Geld & Recht alle pijlers

De blog van Rob

26-03-2008 22:30 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
(ik weet niet waar dit topic precies thuis hoort, dus mocht het verplaatst moeten worden: prima!)



Uit een soort gewoonte lees ik al tijden de blogs van Anne en Rob. Wat mij opvalt is het enorme verschil in kwaliteit. Ik vind de blogs van Rob namelijk he-le-maal niets. Slecht geschreven, bol van cliché's, ongenuanceerd en saaaaaiii. Dit valt me nog erger op als ik zijn posts vergelijk met die van Anne (die er altijd positief bij afsteken). Wat ik me afvraag: ben ik de enige die daar zo over denkt? Wie is er WEL fan van Robs blog? Hoe lang duurt Robs blogperide nog?



Rob, dit is verder niks persoonlijks. Het gaat hier niet om jou als persoon, maar om je teksten...
Alle reacties Link kopieren
Hm, ik lees juist wel Rob en bijna nooit Anne. Iets met smaken verschillen..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook meer met Anne dan met Rob. Lees de blogs van Rob niet en die van Anne zeker wel! Denk dat het inderdaad met smaak te maken heeft.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees Anne nooit, ben er wel eens aan begonnen, maar ze boeit me niet genoeg. Rob's stukjes spreken me stukken meer aan.



En dan heb je nog Elvan. De onderwerpen die ze aansnijdt interesseren me wel, maar haar stijl vind ik verschikkelijk. Door haar mooischrijvereij is er af en toe geen touw aan vast te knopen.
Alle reacties Link kopieren
Kwestie van smaak. Bij Anne vind ik het soms echt geweldig, andere keer weer te gekunsteld. Bij Rob lijkt het soms een 'moetje', andere keren is het recht uit het hart. Bij Evlan denk ik dat ze het doet om het 'stoer' te lijken, andere keren slaat ze volgens mij de spijker op de kop (al is het na een paar keer slaan).

Gewoon een kwestie van smaak dus.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Rob ook helemaal niets, maar goed, smaken verschillen inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
NIet mee eens, ik moet regelmatig lachen om de stukjes van Rob, dat overkomt me bij Anne niet zo vaak, ik vind anne soms wel errug emo... Maar ik lees ze allebei eigenlijk altijd wel en daar heb ik bijna nooit spijt van X-D
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de stukjes van Rob soms zo kort, dan denk ik na het lezen: wat was nu de boodschap, de clue?! Niet dat dat persé een relatie heeft met de lengte van een stukje, maar toch mis ik de boodschap wel es.

Verder vind ik langere stukjes gewoon leuker om te lezen, daarom denk ik dat ik Anne vaker lees.

Rob heeft wel boeiende onderwerpen over het algemeen, maar hoe je zo'n onderwerp in tekst weet te gieten...dat is de kunst.
Alle reacties Link kopieren
De verhaaltjes van Anne vind ik vaak zo onvolwassen, dat ik er maar vanuit ga dat ik beslist niet tot haar doelgroep behoor. Haar schrijfstijl vind ik vaak te gezocht en weinig origineel. Het verbaast me vaak dat ze scenarioschrijfster is en dus verondersteld wordt te kunnen schrijven én zich te kunnen inleven in het leven en de wereld van anderen. Misschien is dat gewoon een verkeerde veronderstelling van mij.



Rob vind ik een wat gemakzuchtige schrijver, althans, wat zijn blog betreft. Hij kan goed sferen weergeven, maar dat kwam er met name uit toen hij op reis was. Ik heb de indruk dat hij het blog 'erbij' doet, maar eigenlijk grotere dingen ambieert en met andere dingen bezig is. Alhoewel dat heel terecht is, vind ik het jammer dat hij de bloglezers daarmee wat 'mindere' stukken geeft dan hij zou kunnen. Wel vind ik hem een kundiger schrijver dan Anne.



Evan vind ik een soort ongeleid projectiel :-) De onderwerpen die ze aansnijdt vind ik vaak wel interessant, maar haar schrijfstijl is een rommeltje.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Rob en Anne beide erg leuk alleen Elvan echt verschrikkelijk schrijven. Idd wel de goede onderwerpen, maar de verkeerde teksten erbij. Ook iets te makkelijk om tegen cliche's aan te trappen.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
De blog van Rob is ineens verdwenen, en die van Anne ook...
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Rob en Anne beide lekker weglezen.. Positief: lekker luchtig en gezellig allemaal. Negatief: lekker luchtig en gezellig allemaal.



Verder dacht ik dat het de bedoeling was dat de 'bloggers' 3 of meerdere bloggen plaatste per week. Bij Rob is dit iig de laatste weken niet voorgekomen. Jammer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven