Geld & Recht alle pijlers

52 Weeks Money Challenge

20-12-2015 16:54 1822 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met het nieuwe jaar dat eraan komt, ook alvast een nieuw goed voornemen - De 52 weeks money challenge.



Het principe is simpel.

Spaar het aantal euro's dat gelijk is aan het nummer van de week in het jaar.

Als volgt dus: in week 1 van januari spaar je ¤1, in week 2 spaar je ¤2,..., in week 12 spaar je ¤12, ...

Zo heb je tegen het einde van het jaar alweer ¤1378 extra gespaard!

Ook al geraak je niet tot het einde omdat de bedragen dan hoger oplopen,en stop je vroeger, dan is het toch ook al een mooi spaarcentje :-)



Wie dit maar niets vindt, negeer gerust deze post. Aan al diegene die graag met me meedoen, wees welkom!



Het leek me leuk om dit samen te doen, zodat het niet een voornemen is wat na enkele weken tussen al die andere voornemens in de prullenmand belandt, maar we elkaar er helpen aan herinneren.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil wel meedoen! Weet niet of ik het op het eind van het jaar nog red want ik heb maar een laag inkomen, maar ik wil het wel proberen.
Alle reacties Link kopieren
Kan je dat niet beter andersom doen? Dan heb je in de dure decembermaand al 200 extra
Leuk joh!
Ja ik zou het ook eerder andersom doen, niet iedereen kan 49/50/51 en 52 euro missen in die maand.
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk idee ! Ik ga meedoen.

Ga jij dat cash doen of via internet bankieren ?
..
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat je meedoet Pinchos! Als het niet lukt, lukt het niet hé, maar dan heb je tot die tijd toch ook al wat leuks bij elkaar gespaard!



Jasminn, iedereen vrij om er een eigen versie van te maken. Het was maar een basisidee. Het lijkt me ook wel vervelend om altijd omgekeerd te moeten tellen. En op deze manier wordt het misschien eerder een gewoonte? Elke week een eurootje extra.
Wat een leuk idee!! Wordt dan alleen wel een hele dure decembermaand.



Ik sla over, ik spaar nu al genoeg
Ik heb even nagedacht en ik kan eigenlijk geen 1300 euro sparen. Dus ik doe ook andersom niet mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:Goede-Fee schreef op 20 december 2015 @ 16:58:

Ja ik zou het ook eerder andersom doen, niet iedereen kan 49/50/51 en 52 euro missen in die maand.



Geen 52 he, 200 ongeveer. Want je spaart per week.

Ik denk dat ik dat ook niet red, maar dan doe ik gewoon mee tot november. Is toch ook alweer ruim 1000 euro gespaard.



Oh je hebt het al aangepast zie ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga het cash starten, vanaf dat de bedragen groter worden kan het wel dat ik het spaarvarkentje omzet op de rekening en verder doe via internetbankieren
Wat een leuk idee, ik ga meedoen. Net als Pinchos zal ik dat de laatste weken niet meer redden, maar ik zal het zo lang mogelijk proberen.
Of de helft sparen.

Misschien is dat een optie voor sommigen hier?
quote:pinchos schreef op 20 december 2015 @ 17:00:

[...]





Geen 52 he, 200 ongeveer. Want je spaart per week.

Ik denk dat ik dat ook niet red, maar dan doe ik gewoon mee tot november. Is toch ook alweer ruim 1000 euro gespaard.



Oh je hebt het al aangepast zie ik.



Ja



Ik red het verder helemaal niet. Ik ben blij als ik uberhaupt rond kom en een vast bedrag van een paar tientjes kan sparen elke maand.

Dus elke keer meer sparen is gewoon niet te doen.
quote:Troelalaaaa schreef op 20 december 2015 @ 17:02:

Of de helft sparen.

Misschien is dat een optie voor sommigen hier?Dat is een goed idee, zeker later in het jaar.
Alle reacties Link kopieren
Als je in december in stast bent om bija 200 euro te sparen, dan is het eigenlijk belachelujk om dan in januari maar 10 euro te sparen. Waarom in het begin van het jaar onnodig geld verbrassen?



Spasr gewoon wat je over hebt en waarschijnlijk is dat het hele jaar een min of meer gelijk bedrag.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het even aangepast in de openingspost. :-)



Ik weet zelf ook niet tot waar ik raak, maar het is sowieso al beter dan niets denk ik dan maar.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook wel een grappig idee.

Ik spaar altijd al automatisch een bedrag en gooi losgeld in een grote fles maar dat doe ik niet regelmatig.

Toch eens een gewoonte van maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook meedoen. Als het goed is gaat mijn inkomen halverwege het jaar omhoog dus het zou te doen moeten zijn. Doen jullie 't in een spaartpot of op de bank?
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk idee! Ik doe mee!
quote:SpaarzaamStokstaartje schreef op 20 december 2015 @ 17:06:

Ik heb het even aangepast in de openingspost. :-)



Ik weet zelf ook niet tot waar ik raak, maar het is sowieso al beter dan niets denk ik dan maar.Maar de meeste mensen sparen al als ze dat kunnen toch?
Ik denk er over na of ik meedoe.
Alle reacties Link kopieren
Ik begin in een spaarpot Ermi, nadien zien we wel weer.



Kirsi, fijn! Welkom alvast :-)
quote:ermi schreef op 20 december 2015 @ 17:06:

Ik ga ook meedoen. Als het goed is gaat mijn inkomen halverwege het jaar omhoog dus het zou te doen moeten zijn. Doen jullie 't in een spaartpot of op de bank?Ik doe het via de bank, want ik heb nooit kleingeld in huis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven