Geld & Recht alle pijlers

aankopen ivm kredietcrisis

18-11-2008 18:38 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik was va het weekend in een grote meubelketen

het was er stil..........angstvallig stil

ik heb het idee dat er nits meer verkocht wordt qua grote aankopen

en ook verbouwingen

auto`s ik denk dat de dealers duimen draaien en straks verkopers moet ontslaan

tsja misschien kan sinterklaas nog wat redden maar ik ben bang van niet



en de regering ?? die houdt voet bij stuk met de aankomende hoge gasprijs en de vliegtax



de gezondheidszorg die barst uit zijn voegen ........meer betalen en minder vergoed of deels vergoed

Let maar op er staat ons nog wel wat te wachten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net een huis gekocht (en verkocht). Dat vind ik toch wel een grote aankoop. We hebben ook nog een bank nodig en hebben 3 stucadoors lopen.



Ik denk dat wanneer de rekening opgemaakt wordt, weer blijkt dat we met Sinterklaas en Kerst een boel hebben uitgegeven en er absurde bedragen zijn afgeknald met oudt en nieuw.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er (gelukkig) nog weinig van gemerkt.
Alle reacties Link kopieren
Zelf moet ik zowiezo ontzettend op mn centen letten, ook al voor de kredietcrisis. Ik heb het nog nooit ruim gehad. Dus alles wat ik tot nu toe kocht en in de toekomst ga kopen gaat met beleid.



En inderdaad, je zal straks schrikken wat de mensen besteden aan Sinterklaas, Kerstdinner en aan vuurwerk. .
Alle reacties Link kopieren
Er zijn ook veel mensen die wachten met 'grotere' aankopen tot de uitverkoop die over een aantal weken begint, wij in ieder geval wel. Andere jaren was het volgens mij ook niet zo druk in de meubelzaken rond deze tijd, juist heel druk rond de kerstvakantie, begin januari.
Alle reacties Link kopieren
primaire industrieën zoals Corus draaien zeer slecht

altijd een teken aan de wand
Alle reacties Link kopieren
Ik was niet dit weekend, maar het weekend ervoor in de Villa Arena en het was er druk! Niet te geloven, bij Goossens waren zelfs alle tafeltjes bezet waaraan je de bestelling doorloopt met de verkoper. Dus ik denk niet dat alle mensen wachten met een grote aankoop.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het ook heel erg opgeblazen is.



En das pas slecht voor de economie!!!!
quote:chopper schreef op 18 november 2008 @ 18:38:

Ik was va het weekend in een grote meubelketen

het was er stil..........angstvallig stil

ik heb het idee dat er nits meer verkocht wordt qua grote aankopen

en ook verbouwingen

auto`s ik denk dat de dealers duimen draaien en straks verkopers moet ontslaan

tsja misschien kan sinterklaas nog wat redden maar ik ben bang van niet



en de regering ?? die houdt voet bij stuk met de aankomende hoge gasprijs en de vliegtax



de gezondheidszorg die barst uit zijn voegen ........meer betalen en minder vergoed of deels vergoed

Let maar op er staat ons nog wel wat te wachten



Er zijn ook mensen die enorm van doemdenken houden.En van "zie je wel, straks gaat het allemaal fout".



Dat het stil is in een meubelketen vind ik niet "angstvallig" of zo.



Kijk, ik vind wel dat we realistisch moeten zijn, maar dit valt voor mij onder de categorie "Men lijdt het meest aan het lijden dat men vreest". Ik vraag me af wat je er mee op schiet? Moeten we nou allemaal het in onze broek doen van de 'angst'?



(En mensen die zeggen "er staat ons nog wat te wachten" krijgen sowieso altijd gelijk, er is altijd wel iets dat er gebeuren gaat)
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij onzin. Het is overal nog even druk. Mensen zijn vooral báng dat er een recessie gaat komen. En daardoor komt 'ie misschien juist? Hoorde wel van een collega dat makelaars het een stuk minder hebben op dit moment, en dus minder investeren. Als dat alles is: in die markt mocht de bezem er ook wel eens stevig door.
Ga nog eens kijken in het weekend als de 13e maand gestort wordt....zal het waarschijnlijk iets drukker zijn.
Alle reacties Link kopieren
Copper wees niet bang. Ik was zaterdag in de Ikea en het was er druk... bijna 'angstvallig' druk.
Tegen de tijd dat Ikea op zaterdagmiddag om 15:00 uur leeg is zal ik me zorgen gaan maken.



Tot die tijd kun je het beste zorgen voor contanten in huis, en op het eind van de maand je "grote aankopen" doen, als de verkopers hun targets nog snel moeten halen. Dat doet wonderen voor de prijs, vooral als je wappert met je biljetjes en zegt dat je het nú ingepakt wilt hebben.
gewoon geld uit blijven geven, das goed voor de economie. Ik zorg er dan ook voor dat die genoeg gestimuleerd wordt
Alle reacties Link kopieren
quote:kaatje_85 schreef op 18 november 2008 @ 20:43:

gewoon geld uit blijven geven, das goed voor de economie. Ik zorg er dan ook voor dat die genoeg gestimuleerd wordt



Dat zeg ik ook altijd! Maar toch,,. Growingman raakt binnenkort zijn baan kwijt. Zie maar weer eens iets nieuws te vinden nu. Hij zet gelukkig zijn modus op 'positief' maar ik vind het toch wel spannend. Wordt toch een beetje voorzichtig maar hij vindt dat het een beetje getuigd van geen vertrouwen in dat hij geen baan meer vindt.



Ik weet niet of de drukte in een winkel veel zegt. Druk betekent nog niet kopen.

Wel gunden wij ons in het weekend een etentje. Het zat helemaal vol!
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan volgend jaar verbouwen, aanbouw , nieuwe keuken, nieuwe vloeren hoezo krediet crisis?



Enigste minpuntje is als je nu een hpotheek moet afsluiten de rente staat nu 6,5 procent. En je huis verkopen zal ook moeilijk zijn....mensne twijfelen nu erg lang over de koop van een huis. Maar het werd tijd dat de huizenmarkt kelderde, die torenhoge prijzen kon ook niet goed gaan toch.
Wij moeten toch gaan bezuinigen. De aanvullende tandartsverzekering moet eruit. Het is niet meer te betalen. Heerlijk als je je geld kunt laten rollen. Maar deze tweeverdieners redden het niet in deze tijd. Ik denk dat het wel scheelt welke winkels er vol zijn. De bijenkorf was volgens zeggen nog drukbezocht, maar zaken zoals c & a waar toch meestal de wat minder bedeelden komen zijn bedroefend stil nu. Ik denk dat bij die mensen de rek er uit is. Dat geld rolt niet meer.
Nou, wij hadden vorige week een nieuwe tv nodig (de oude zei midden in een film *poef* ) en omdat mijn man zo nodig een grotere wilde zijn we toch maar op pad gegaan. Wat was naaiend druk bij de Media Markt en de ene levensgrote breedbeeld na de andere werd de zaak uit gedragen. Het hele Alexandrium was trouwens vreselijk druk, niet te zuinig. Ik denk dus dat eht wel meevalt met die crisis......
Alle reacties Link kopieren
Over een paar weken begint de uitverkoop bij c en a en aanverwanten. De minder bedeelden weten dat net zo goed, dus we wachten gewoon allemaal tot eind december/begin januari. Dan is uitverkoop en het kindergeld komt binnen. Moet je eens gaan kijken hoe druk het dan bij c en a is
Alle reacties Link kopieren
Even afgezien van de mensen die spaargeld op Icesave hadden staan, waar ze nu niet bij kunnen, heeft iedereen toch nog net zoveel geld als een aantal maanden geleden.

Geen enkele reden dus om nu met angst en beven op je geld te gaan zitten; want als iedereen dat gaat doen wordt het vanzelf een self forfilling prophecy.



@Lammy, als je als tweeverdiener je tandartsverzekering eruit moet doen omdat ie niet meer te betalen is (wat kost zoiets 10 Euro per maand??), dan moet je toch iets anders niet helemaal slim hebben gedaan in mijn ogen.
quote:Pauline65 schreef op 19 november 2008 @ 09:02:

self forfilling prophecy.







'self-fulfilling prophecy '

Om even een mier te neuken zo op de vroege ochtend
En wij redden het als anderhalfverdiener-met-kind nog prima. Ik snap werkelijk niet waar iedereen zo spastisch over doet.
Alle reacties Link kopieren
quote:whopper schreef op 19 november 2008 @ 09:08:

'self-fulfilling prophecy '

Om even een mier te neuken zo op de vroege ochtend



Ik zat ook al te kijken: volgens mij klopt er iets niet.

Slaapgebrek is bij mij op dit moment een groter probleem dan geldgebrek!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook dat mensen de uitverkoop gaan afwachten en eind december/begin januari pas nieuwe meubels etc aan gaan schaffen.



Ik geloof overigens wel dat het effect van de kredit crisis nog wel gaat komen. Ben geen doemdenker maar zeer zeker ook niet het type horende doof en ziende blind. Bedrijven en personen hebben inderdaad niet ineens accuut geld tekort, maar dat gaat wel voelbaar worden.



Neem een Opel (onderdeel General Motors wat op omvallen staat) die moet vanwege de ontwikkelingen noodgedwongen de product lijn tijdelijk stop zetten. Dit heeft direct gevolg voor de arbeiders die in Duitsland aan de band staan, maar indirect ook gevolgen voor aanlever bedrijven (ramen, schuifdaken, schroefjes) waarvan er dus ook veel in Nederland zijn. Die zullen over enkele maanden dus ook mensen op non-actief moeten zetten via de tijdelijke ww regeling of zelfs moeten ontslaan.



Ook de mensen die geld op Icesave hadden zullen dat gespaarde geld deze kerst nog niet kunnen uitgeven (ik neem tenminste aan dat ze het nog niet terug hebben). De mensen die 'gegarandeerde' rente opbrengensten van hun AEGON spaarobligaties zouden krijgen, zien dat ook ineens teniet gedaan (kort briefje dat AEGON helaas niet aan de gemaakte afspraken kan houden ivm kredit krisis). De mensen die hun huis willen verkopen worden ook ineens geconfronteerd met een stagnerende woningmarkt. Geen verkoop, geen investering in een ander huis, geen verf aanschaffen bij de gamma, geen nieuwe gordijnen bij de Hema...



Geld rolt dus niet meer zo makkelijk.



Nogmaals het effect is nu niet accuut voelbaar, maar op termijn gaan we het heus merken.



Dat is geen paniekzaaierij, geen selffulfilling prophecy of doemdenkerij, dat is gewoon een feit. Ben het overigens wel eens dat iedereen verder het hoofd koel moet houden (geen geld in sokken gaan stoppen maar vooral blijven shoppen) maar die ene Ektorp die een forumster gaat kopen deze maand, gaat de wereld economie heus niet van recessie behoeden. Kijk om je heen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het zeker met je eens dat er gevolgen zullen komen Booyyah.

Als iemand zijn baan verliest zal ie noodgedwongen een stapje terug moeten doen om maar iets te noemen.



Aan de andere kant wordt 'de kredietcrisis' op dit moment ook aangegrepen door bedrijven om dingen door te voeren die ze al langer van plan waren, maar die ze niet hard konden maken.

Kredietcrisis an sich is een lekker vaag begrip dat te pas en te onpas wordt gebruikt.

Op dit moment werk ik voor een bedrijf (werk als freelancer) waar een aantal maatregelen wordt doorgedrukt onder het mom kredietcrisis, die daar echt helemaal niks mee te maken hebben!!



En ik weet ook zeker dat er medio 2009 weer bekend gemaakt gaat worden dat er het laatste half jaar van 2008 weer vele miljarden zijn ingelegd op spaarrekeningen.

Want het is en blijft een feit dat mensen bang worden gemaakt voor barre tijden en dat ze daarom een (extra) buffer gaan aanleggen voor als die barre tijden aanbreken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven