Geld & Recht alle pijlers

Wat vind jij een hoog salaris?

03-07-2012 16:53 314 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nav het topic over verhuizen vraag ik mij het volgende af. To wordt redelijk aangevallen omdat ze 2500 netto per maand niet ziet als een riant inkomen.



Wanneer vinden jullie een inkomen hoog? Uiteraard hangt dit met vaste lasten samen maar mijn vraag gaat even puur om inkomen.



Ik denk dat eea samenhangt met je eigen referentiekader. 2500 netto zie ik als een prima inkomen maar absoluut niet hoog. hoog is in mijn ogen alles boven de 4500 netto.



Ben benieuwd naar jullie mening hierover.
Naar mijn idee is dat best een behoorlijk inkomen, niet super hoog, maar zeker niet weinig. Ik zit zelf met fulltime werken op een stuk lager, zo'n 1600 netto, dus voor mij is het veel.

Voor mensen die meer verdienen zal het denk ik anders zijn, omdat je het vaak toch bekijkt tegenover wat je zelf verdiend.
Ik vind boven de 2500 vanuit mijn referentiekader wel hoog. Nouja bovengemiddeld. Vriend verdient rond de 1600 met 32 uur en ik rond de 1000 met 25 uur. Maar je leeft natuurlijk ook wel een beetje naar wat je hebt.



Ik vind dat je niet moet klagen als je gewoon je huur kunt betalen, af en toe wat leuks kunt doen, 1 keer op vakantie kunt, niet elk dubbeltje om hoeft te draaien en je alle vaste lasten elke maand zonder zuchten kunt betalen. Dus dan bekijk ik het meer in verhouding dan afgaand op 1 bedrag denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie dat wel als een hoog inkomen. Echter mijn man verdient dus meer. Samen verdienen we meer dan ¤ 4000,- per maand. Onze uitgaven zijn daar overigens ook wel naar. Zeker nu we verhuisd zijn en dus in een groter huis wonen, met meer onderhoud en 2 auto's rijden ipv 1.
Het ligt er ook een beetje aan wat voor onkosten je zelf allemaal niet meer hebt he bij die ¤2500 netto. Zou best kunnen dat daar huisvestiging, verzekeringen, vervoer, telefoon en computer niet van betaald hoeven te worden maar dat dat voor rekening van de werkgever komt. Dan is ¤2500 best riant.
Alle reacties Link kopieren
Dat is het volgens mij ook, je leeft naar wat je hebt. Man en ik zitten samen meer dan ruim boven die 2500 vandaar ook mijn idee dat alles samenhangt met je referentiekader.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind ¤2500 netto wel een riant salaris.
Alle reacties Link kopieren
2500 euro bruto is ongeveer modaal, dus dan kan je best stellen dat 2500 netto hoger dan gemiddeld is ja.
Alle reacties Link kopieren
Hoger dan gemiddeld is objectief vast te stellen, maar het hoog vinden is vrij subjectief.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het genoemde topic niet gelezen, maar vind ¤ 2.500 per maand voor 1 persoon wel echt een hoog salaris.

Als het om 2 personen gaat (die niet fulltime werken) vind ik het een goed salaris, maar niet heel hoog.
Alle reacties Link kopieren
Voor een 23 jarige met 2 jaar werkervaring is het waarschijnlijk 'mega' voor een 40'er met een academische achtergrond en 20 jaar werkervaring is het geen 'hoog' inkomen.



Toen ik net begon me werken vond ik mezelf hartstikke rijk,terwijl ik nu van dat bedrag (in huidige omstandigheden) niet meer rond zou kunnen komen.
2500 netto is een prima inkomen. Het is meer dan menig persoon in zijn leven per maand verdient.



Maar inderdaad, het heeft ook met referentiekader te maken.
Het ligt maar aan het referentiekader. 2500 netto voor 1 persoon vind ik hoog maar niet 'belachelijk hoog'. Vergeleken met een bijstandsuitkering is het enorm veel, vergeleken met wat een bankdirecteur verdient is het zeer bescheiden. Voor een MBO-starter vind ik het heel hoog, voor een WO-er met 35 jaar werkervaring vind ik het normaal. Ik vind 2500 wel dusdanig hoog dat je niet moet zeuren over je financiële situatie in ieder geval (heb overigens het topic waarnaar verwezen wordt niet gelezen dus weet niet of dat aan de orde is).



Ik verdien 1700 netto voor 36 uur, mijn man 2000 netto voor een fulltime baan. Ik vind dat we veel verdienen: we wonen in een prachtig vrijstaand huis met enorme tuin, we kunnen elk jaar op vakantie, we hebben genoeg op de spaarrekening voor reserve en voor later. Meer heb ik niet nodig en met aanzienlijk minder zouden we ook nog leuk kunnen leven zonder acute financiële zorgen.



[Edit: hmmm, mosterd. Ik typ kennelijk te langzaam...]
Voor 1 persoon is het ruim voldoende.
Alle reacties Link kopieren
X
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij was de discussie op het andere topic ook niet dat TO veel of weinig verdiende. Maar ze zei dat ze relatief krap moest leven.
Ik vind dat je een hoog salaris hebt wanneer je zelf kunt beslissen waar je woont en daarnaast nog steeds voedsel en kleding voor je gezin kunt kopen én geld overhebt voor wat je 'leuke dingen' noemt.



Afhankelijk van je situatie krijg je ook nog eens subsidie voor het één en ander en per regio verschillen de huren / huizenprijzen nogal, dus netto salaris is vanaf een bepaald minimum op geen enkele manier een indicator voor welvaart.
Alle reacties Link kopieren
Armand dank voor de heldere verwoording
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel een riant salaris, zeker als je geen kinderen hebt.

Mijn man verdient 2200 voor 36 uur, en ik 1000 voor 20 uur.
het is hier binnen beter dan buiten
Alle reacties Link kopieren
Vergeet niet dat iemand met een inkomen van 2500 netto toeslagen misloopt.



Verder is het ook afhankelijk van waar je woont. In noord-oost Groningen zal zo'n inkomen best hoog zijn, ja en kun je je een vrijstaande woning veroorloven. In de randstad kun je net een flat op driehoog achter betalen.
You are not crazy, you are... colorful. Colorful in a way that might respond to medication.
Mijn salaris is iets meer dan 2500E netto, maar ik vind het echt geen hoog salaris hoor..

Als je met z'n tweeën woont, is het prima, maar in m'n eentje kan ik er dan wel prima van rondkomen, maar ik kan niet veel sparen en straks met het afbetalen van de IBG-lening wordt het best krap.



Voor mij is een hoog salaris vanaf 4000E ofzo..
Alle reacties Link kopieren
Wat Armand zegt.
Alle reacties Link kopieren
2500 euro netto vind ik een mooi salaris. Maar zoals anderen al zeggen, het is relatief.



Als er een gezin van moet worden onderhouden is het niet riant. Dan is het te doen, maar zeker niet riant.



Als je samenwoont met je partner en beide werkt dan is 2500 wel veel in mijn ogen. Stel dat de ander 'maar' 1500 verdient dan is 4000 een inkomen waar je zonder gekkigheid vrij ruim van kan leven.
quote:nettel schreef op 03 juli 2012 @ 17:32:

Armand dank voor de heldere verwoording zonder r
Alle reacties Link kopieren
Ik vind 5000 nogal weinig.
Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven