Geld & Recht alle pijlers

Waarom is een banaan (niet) recht?

05-12-2008 13:43 37 berichten
Ik weet haast zeker dat Willem al weken zit te wachten om dit topic te openen, daarom! Willem:
Alle reacties Link kopieren
Als de bananen recht zouden zijn....dan zouden het geen bananen zijn...



maar waarschijnlijk sla ik met deze posting de plank compleet mis en wordt het allemaal anders bedoeld etc...etc..
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Jamaar, jamaar: de diepere filisofie is: wat is recht en wat is krom? Is een beetje krom recht genoeg om hier op "Geld en Recht" thuis te horen of is er méér nodig?
't Is dus een testKeesbanaan.
Alle reacties Link kopieren
Nou.. bananen groeien op zijn kop. Daarom groeien ze krom. En hoe dichter ze bij de 'stam' groeien, hoe minder krom ze zijn. Dus...
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Hier zie je het heel goed



quote:geve schreef op 05 december 2008 @ 13:48:

Jamaar, jamaar: de diepere filisofie is: wat is recht en wat is krom? Is een beetje krom recht genoeg om hier op "Geld en Recht" thuis te horen of is er méér nodig?
Nee hoor, ze zijn ook wel eens recht...hoe is dat dan wel weer mogelijk???

quote:2Italy2 schreef op 05 december 2008 @ 14:09:

Nee hoor, ze zijn ook wel eens recht...hoe is dat dan wel weer mogelijk???

Ik ben natuurlijk geen banaan, maar ik wil wel een gokje wagen. Stel dat je krom wordt onder invloed van de zwaartekracht (het is algemeen geweten dat de meeste zaken daaronder afbuigen), maar je groeit en groeit en blijft groeien... tot de stam het gewicht niet meer kan dragen en zélf afbuigt. Daardoor komen de bananen dan allemaal ondersteboven te hangen en uit pure schrik om te vallen schieten ze allemaal recht. Zoiets ongeveer. Volgens mij is daar geen speld tussen te krijgen hoor!



Toevoeging: als je een banaan frontaal bekijkt is die altijd recht! Nu jij weer!
Alle reacties Link kopieren
quote:geve schreef op 05 december 2008 @ 13:50:

't Is dus een testKeesbanaan.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het!!!



Een banaan groeit naar de zon toe. Een banaan die recht is, stond dus precies op de evenaar.



Kom maar op met die prijs!
Een beetje respect, MV! Het is niet omdat JIJ dit topic niet trekt dat je daarom moet proberen het te laten sluiten door 18+ plaatjes te spammen! IK zal anders eens "soepballetjes" in jouw topics droppen die óók niets aan de verbeelding overlaten.
Alle reacties Link kopieren
Hahahahahahh, ach Geve, je bent zo voorspelbaar hahahahah.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:revival schreef op 05 december 2008 @ 14:25:

Ik weet het!!!



Een banaan groeit naar de zon toe. Een banaan die recht is, stond dus precies op de evenaar.



Kom maar op met die prijs! Nee, dat zijn zonnebloemen! En op zonnebloemen groeien geen bananen. Jammer: geen prijs, maar je was er toch dicht bij, op zo'n kilometertje of 1000 na.
Alle reacties Link kopieren
Mv... dit kan echt niet he? Zo jammer dit....
quote:Pilous schreef op 05 december 2008 @ 14:40:

Mv... dit kan echt niet he? Zo jammer dit.... Tsja, en dan ben IK voorspelbaar. Dachutnie! Beetje zitten trollen in andermans topic zeg, nog even en dan in de negerstand.
Alle reacties Link kopieren
Een banaan is krom, omdat 'ie ondersteboven hangt en naar het licht toe groeit. En een rechte banaan zat "bovenop" het trosje en hoefde daarom niet zo krom te groeien.



Wat heb ik gewonnen??



Oh, en vooral het geval mijn antw fout is, wil ik het graag nóg een keer proberen: een banaan is krom, omdat 'ie anders niet in de schil past.
anoniem_10333 wijzigde dit bericht op 05-12-2008 14:46
Reden: typo
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bananen zijn dus krom omdat ze naar de zwaartekracht toegroeien heb ik laatst geleerd. En die tak op het plaatje van Pilous is geknakt, daarom lijkt het andersom te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Omdat ze in een tros groeien krijgt de buitenkant meer licht dan de binnenkant en daardoor groeit de buitenkant harder dan de binnenkant en trekt ie krom.
quote:mastermind schreef op 05 december 2008 @ 14:46:

Wat heb ik gewonnen??Wat denk je? Tadaa: moi óf een tros bananen, wel kiezen vóór 18u00 want anders moet ik met die tros bij me overgrootoma langs (nee, ze ligt gewoon in het ziekenhuis!)
Alle reacties Link kopieren
Bananen zijn krom zodat wij leuke topics kunnen openen over waarom ze krom zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:geve schreef op 05 december 2008 @ 14:43:

[...]



Tsja, en dan ben IK voorspelbaar. Dachutnie! Beetje zitten trollen in andermans topic zeg, nog even en dan in de negerstand.



Oh wat jammer. Nou dan nog EVEN dan. Ik moet even weg dus heb (nog) niet het antwoord op je vraag. Ik ga er verder over nadenken. Ik heb nog wel een lekker bananen recept voor je, als goedmakertje ;



Recept voor bananentaart met eieren

Benodigheden:



2 lachende ogen

2 goed gevormde benen

2 stevige melkhouders

1 met pels bezette roerschotel

1 grote banaan (20 à 25 cm)

2 eieren



Baktijd:

1 uur



Hitte:

Naar believen



Bereiding:

Men kijkt in de lachende ogen. Leg de goed gevormde benen uit elkaar en masseer de beide melkhouders licht en zacht tot de met pels bezette roerschotel goed gesmeerd is. Af en toe met de middelvinger proberen of alles gaar is. Dan de grote banaan mooi en langzaam inschuiven en aansluitend met de eieren bedekken. De taart is gebakken als de banaan zacht is. De schotel na gebruik uitwassen of uitlikken. Mocht de taart opkomen, dan raden wij u aan zich rap uit de voeten te maken!!!



Wij wensen u succes en smakelijk eten namens de kok.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Elmira en KIEW-ROK: jullie spreken elkaar tegen. Eén van jullie wint geen liters wijn en ik weet nu al wie dat is.
Mylene, liefje, je bent de noten vergeten.



Volgens mij willen jullie mijn topic gewoon saboteren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven