Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats, we ergeren ons weer verder

22-08-2016 22:33 3151 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel hier je bijzondere ervaringen met deze site.



Marktplaatsregels:

je hebt het toe te sturen, ook als je er dan zelf niks meer aan overhoudt of er op moet toeleggen

je hebt het praktisch gratis weg te geven aan mensen met enorme bedel redenen

je hebt het terug te nemen als het niet past, zelfs als de maten zijn doorgegeven

je hebt het ook terug te nemen als de ander het kapot gemaakt heeft

je dient altijd beleeft te zijn tegen de ander, ook als deze commandeert en hufterig is

je moet altijd beschikbaar zijn voor kopers die bij nacht en ontij besluiten dat ze het NU willen ophalen



wie oh wie biedt meer??
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Ik verkocht iets via een fb site gericht op hetgeen wat ik verkocht. Iemand die interesse had in 2 van mijn artikelen. Veel vragen om foto's en veel dingen die in de advertentie stonden.

Uiteindelijk vroeg ze of ik ze apart kon houden voor 1 dag want ze wilde overleggen met vriend ok. Dag later een bericht of ik het nog 3 dagen langer wilde bewaren. Na 3 dagen stuurde ik haar een bericht of ze het wilde en ja ze wilde er 1.

Weer een dag later bericht dat ze ze toch beide wilde, nou ook goed. Gegevens doorgegeven en wachten maar.

Na een week nam ik contact op met de vraag of het klopte dat er nog niks op mijn rekening stond. Ja dat klopte ze was onverwachts op vakantie maar over 3 weken kwam ze terug dan zou ze betalen.

Jullie raden het al naar ruim 3 weken nog niks op mijn rekening. Ik weer een bericht gestuurd. Ik zie dat ze het gelezen heeft maar ze reageert niet.



Zucht opnieuw de verkoop dan maar weer in.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Ik vrees het ook IBopviva
Ik heb een bepaalde advertentie met alle informatie erin. Krijg ik nóg een berichtje met vragen die exact in de advertentie staan, als je maar kan kijken en kan lezen...



En ik ben dan weer veel te netjes en ga dan de vragen nogmaals beantwoorden , in plaats van dat ik zeg: "Dat kunt u allemaal in de advertentie lezen/zien". Of zelfs nog botter: "Kunt u lezen? Zo ja lees mijn advertentie eens. "
Alle reacties Link kopieren
Yups dit wil ik terug kunnen vinden
I don't know what that means.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een tvp van mij.



Vandaag weer wat verkocht via Mp,maar hij vond de vk te hoog.Was net 10 kg.Nu komt hij woe avond om het maar te halen.Ik ben benieuwd of hij ook echt komt.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Alle reacties Link kopieren
tvp
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Irritant zeg, IBI. Hopelijk verkoop je het aan iemand anders.
TVP
quote:IBIopviva schreef op 22 augustus 2016 @ 22:38:

Ik verkocht iets via een fb site gericht op hetgeen wat ik verkocht. Iemand die interesse had in 2 van mijn artikelen. Veel vragen om foto's en veel dingen die in de advertentie stonden.

Uiteindelijk vroeg ze of ik ze apart kon houden voor 1 dag want ze wilde overleggen met vriend ok. Dag later een bericht of ik het nog 3 dagen langer wilde bewaren. Na 3 dagen stuurde ik haar een bericht of ze het wilde en ja ze wilde er 1.

Weer een dag later bericht dat ze ze toch beide wilde, nou ook goed. Gegevens doorgegeven en wachten maar.

Hierna was ik al gestopt geloof ik.

Graag of niet hoor
Alle reacties Link kopieren
TVP~
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Aquarium, over die tig loungesets die je neus voorbij zijn gegaan (uit vorig topic): wat irritant zeg dat het hem steeds niet werd, zeker bij zo'n specifiek zomer-artikel die je niet pas eind augustus in huis wilt hebben. Maar als ik bij dat soort dingen een nette mail stuur ipv een bod doe op de site met een redelijke prijs dan is het eigenlijk altijd raak. En dan is het dus helemaal niet nodig om op meerdere items tegelijk te gaan bieden. Als je via bieden op de site alleen maar een bedrag invult dan heb je inderdaad grote kans dat een ander ervandoor gaat met het ding. Als verkoper bied ik mijn spullen ook altijd eerst aan aan mailers die netjes en betrouwbaar overkomen. Bieders op de site haken 9 van de 10 keer af in mijn ervaring, dus die komen bij mij pas aan de beurt als ik geen nette mailers heb.
Nou, ik heb ook weleens gemaild naar een verkoper dat ik het artikel graag voor de vraagprijs wilde overnemen.

Krijg ik een berichtje terug dat ik maar een bod moest gaan doen. Nou ja, laat maar dan!
Alle reacties Link kopieren
quote:theamuts schreef op 22 augustus 2016 @ 23:21:

Nou, ik heb ook weleens gemaild naar een verkoper dat ik het artikel graag voor de vraagprijs wilde overnemen.

Krijg ik een berichtje terug dat ik maar een bod moest gaan doen. Nou ja, laat maar dan!Heb ik ook een heel enkele keer gehad. Dan ga ik ook verder, want dat zijn mensen die graag willen dat er mensen lekker tegen elkaar op gaan bieden om tot idioot hoge prijzen te komen. (Waarna ze vervolgens zelf in de aap gelogeerd zijn, want voor veel mensen wordt het 'winnen' dan een soort sport en bedenken ze later pas of ze het bod er wel echt voor over hadden, vaak niet dus.)
quote:nicole123 schreef op 22 augustus 2016 @ 23:25:

[...]





Heb ik ook een heel enkele keer gehad. Dan ga ik ook verder, want dat zijn mensen die graag willen dat er mensen lekker tegen elkaar op gaan bieden om tot idioot hoge prijzen te komen. (Waarna ze vervolgens zelf in de aap gelogeerd zijn, want voor veel mensen wordt het 'winnen' dan een soort sport en bedenken ze later pas of ze het bod er wel echt voor over hadden, vaak niet dus.)Precies, en dan kom je datzelfde artikel later nogmaals tegen maar dan hoef ik het al niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Tvp!
Alle reacties Link kopieren
Baby-product te koop gezet op MP. Dit product had bij de meeste verkopers een prijs tussen de 90 en 120 euro. Zet ik erbij 'Bieden van af 75 euro', kreeg ik een mailtje met 'voor 30 euro kom ik het morgen ophalen, wat is uw adres?'
quote:Woldertje schreef op 22 augustus 2016 @ 22:45:



En ik ben dan weer veel te netjes en ga dan de vragen nogmaals beantwoorden , in plaats van dat ik zeg: "Dat kunt u allemaal in de advertentie lezen/zien". Of zelfs nog botter: "Kunt u lezen? Zo ja lees mijn advertentie eens. "Als je dat laatste zou doen kun je je verkoop wel vergeten hè. En terecht.
Wat ik bijzonder irritant vind is als ik mail en een bod doe dat er dan alleen een antwoord gestuurd wordt dat ze het bod te laag vinden.

Doe dan verdorie een tegenbod, dan ben je in gesprek en is er meestal uit te komen.
Alle reacties Link kopieren
tvp
Live life, love livin'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven