Geld & Recht alle pijlers

Hilarische gierige acties

18-07-2012 20:55 3075 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een ander topic waarin geschreven werd dat iemand werd uitgenodigd bij iemand te komen eten en daarna de rekening gepresenteerd kreeg, ben ik benieuwd wat er nog meer aan dit soort verhalen is.



Ikzelf heb meegemaakt dat een vriend mij gesmeekt heeft mee te gaan naar een bandrepetitie waar ik totaal geen zin in had. Ik wilde echt niet mee, maar hij heeft me overgehaald omdat hij geen zin had om alleen te gaan want dan zat hij zo alleen in de auto (het was een knap stuk rijden). Uiteindelijk toegegeven en na afloop zat hij in de auto op de achterkant van een envelop uit te rekenen hoeveel ik moest bijdragen aan de benzinekosten



Een vriendin had zich verheugd op de bruiloft van haar Turkse collega, en opgedirkt, verheugend op de welbekende Turkse gastvrijheid, toog ze daarheen om vervolgens bij binnenkomst 2 consumptiebonnen uitgereikt te krijgen en als ze meer wilde drinken, moest ze dit zelf betalen.



Wie heeft meer van dit soort dingen meegemaakt?
Alle reacties Link kopieren
quote:Bagheera schreef op 18 juli 2012 @ 20:55:

Een vriendin had zich verheugd op de bruiloft van haar Turkse collega, en opgedirkt, verheugend op de welbekende Turkse gastvrijheid, toog ze daarheen om vervolgens bij binnenkomst 2 consumptiebonnen uitgereikt te krijgen en als ze meer wilde drinken, moest ze dit zelf betalen.



Dit is vrij normaal.. Vaak worden veel mensen uitgenodigd op turkse bruiloften en als de locatie al heel duur is zijn ze vaak al veel geld kwijt aan een paar consumptiebonnen p.p.

Ik ga wel eens naar turkse bruiloften en heb het vaker mee gemaakt. Niks mis mee in mijn ogen.



Maargoed, mijn verhaal.. Ooit gevraagd door een jongen of ik mee wilde naar de film. Prima.. Gelukkig heb ik altijd geld bij me want meneertje had zijn portomonnee niet mee. Daarna nooit meer met hem naar de film geweest..
Ohhhhh, dat zijn wel heel genante voorbeelden die je geeft zeg! Wat heb je gedaan toen je benzinekosten gepresenteerd kreeg? Hard uitgelachen? Tis zeker nu geen vriend meer?
Alle reacties Link kopieren
Ja het huwelijk waarbij je zelf alle consumpties moest betalen heb ik ook mee gemaakt! Of eigenlijk niet meegemaakt want moest er een vrije dag voor opnemen en 400km voor reizen (plus natuurlijk een cadeau) dus dacht... sorry dit feestje laat ik even schieten.



TO die "vriend" met zijn benzinekosten spoort echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik was eens uit eten en naast mij zaten vier dames, vriendinnen denk ik.

De rekening kwam en ze hebben wel een kwartier zitten bakkeleien over wie wat had gegeten en moest betalen.

Toen bleek 1 van de dames iets van 10 cent tekort te komen en keerde ze haar hele tas binnenstebuiten om te kijken of ze echt niet ergens geld had.

Uiteindelijk was een van de andere dames zo gul om haar die 10 cent te schenken
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een op een bbq uitgenodigt en moest mee betalen. Zelfde verhaal voor een paasbrunch



Beide zag ik niet aankomen.

Beide keren zei ik: ah top, ik zal je ook nog een rekening toesturen...



Tssk ik snap het als je zulke dingen niet kan betalen maar zeg dit dan even. Anders ga ik ervanuit dat ik niks hoef te betalen.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Mijn vriendin was pas naar 'n Turkse bruiloft van 'n collega en daar waren 600 gasten en de hele avond ruim hapjes en drankjes. Alleen geen alcohol.... Maar verder was wel alles gratis ondanks enorm aantal gasten. Wel heel genant was dat ze van al die gasten opsomden hoeveel geld ze hadden gegeven met de naam erbij. Vind dat ook niet kunnen eerlijk gezegd.
Dat meen je niet! Die benzine-actie is echt bizar.



Ik heb ook weleens een rekening gehad nadat ik ergens uitgenodigd was voor een etentje. Vond het echt schandalig. Nodeloos te zeggen dat de vriendschap aardig verwaterd is.
Ik heb ooit met iemand gedate die een week na de bewuste date geld terugvroeg voor een bioscoopkaartje. Terwijl ik geemancipeerd en wel de rekening van de kroeg betaald had. Is nooit wat geworden
Alle reacties Link kopieren
Ja dat deden ze bij een vriend van mijn moeder ook. Ook Turks.

Zal er wel bijhoren ofzo ( vertellen wat er in de enveloppe zat )
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Alle reacties Link kopieren
OMG, echt? Ik geloof dat ik nog nooit iets dergelijks heb meegemaakt.
quote:elninjoo schreef op 18 juli 2012 @ 21:02:

Mijn vriendin was pas naar 'n Turkse bruiloft van 'n collega en daar waren 600 gasten en de hele avond ruim hapjes en drankjes. Alleen geen alcohol.... Maar verder was wel alles gratis ondanks enorm aantal gasten. Wel heel genant was dat ze van al die gasten opsomden hoeveel geld ze hadden gegeven met de naam erbij. Vind dat ook niet kunnen eerlijk gezegd.



Dat is een Turkse traditie/gewoonte, dacht ik.

De rekening splitsen als je uit eten gaat, dat is dan weer een Nederlandse traditie....
Alle reacties Link kopieren
Ik wil best splitten maar ben groot fan van 1 betaald het hele bedrag en de andere maken discreet even geld over.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Gezellig met zwager en een wederzijdse vriend naar het watermuseum geweest... nog even een afzakkertje doen in een Arnhems cafe. Daar komen we een vriend tegen die geen nagel heeft om zijn kont mee te krabben dus bestellen we voor hem ook wat te drinken. Zwager gaat steeds donkerder kijken, en bij het tweede rondje staat hij verbolgen op ende spreekt: "Als je maar niet denkt dat ik aan die rondjes meebetaal, het was me allemaal al duur genoeg vandaag!". We hebben hem maar vrijgehouden, een beetje giechelig, dat wel.



En dan te bedenken dat de zwager in kwestie geen gelegenheid voorbij liet gaan om de wereld te vertellen hoe veel geld hij elke maand wel niet binnenhaalde, in datzelfde café zelfs nog .
Alle reacties Link kopieren
Ik durfde het eigenlijk niet te zeggen, maar ik had met die bewuste vriend een relatie . Wat een lul. Hij had geen zin om te werken, dus ontslag genomen, uiteraard nergens recht op en daarom vond hij dat hij wel de helft van mijn salaris kon krijgen want ik zat toch maar de hele dag met mijn luie reet op kantoor . Dit waren zijn exacte woorden trouwens.



Ik hoef er geloof ik niet bij te zeggen dat het niets meer geworden is



Ik vind het bizar dat wanneer je uitgenodigd wordt op een bruiloft, je je eigen consumpties moet betalen. Ik had er nog nooit van gehoord.
Owja, ik heb ook eens een date gehad. Leuke avond gehad. Aan het eind vroeg ik hem wat hij van me kreeg voor de drankjes. Hij bloedserieus ''7,35 alsjeblieft''. Heb hem een tientje in z'n hand geduwd en toedels gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Dat je zelf moet betalen voor je drinken komt me niet bekend voor van Turkse bruiloften.

Dat omroepen is ook ouderwets, maar gebeurd nog wel.

' Ennnn het bruidspaar heeft 50 euro gekregen van de familie Jansen, bedankt...'



Hebben wij niet gedaan, manlief en ik vonden dat niet echt leuk....





Ik ga even nadenken over gierige acties..
Haha, super topic dit!



Ik heb ooit wel eens gehoord dat een kerel zijn vriendin verraste met een weekendje Londen. Ze gingen lekker uiteten, shoppen... En bij hun thuiskomst verraste hij nog eens extra met de helft van de reiskosten.... Van romantiek gesproken!
Alle reacties Link kopieren
Och ik heb jaren geleden op en vakantie ook verbaasd toe zitten kijken wat er gebeurde: We hadden gezamelijk paar flessen wijn bij het eten besteld.Het was een groepsreis met gezamelijk diner. De wijn komt en 1 van de mannen pakt de fles, en alle glazen worden naast elkaar gezet om controleren of ze toch echt allemaal even ver gevuld worden.

Even later zegt vriend van die man: Oja ik heb nog een kaart aan gezamelijke kennis gestuurd, heb er jouw naam ook opgezet. Is goed zegt man1 , dan krijg je nog een halve postzegel van me.

heb me niet in de afgepaste hoeveelheid wijn verslikt, maar zoiets had ik nog nooit gehoord
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:nlies schreef op 18 juli 2012 @ 21:12:

Och uk heb jaren geleden op en vakantie ook verbaasd toe zitten kijken wat er gebeurde: We hadden gezamelijk paar flessen wijn bij het eten besteld.Het was een groepsreis met gezamelijk diner. De wijn komt en 1 van de mannen pakt de fles, en alle glazen worden naast elkaar gezet om controleren of ze toch echt allemaal even ver gevuld worden.

Even later zegt vriend van die man: Oja ik heb nog een kaart aan gezamelijke kennis gestuurd, heb er jouw naam ook opgezet. Is goed zegt man1 , dan krijg je nog een halve postzegel van me.

heb me niet in de afgepaste hoeveelheid wijn verslikt, maar zoiets had ik nog nooit gehoordGezellig
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het gelukkig nooit zo extreem meegemaakt als hierboven. Ik had wel ooit een date met een man die in een andere stad woonde en hij wilde me de leukste plaatsen van de stad laten zien, we dronken dus in verschillende kroegen wat. In de eerste kroeg betaalde hij dus de drankjes, en het was gezellig. Maar we waren nog maar net de tweede kroeg binnen en hij zei al: "nu is het jouw beurt". Ik was heus wel van plan om die avond ook wat drankjes te betalen, maar van die opmerking werd ik wel heel ongemakkelijk. Ik kan daar echt niet tegen!
Alle reacties Link kopieren
Bij ons op de tennisclub rekenen iedere week een groep vrouwen af alle 4 een kopje koffie (1e) en rekenen ze apart af, als ze 5ct tekort komen, lenen ze dat en zie je ook echt dat dat ze dat volgende week teruggeven!



Dat vind ik dus belachelijk..
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mij heeft een collega. En die collega had een zwangere hond en beloofde mijn vriendin zodra de pups er waren dat ze er eentje uit mocht zoeken., Dus mijn vriendin ging op de grote dag samen met haar zoontje van toen des tijds 4 jaar naar de pups kijken en hij zocht zich er eentje uit. Een paar weken later mocht het beestje het nest verlaten en mijn vriendin nam het hondje mee naar huis. En een paar dagen later vroeg haar collega haar wanneer ze eindelijk eens met die (toendestijds waren er nog guldens) 100 gulden voor de pup op de proppen kwam. Mijn vriendin was er echt van overtuigd dat ze dat hondje gewoon zo kreeg. Als ze dat voor die tijd nou maar had overlegd.............
Alle reacties Link kopieren
Ook nog iets wat me toen verbaasde: Ging met kennis taalcursus in het buitenland doen (kennis was iemand vand e cursus die ik hier al deed, we gingen daar verder oefenen). Dus voor het gemak gezamelijke porteonee, die ik bij me had. Ging ze op een middag met een stel anderen weg (vooral niet vragen of ik ook mee wilde) en bij terugkomst om geld uit die gezamelijke portemonnee vragen omdat ze die anderen had getracteerd.

Was dus eerste em laatste vakantie met haar (dit was een van de vreemde gebeurtenissen)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eens een gierige huisgenote gehad die nooit een rondje gaf, nooit aanbood om de bob vrij te houden, etc. Het toppunt viel me eigenlijk pas na een paar keer op. Als iemand Chinees haalde, wachtte zij tot diegene uitgegeten was en vroeg ze of ze de rest mocht

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven