Geld & Recht alle pijlers

Hoeveel mag ik bijverdienen?

23-11-2008 18:38 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vast contract bij mijn werkgever, maar kan binnenkort elders ook werken voor een paar uur in de week. Deze tweede baan levert me aanzienlijk wat euro's op, wat natuurlijk heerlijk is, maar waarbij ik me ook direct een beetje zorgen maak: zou immers leuk zijn al het extra verdiende geld ook daadwerkelijk te kunnen spenderen en niet de helft te moeten afstaan aan de belasting e.d.



Hoeveel mag ik eigenlijk bijverdienen zonder er al te veel op te moeten inleveren?



Zijn er hier kundige mensen in de zaal die me verder kunnen helpen?
Alle reacties Link kopieren
Je mag zoveel bijverdienen als je wilt.....



Je moet zorgen dat je bij je 2de werkgever geen algemene heffingskorting laat toepassen dat betekend wel dat je vanaf de eerste euro belating betaald. Het kan zijn dat je aan het einde van het jaar wat moet bij betalen.

Dit komt omdat je over je jaarsalaris betaald wat je werkgever inhoud is eigenlijk een soort voorschot.



tot ¤ 17.319 betaal je 33,65 % vanaf ¤ 17.320 t/m ¤ 31.122 41,40 % vanaf ¤ 31.123 t/m ¤ 53.064 42,00 %,Meer dan ¤ 53.064 dan beaaal 52,00 %





Je tweede werkgever kan geen rekening houden met dat hij bv met je salaris voor een gedeelte in de tweede of derde schijf zit (of nog hoger) en daardoor kan het dus zijn dat je over je tweede baan te weinig betaald en moet bij betalen.

Maar het loont natuurlijk altijd.
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel Liselore voor je uitleg.

Ik weet wat de inkomsten zullen worden van mijn tweede baan, is het dan ook zo dat ik nu ter plekke kan berekenen wat me dat dan echt netto zal gaan opbrengen en of ik nog moet gaan bijbetalen aan het einde van het jaar? Of weet jij dat ook niet?
Alle reacties Link kopieren
ja dat kun je nu al uitrekenen. Je weet wat je per jaar bij je werkgever 1 verdiend en ook hoeveel er dus over je tweede baan betaald zou moeten worden. Waarschijnlijk wordt er,(dit is al als je met baan een boven de 17.319 uitkomt),te weinig voor je In gehouden. De rest draag je af naar aanleiding van je aangifte. Die is voor 2008 inleveren voor april 2009, betalen medio juli 2009.

hoeveel belasting je moet betalen ligt natuurlijk ook aan je aftrek posten, het rekenprogramma van de VT 2008, die staat nog op de belastingsite, kan je een berekening geven.



Graag gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt hoor, ik ga het eens proberen uit te rekenen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven