Geld & Recht alle pijlers

Help! Huis gekocht vol zilvervisjes blijkt nu!

18-09-2016 11:35 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er zó klaar mee! Werd vannacht wakker van gekriebel op mijn been (er liep 1 zilvervisje in bed en 1 op mijn been) en was net de strijk aan het wegleggen en zag er 1 in de kast van de jongste... Bah bah bah!!



De makelaar was al ingeschakeld en de kosten voor de verdelger worden verhaald op de vorige bewoners. De verdelger is nu 2x geweest, maar het heeft nog weinig resultaat. We hebben het huis nu 5 maanden. De verdelger zei dat hij 2x langs moest komen. Hij gebruikt valletjes met een soort plakspul waar ze in blijven plakken en een soort gel waar ze van eten en aan doodgaan.



Echter, snachts kan ik nergens lopen zonder overal zilvervisjes weg te zien schieten (van hele grote tot ienimini varianten), als ik smorgens vroeg de trap afloop zitten er sowieso 6 op de muur..



We wonen in een 2 onder 1 kap. De vorige bewoner zegt dat de buren er een zooitje van hebben en dat ze daar vandaan komen. Wij hebben alles al in plastic bakken (zaten zelfs al in de bloem!), stofzuigen 2x per dag en ik ga elke nacht om 2 uur met een zaklantaarn over de vloer om zilvervisjes dood te drukken. Mijn man verklaart me voor gek, maar ik vind het zoooo vies!!



Het huis en de wijk is geweldig, maar de zilvervisjes verpesten ons woongenot! Komen we er ooit vanaf? Of hebben we een kat in de zak gekocht? Het huis was erg duur..



Kunnen we geld terug krijgen van de vorige bewoners omdat ze dit niet gemeld hebben? Verhuizen heeft weinig zin hoorde ik als de zilvervisjes niet weggaan, je neemt ze zo weer mee...



De buren worden ook meebehandeld door de verdelger. Dat betalen ze zelf. Ik ben alleen bang dat ze niet op nog meer onkosten zitten te wachten (ze hebben al 300 euro betaald). Onze kosten zijn vor de vorige bewoner omdat hij het niet gemeld heeft en het wel bij hem bekend was.



Ik ben ten einde raad! :(
Alle reacties Link kopieren
Zijn het echt zilvervisjes of papiervisjes? De benadering van het probleem is dan totaal anders. Zilvervisjes zijn gek op vocht en papiervisjes op droogte. De schade door papiervisjes is veel groter (zoals al op te maken is uit de naam).
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
De aanwezigheid van zilvervisjes lijkt me niet echt een verborgen gebrek.

Ons nieuwe huis (per 1 juni ingetrokken) heeft ze ook en het is geen moment in me opgekomen om de vorige bewoner daar op aan te spreken. Vooral niet als het geen vrijstaande woning betreft. Die beestjes komen gewoon via de buren, leidingen etc. binnen.
if we all light up, we can scare away the dark...
Ik heb hier 5 bussen hg spul leeggespoten 2 nachten na elkaar (op 80 m2). Maar wel letterlijk iedere kier, en achter iedere plint. Nu zie ik er 1x per maand 1 lopen.
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 18 september 2016 @ 11:39:

Zijn het echt zilvervisjes of papiervisjes? De benadering van het probleem is dan totaal anders. Zilvervisjes zijn gek op vocht en papiervisjes op droogte. De schade door papiervisjes is veel groter (zoals al op te maken is uit de naam).De verdelger zei dat het zilvervisjes waren! Er zitten er honderden in alle valletjes dus dan zal dat vast kloppen.
Alle reacties Link kopieren
heb je behang op de muur?
if we all light up, we can scare away the dark...
Alle reacties Link kopieren
quote:tatlitatli schreef op 18 september 2016 @ 11:39:

De aanwezigheid van zilvervisjes lijkt me niet echt een verborgen gebrek.

Ons nieuwe huis (per 1 juni ingetrokken) heeft ze ook en het is geen moment in me opgekomen om de vorige bewoner daar op aan te spreken. Vooral niet als het geen vrijstaande woning betreft. Die beestjes komen gewoon via de buren, leidingen etc. binnen.Dat is het wel. Je hebt ongedierte in je huis, wat je vooraf niet zelf kon waarnemen tijdens bezichtiging of bouwkundige keuring (ze komen snachts tot leven). En dan heb je er vast niet zoveel als wij. Als het 1x per maand is.. Prima! Ik zie nog meer spinnen per maand.. Maar bij ons zijn het honderden!! Ze zitten in bad, in bed, in de besteklade, achter plinten... Overal!
Alle reacties Link kopieren
Huh?

Verhalen op de vorige bewoners? Wat kunnen zij daar nu aan doen?

Die krengen heb je in huis of je hebt ze niet.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
quote:tatlitatli schreef op 18 september 2016 @ 11:46:

heb je behang op de muur?Boven wel; vliesbehang. Beneden is alles gestuukt.
Alle reacties Link kopieren
In het geval van zilvervisjes zou ik de vochtigheidsgraad terugbrengen. Silicagel heeft een grote aantrekkingskracht voor vocht. Het zit bijvoorbeeld in die kleine zakjes bij je nieuwgekochte apparaten verpakt, maar ook bepaalde kattenbakvullingen zijn daarvan gemaakt. Droogstoken moet ook veel helpen. Of föhnen bij leidingen. En af en toe wat spuiten met een insecticide.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Veel luchten en zorgen dat de ruimtes droog worden, hier is het ook al een stuk.minder weer nadat de vloer van de badkamer is vernieuwd (tegels en voegen waren zo.poreus dat water.er door.kwam).



Zilvervliesvisjes houden van.vocht en de bij behoorende schimmels.
Alle reacties Link kopieren
quote:calvijn1 schreef op 18 september 2016 @ 11:47:

Huh?

Verhalen op de vorige bewoners? Wat kunnen zij daar nu aan doen?

Die krengen heb je in huis of je hebt ze niet.Ze hebben het niet gemeld. Terwijl het wel bekend was bij ze. Ook dat het er zoveel waren! Makelaar (van henzelf nota bene) gaf aan dat ze dat hadden moeten melden, dat ze dat ook niet tegen hem hadden gezegd en dat het dus hun onkosten waren om ze te verwijderen.
Alle reacties Link kopieren
Je kan daarvan ruim strooien achter de plint van je keukenblok. Niemand ziet dat.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Heb je geen keuring laten doen voordat je het huis kocht? Heb je tijdens de bezichtigen nooit die beestjes gezien? Ik vind dat de verkoper zich er coulant opstelt, hij hoeft dit m.i. niet te betalen.
Alle reacties Link kopieren
Als het zilvervisjes zijn heb je ergens een groot vochtprobleem in huis. Hebben jullie een bouwkundige keuring laten doen?

Heb je een kelder/kruipruimte onder het huis en is dat onderzocht?
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
quote:spaarboom schreef op 18 september 2016 @ 11:50:

[...]





Ze hebben het niet gemeld. Terwijl het wel bekend was bij ze. Ook dat het er zoveel waren! Makelaar (van henzelf nota bene) gaf aan dat ze dat hadden moeten melden, dat ze dat ook niet tegen hem hadden gezegd en dat het dus hun onkosten waren om ze te verwijderen.



Ok, ik lees ook net dat het er echt heel veel zijn.

Echt heel goor idd
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:spaarboom schreef op 18 september 2016 @ 11:50:

[...]





Ze hebben het niet gemeld. Terwijl het wel bekend was bij ze. Ook dat het er zoveel waren! Makelaar (van henzelf nota bene) gaf aan dat ze dat hadden moeten melden, dat ze dat ook niet tegen hem hadden gezegd en dat het dus hun onkosten waren om ze te verwijderen.Oke dan is het een ander verhaal inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
quote:isillavendel schreef op 18 september 2016 @ 11:49:

Veel luchten en zorgen dat de ruimtes droog worden, hier is het ook al een stuk.minder weer nadat de vloer van de badkamer is vernieuwd (tegels en voegen waren zo.poreus dat water.er door.kwam).



Zilvervliesvisjes houden van.vocht en de bij behoorende schimmels.



Ik zal vochtvretets kopen. Hoeveel per m2?



Het is een nieuwbouwwoning van 8 jaar oud. We hebben beneden vloerverwarming en boven radiatoren. Ik zet snachts als het niet regent de tuindeuren en de de ramen tegen elkaar open. Is dat voldoende? Of wat kan ik nog meer doen.
Vochtvreters in de diverse ruimtes zetten helpt wel, maar je moet de bron van het vocht aanpakken. Dus goed ventileren en straks alle kamers eens goed droogstoken.

Je zal er waarschijnlijk nooit helemaal vanaf komen, zelfs niet met gif spuiten.
quote:spaarboom schreef op 18 september 2016 @ 11:46:

[...]





Dat is het wel. Je hebt ongedierte in je huis, wat je vooraf niet zelf kon waarnemen tijdens bezichtiging of bouwkundige keuring (ze komen snachts tot leven). En dan heb je er vast niet zoveel als wij. Als het 1x per maand is.. Prima! Ik zie nog meer spinnen per maand.. Maar bij ons zijn het honderden!! Ze zitten in bad, in bed, in de besteklade, achter plinten... Overal!Als er zoveel zitten had je echt wel signalen van vocht moeten kunnen zien.
Alle reacties Link kopieren
quote:madamepolish schreef op 18 september 2016 @ 11:52:

Heb je geen keuring laten doen voordat je het huis kocht? Heb je tijdens de bezichtigen nooit die beestjes gezien? Ik vind dat de verkoper zich er coulant opstelt, hij hoeft dit m.i. niet te betalen.Ja, bouwkundig was er niks mis. Die beestjes laten zich snachts zien. Dus dat kon hij ook niet vooraf zien. Ik vind de verkoper niet coulant omdat hij dat verzwijgt... Het zijn er echt veeeel he!
Als je dan toch bezig bent, kit dan alle randjes van de plinten/en alle andere randjes van bad/douche/tegels/aanrecht netjes af. Ze verstoppen zich graag achter dat soort randjes, en als ze geen plekjes meer hebben vertrekken de meeste vanzelf.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 18 september 2016 @ 11:57:

[...]





Als er zoveel zitten had je echt wel signalen van vocht moeten kunnen zien.Nee. Alleen dat het een nieuwbouwwoning is. Meer niet. Kruipruimte is droog en verder is er niks mis met het huis. De makelaar kwam namelijk ook met een expert langs en die gaf aan dat het niet door lekkage of iets kwam.
Alle reacties Link kopieren
Bij dergeljke nieuwbouwhuizen zijn ze tegenwoordig redelijk standaard aanwezig. Heeft meestal te maken met de ketel, een WTW-unit en de manier van isoleren.



Veel luchten. Veel stofzuigen. Plakvalletjes kun je ook van vapona kopen, in de zomermaanden gewoon in de supermarkt.

Als je een tijd veel hebt gestofzuigd en het daarna goed bijhoudt en valletjes zet zal het ook minder worden. Ga er maar van uit dat je er niet vanaf komt. Vorige bewoner kan hier trouwens ook niks aan doen.



En ja, ik spreek uit ervaring, zowel als bewoner met zilvervisjes als vanuit werk in de installatietechniek.
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
Alle reacties Link kopieren
Ik heb overal lopen spuiten met zo'n hg spuitbus ik heb de plint onder de keuken losgerukt en daar een bus leeggespoten, een bus in de meterkast, een paar bussen onder alle plinten (had een houten vloer), eentje in de badkamer, eentje in de kruipruimte en de garage. Dit heb ik twee maal herhaald en die smerige beesten waren weg. Sporadisch zag ik er nog eentje. Als deze verdelger niet werkt zou ik een ander laten komen of flink wat bussen inslaan. Stinkt wel enorm en je moet echt goed luchten daarna. En oppassen met huisdieren.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven