maar erger me soms kapot aan de afkrakerij op bijvoorbeeld spelling of het afzeiken van mensen. Aan de andere kant is er niets meer te verliezen voor mij en heb ik gewoon advies nodig, dus let´s give it a shot. Ik zal proberen het zo kort mogelijk te houden.

Begin vorig jaar ben ik na huiselijk geweld bij mijn man weggegaan. Onze koopwoning ging in de verkoop (nog steeds niet verkocht) en hij is hier blijven wonen. Ik kon in het huis van een vriendin van mij. Voor de kids spraken we een co-ouderschap af. Ondanks alle spanningen bleef ik doorwerken, maar helaas raakte ik mijn baan kwijt wegens ‘tekort presteren’. Daarop volgden een periode van ellende. Met mijn uitkering kon ik financieel absoluut niet meer rondkomen. Met én de huur van mijn nieuwe woning, én de vele kosten voor de koopwoning met mijn ex bleef er geen geld over voor andere dingen. Maanden heb ik op het randje geleefd, waarbij ik er altijd wel voor zorgde dat mijn kinderen het goed hadden.

Na keihard knokken voor mezelf heb ik gelukkig wel weer een tijdelijke baan, maar het mag niet meer baten. Het huis waar ik nu in woon wordt binnenkort verkocht en ik moet eruit. Ik kan met geen mogelijkheid een vervangende woning krijgen. De wachtlijst voor huurwoningen via de woningbouw is gemiddeld 8 jaar. Een urgentieverklaring krijg ik niet, daarvoor moet ik blijkbaar uit de gevangenis komen ofzo. Huren via een makelaar kan niet, daarvoor heb ik een vast inkomen nodig. Anti-kraak kan ook niet, dat mag niet met kinderen. Ik heb verder geen familie waar ik terecht kan, en ook bij mijn vrienden is onmogelijk, met name omdat ik twee kinderen heb en al mijn vrienden klein behuisd zijn. Ik heb sinds kort een nieuwe relatie, maar mijn huidige vriend is er ook nog niet aan toe om mij met mijn kids in huis te nemen, en daar heb ik eerlijk gezegd gewoon alle begrip voor.

De wanhoop staat me nabij. Het kan toch niet zo zijn dat ik op straat kom te staan met mijn kids? Er moet toch een mogelijkheid zijn in dit land? Ik heb toch niet zo hard geknokt om op straat te gaan leven?

Wie heeft er goede raad? Ik zit niet te wachten op kritiek op de door mij gemaakte keuzes (zoals bijvoorbeeld nog meebetalen aan de woning van mijn ex). De dingen zijn zoals ze zijn. Ik schreeuw nu gewoon om hulp…
Alle reacties Link kopieren
Wat reageren jullie weer heerlijk op z'n vivaforum's. TO is niet voor niets wanhopig. ik begin zo onderhand zo te balen van altijd weer die idiote, neerbuigende reacties .
Alle reacties Link kopieren
Zoals gezegd, gedane zaken nemen geen keer. Ik heb mijn keuzes bewust gemaakt (ben van nature erg principieel) en wil niet nog een keer door de hel nu ik net weer aan het opkrabbelen was.



Mijn huidige vriend verwijt ik niets. Ik heb alle begrip voor hoe hij er in staat, hoe moeilijk ook soms. Hij doet er alles aan om me te helpen, echt, maar de stap om mij en twee kinderen in huis te nemen is enorm voor hem, en daar kan ik inkomen. Ik geniet van onze relatie en wil deze niet verknallen door hem te dwingen samen te gaan wonen...
Feeks, doe eens niet zo lelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:cajean schreef op 30 juni 2012 @ 01:51:

Wat reageren jullie weer heerlijk op z'n vivaforum's. TO is niet voor niets wanhopig. ik begin zo onderhand zo te balen van altijd weer die idiote, neerbuigende reacties .Tnx... hier was ik dus al een beetje bang voor...
Alle reacties Link kopieren
sorry hoor, maar ik lees uit To's verhaal een soort wanhoop, beetje menselijk reageren lijkt me heel normaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:mazzelen schreef op 30 juni 2012 @ 01:52:

Feeks, doe eens niet zo lelijk.Ik geef een aantal tips, oa vakantiehuis huren, maar goed, ik zal niet meer lelijk doen.
quote:cajean schreef op 30 juni 2012 @ 01:51:

Wat reageren jullie weer heerlijk op z'n vivaforum's. TO is niet voor niets wanhopig. ik begin zo onderhand zo te balen van altijd weer die idiote, neerbuigende reacties .

Sorry!

Alle reacties Link kopieren
quote:ducata schreef op 30 juni 2012 @ 01:51:

Zoals gezegd, gedane zaken nemen geen keer. Ik heb mijn keuzes bewust gemaakt (ben van nature erg principieel) en wil niet nog een keer door de hel nu ik net weer aan het opkrabbelen was.



Mijn huidige vriend verwijt ik niets. Ik heb alle begrip voor hoe hij er in staat, hoe moeilijk ook soms. Hij doet er alles aan om me te helpen, echt, maar de stap om mij en twee kinderen in huis te nemen is enorm voor hem, en daar kan ik inkomen. Ik geniet van onze relatie en wil deze niet verknallen door hem te dwingen samen te gaan wonen...



Dan de straat maar op.



Sja ik bedoel.... jij kan wel vinden dat jij geen andere keuzes kan maken maar dat kan je natuurlijk wel. Hoe komt het dat je zo principieel bent zonder een dak boven je hoofd? Denk je nou echt dat je jij en de kinderen dan buiten het vizier vande jeugzorg blijven?



Principieel my ass. Je hebt het geld niet en wat je niet hebt kan je niet uit geven. Je kan dus dat huis niet betalen én ook nog een andere woning. Je gaat je kinderen toch niet op het spel zetten voor je principes?



Maar misschien ontgaat mij iets in je verhaal.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Particulier huren? Of een kamer huren. Wel klein, maar veilig. Kutsituatie.. Maar je moet wat. Succes, in ieder geval.
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
Alle reacties Link kopieren
En persoonlijk langs gaan bij een woningstichting wil soms ook wel eens helpen (hoor ik in verhalen om mij heen, alleen helaas niet bij de woningstichting bij mij in de omgeving, maar misschien het proberen waard?)
Alle reacties Link kopieren
Vlindertje, tnx, je geeft me een beetje hoop. Uiteraard weet iedereen om me heen dat ik keihard op zoek ben. Particuliere sector hier is echter ook schaars.



Ook vakantiewoningen zijn hier in de zomer absoluut geen optie. Caravan huren heb ik ook geprobeerd, maar hier in de omgeving ook niet gelukt (ivm school kan ik niet al te ver weg).
quote:cajean schreef op 30 juni 2012 @ 01:52:

sorry hoor, maar ik lees uit To's verhaal een soort wanhoop, beetje menselijk reageren lijkt me heel normaal.

Ik zal nooit meer lelijk doen. Had ik al sorry gezegd?

Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
ja, het is je vergeven
Alle reacties Link kopieren
quote:ducata schreef op 30 juni 2012 @ 01:56:

Vlindertje, tnx, je geeft me een beetje hoop. Uiteraard weet iedereen om me heen dat ik keihard op zoek ben. Particuliere sector hier is echter ook schaars.



Ook vakantiewoningen zijn hier in de zomer absoluut geen optie. Caravan huren heb ik ook geprobeerd, maar hier in de omgeving ook niet gelukt (ivm school kan ik niet al te ver weg).Koop een barrel en zet deze tijdelijk op een goedkope camping.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Of tijdelijk huren, huizen die te koop staan en niet verkocht worden (via wet leegstand)? Huur is dan alleen meestal redelijk hoog. Is alleen wel lastig met kids omdat je niet weet wanneer je er weer uit moet.
Alle reacties Link kopieren
Maarre, ik heb er geen verstand van maar is je ex niet verplicht alimentatie te betalen?
Alle reacties Link kopieren
http://link.marktplaats.nl/573591340



caravan, 400 euro
Alle reacties Link kopieren
quote:cajean schreef op 30 juni 2012 @ 02:00:

Maarre, ik heb er geen verstand van maar is je ex niet verplicht alimentatie te betalen?Misschien maar voordat dat geregeld is ben je ook al een tijd verder.
Alle reacties Link kopieren
Enn, ja, er ontgaat je heel veel in het verhaal, de details heb ik namelijk weggelaten. Ik hou het op de feiten zoals ze nu zijn, een lang inhoudelijk verhaal gaat daar wat mij betreft niets aan toevoegen. Ik doe alles voor mijn kinderen! Daarom staan de dingen er nu zo voor. Onbegrijpelijk voor buitenstaanders misschien, maar voor mij het resultaat van een lang en pijnlijk gevecht, waar ik verder ook niet op in wil gaan, sorry.
Alle reacties Link kopieren
http://link.marktplaats.nl/573553580



575 euro
Alle reacties Link kopieren
Door de co-ouderschapsregeling is mijn ex niet verplicht alimentatie te betalen....
Alle reacties Link kopieren
http://link.marktplaats.nl/571079515



875 incl grote voortent
Alle reacties Link kopieren
ok.



Natuurljk hoop ik voor je dat vannacht of morgen er iemand langs komt die de tip voor je heeft.Maar als dat niet zo is zal je toch de tering naar de nering moeten zetten en zelf zorgen voor hoe dan ook een tijdelijke optie (caravan, tent) . Het is gelukkig een soort van zomer nu die je dus respijt biedt tot de winter,
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:ducata schreef op 30 juni 2012 @ 02:05:

Door de co-ouderschapsregeling is mijn ex niet verplicht alimentatie te betalen....Je kinderen wonen de helft van de tijd bij hem?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven