Geld & Recht alle pijlers

Consuminderaars, knieperds en mustachians - deel 5

19-10-2016 16:19 3009 berichten
Happy new topic!! ;)



Links over besparen, consuminderen etc:



Moeders minimalisme

Min of Meer

Positief Besparen

Lekker leven met minder

Zuinigaan

http://consuminderenmetplezier.blogspot.nl

http://bespaarbalans.blogspot

http://www.eenvoudigleven.blogspot.nl

www.Hypotheekvrij.blogspot.nl ( is van schrijver Gerhard Hormann)

www.In10jaarfo.blogspot.nl

www.Verlossendeaflossers.blogspot.nl

www.Spaarolifantje.wordpress.com

www.Jongengeld.nl

http://annemieksmijmeringen.blogspot.nl/

http://www.ericaverdegaal.nl/publications/index

http://geld-is-tijd.blogspot.nl/





Deel 2: Consuminderaars, knieperds en mustachians deel 2

Deel 1: Consuminderaars, mustachians en knieperds gezocht ;)



Mis je nog een link? Graag via PB
Alle reacties Link kopieren
Dat is snel gegaan met deel 4, hopelijk net zo lekker doorconsuminderen in deel 5. Happy new topic!
Ik heb het idee dat we steeds sneller door de topics heengaan
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-10-2016 19:58
Reden: spam
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Haha, lekker spammen over een vage lening in Google Translate nederlands, in een consumindertopic. Vast heel veel nieuwe klanten hier.




Lekker opgefriste OP weer Bumba!
Ik heb gelijk een mailtje gestuurd



Blijkbaar trappen er toch mensen in, anders zouden ze dit niet doen, toch? Ik krijg op mijn blogs ook vaak dit soort spam binnen. Uiteraard gaat dat direct de prullenbak in
quote:Marana_ schreef op 19 oktober 2016 @ 16:34:





Lekker opgefriste OP weer Bumba!Ja, en ook zo origineel he?
Alle reacties Link kopieren
Wordt toch verwijderd, tevens TVP
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn, weer een nieuw deel. Ik lees met plezier mee en heel af en toe post ik eens.
Procrastinate now and panic later.
Deel 5! Ik kom ook weer meelezen en soms meeschrijven :-)
Alle reacties Link kopieren
HNT!
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Alle reacties Link kopieren
Happy New Topic!
Ik ga weer meelezen :-) voor goede spaartips.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees ook graag weer mee
Alle reacties Link kopieren
HNT , ik lees weer graag mee
If chocolate can't fix it, it's a real problem
Alleen meelezen? Waarom ook niet gezellig meeschrijven! Wie weet hebben jullie ook bespaartips waar wij weer wat mee kunnen



Ik heb weer wat aparts.... Ik weet niet of ik het al eerder had vertelt, maar ik heb het vermoeden dat mijn hormonen niet alleen enorm veel invloed hebben op mijn humeur, maar ook op mijn bestedingsgedrag. Ik lijk wel zo´n jekyl and hyde die de ene helft van de maand heel spaarzaam is en de andere helft van de maand juist zo´n laat maar waaien houding heeft. Ik ben dat nu dus aan het bijhouden op een lijstje. Elke dag zet ik een hartje neer voor dagen waarop ik spaarzaam ben en een kruisje als ik veel behoefte heb om (onnodig) geld uit te geven of als ik het ook daadwerkelijk doe.



En wat denken jullie?! De eerste twee weken alleen maar hartjes, daarna na mijn eisprong een paar kruisjes, dan weer een paar dagen hartjes en dan de week voor ik ongesteld word alleen nog maar kruisjes! Ik moet het natuurlijk wel langer bijhouden om het zeker te weten, maar ik vond het zó typisch!



Maar als het inderdaad na een paar maanden bijhouden zo blijkt te zijn dat ik meer onnodig geld uitgeef rond mijn eisprong, dan ga ik gewoon een lijstje maken met dingen die ik moet kopen en doe ik dat rond die dagen, want blijkbaar heb ik er dan plezier in om geld uit te geven. En dan koop ik tenminste niks onnodigs.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees ook graag weer mee, spaartips die ik heb worden hier allemaal al beschreven, erg origineel ben ik niet :-)

Maar blijft heerlijk om te lezen dat er meerdere zo in het leven staan zoals ik...

lekker sparen maar ook lekker leven en daar de balans in zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Ter aanvulling op het vorige topic. Als ik kerst bij de familie vier dan begin ik ruim op tijd en houd ik de aanbiedingen in de gaten. Ik vraag aan de kinderen in de familie of ze iets willen hebben en dan let ik er op. De volwassenen geven nooit aan wat ze willen, best irritant soms. Vind het nooit leuk om een cadeau te geven waarvan ik niet weet of de ander er blij mee is.
HNT

Volgens mij kan dat best hoor Bumba. Ik merk bij mijzelf dat ik enorm uit balans ben in die periode. Of snel boos of snel huilen. Ik zou er bijna weer van aan de pil gaan, maar vind dat zo sneu voor mijn man die zich heeft laten steriliseren.



Ik merk de laatste tijd dat de kosten voor boodschappen hoger zijn geworden. Ik denk dat het komt omdat mijn kinderen groter worden en nu echt wel meetellen in het budget. Ik kom niet meer weg met een stukje van mijn vlees afsnijden wat zij dan eten. Ze willen een eigen stuk. Alle mensen die altijd maar roepen dat waar er 3 kunnen eten, kunnen er ook 4 eten hebben vast gelijk, maar het kost wel extra. Ik vind dat sowieso wel erg makkelijk gezegd. Kinderen kosten gewoon geld.
Alle reacties Link kopieren
ik herken het opzien tegen kerst wel Bumba.

Gelukkig heb ik niet zo'n dwingende familie en kom ik weg met één dag. En nog blijer ben ik met het feit dat we geen cadeautjes doen met Kerst. Ook heel consuminderig Maar ik vind het vooral ook zo onnodig al die cadeau's. Kerst gaat voor mij toch meer om genoeglijk bij elkaar zijn met kaarsjes en lekker (niet te luxe) samen eten. Chocoladekransje erbij, klaar.
Haha ik schrijf soms even niet mee als het over hypotheken en andere koopwoning gerelateerde onderwerpen gaat Bumba. Ik heb geen koophuis en ook geen wens daarin, dus ik heb daarin simpelweg weinig te zeggen



Kerst vind ik alleen maar gezellig. Maar ja: zowel vriend als ik hebben een kleine familie, dus met 2 diners zijn we overal geweest kado's doet niemand aan. En iedereen is relaxed en makkelijk mee af te spreken.
Slim plan Bumba! Ik heb geen gedoe met hormonen, maar soms wel zo'n koop aandrang. Ik hou ook lijstjes bij met spullen die ik moet of heeeel graag wil hebben. Die koop ik meestal op die dagen. Deed ik niet eens bewust eigenlijk bedenk ik mij nu....
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het luxe eten met Kerst juist leuk, veel leuker dan de cadeaus. Uitgebreid ontbijten, lang tafelen...heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook geen cadeautjes met kerst, alleen met Sinterklaas. En dan beperken we het budget wel. Ik lees wel eens mensen die 100den euro's per kind uitgeven, dat hebben wij nooit gedaan voor Sinterklaas.

Kerst vieren we door lekker te eten, meestal koken we zelf. Degene die kookt bepaalt daarin zelf wat er aan uitgegeven wordt. Vorig jaar heb ik gekookt en ik zoek dan zelf gerechten uit en dan niet de gerechten uit de allerhande (want die ingredienten betaal je je gewoon scheel aan), maar ik zoek zelf in mijn kookboeken wat lekkers op. En dan lukt het om de meeste ingredienten gewoon budget te halen. Vorig jaar had ik 1 kaassoort van het delicieux assortiment van de Lidl, de rest kwam allemaal uit het normale assortiment.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven