Geld & Recht alle pijlers

De kostendelersnorm in de IOAW en IOAZ

16-04-2015 16:44 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo ben hier nieuw,gelijk een vraag ik zit sinds een 4 maanden in de bijstand wwb wegens omstandheden hoop dat ik er snel uitkomt,nu zie ik overal dit staan De kostendelersnorm in de IOAW en IOAZ daar wordt flink in gekort heb een dochter hier inwonen die is net 18 geworden, valt de wwb hier ook onder ik snap er niets van hoe dit werkt daarom mijn vraag op het viva forum aan na aanraden van een vriendin die ook hier weleens zit.
Alle reacties Link kopieren
De ioaw en ioaz zijn andere uitkeringen dan de wwb.



Je dochter is jonger dan 21 en valt dus niet onder de kostendelersnorm van de wwb die op 1 januari is ingegaan. Hier vind je meer informatie:

http://www.gemeenteloket. ... /gemeentelijke-taken.html



Kortom, er verandert niets aan je uitkering.
Alle reacties Link kopieren
Wwb bestaat niet meer. Het is Participatiewet sinds 1-1-2015.

En inderdaad inwonenden tussen de 18 en 21 jaar tellen niet mee mbt de kostendelersnorm van de Participatiewet. Dus de uitkering blijft hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Ok als ik het begrijp veranderd er niets stel dat me dochter na haar 21e nog hier verblijf heeft dat dan nog gevolgen ?
Alle reacties Link kopieren
Ja, als ze geen student is wel. Je consulent jan je precies vertellen wat de gevolgen zijn voor jouw situatie.
Alle reacties Link kopieren
dan word er 267 euro per maand ingehouden van je uitkering die je dan zal moeten innen bij je kind.
ook als ze geen baan of uitkering heeft.
kan ze het niet betalen heb je dikke vette pech!!!!
Ik zit er nu nl middenin
Alle reacties Link kopieren
2,5 jaar later????????
Alle reacties Link kopieren
tja dat krijg je als je gaat zoeken op kostendelersnorm :-D
vrouwtjepollewop wijzigde dit bericht op 20-11-2017 17:06
Reden: verkeerd gelezen
83.08% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven