Geld & Recht alle pijlers

Zorgverzekering; welk pakket als je kindje hopelijk verwacht

20-11-2008 14:16 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vraagje.

ik zit bij AGIS en heb nu enkel basis verzekering en eigen risico van 650 euro. Lekker voordelig dus aangeizen ik tot nu toe nooit iets mankeer en ik geld achter de hand heb.

nu hoop ik misschien wel in 2009 zwanger te raken en een kindje te krijgen als alles meezit... Wat raden jullie mij aan qua pakket?

is een basis-verzekering voldoende? ik heb in papieren gekeken en daar staat in dat kraamzorg etc vergoed wordt. Zouden jullie mij uitgebreider pakket aanraden? tips?



bedankt!



gr., B.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vorig jaar tijdens mijn zwangerschap geswitcht naar VGZ Gezin en Zeker Pakket. Vergoeden de eigen bijdrage kraamzorg, vergoeden de extra kosten bij een poliklinische ziekenhuis bevalling, vergoeden een consult lactatiekundige. Ook zitten er dingen in die handig zijn als er kleine kinderen rondlopen. Ohra heeft ook een aanvullende verzekering voor deze levensfase. Ik weet niet meer waarom ik die niet wilde.



Je moet gewoon vooral even zoeken naar wat jij belangrijk vindt en daarop selecteren.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Alle reacties Link kopieren
Geen idee. ( Ik zit bij een andere verzekeraar). Maar het is het misschien wel waard om te kijken of dat eigen risico echt zo voordelig is als je straks door complicaties bijvoorbeeld langer in het ziekenhuis ligt of behandelingen nodig hebt. Ik zou zeggen tel de bespaarde centen per maand op en kijk hoeveel je van die 650 dan nog zelf moet vergoeden als het nodig zou zijn. Daarnaast als je sowieso genoeg geld hebt om die 650 te betalen zou ik het zo laten. Verschil wat ik nu heb met het pakket is dat de kraamzorg bij mij meer vergoed wordt. Het werd wel vergoed maar er was toch een eigen bijdrage van 3,5 per uur of dag (weet ik niet zeker). Met mijn uitgebreide pakket krijg ik het helemaal vergoed en ook meer uren.. Dus het hangt er ook vanaf wat je zelf wil.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoe het heet maar toen ik zwanger was kreeg ik van zilveren kruis de optie om een soort uitgebreid pakket te nemen. Wist ik veel wat het inhield maar goed, ik wil altijd OVERAL tegen verzekerd zijn dus heb dat maar genomen. Kind geboren maar ligt een week in het ziekenhuis. Toen kwam de vraag: tja, kraamhulp is maar voor 7 dagen dus heb je recht op verlenging. Dankzij het extra pakket kreeg ik dus 10 dagen hulp. Ik had anders mooi zonder gezeten.



Clue van mijn verhaal: ik zou geen risico nemen, met zwangerschappen en bevalling weet je echt maar nooit. Kijk goed naar hoe de kraamhulp geregeld is, ook bij keizersnee, kind in ziekenhuis etc. Beter teveel betaald dan straks enorm in de stress. (overigens is de kraamhulpregeling sinds Zwiepje geboren is in 2005 al tig keer veranderd dus zoek het even goed uit. Misschien dat mijn verhaal alweer niet opgaat).
Alle reacties Link kopieren
P.S. heb net als supersmollie1 ook VGZ gezin en zeker pakket.
Alle reacties Link kopieren
ik wil zowiezo graag bij agis blijven ivm collectieve korting van werkgever... maar bij basispakket wordt eigenlijk ook alles vergoed volgens mij. alleen wettelijke eigen bijdrage a 3,50 per uur niet.

maar goed dat is wel op te brengen: 5 uur per dag a 10 dagen = 170 euro..

verder tips?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij kun je bij agis ook wel iets aanvullends afsluiten met extra vergoedingen op dit vlak. Kijk even op hun website bij de categorie zwanger en bevallen e.d. wat ze allemaal vergoeden.



Inderdaad doen ze bij het VGZ gezin en zeker pakket aan extra uren kraamzorg. Maar ja, als je midden in de hoogzomerse geboortepiek bevalt zoals ik dan kan dat wel in je pakket zitten, maar daarmee toveren ze die kraamhulpen niet ineens tevoorschijn.
anoniem_37704 wijzigde dit bericht op 20-11-2008 14:41
Reden: haastige spoed...
% gewijzigd
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Alle reacties Link kopieren
maar gaat kraamhulp etc van eigen risico af?
Alle reacties Link kopieren
Geen idee, maar of dat nog relevant is tegen die tijd is maar de vraag. Voordat er bij mij een kraamhulp in zicht was had ik mijn eigen risico al lang en breed overschreden (met de door vgz vergoede zwangerschapshaptonomiecursus...)
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Alle reacties Link kopieren
quote:bunzing schreef op 20 november 2008 @ 14:46:

maar gaat kraamhulp etc van eigen risico af?Ik denk het eigenlijk wel. Voor zover ik weet worden eerst de kosten van je eigen risico betaald en als je daar overheen bent gaat je verzekering betalen. Dus ipv 170 euro ben je miss 650 + 170 kwijt. Maar weet het niet zeker ik denk dat het het handigst is om even met je verzekering te bellen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een Gezin & Zeker pakket genomen dit jaar. Vorig jaar had ik uitgebreid Aanvullend van VGZ en dat vergoedde ook veel, maar niet zoveel als dit pakket, terwijl ik per saldo toch goedkoper uit was per maand.

Ik weet niet of kraamhulp van eigen risico af gaat, maar prénatale onderzoeken (dus bijv. combinatietest) wèl. Ik heb mijn eigen risico dit jaar dus al betaald.
Ik zou voor een Gezinpakket gaan, ik had die van Ohra, daar zit echt megaveel in. Is wel duurder dan andere verzekeringen, maar goede service. Ik ga overstappen naar CZ, ook een gezinnenpakket. Wil zoveel mogelijk vergoed krijgen. Als ik klaar ben met kindjes krijgen kijk ik wel weer verder.
Alle reacties Link kopieren
ik zou ook even goed kijken. Ik heb zw diabetes en daardoor al heel veel zorgkosten gemaakt dit jaar, ruim over die 650 euro eigen bijdrage. Complicaties komen nou eenmaal snel voor bij een zwangerschap, dus ik denk dat je al snel je eigen risico kwijt bent. En tja, in de polis staat wel fijn dat zorgkosten gemaakt ivm zwangerschap niet van het eigen risico gaan, mijn aanvullende onderzoeken, internist-dieetist, db verpleegkundige en de insuline, prikpennen, naalden etc, gaan daar mooi wel vanaf, ook al zijn die zw gerelateerd.



Voor 500 euro extr aeigen risico kun je je best wat jaartjes aanvullend voor verzekeren en dan heb je ook nog andere zaken die vergoed worden. Ik zou dus zeker overstappen.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik hoogzwanger was heb ik het hoogste van het hoogste pakker genomen, voor de zekerheid, want je weet nooit hoe jezelf of je kindje uit zo'n bevalling komt. Toen kreeg onze kleine het 1e jaar al epilepsie en ik ben blij dat we een goed pakket hebben, want als ze eenmaal weten dat er iets ergs is, dan kom je nooit meer in een hoog pakket.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Je kan toch gewoon via Independer.nl kijken wat voor jou de meest geschikte verzekering is?
Alle reacties Link kopieren
Bij invoering van de nieuwe zorgverzekering werd ik door mijn verzekeraar per ongeluk ingedeeld voor een veel uitgebreidere polis dan ik eerst had. Maar omdat ik zwanger was heb ik dat zo gelaten (ik zou later altijd nog naar een goedkopere polis kunnen switchen). Ik heb tijdens en na de zwangerschap veel fysiotherapie gehad wegens bekkeninstabiliteit. Nou, ik was blij dat ik zo uitgebreid verzekerd was, die extra premie woog niet op tegen de kosten van fysio.



Verder heb ik bij laatste zwangerschap aardig wat routinematig bloedonderzoek gehad in ziekenhuis en wat extra echo's (ook in ziekenhuis) ivm ligging. Dat gaat wel van eigen risico af, want ik kreeg de factuur onlangs gepresenteerd. Dus houd er rekening mee dat je je eigen risico misschien wel opmaakt, ook als je geen gecompliceerde zwangerschap hebt.
Alle reacties Link kopieren
hallo, zojuist gebeld met AGIS.

ze raden comfort aan. dan betaal ik in totaal 109 euro per maand.

normaal gesproken valt alles onder basispakket. maar als bevalling in ziekenhuis niet medische geindiceerd is dien je dit zelf te betalen (tenzij je goede aanvullende verzekering dus hebt) als je toch in ziekenhuis wilt bevallen....

HUH? ik woon in huis met steile trap. ik wil daarom graag in ziekenhuis bevallen. niet dat als er toch iets niet goed lijkt te gaan dat je dan die steile trappen nog eens af moet. is dit dan altijd medische geindiceerd? ik was nogal verbaas toen de medewerker aan de telefoon dit zei....

wat zeggen jullie hierover?
Alle reacties Link kopieren
Een steile trap telt niet als medische indicatie. Een poli klinische bevalling moet je altijd voor een gedeelte zelf betalen. ( tenzij heel uitgebreid pakket). Ik heb geen idee wat de kosten daarvoor ongeveer zijn. Een medische indicatie is alleen als je op aanraden van de verloskundige of de gyneacoloog in het ziekenhuis bevalt omdat het thuis niet verantwoord is. kan ook tijdens de bevalling pas blijken, omdat bijv, de ontsluiting niet opschiet.
Alle reacties Link kopieren
maar stel je voor dat ik pas in maart 2010 uitgerekend ben, kan ik dan in december 2009 alsnog overswitchen naar een duurder aanvullend pakket? of trappen ze daar bij agis niet in?

ik zou het zonde vinden als blijkt dat ik helemaal niet snel zwanger word (willen pas vanaf maart gaan proberen) en ik 12 maanden lang 21 euro voor niets extra heb betaald... snappen jullie dilemma? wat zouden jullie doen. 21x12= veel geld... en zoveel heb ik al niet...
Alle reacties Link kopieren
geen idee of Agis daar in trapt. Wat ik me wel afvraag: jij betaald nu (in 2009) 75,75 (basis inclusief eigen risico van 500 en wettelijk 155). Dan ben je toch met 109 nog wel iets meer kwijt dan de 21 die je aangeeft? Of ben je al van plan overtestappen naar verzekering zonder eigen risico?
Alle reacties Link kopieren
quote:bunzing schreef op 21 november 2008 @ 11:25:

hallo, zojuist gebeld met AGIS.

ze raden comfort aan. dan betaal ik in totaal 109 euro per maand.

normaal gesproken valt alles onder basispakket. maar als bevalling in ziekenhuis niet medische geindiceerd is dien je dit zelf te betalen (tenzij je goede aanvullende verzekering dus hebt) als je toch in ziekenhuis wilt bevallen....

HUH? ik woon in huis met steile trap. ik wil daarom graag in ziekenhuis bevallen. niet dat als er toch iets niet goed lijkt te gaan dat je dan die steile trappen nog eens af moet. is dit dan altijd medische geindiceerd? ik was nogal verbaas toen de medewerker aan de telefoon dit zei....

wat zeggen jullie hierover?Als de bevalling niet goed gaat en je moet van je vk naar het zh, heb je alsnog een medische indicatie en wordt je bevalling in het zh alsnog vergoed. je moet dan wel idd die steile trap nog af, maar dat komt vast goed hoor. Desnoods moet de brandweer er aan te pas komen. Om eerlijk te zijn snap ik niet waarom je niet gewoon een aanvullende verzekering afsluit tegen de tijd dat je zwanger wil worden. Als je nu al valt over 25 euro per maand hou je hart dan maar vast als je eenmaal een kind hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor een uitgebreid pakket gaan waarbij ook overnachtingen in het Ronals MC Donald huis onbeperkt worden vergoed. Onze dochter werd geheel onverwacht geboren met een aangeboren afwijking. Wij zaten toen onze dochter geboren werd net na de overgang van ziekenfonds naar zorgverzekering. Wij hadden een dure zorgverzekering die de overnachtingen in het RMC huis vergoedde. Wij hebben in totaal bijna 2 maanden in het RMC huis gelogeerd, oftewel ¤ 600,- aan het einde van de rit. Door onze zorgverzekering kregen wij dit volledig vergoed. De meeste ouders die toen in het RMC huis zaten kregen dit niet, het scheelde ons een hoop financiële zorgen.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor. Daar trapt Agis in. Je mag gewoon 31 dec. 2009 overstappen. Ik zou dus niet dit jaar al switchen. Betaal je waarschijnlijk een jaar voor niks.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Aruba,

Meen je dit?

ik dacht dat die werknemer dta ook al aan de telefoon zei...

beter! dus ook al weten zij (via huisarts ed) dat ik zwanger ben dan nog mogen ze mij niet weigeren een aanvullend pakket te nemen?

BETER!
Alle reacties Link kopieren
voor zover ik weet mogen ze je niet weigeren voor een basisverzekering maar wel voor een aanvullende.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven