Geld & Recht alle pijlers

Wel of niet verwijderen van openingspost

07-08-2008 20:17 153 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of ik dit wel mag doen, je weet maar nooit met die Angels. Maar het zit me echt hoog. TO's kunnen zomaar hun openingspost weghalen en dat doen ze dan ook met regelmaat. Ik vind dat daar consequenties aan vast moeten zitten. Dat als de reacties je niet bevallen en je de hele openingspost weg haalt je op z'n minst een waarschuwing krijgt. Misschien is het technisch niet mogelijk om wel je gewone postings te kunnen bewerken en je OP niet, maar als je er consequenties aan verbindt, kan dat alsnog. Dus bij deze een poll!

Verwijderen OP = minimaal een waarschuwing

Totaal aantal stemmen: 89

Ja, zo is het forummen niet leuk meer (47%)
Ja, maar alleen als er geen geldige reden is (29%)
Nee, dit moet gewoon kunnen (24%)
Eigenlijk zou degene die de eerste reply plaatst standaard de OP moeten quoten zodat er niets meer weg te halen valt voor de TO.
Alle reacties Link kopieren
Ik stoor me er niet aan. Snap ook niet zo goed waarom anderen dit wel doen.

Een TO heeft er vast een goede reden voor denk ik dan, wie zijn wij dan om te zeggen dat dat niet mag?
Alle reacties Link kopieren
MissKaatje schreef op 07 augustus 2008 @ 20:21:

Ik stoor me er niet aan. Snap ook niet zo goed waarom anderen dit wel doen.

Een TO heeft er vast een goede reden voor denk ik dan, wie zijn wij dan om te zeggen dat dat niet mag?
Kijk als TO een serieuze vraag stelt waar mensen over gaan praten en TO haalt de OP weg, slaan de reacties ook nergens meer op. Behalve dat TO een vraag beantwoord wil, steken mensen ook tijd en energie in het antwoorden. Op die manier is de lol er gauw af.
Alle reacties Link kopieren
wie a zegt moet ook b zeggen.

Ik vind het erg raar, en als je niet tegen kritiek kunt tja dan had je maar geen topic aan moeten maken lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom ook op een ander forum en daar kun je je berichten maar korte tijd aanpassen, net lang genoeg om typo's eruit te halen, zeg maar.

Als er echt iets is flink misgaat door je openingspost kun je altijd hulp inroepen van een angel die dan kan beoordelen of de situatie idd zo is dat de OP verwijderd moet worden.
Alle reacties Link kopieren
elninjoo schreef op 07 augustus 2008 @ 20:20:

Eigenlijk zou degene die de eerste reply plaatst standaard de OP moeten quoten zodat er niets meer weg te halen valt voor de TO.


Dat mag dus niet... Omdat dat gelijk zo negatief bestempeld wordt...



Mar ik vind het zelf ook vervelend inderdaad als mensen het doen, OP weghalen... Van mij mag er een sanctie op komen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook maar een raar gedoe, een openingspost zetten, en dan het weghalen.



Als je iets post sta dan toch in voor de consequenties !!
Alle reacties Link kopieren
Het irriteert mij ook wel eens, maar van de week was er een topic over een vreemdgaande man van een vriendin en daarin sloeg de to wat door qua informatie en een gebrek aan integriteit. dat kreeg ze zelf ook snel door en kon ze haar OP weghalen. Kijk, dan is het weer een goede zaak.
Alle reacties Link kopieren
Evidenza schreef op 07 augustus 2008 @ 20:28:

Het irriteert mij ook wel eens, maar van de week was er een topic over een vreemdgaande man van een vriendin en daarin sloeg de to wat door qua informatie en een gebrek aan integriteit. dat kreeg ze zelf ook snel door en kon ze haar OP weghalen. Kijk, dan is het weer een goede zaak.
Dan is er dus een goede reden die TO ook heeft uitgelegd. Dat is ook logisch. Maar het gaat vooral om de TO's die een topic openen, geen zin hebben in de reacties en dan maar hun OP weghalen.
Vinyl schreef op 07 augustus 2008 @ 20:26:

[...]



Dat mag dus niet... Omdat dat gelijk zo negatief bestempeld wordt...
Waarom wordt dat negatief bestempeld? We quoten toch de gehele tijd allerlei replies, dus waarom zou de OP daarvan ontheven moeten worden?
Alle reacties Link kopieren
Alsof het ooit na twee pagina´s nog over de openingspost gaat. In dat stadium vindt iedereen elkaar, en elkaars toonzetting, attitude en spelfouten veel interessanter.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gestemd dat het gewoon moet kunnen. Ik snap echt niet waarom dit zo erg/vervelend is. Als je meedoet in een topic en het hele topic wordt weggehaald, daar kan ik me wat bij voorstellen.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Alle reacties Link kopieren
elninjoo schreef op 07 augustus 2008 @ 20:31:

[...]



Waarom wordt dat negatief bestempeld? We quoten toch de gehele tijd allerlei replies, dus waarom zou de OP daarvan ontheven moeten worden?
Dat zou dan heel naar overkomen. Dus als dat niet mag, dan maar duidelijke consequenties als TO zijn of haar post weg haalt zonder goede reden.
Alle reacties Link kopieren
shahla schreef op 07 augustus 2008 @ 20:32:

Ik heb gestemd dat het gewoon moet kunnen. Ik snap echt niet waarom dit zo erg/vervelend is. Als je meedoet in een topic en het hele topic wordt weggehaald, daar kan ik me wat bij voorstellen.
Als TO een probleem heeft nemen mensen de tijd om een reactie te bedenken en te schrijven. Beetje lullig als TO als dank gewoon de openingspost verwijderd omdat die reacties hem of haar niet aanstaan.
Alle reacties Link kopieren
Very Cherry schreef op 07 augustus 2008 @ 20:32:

Alsof het ooit na twee pagina´s nog over de openingspost gaat. In dat stadium vindt iedereen elkaar, en elkaars toonzetting, attitude en spelfouten veel interessanter.
Haha, helemaal waar VC!
Alle reacties Link kopieren
Vinyl schreef op 07 augustus 2008 @ 20:26:

[...]



Dat mag dus niet... Omdat dat gelijk zo negatief bestempeld wordt...



Mar ik vind het zelf ook vervelend inderdaad als mensen het doen, OP weghalen... Van mij mag er een sanctie op komen.






Als je de OP quote en er ook meteen een reactie bijzet, kan daar niks van gezegd worden lijkt me. Je quote toch allemaal vaak iemand waar je op reageert.

We moeten er alleen geen opmerkingen bijzetten waaruit blijkt dat de OP uit voorzorg gequote wordt, want dat mag inderdaad niet.
Alle reacties Link kopieren
elninjoo schreef op 07 augustus 2008 @ 20:31:

[...]



Waarom wordt dat negatief bestempeld? We quoten toch de gehele tijd allerlei replies, dus waarom zou de OP daarvan ontheven moeten worden?
Nou, als je daarom gelijk iemand quote, is het ook een kwestie van wantrouwen, en dat is natuurlijk geen goede basis.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop gewoon dat als TO zijn/haar openingspost verwijderd, er goed gekeken wordt of er een geldige reden voor was, zo niet, dat TO dan op z'n minst een waarschuwing krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Snap sowieso het hele verwijderen van je eigen postings / topics niet... We zijn allemaal anoniem, dus het is niet zo dat het je "imago" schaadt wanneer je domme / vreemde / embarassing posting hebt geplaatst.

Als je door reacties spijt krijgt dan lees je toch gewoon niet meer verder.

Of mis ik nou wat?
ambrosia9 schreef op 07 augustus 2008 @ 20:39:

Ik hoop gewoon dat als TO zijn/haar openingspost verwijderd, er goed gekeken wordt of er een geldige reden voor was, zo niet, dat TO dan op z'n minst een waarschuwing krijgt.
En wie bepaalt dan of er een geldige reden voor is???
josephine69 schreef op 07 augustus 2008 @ 20:36:

[...]





Als je de OP quote en er ook meteen een reactie bijzet, kan daar niks van gezegd worden lijkt me. Je quote toch allemaal vaak iemand waar je op reageert.

We moeten er alleen geen opmerkingen bijzetten waaruit blijkt dat de OP uit voorzorg gequote wordt, want dat mag inderdaad niet.




Mee eens!



't Zou 'n beetje veel rompslomp worden om alle OP's van topics waarop je reageert uit voorzorg in 'n eigen wordbestand te kopieeren om bij het eventuele verwijderen terug in 't topic te kunnen plaatsen.
Alle reacties Link kopieren
Sarah Scott schreef op 07 augustus 2008 @ 20:40:

[...]





En wie bepaalt dan of er een geldige reden voor is???
De Angels neem ik aan. Een geldige reden is bijvoorbeeld: te privegevoelige info neergezet, met uitleg van TO, zoals laatst. Niet geldig, ik vind de reacties niet leuk.
Dat een beetje te zwartwit Ambro. En dan nog; angels kunnen neem ik aan ook niet in het priveleven kijken van een forummer, dús kunnen zij ook niet bepalen wat wel en wat niet prive-info is.
Dat is* moest het zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven