Geld & Recht alle pijlers

Het meisje in het rode jurkje

08-07-2008 20:31 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Echt knap vind ik haar niet, het meisje in het rode jurkje op de achtergrond van deze site. Maar wat een ontzettend leuke, vrolijke, sterke uitstraling heeft ze!
Alle reacties Link kopieren
t meisje is 38 en zit in de tweede kamer
En bovendien is er al een topic over het meisje op de achtergrond ;-)
Alle reacties Link kopieren
je bedoelt Mei Li Vos? die PvdA-er?



Dacht dat je iets anders bedoelde. Toen Shindlers list uitkwam, zijn we met de hele klas daar naar toe gegaan. De hele film was in het zwart-wit. Alles was zwart-wit. Behalve een meisje met een rood jurkje. Je zag haar lopen door het kamp en een paar scenes later lag haar jurkje daar op de grote kleding hoop.

Het was jaren geleden, maar die film en die scene heeft zo'n indruk gemaakt dat ik er nog stil van word als ik eraan denk.
Alle reacties Link kopieren
Iemand uit de Tweede Kamer? Dat wist ik niet! 38 zou je haar niet geven, ze lijkt veel jonger!
Alle reacties Link kopieren
Is dat niet het meisje met het rode HAAR ipv jurkje, Liselotte? (Film over hannie Schaft, geloof ik)
Everytime you make a typo, the errorists win.
Alle reacties Link kopieren
Oeh Liselotte, dat was idd indrukwekkend :cry:
Alle reacties Link kopieren
Nee, Liselotte heeft gelijk, of ik ben dementerend :)
Alle reacties Link kopieren
infojunk schreef op 08 juli 2008 @ 20:42:

Is dat niet het meisje met het rode HAAR ipv jurkje, Liselotte? (Film over hannie Schaft, geloof ik)
Nee, dat is weer een andere film. Ook erg mooi trouwens.
Alle reacties Link kopieren
hier is ie



meisje in de rode jurk
Liselotte4 schreef op 08 juli 2008 @ 20:34:Alles was zwart-wit. Behalve een meisje met een rood jurkje. Je zag haar lopen door het kamp en een paar scenes later lag haar jurkje daar op de grote kleding hoop.

Het was jaren geleden, maar die film en die scene heeft zo'n indruk gemaakt dat ik er nog stil van word als ik eraan denk.
Was ook het eerste waar ik aan dacht. Is ook altijd mijn eerste gedachte als ik die film weer geprogrammeerd zie staan. En dan draait mijn maag om. Moet overigens daardoor weer denken aan een boek (ook een scene met een kinderjurkje op de stapel) - 'Gone to soldiers' van Marge Piercy. Ga ik even in het boekentopic zetten!
Alle reacties Link kopieren
Hoe vaker ik haar zie, hoe lelijker ik haar vind.
Het meisje in het rode jasje dus. Het was niet warm genoeg in Krakow om in een jurk te lopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven