Geld & Recht alle pijlers

Winkeldiefstal supermarkt

25-01-2014 10:14 231 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben me ervan bewust dat ik met deze post veel over me heen zal krijgen, maar ik wil toch graag mijn verhaal kwijt. En ik denk ook niet dat ik de enige ben, maar er rust begrijpelijkerwijs groot taboe op.



Afgelopen november stond door omstandigheden financieel het water me aan de lippen. Bij het zelfscan boodschappen doen kreeg ik toen het plan om niet alles te scannen. En zo liep ik met volgestouwde kar naar de zelfscankassa, kreeg controle en viel door de mand. Ze gaan dan alles scannen, maar aangezien ik een volle kar had zou dat wel even duren. Toen heb ik gezegd dat dat me te lang ging duren en ben ik weggegaan.

Ik was geregistreerd met airmiles en persoonlijke bonuskaart.



Om het verhaal nog erger te maken ben ik diezelfde dag naar een andere AH geweest, in andere stad. Toen geregistreerd met airmiles en nieuwe bonuskaart ( zo'n nieuwe anonieme ) en weer boodschappen gaan doen en weer niet alles gescand. Na het afrekenen controle gehad op bon en ja, natuurlijk weer gepakt. Toen met smoes weggegaan en afgesproken later terug te komen. Uiteraard nooit meer teruggeweest.



Mijn carrière als winkeldief is begonnen en geëindigd op dezelfde dag, had er overduidelijk geen talent voor. Sinds die tijd last van enorm schuldgevoel. Vind mezelf aardig diep gezonken en eigenwaarde flink gedaald.



Afgelopen week kreeg ik een brief van de politie dat ik gekenmerkt sta als verdachte van diefstal en dat ik maandag op het bureau moet komen. Er zijn drie uitkomsten, 1. Je krijgt een transactievoorstel, 2. Er wordt procesverbaal opgemaakt en straf volgt 3. Ik word uitgesloten als verdachte.

De brief is afkomstig van de politie uit de plaats waar ik met persoonlijke bonuskaart ben geweest.



Ik wil maandag uiteraard helemaal niet ontkennen, voor zover dat al een optie was. Voel me al sinds die dag een laag bij de gronds onderkruipsel dus ergens is dit wel een bevrijding. Ik hoop op het transactievoorstel, omdat dit de eerste en enige keer is en omdat ik het dan niet aan mijn man hoef te vertellen. Ik vrees het ergste voor m'n huwelijk als hij dit weet.

Ik denk dus dat de aangifte betrekking heeft op de eerste poging van die dag, maar ik speel nu met de gedachte ook over de 2e poging te vertellen. Geen idee of daar ook aangifte van is gedaan en hoe het dan werkt want andere stad, maar ik wil heel graag schoon schip maken en een manier vinden om met mijn daden om te gaan.

Het enige dat me tegenhoudt in het vrijwillig vertellen over de 2e poging is dat ik zo bang ben voor de gevolgen, dat ik dan geen transactievoorstel krijg en het thuis moet gaan vertellen.



Heeft iemand dit meegemaakt of advies voor me?



Verder heb ik ook het probleem dat ik een baby heb waarvoor ik maandag geen opvang heb kunnen regelen. Zou ik die mee kunnen nemen? Ik heb werkelijk geen idee hoe dit in z'n gang gaat.



Ik heb een nieuw account aangemaakt voor deze post, de schaamte en vernedering die ik over mezelf heb afgeroepen is al groot genoeg zonder herkenning.
Alle reacties Link kopieren
Dat je dom bent geweest weet je zelf ook al dus daar maak ik geen woorden aan vuil, maar ik zou de 2e keer niet opbiechten, nu kun je er met een schikking vanaf komen, dan wellicht niet meer. En als je geen oppas hebt, kun je niet anders dan je kind meenemen
Tja meid, het was inderdaad niet handig, maar dat hoef ik je natuurlijk niet te vertellen.



Ten eerste, vertel ze niets over je tweede poging, je helpt er niemand mee, het is water onder de brug en ik denk dat je jezelf ondertussen al veel harder gestraft hebt dan je van de politie kan verwachten.

Ga gewoon naar de politie, neem je kindje mee en betuig je grootste spijt en leg de situatie uit met de woorden dat dat natuurlijk geen excuus is en vertel ze hoe je je voelt.



Je wordt niet in het gevang gegooid en er volgt ook geen doodstraf op, het is de vernedering waar je het mee zult moeten doen. Eigen schuld, dikke bult.



Je bent overigens een ongelooflijk slechte dief ook zeg om je bonus en airmileskaart te gebruiken. Ik zit me hier rot om te lachen. Een prachtige stuntel.





Nou, goede leer voor de volgende keer, nooit meer doen dus.
Daar zijn ze niet bijzonder vlot mee, als je nu een brief van de politie krijgt. Het verbaast me eigenlijk dat je überhaupt een brief krijgt. Ik zou niets zeggen, denk ik. Ze aanhoren, voorstel afwachten en weer gaan. Met baby, als je geen oppas hebt.



Sterkte meid.
Goh wat een vervelende toestand.



Hoe is de politie achter jouw NAW gegevens gekomen (want ze hebben je een brief gestuurd)?
Alle reacties Link kopieren
quote:masja76 schreef op 25 januari 2014 @ 10:14:



Verder heb ik ook het probleem dat ik een baby heb waarvoor ik maandag geen opvang heb kunnen regelen. Zou ik die mee kunnen nemen? Ik heb werkelijk geen idee hoe dit in z'n gang gaat.



.





Baby kan je meenemen, waarom niet.

Je krijgt een schikking aangeboden.



Tip: niet zelf gaan praten maar even wachten waar zei mee komen.

De eerste vraag zal zijn: Heb je een idee waarvoor je hier bent uitgenodigd.



Dan hopen ze dat je zaken verteld die ze nog niet weten.



Gewoon nee, geen idee en dan komen ze er wel mee.



Dit zijn geen zaken waar ze veel tijd aan willen besteden.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Neem je kind gewoon mee en biecht de tweede keer niet op. Heb je niets aan en de vernedering doet al genoeg, denk ik zo.

Wat voor "straf" je te wachten staat weet ik niet. Probeer er in elk geval niet omheen te draaien en beken gewoon schuld.



Hoe komt het eigenlijk dat het water je zo aan de lippen staat?
Alle reacties Link kopieren
quote:clemance schreef op 25 januari 2014 @ 10:27:

Goh wat een vervelende toestand.



Hoe is de politie achter jouw NAW gegevens gekomen (want ze hebben je een brief gestuurd)?Persoonlijke bonuskaart.
Alle reacties Link kopieren
Ik las in een ander topic dat je zelfs met een transactie voorstel een strafblad krijgt.. Vertel het je man, hij komt er toch wel achter
Alle reacties Link kopieren
Naast de bovenstaande tips: kom na je gesprek hier even je hart luchten. Dan ben je het weer kwijt



Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook bij de lidl of de dirk boodschappen doen. BIj de AH ben je een dief van je eigen portemenee...maar doordat nou te omzeilen door te gaan stelen...

Toen ik studeerde was ik meester in leven op tortilla (aardappel en ei) en boterhammen met pindakaas. Of ik maakte een maaltijd samen met de buren (ieder bracht wat in).

Ik vind je nogal makkelijk en op de verkeerde manier creatief.



Ik zou je willen adviseren om te ontkennen, echter dat scan systeem en betalen wordt in de gaten gehouden door camera's Dit is ook duidelijk aangegeven in de winkel. Zo heeft men je waarschijnlijk ook gepakt. Schakel evt juridische hulp in.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Met een anonieme kaart kan je volgens mij de zelfscanner niet gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
quote:masque schreef op 25 januari 2014 @ 10:32:

Ik las in een ander topic dat je zelfs met een transactie voorstel een strafblad krijgt.. Vertel het je man, hij komt er toch wel achterHoe dan?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:viva-amber schreef op 25 januari 2014 @ 10:36:

Je kunt ook bij de lidl of de dirk boodschappen doen. BIj de AH ben je een dief van je eigen portemenee...Ik stap ook wel eens bij de LIDL binnen, en veel dingen zijn daar echt duurder dan bij AH. Bijvoorbeeld pakje roomboter is bij LIDL ¤1,29 en bij AH ¤1,09. En zo kan ik nog wel wat meer opnoemen. Dus dat LIDL automatisch goedkoper is dan AH, is niet waar.
Alle reacties Link kopieren
Lieve reacties!



Cateautje, ik heb mezelf inderdaad al zwaar gestraft, een geldboete kan me niet zwaarder straffen dan dat m'n geweten doet.



Reden...ach in feite doet dat er niet toe, er zijn zoveel mensen die het financieel niet makkelijk hebben, en die stelen ook geen boodschappen.



Ik denk dat ik inderdaad een transactievoorstel zal krijgen, maar deze aangifte heeft 2,5 maand geduurd. Voor hetzelfde geld ploft er over een maand de aangifte van m'n middagprobeersel op de deurmat. Dan zal het geen transactievoorstel zijn want is dan de 2e keer. Denken jullie niet dat het in dat opzicht gunstiger zal zijn als ik die tweede keer ook opbiecht? Het is op dezelfde dag geweest. Die 2e keer ben ik ook te achterhalen, heb immers m'n airmiles pas gebruikt ( denk ik, weet t niet 100% zeker ) en gepint. Dus misschien dat ze beide aangiftes ( als er tenminste een 2e aangifte is ) dan als 1 kunnen behandelen?



In de brief stond dat een eventueel transactievoorstel een verklaring van onbesproken gedrag niet in de weg zou staan.

Mijn man zou het dan dus niet hoeven te weten.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op zaterdag 25 januari 2014 10:42 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="masque in "Winkeldiefstal supermarkt"" class="messagelink">masque schreef op 25 januari 2014 @ 10:32</a>:</b>

Ik las in een ander topic dat je zelfs met een transactie voorstel een strafblad krijgt.. Vertel het je man, hij komt er toch wel achter</div></blockquote>Hoe dan?

Dat je een strafblad hebt?? Nou bij wellicht een volgend vergrijp, als je bewijs van goed gedrag wil, bij wisselen van baan??



Plus als je dat niet aan je man kan/wil/durft te vertellen dan zit er daar toch ook iets niet goed??
Alle reacties Link kopieren
Masque, mijn huwelijk is meer dan uitstekend. Ik heb een geweldige man. Maar ik wil m'n huwelijk graag goed houden. Mijn man zal zo teleurgesteld zijn in me, en terecht overigens, dat zal alles veranderen.
quote:Cateautje schreef op 25 januari 2014 @ 10:25:



Je bent overigens een ongelooflijk slechte dief ook zeg om je bonus en airmileskaart te gebruiken. Ik zit me hier rot om te lachen. Een prachtige stuntel.





Nou, goede leer voor de volgende keer, nooit meer doen dus. Volgende keer toch maar naar de Jumbo met zelfsscan, daar werken ze niet met pasjes Niet dat ik dat zelf ooit doe, ben ik veul te braaf voor maar ik denk wel na over dat hele scan proces. Als je nu één of hooguit 2 artikelen niet scant zal dat geen probleem bij een eerste keer tijdens een controle, je zal dan alleen geregistreerd worden. Had je dat nu gewoon netjes ondergaan denk ik dat je al een heleboel ellende bespaard was gebleven. Wellicht dat ze bij de AH bij nieuwe bonuspassen standaard een controle uitvoeren, juist om dit soort misbruik tegen te gaan?
quote:masja76 schreef op 25 januari 2014 @ 10:44:

Lieve reacties!



Cateautje, ik heb mezelf inderdaad al zwaar gestraft, een geldboete kan me niet zwaarder straffen dan dat m'n geweten doet.



Reden...ach in feite doet dat er niet toe, er zijn zoveel mensen die het financieel niet makkelijk hebben, en die stelen ook geen boodschappen.



Ik denk dat ik inderdaad een transactievoorstel zal krijgen, maar deze aangifte heeft 2,5 maand geduurd. Voor hetzelfde geld ploft er over een maand de aangifte van m'n middagprobeersel op de deurmat. Dan zal het geen transactievoorstel zijn want is dan de 2e keer. Denken jullie niet dat het in dat opzicht gunstiger zal zijn als ik die tweede keer ook opbiecht? Het is op dezelfde dag geweest. Die 2e keer ben ik ook te achterhalen, heb immers m'n airmiles pas gebruikt ( denk ik, weet t niet 100% zeker ) en gepint. Dus misschien dat ze beide aangiftes ( als er tenminste een 2e aangifte is ) dan als 1 kunnen behandelen?



In de brief stond dat een eventueel transactievoorstel een verklaring van onbesproken gedrag niet in de weg zou staan.

Mijn man zou het dan dus niet hoeven te weten.Vertel het tegen je man en vertel hem over de schreeuwende geweten, bied dan je excuses aan. Laat alles zuiver blijven in je huwelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:masque schreef op 25 januari 2014 @ 10:44:

[...]



Dat je een strafblad hebt?? Nou bij wellicht een volgend vergrijp, als je bewijs van goed gedrag wil, bij wisselen van baan??



Plus als je dat niet aan je man kan/wil/durft te vertellen dan zit er daar toch ook iets niet goed??Ligt er aan, bij een verklaring omtrent gedrag kijken ze of de aard van het door jou gepleegde misdrijf botst met de door jou te vervullen functie

https://www.justis.nl/producten/vog/



Ben je bijvoorbeeld toeter bezopen achter het stuur weggehaald kan je geen taxichauffeur worden maar wel badmeester.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:masja76 schreef op zaterdag 25 januari 2014 10:48 Masque, mijn huwelijk is meer dan uitstekend. Ik heb een geweldige man. Maar ik wil m'n huwelijk graag goed houden. Mijn man zal zo teleurgesteld zijn in me, en terecht overigens, dat zal alles veranderen.Sorry, maar dan is in mijn ogen je huwelijk niet meer dan uitstekend.. Verre van.. In voor en tegenspoed. Hij zal je moeten steunen en achter je staan. Maar dat vind ik, Succes met maandag ik hoop voor jou dat je er goed mee weg komt:)
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op zaterdag 25 januari 2014 10:52 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="masque in "Winkeldiefstal supermarkt"" class="messagelink">masque schreef op 25 januari 2014 @ 10:44</a>:</b>

[...]



Dat je een strafblad hebt?? Nou bij wellicht een volgend vergrijp, als je bewijs van goed gedrag wil, bij wisselen van baan??



Plus als je dat niet aan je man kan/wil/durft te vertellen dan zit er daar toch ook iets niet goed??</div></blockquote>Ligt er aan, bij een verklaring omtrent gedrag kijken ze of de aard van het door jou gepleegde misdrijf botst met de door jou te vervullen functie

<a href="https://www.justis.nl/producten/vog/" class="link">https://www.justis.nl/producten/vog/</a>



Ben je bijvoorbeeld toeter bezopen achter het stuur weggehaald kan je geen taxichauffeur worden maar wel badmeester. Weet ik welll;) maar al is de leugen nog zo snel.. ;)
quote:masque schreef op 25 januari 2014 @ 10:44:

[...]



Plus als je dat niet aan je man kan/wil/durft te vertellen dan zit er daar toch ook iets niet goed??Nou, ik heb ook een prima relaasie maar als ik zou moeten zeggen dat ik wat gejat zou hebben zou ik me ook rot schamen hoor. Dat heet nou je geweten.
Alle reacties Link kopieren
quote:masque schreef op 25 januari 2014 @ 10:53:

[...]



Weet ik welll;) maar al is de leugen nog zo snel.. ;)



Daar heb je een punt.



Ik zou er ook geen drama van maken als mijn vrouw gepakt zou worden met een winkeldiefstal.

Zit niet te wachten op dergelijke verwikkelingen maar kwaad worden nee



Ben vroeger ook niet al te braaf geweest.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Voedselbank dan...of idd slim maar legaal boodschappen doen door overal de aanbiedingen te halen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven