Geld & Recht alle pijlers

Armoedeval

10-12-2008 09:49 8 berichten
Weet iemand of er regelingen bestaan tegen de armoedeval? Met armoedeval bedoel ik het koopkracht verlis bij het aanvaarden van betaalde werk.
Alle reacties Link kopieren
Goh MEFS, lang niet gezien. Ik heb geen antwoord op je vraag
De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht.
Alle reacties Link kopieren
Dacht het niet alleen als je er speciaal voor verzekerd bent geloof ik.

Kan me herinneren dat daar een verzekering voor was.

Het is wel mogelijk om als je minder verdient dan het sociale minimum een aanvulling te vragen bij de sociale dienst.
Alle reacties Link kopieren
Misschien simpel geredeneerd, maar als er regelingen zouden bestaan, zou de armoedeval er niet zijn.

Ik denk dus niet dat er iets is.
je kunt bij gemeentes ook bijzondere bijstand aanvragen als je inkomen hebt op of net boven bijstandsniveau.

Ik heb toevallig 2 jaar geleden mijn scriptie hierover gedaan en deze staat op internet
Bedankt Kaatje,



Ik was er benieuwd naar. Ik had op mijn werk een verhaal gehoord en wou die persoon adviseren.



Barba, inderdaad ik ben lang niet geweest. Met een HBO studie, een cursus Nl, twee kinderen en 4 dagen werken heb ik niet veel tijd over voor de Viva, maar ik mis het wel, vooral de grappige topics. Wie weet, als ik klaar met mijn studie ben, kom ik weer terug.
kijk ook maar eens op recht op bijstand daar kun je misschien nog wat aan hebben voor diegene.
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk bestaat zo'n regeling niet. De armoedeval moet worden afgeschaft, niet omzeild. Anders blijft het gemodder in de marge.

Voor wie werken kan, moet werken per saldo financieel gewoon aantrekkelijker zijn dan het ontvangen van een uitkering.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven