Geld & Recht alle pijlers

Ook uitverkoop bij electronicazaken?

06-12-2008 10:29 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn stereo-installatie is gesneuveld, na een jaar of 20..



Ik wil dus een nieuwe kopen, want radio luisteren via je PC is het toch ook niet.

Maar hebben ze bij electronicawinkels ook uitverkoop na de kerst, net zoals bijvoorbeeld kledingzaken? Dan is het misschien wel de moeite om daarop te wachten.



Het is al een tijd geleden dat ik daar iets kocht wat eventueel kon wachten (dus anders dan een koelkast omdat je oude het had begeven), dus ik heb geen idee!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Meestal wel hoor! Ook in de elekronicawereld komen er nieuwe series en/of types. De "oude zooi" gaat dan voor een vriendschappelijk prijsje van de hand.



Ik zou dus even wachten tot ná de kerst....
Die "uitverkoop" creëer je momenteel makkelijk zelf, door met flappen in het handje te gaan wapperen.



De business is momenteel slap, dus zijn verkopers errug genegen om iets "aan de prijs te doen".



15% korting is een standaard, die krijgen wij er altijd minstens bij. En ga niet naar een dozenschuiver, zoals Mediamarkt of Saturn, maar naar een zaak waar ze ook nog slim genoeg zijn om alles te bezorgen én te installeren, zoals bij de Expert.



Succes ! En als je niet durft te onderhandelen, dan neem je iemand mee die daar een sport van maakt.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Moppetoet, ik was al blij dat ik op vertoon van mijn ANWB-pasje 5% korting zou kunnen krijgen bij BCC....



Maar zeg jij gewoon 'ik wil korting'? Of kom je met argumenten van 'ergens anders goedkoper' (en dan zeggen zei 'dan moet u daarheen gaan'....) of 'oud modelletje'?



Ik heb altijd het idee dat ik met argumenten moet komen waarom ik een beetje korting zou moeten krijgen, meestal is dat van 'krijg ik hem goedkoper als ik het showmodel neem'..



Dus tips zijn welkom!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in die wereld en in januari is het altijd uitverkoop. Op het gewone assortiment is 15% korting gezien de marges erg veel. Het ligt er heel erg aan hoeveel je besteedt en wat je precies koopt of er substantiele korting gegeven kan worden. In ieder geval bij de grote ketens omdat daar de verkoopprijs vaak al scherper is dan bij kleine detaillisten.
Alle reacties Link kopieren
Overigens zijn er ook altijd scherpe aanbiedingen in december, dus het zou de moeite lonen om nu ook al te gaan kijken. Iedereen wil zijn jaar goed afsluiten, dus onderhandelen moet je zeker.
Een brutaal mens heeft de halve wereld. Als je niet afdingt ben je een dief van eigen portemonnee.

Je hebt niets te verliezen....
Moppeman is "the King of Afdingen". Die lult zelfs bij de Livera een tientje van een badjas af.



Meestal doet hij dit soort inkopen, de sapcentrifuge heb ik zelf gedaan. Dat was echt een halve minuut werk. 139 euries, maar vandaag speciaal voor u 129 ! En als ik hem nu direct meeneem is hij 119 ? Eh........ nou goed dan.



Het gaat erom dat je "niet kooplustig" moet lijken, maar wel met centjes beschikbaar. Dus niet zeggen dat je stereo stuk is en je een nieuwe moet, maar "je bent een beetje aan het rondkijken of er nog ergens een leuke aanbieding is".
Alle reacties Link kopieren
Aha, we moeten dus onderhandelen. We gaan vanmiddag kijken voor een nieuwe tv, want van onze oude (ook 20 jaar oude of zo) werkt de aan/uit knop niet meer goed.

'Een beetje rondkijken'.

Waar zouden we dus het beste heen kunnen gaan?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Maar HOE vraag je dan om korting? Gewoon als in "Kan er niet iets van de prijs af?". En dan zegt de verkoper "Nee, de prijs staat erop". En ik sta met m'n mond vol tanden... Welk weerwoord kun je voeren?
Alle reacties Link kopieren
quote:vivastudent schreef op 06 december 2008 @ 11:53:

Maar HOE vraag je dan om korting? Gewoon als in "Kan er niet iets van de prijs af?". En dan zegt de verkoper "Nee, de prijs staat erop". En ik sta met m'n mond vol tanden... Welk weerwoord kun je voeren?



Gewoon als in "Kan er niet iets van de prijs af?". En dan zegt de verkoper "Nee, de prijs staat erop".

IK ; "Oh, dat is dan jammer. Dan ga ik verder kijken. Ik wil namelijk max. (noem een bedrag wat 10-15-20 % onder de prijs van de verkoper ligt) betalen. "



Gewoon als in "Kan er niet iets van de prijs af?". En dan zegt de verkoper "Nee, de prijs staat erop".

IK "Aha... bepaald u die prijs? of is dat uw leidinggevend? Mag u trouwens iets verkopen beneden die prijs, of moet daarvoor uw leidinggevende komen? Kunt u die dan even voor mij roepen?



Gewoon als in "Kan er niet iets van de prijs af?". En dan zegt de verkoper "Nee, de prijs staat erop".

ik : Oh, da's jammer. Bij "die en die zaak" op het internet staat hetzelfde toestel voor XXX euro. Dan ga ik hem daar maar kopen..... :



JOjanneke
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
De versie "bij die-en-die staat hij voor xxx" heb ik gebruikt voor mijn fototoestel. Deal, en dan geen "gratis ontwikkelen en afdrukken van de eerste drie rolletjes".

Daar zou ik ook niets aan gehad hebben, want ik woonde in Oostgroningen en dat toestel kocht ik in Utrecht.

Overigens kostte datzelfde toestel bij mij in de buurt 720 gulden, en in Utrecht kreeg ik het dus voor 500 gulden. Kijk, dáár kun je wel meer dan drie rolletjes voor laten afdrukken.



Hm, als ik nog wat langer nadenk heb ik vast nog wel meer afgedongen, links en rechts, maar ik ben er nog niet zo goed in als Moppeman. Die versiert gratis bakjes aardbeien, gratis riemen, whatever. Als hij maar het gevoel heeft dat hij heeft kunnen onderhandelen, dan is hij al tevreden.



Maar wat een ellende als hij met 12 zuidlaarderbollen thuiskomt na de Zuidlaardermarkt.............. Ach, de buurvrouwen en mijn schoonmoeder waren er blij mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven