Geld & Recht alle pijlers

Bruiloft, wat heeft het gekost?

03-10-2016 22:17 131 berichten
Omdat mijn verloofde en ik volgend jaar willen gaan trouwen en wij nu een grove schatting aan het maken zijn wat wij denken uit te geven ben ik erg benieuwd wat jullie hebben uit gegeven / gaan uitgeven of zouden willen uitgeven.



Ik heb een lijstje gemaakt met punten waarop ik mijn grove calculatie baseer maar uiteraard ben je vrij om punten toe te voegen, weg te laten of je niet aan mijn punten te houden.

Voor de reeds getrouwden onder ons gelieve ook aan te geven of je binnen budget gebleven bent en wat misschien de valkuilen zijn



Mijn verloofde en ik verschillen nog al van mening over wat wij denken dat bepaalde dingen kosten. Nou liggen mijn eisen wel wat hoger en heb ik meer wensen dan hij dus vandaar misschien onze verschillen van inschatting.

Graag jullie ervaringen en meningen!



* Aantal gasten:



- Ceremonie / Burgerlijke stand / kerk

- Receptie

- Feest ( + locatie )

- Eten & dranken

- Decoratie

- Vervoer

- Kleding bruid / bruidegom / bruidsmeisjes en/of bruidsjonkers

- Trouwringen

- Fotografie / Videografie

- Trouwaankondiging (uitnodigen, saves the dates etc.)

- Huwelijksreis

- Overige (bedankjes, onverwachte kosten etc)
2000 euro. Moet je wel vanalles schrappen dan kan dat. Dit lijstje kost 8500 euro.
anoniem_64735f8eb312e wijzigde dit bericht op 03-10-2016 22:21
Reden: Te vroeg verstuur gedrukt
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij tikte bijna de 20.000 euro aan. Zou het zo weer doen, als we het geld hadden klaar liggen. Wij hebben altijd gezegd "je moet trouwen op de manier zoals jij dat wil" en dat kan voor het ene stel 2000 euro kosten en bij een ander 20.000.
Topic oprichter trapt at!



Mijn geschatte calculatie:



* Aantal gasten:

30



- Ceremonie / Burgerlijke stand / kerk

Wij gaan trouwen in het land waar wij wonen (Niet Nederland) en een ambtenaar op locatie kost ongeveer EUR 1200,-

Verdere kosten voor papieren zoals geboorteakte, andere papieren en vertalingen voor de registratie in Nederland schat ik op EUR 200,-



- Receptie

Hebben we niet. Omdat we een klein gezelschap hebben wordt het een doorlopende dag dus geen receptie.



- Feest ( + locatie )

We gaan binnenkort verschillende locaties bekijken en gaan dus ook offertes opvragen.

We zouden graag een locatie totaal afhuren zodat er in ieder geval geen andere feesten worden gegeven of “normale” gasten op de locatie zijn.



( Ik verwacht dat er geen extra verhuurkosten bijkomen wanneer wij einde middag/ avond daar eten en drinken maar misschien verkijk ik me hier volkomen op?)



- Eten & dranken

Open bar met buitenlands gedestilleerd.

Diner: menu / a la carte voor 30 personen, bruidstaart, drankjes gedurende einde middag en avond + hapjes gedurende de dag: EUR 1500,- / EUR 2000,-



- Decoratie

EUR 500,-



- Vervoer & accommodatie

EUR 1500,-



- Kleding bruid / bruidegom / bruidsmeisjes en/of bruidsjonkers

Komt niet volledig uit ons budget want mijn ouders betalen mijn totale aankleding



Kleding man: EUR 700,-

Kleding bruidsmeisje : EUR 150,-



- Trouwringen

EUR 800,- voor 2 ringen



- Fotografie / Videografie

Fotograaf gedurende een uur of 5 inclusief shoot: EUR 2000,- (ben zelf ontwerper dus kan zelf het album samenstellen en af laten drukken)



- Trouwaankondiging (uitnodigen, saves the dates etc.)

EUR 150,-



- Huwelijksreis

Nog niet in budget opgenomen aangezien wij voor het huwelijk op reis gaan in plaats van erna



- Overige (bedankjes, onverwachte kosten etc

EUR 100,-



Zou op een totaal komen van iets meer dan EUR 9000,-

Persoonlijk schrik ik nu zelf van de calculatie want ik zou liever de helft willen uitgeven en ik zie zelfs dat ik de muziek nog niet heb ingecalculeerd (oeps)
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan ook volgend jaar trouwen en volgens de begroting zijn we rond de 10.000 kwijt. Exclusief jurk die krijgen we cadeau.

Ow en de huwelijksreis is hier ook niet bij berekend.



Maar zonder bedragen wat jij voor ogen hebt en eventueel je aanstaande heb je hier niet zoveel aan.



edit: ok zie je post zal hem even lezen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
De onze gaat zo'n 10.000 euro kosten, waarvan we rond de 7000 euro van (schoon)ouders krijgen.

Ongeveer 37 daggasten en 70 avondgasten.

Trouwen op gemeentehuis (geen kerk), daarna wat drinken met daggasten, diner met daggasten en 's avonds feestje met avondgasten. Alle drank afgekocht aangezien we hoogzomer trouwen. Schoonouders betalen dit bijna volledig.

Fotograaf van 10 tot 22 uur.

Auto van mijn broer. Kleding van onze ouders. Jurk is al gekocht.

Uitnodiging hebben we zelf gemaakt (man is creatief) en laten drukken. Kostte alles bij elkaar (save the date, uitnodiging, drukken en postzegels) zo'n 100 euro. Wij verstuurden trouwens save the date's omdat we in de bouwvak trouwen.



Voor de rest weet ik het nog niet; of we bedankjes en een huwelijksreis doen. Ringen hebben we nog niet. Misschien gebruik ik mijn verlovingsring wel als trouwring.



Wij trouwen pas om 15.30 uur. Van te voren relaxt foto's maken en lunchen met ouders en broers/zussen. Foto's vinden we heeeeel leuk en belangrijk.



Oh zal zo de begroting er eens bijpakken.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat wij ongeveer 6000 euro kwijt waren, waarvan het grootste gedeelte aan de borrel.



Wij maakten rond 16.00 foto's.

Aten met alleen hele directe familie om 17.00 op locatie.

Gasten druppelden binnen vanaf 19.00.

19.30 ceremonie (+- 125 p)

Aansluitend borrel tot ongeveer 22.30.



Ik vond het GE-WEL-DIG.

Heerlijk relaxt, totaal ontspannen sfeer.



Een lijstje:

Kapper - 75 euro (zou 20 zijn, maar mijn eigen kapster kon niet, dus lastminute iets moeten regelen)

Make Up - gratis (zelf gedaan)

Pak, schoenen van man - 500

Trouw- en verlovingsringen - 800

Trouwjurk - gratis. Ik droeg de jurk van mijn zus (ja, omdat ik dat wilde. Anders hadden mijn ouders de jurk betaald).

Kleding van kinderen - 300 euro (voor 5 stuks;))

Ceremonie - 500

Borrel - 3000 (incl. eten met 16p en 6 kinderen)

Foto's - 300 (fotograaf in opleiding uit familie --> NIET tevreden)

Boeket + polscorsage 20 euro (via via, heeeel blij mee)

Uitnodigingen: 150 euro (incl. postzegels)

Bedankjes deden wij niet aan.



Huwelijksreis was een weekje weg met mijn familie binnen NL. Dat was gewoon vakantie. Reken ik niet mee:)
Alle reacties Link kopieren
2500 euro ofzo. Misschien 3000. Alles inclusief, kleding, eten voor 80 gasten, ceremonie, ringen, dat soort werk.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
quote:eagle_eye schreef op 03 oktober 2016 @ 22:21:

Topic oprichter trapt at!



Mijn geschatte calculatie:



* Aantal gasten:

30



- Ceremonie / Burgerlijke stand / kerk

Wij gaan trouwen in het land waar wij wonen (Niet Nederland) en een ambtenaar op locatie kost ongeveer EUR 1200,-

Verdere kosten voor papieren zoals geboorteakte, andere papieren en vertalingen voor de registratie in Nederland schat ik op EUR 200,-



- Receptie

Hebben we niet. Omdat we een klein gezelschap hebben wordt het een doorlopende dag dus geen receptie.



- Feest ( + locatie )

We gaan binnenkort verschillende locaties bekijken en gaan dus ook offertes opvragen.

We zouden graag een locatie totaal afhuren zodat er in ieder geval geen andere feesten worden gegeven of “normale” gasten op de locatie zijn.



( Ik verwacht dat er geen extra verhuurkosten bijkomen wanneer wij einde middag/ avond daar eten en drinken maar misschien verkijk ik me hier volkomen op?)



- Eten & dranken

Open bar met buitenlands gedestilleerd.

Diner: menu / a la carte voor 30 personen, bruidstaart, drankjes gedurende einde middag en avond + hapjes gedurende de dag: EUR 1500,- / EUR 2000,-



Klinkt heel weinig. Wij hebben 33 gasten en zijn rond de 3500 kwijt en dat is exclusief taart.



- Decoratie

EUR 500,-





Dat vind ik dan weer erg veel. Hele goede tip kijk op aliexpress zoveel voor een prikkie en echt goed genoeg.



- Vervoer & accommodatie

EUR 1500,-



Je bedoeld een trouwauto? Welke accommodatie heb je het over?



- Kleding bruid / bruidegom / bruidsmeisjes en/of bruidsjonkers

Komt niet volledig uit ons budget want mijn ouders betalen mijn totale aankleding



Kleding man: EUR 700,-

Kleding bruidsmeisje : EUR 150,-



- Trouwringen

EUR 800,- voor 2 ringen





Lijkt me heel redelijk



- Fotografie / Videografie

Fotograaf gedurende een uur of 5 inclusief shoot: EUR 2000,- (ben zelf ontwerper dus kan zelf het album samenstellen en af laten drukken)



Wow! Daar valt wel op te besparen



- Trouwaankondiging (uitnodigen, saves the dates etc.)

EUR 150,-



- Huwelijksreis

Nog niet in budget opgenomen aangezien wij voor het huwelijk op reis gaan in plaats van erna



- Overige (bedankjes, onverwachte kosten etc

EUR 100,-



Erg weinig!



Zou op een totaal komen van iets meer dan EUR 9000,-

Persoonlijk schrik ik nu zelf van de calculatie want ik zou liever de helft willen uitgeven en ik zie zelfs dat ik de muziek nog niet heb ingecalculeerd (oeps)



Ik zie nog wat waar je niet gerekend hebt oa. jouw make up en haar en bloemen bijvoorbeeld. Wil je nog een gastenboek?

Bedankjes voor de ceremoniemeesters als je die hebt?



Wij zijn ook gaan eten bij 2 verschillende mogelijke feestlocaties om een beeld te vormen voor de dag zelf. Dat hebben we ook opgenomen in onze begroting.



DJ hebben we vandaag geboekt en daar zijn we 625 euro voor kwijt.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ik zou het zelf vooral uitgeven aan mooie ringen en de huwelijksreis. Leuk jurkje, niet al te dure ceremonie en een feestje in een restaurant of zo. De eerste twee keren heb ik het heel klein gehouden (resp. ca 1000 gulden excl ringen, en 120 euro - alleen leges, getuigen en trouwboekje) dus als ik het nog eens aandurf is dat wel een feestje waard
Alle reacties Link kopieren
Oh door dit topic denk ik aan mijn jurk. Ik ben zo verliefd op mijn jurk. Ik vond dat nooit zo bijzonder en nu heb ik een voor mij droomjurk aan gehad en kan ik niet wachten
60 gasten die allemaal mee-aten. 7000 kwijt voor alles excl huwelijksreis.
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer 8.000 euro. Was €750 goedkoper geweest als de band twee dagen van tevoren niet had afgezegd.



Aantal gasten: 90



- Ceremonie / Burgerlijke stand / kerk

Gratis, in de gemeente waar we toen woonden was het doordeweeks altijd gratis. De ceremonie heeft een tante van mij verzorgd.

- Receptie

Hadden we niet

Van de ceremonie halverwege de middag tot 's avonds laat was iedereen gewoon welkom

- Feest ( + locatie )

450. We hadden geen standaard trouwlocatie, het was in een arboretum, moesten het nog zelf aankleden

- Eten & dranken

1000

Bruidstaart zelf gemaakt en de rest van het eten laten cateren. Veel hapjes, soepen en quiches

- Decoratie

250, twee jaar lang alle rommelmarkten en kringloopwinkel voor afgelopen

- Vervoer

Gratis, was de oldtimer van een vriend

- Kleding bruid / bruidegom / bruidsmeisjes

en/of bruidsjonkers

Bruid 350, ik had een prachtige jurk gevonden voor €85, die mijn oma vermaakt heeft naar mijn wensen.

Bruidegom 1250

- Trouwringen

Samen ongeveer 1800, we wilden hier niet op besparen

- Fotografie / Videografie

650, omdat de fotograaf niet de hele dag aanwezig hoefde te zijn, album maakt man zelf, die is ook fotograaf

- Trouwaankondiging (uitnodigen, saves the dates etc.)

100, zelf gemaakt en enkel foto's af laten drukken

- Band

Oorspronkelijk 250, maar twee dagen vantevoren afgezegd en toen, gelukkig!, nog een vervanger kunnen vinden! Maar dus €750 meer

- Overige (bedankjes, onverwachte kosten etc)

Tenten, meubels en bedankjes samen zo'n 1000 euro
Je bent jouw make-up, kapsel en bloemen vergeten. Ik zie ook geen corsages of bruidstaart.

Het bedrag voor bedankjes en onvoorzien vind ik héél erg laag.

Ook het bedrag voor de kaarten vind ik niet heel hoog, maar het kan wel als je redelijk simpele kaarten wilt.

Oh, en ik begrijp dat jullie in het buitenland trouwen; hoe doe je dat met familie en vrienden die moeten overkomen/reizen; wie betaalt hun reis en verblijf? Wij hadden een aantal gasten uit het buitenland en hebben daarvoor ook tickets en verblijf betaald. Dat liep ook nog aardig in de papieren met familie uit Schotland, Zwitserland en Canada.

Onze ringen waren veel duurder (door een Goudsmid laten maken naar eigen ontwerp)

Het pak van m'n man was vele malen duurder (inclusief schoenen, ondergoed, sokken, riem, overhemd en reserve hemd zo'n 2000€)

De fotograaf was ongeveer de helft van wat jullie calculeren.
kapper; 55

make up; 50

trouwjurk is betaald door mijn moeder

geen trouwringen

kleding man; 150 (pak had hij nog)

kleding kinderen; 200

ceremonie was voor 75 man; koffie (taart had familielid gemaakt), vrij drinken en een bbq van 15.00-19.30: 2000

fotograaf (totaal ongeveer 5 uur en een fotoalbum) 850

trouwauto 50

bloemen 100

corsages zelfgemaakt 20

bedankjes 50

trouwkaarten 75

versiering 200? is een schatting, want die weet ik niet precies



Totaal 3800
Alle reacties Link kopieren
Tvp! Ik ga nog niet trouwen, maar ben wel nieuwsgierig
Wij moeten nog trouwen deze week maar lijken ongeveer dit kwijt te zijn:

Gasten: 37

Jurk: 1500

Pak man: 650

Bruidsmeisje: 75

Ceremonie: 450

Feest inclusief taart en bbq, zonder sterke drank: 2100

Bedankjes: 100

Gastenboek: 100

Haar + makeup: 100

Auto: gratis

Fotograaf +album: 900

Trouwringen: 800



Totaal 7000.

Hebben ook redelijk veel hiervan niet zelf hoeven betalen.
Aantal gasten: 123



- Ceremonie / Burgerlijke stand / kerk

- Receptie

- Feest ( + locatie ) 3764

- Eten & dranken 3800 (afgekocht, bierfest, was een open plek, waar iedereen mocht blijven slapen + kok die volgende ochtend heel veel eieren en spek voor eventuele katers ging bakken)

- Decoratie 180 (hele berg pullen)

- Vervoer 0 (eigen mx 5 uit de jaren 80)

- Kleding bruid / bruidegom / bruidsmeisjes en/of bruidsjonkers 337 (zijn allebei niet van de poppenkast. We hadden gekozen wat wij wilden, en dat we vaker met veel plezier aan konden trekken).

- Trouwringen 662

- Fotografie / Videografie 1250

- Trouwaankondiging (uitnodigen, saves the dates etc.) 230

- Huwelijksreis 0

- Band 750

- Overige (bedankjes, onverwachte kosten etc) 300



totaal dus: 11273



Locatie (feest) was een aanzienlijk hoge post aangezien er tijdens het 'gat' van foto's maken en diner de gasten keuze-activiteiten hebben aangeboden. Maar dat is een bewuste keus geweest. Iedereen was halverwege de middag welkom op camping 'chaos'. Daarna was er een bbq. Na de bbq hadden we samen heel even een fotomoment. Dat kon vanwege de locatie niet anders gepland worden. Gasten hadden toen keuze activiteiten. Uurtje of half 9 trouwden we. Taart en dergelijke overgeslagen. Hadden we beide geen behoefte aan. En daarna tot de zon op kwam bier gooien Misschien niet jullie ideale feest, maar wij vonden het heel leuk.
Feest inclusief taart, eten, drank: 3500

Kleding: 250

Ringen: 200

Ceremonie, trouwboekje: 100

Bedankjes en bellenblazen: 50



Totaal voor een middag dus 4100 euro. We hadden ongeveer 55 gasten.
quote:MN-- schreef op 03 oktober 2016 @ 23:00:

Wij moeten nog trouwen deze week maar lijken ongeveer dit kwijt te zijn:

Gasten: 37

Jurk: 1500

Pak man: 650

Bruidsmeisje: 75

Ceremonie: 450

Feest inclusief taart en bbq, zonder sterke drank: 2100

Bedankjes: 100

Gastenboek: 100

Haar + makeup: 100

Auto: gratis

Fotograaf +album: 900

Trouwringen: 800



Totaal 7000.

Hebben ook redelijk veel hiervan niet zelf hoeven betalen.Geniet ervan MN, ik hoop dat jullie een mooie dag hebben
quote:Ketelbinkie020 schreef op 03 oktober 2016 @ 23:03:

[...]





Geniet ervan MN, ik hoop dat jullie een mooie dag hebbenDankje =)
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden eigenlijk ook alles van dit lijstje en waren ruim 9000 euro kwijt. Jurk hebben mijn ouders betaald, en pak van man zijn ouders. Het ligt er echt aan op welke locatie je wilt trouwen, wat voor taart je wilt en wat voor ringen.

Je hebt ringen voor 100 euro maar ook voor 1000 euro ect, zo is het met alles voor die dag, je kan het zo duur maken als je zelf wilt

Bedenk wel alles waar 'trouw' voor staat betaal je al meteen het dubbele voor.

Hele trouwdag is duur, maar ik zou geen moment aarzelen als ik het over mocht doen, het is elke cent waard geweest, hoe cliché ook.





Gefeliciteerd met je verloving en veel plezier met de voorbereidingen, ik vond dat erg leuk om te doen.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Gratis op een maandagmorgen.



Ik een normale witte jurk aan, hij een pak die hij al had. Daarna naar ons huis gegaan waar we broodjes etc hadden en ik weet hoe het kwam maar ineens zat het hele huis vol en puntje bij paaltje gingen de mensen in de ochtend pas zingend naar huis. Was echt een geweldig feest nog geworden en dat terwijl wij geen cent te makken hadden. Iedereen nam van alles mee.
Alle reacties Link kopieren
Tvp! Leuk topic
Laat los wie je denkt te moeten zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in Las Vegas getrouwd: jurk voor $40, ceremonie $250 inclusief foto's, ringen totaal $450, eten met familie voor $250. Er zal nog wel iets geweest zijn, dus totaal denk ik $1000.



Ik vind het zonde van het geld en als ik dit teruglees dat het alsnog $1000 heeft gekost, word ik echt niet vrolijk van. Ik had het achteraf toch liever aan iets anders besteed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven