Geld & Recht alle pijlers

Bewerken; een vloek of een zegen? Stem mee!

28-05-2008 09:49 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
Altijd je eigen posts kunnen bewerken; een vloek en een zegen. Maar helaaskomt het nog wel eens voor dat complete reacties worden leeggehaald of aangepast. Maar.... de mogelijkheid is er om een bepaald tijdslimiet in te stellen waarbinnen een reactie nog gewijzigd kan worden. Wat vind jij:

Bewerken; een vloek of een zegen?

Totaal aantal stemmen: 270

Ja, direct instellen dat limiet! (31%)
Mwah, ik maak mij er niet zo druk om (20%)
Nee, ik wil zelf altijd mijn reacties kunnen bewerken! (49%)
Alle reacties Link kopieren
Wat ik wel heel irritant vind is dat mensen de openingspost kunnen aanpassen. Zelfs helemaal kunnen verwijderen zodat je helemaal niet meer kunt lezen waar het over ging.
Alle reacties Link kopieren
Grote voordeel van de editfunctie is dat je er onbedoelde taalfouten mee kunt corrigeren. Zodat je bijvoorbeeld 'dat limiet' kunt vervangen door 'die limiet' ;-)
Ja, aan de openingspost zouden wel restricties gesteld mogen worden: bijvoorbeeld dat er maar een klein percentage gewijzigd mag worden (spelfouten bijvoorbeeld). Dat de hele openingspost opeens anders is, of nog erger: weg, dat is echt heel erg storend. Om gewone bijdragen maak ik me niet zo druk.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel voor die limiet. Voorkomt inderdaad een hoop ergernissen ivm weggehaalde openingsposten enzo. En als je een fout in je post ziet, verbeter je die meteen, dus binnen de limiet. Lijkt me een prima oplossing!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het zelf wel fijn dat je je bericht altijd kunt editen, als je bijvoorbeeld persoonlijke dingen neer zet die je later wilt verwijderen.

WEL is het heel irritant als een TO een volledige openingspost weghaalt omdat de reacties haar niet zinnen. Kan niet alleen dat aangepakt worden?

Binnen vijf minuten moeten editen van je bericht, zie ik eigenlijk niet zo zitten....
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel voor een max. percentage dat je mag veranderen in je openingspost. Soms blijkt je openingspost niet duidelijk te zijn, dan moet je hem nog kunnen verduidelijken. Weghalen vind ik niet kunnen! Dat zou niet mogen.
Dat zou niet mogen? Hallo, het is een forum hoor, waar je vrijblijvend op post, niemand die jou mag verbieden om dingen te laten staan, ook al is dit de openingspost.

Ik ben wel voor het editten, maar zo niet, ook goed.



Er wordt soms zo serieeeeeeus gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het heerlijk dat het kan. En het verlaagt de drempel om iets te schrijven. Op een ander forum (uiteraard :) ) heb ik wel eens een min of meer BN-er zien reageren die op persoonlijke gronden volkomen out of the blue fel werd aangevallen en afgebrand, die was blij dat ze haar reactie geheel kon verwijderen en is nooit meer teruggekomen. En als mensen hier hun openingspost verwijderen omdat de discussie ze niet aanstaat, wel, dat kan veel onnodig gediscussieer schelen en ze worden toch wel afgebrand. Lekker laten zoals het is.
Soep met ballen zal nooit met hetzelfde zijn
Ach, als de OP direct direct gecopy-past wordt, is er niets aan de hand ;-)
Alle reacties Link kopieren
Het is super irritant als iemand zijn OP helemaal weghaalt. Vaak zie je het aankomen zodat je die even kan quoten.



Dus voor mij weegt dat niet op om een limiet te stellen aan de tijd voor te editten.



Want ga je er een limiet aan stellen, wat zou de tijd zijn? Paar minuten? Wat als je na een nacht slapen denkt, goh ik kan het toch beter verwoorden of zoals Eleanora motto "de soep wordt niet zo heet gegeten als opgedient". Dus een volgende ochtend kan je misschien wel denken, heb ik mij daar gister nou zo druk om gemaakt.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik zou graag zien dat een openingspost niet meer verwijderd kan worden, maar in reacties wil ik graag nog kunnen editten.

Als ik in een reactie een stukje van mezelf heb bloot gegeven en daar wordt helemaal niet op gereageerd dan wil ik mijn reactie kunnen bewerken.

(En ja, ik denk voortaan beter na over wat ik schrijf ;-) )
Alle reacties Link kopieren
Dhelia schreef op 28 mei 2008 @ 10:00:

Grote voordeel van de editfunctie is dat je er onbedoelde taalfouten mee kunt corrigeren. Zodat je bijvoorbeeld 'dat limiet' kunt vervangen door 'die limiet' ;-)
Ahum, bijvoorbeeld voor dat soort fouten dus :-d Maar een poll kun je sowieso niet editten dus daar gaat het niet voor op :-P
Alle reacties Link kopieren
mylenevalerie schreef op 28 mei 2008 @ 10:13:

Het is super irritant als iemand zijn OP helemaal weghaalt. Vaak zie je het aankomen zodat je die even kan quoten.



Dus voor mij weegt dat niet op om een limiet te stellen aan de tijd voor te editten.



Want ga je er een limiet aan stellen, wat zou de tijd zijn? Paar minuten? Wat als je na een nacht slapen denkt, goh ik kan het toch beter verwoorden of zoals Eleanora motto "de soep wordt niet zo heet gegeten als opgedient". Dus een volgende ochtend kan je misschien wel denken, heb ik mij daar gister nou zo druk om gemaakt.
De limiet zou dan een half uur zijn zodat bijvoorbeeld spelfouten nog verbeterd kunnen worden.
Alle reacties Link kopieren
Miss Moneypenny schreef op 28 mei 2008 @ 10:13:

Ik zou graag zien dat een openingspost niet meer verwijderd kan worden, maar in reacties wil ik graag nog kunnen editten.

Als ik in een reactie een stukje van mezelf heb bloot gegeven en daar wordt helemaal niet op gereageerd dan wil ik mijn reactie kunnen bewerken.

(En ja, ik denk voortaan beter na over wat ik schrijf ;-) )
Dat kan helaas niet. De tijdspanne geldt voor alle reacties.
Jaaaaaaaaaa! Ik stem voor! Heel veel internetfora hebben dit, dus waarom viva niet?

Bovendien; in het geval van echte privédingen, kunnen de Angels het toch bewerken?
Alle reacties Link kopieren
Bij andere forums kan je meestal ook gewoon bewerken, dat lijkt iedereen prima te vinden. Natuurlijk heb je daar ook dit soort problemen, maar daar vinden ze dat toch niet opwegen tegen de nadelen van niet meer kunnen bewerken.



Ik vind het eigenlijk wel een fijn idee, dat mocht ik ooit totaal ergens op afknappen of mijn IRL identiteit (te) bekend worden of ontdekt worden door collega's of zo, dat ik dan nog dingen weg kan halen.
Soep met ballen zal nooit met hetzelfde zijn
Vivamod schreef op 28 mei 2008 @ 10:31:

[...]





Dat kan helaas niet. De tijdspanne geldt voor alle reacties.
Als het voor alle reacties geldt dan stem ik tegen. Ik wil persoonlijke dingen ook na een half uur nog kunnen weghalen, als de tekst een stomme actie bleek.
Alle reacties Link kopieren
Sarah Scott schreef op 28 mei 2008 @ 10:34:

Bovendien; in het geval van echte privédingen, kunnen de Angels het toch bewerken?




Nadeel voor de angels zou dan weer zijn dat ze net als voorheen, in bepaalde topics een avondje moeten editten.



Ik zie echt het voordeel om dat zelf te kunnen doen, ten alle tijden dat je dat zelf wilt. Of is het te allen tijden?



Ik kan nog even editten.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het oke zoals het nu is. Ik vind het echt een voordeel dat je alles weg kunt halen. Lang leve die vrijheid!

En daar zitten misschien nadelen aan...zoals een openingstekst die weggehaald wordt...so be it.



irl kan iemand ook weg lopen...tja...jammer dan.
Alle reacties Link kopieren
Int schreef op 28 mei 2008 @ 10:36:



Ik vind het eigenlijk wel een fijn idee, dat mocht ik ooit totaal ergens op afknappen of mijn IRL identiteit (te) bekend worden of ontdekt worden door collega's of zo, dat ik dan nog dingen weg kan halen.
Ook dit vind ik een belangrijke reden om alles wel weg te kunnen halen. Daarbij is het ook één van de redenen dat ik meer durf te posten dan wanneer die regeling er niet was geweest.
mylenevalerie schreef op 28 mei 2008 @ 11:23:

[...]





Nadeel voor de angels zou dan weer zijn dat ze net als voorheen, in bepaalde topics een avondje moeten editten.



Ik zie echt het voordeel om dat zelf te kunnen doen, ten alle tijden dat je dat zelf wilt. Of is het te allen tijden?



Ik kan nog even editten.
Het is te allen tijde.
Alle reacties Link kopieren
Onderdezon schreef op 28 mei 2008 @ 11:30:

[...]





Het is te allen tijde.
:-d
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Kan er geen limiet komen van de hoeveelheid die je wilt aanpassen? Een regel of woordje moet je in mijn ogen kunnen veranderen. Maar een hele tekst compleet wissen gaat me weer te ver.
Alle reacties Link kopieren
Wij Angels vinden dit absoluut geen probleem hoor, het eventuele extra bewerken. (Dus bijvoorbeeld wanneer je identiteit achterhaald is door collega's oid) Het weegt voor ons niet op tegen het weghalen van openingsposten. Het aanpassen qua hoeveelheid kan volgens mij niet, maar ik zal dat nog even aan Nathalie doorspelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven