Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats

20-02-2017 08:32 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn account is geblokkeerd op MArktplaats.



Ik heb niks verkocht of te koop staan.



Inmiddels 12x het contact formulier ingevuld en verstuurd en krijg elke x een standaart mail terug met wel een andere naam eronder.

Kan iemand mij vertellen wat ik nu nog kan doen?
Alle reacties Link kopieren
Is je email gehackt?
Alle reacties Link kopieren
Wat staat er in die standaardmail dan?
Alle reacties Link kopieren
Er staat toch wel een reden in dat automatisch bericht waarom je account is opgeheven?



Heb je de laatste tijd nog advertenties geplaatst?
Vivo per lei
Alle reacties Link kopieren
Ander email adres en een ander MP account aanmaken?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Dit staat er in:



Bedankt voor je reactie.



Omdat we aangiftes van de politie hebben gekregen, kunnen wij je account niet heropenen. Wij wachten nu op de uitkomst van deze aangiftes. Ik adviseer je om jouw kant van het verhaal kenbaar te maken aan de politie. Het kan je helpen om deze vervelende kwestie sneller opgelost te krijgen. Dat kan via deze link.

Vermeld in je bericht het rekeningnummer dat je hebt gebruikt voor de transacties op Marktplaats.



Als de klachten opgelost zijn, ontvangen wij een bericht van de politie. We zorgen er dan voor dat je zo snel mogelijk weer op Marktplaats kan adverteren.



Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.



Met vriendelijke groet,



David



Afdeling gebruikersbescherming

www.marktplaats.nl



Tips van Marktplaats over veilig handelen kan je terugvinden via onderstaande link: http://www.marktplaats.nl/i/help/veilig-en-succesvol
Alle reacties Link kopieren
Duplopanda,





Ik heb de laatste 4 jaar niks verkocht op marktplaats..



Ik heb een ander hotmail account aangemaakt alleen zit ik nog op de mail te wachten om te bevestigingen die is na 3 dagen nog niet binnen ook niet bij ongewenst
Alle reacties Link kopieren
Duplopanda,

er word gezegd dat ivm oplichting dit account is geblokkeerd maar zoals ik al zei in 4 jaar tijd heb ik niks verkocht op MP
Alle reacties Link kopieren
Dan mail je dus de politie met het gevraagde rekeningnummer (edit: of zonder, als je helemaal geen transacties hebt gedaan) en de opmerking 'ik heb geen idee waar dit over gaat, kunt u me een afschrift van de aangiftes sturen?' Heb je dat al geprobeerd?
Alle reacties Link kopieren
Nee nog niet heb je een link waar naar dit kan?
Alle reacties Link kopieren
Er staat in de mail 'dat kan via deze link'. Dan zou ik (doe eens gek) die link aanklikken en eens kijken wat er dan gebeurt. Ik hoop dat je een contactformulier krijgt waarop je jouw kant van het verhaal aan de politie kwijt kunt.
Alle reacties Link kopieren
Ga het meteen proberen, Jullie horen vandaag nog van me
Alle reacties Link kopieren
Je hebt niks verkocht de laatste tijd schrijf je maar heb je ook niks gekocht?
Alle reacties Link kopieren
ik heb wel wat gekocht maar hoe kan ik dan iemand oplichten en waarom zou ik dat doen met me voornaam en achternaam als mail adres?
Alle reacties Link kopieren
Vaag zeg!
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
Net een nieuw hotmail account aangemaakt dat is gelukt,

Ga ik een account aanmaken op MP, krijg ik geen bevestegings mail binnen



Ik snap hier werkelijk geen moer van
quote:Repsol schreef op 20 februari 2017 @ 09:21:

Net een nieuw hotmail account aangemaakt dat is gelukt,

Ga ik een account aanmaken op MP, krijg ik geen bevestegings mail binnen



Ik snap hier werkelijk geen moer vanWaarschijnlijk gaat het op IP-adres de blokkade, dan kan je dus ook geen nieuw account aanmaken..
quote:Repsol schreef op 20 februari 2017 @ 09:16:

ik heb wel wat gekocht maar hoe kan ik dan iemand oplichten en waarom zou ik dat doen met me voornaam en achternaam als mail adres?Kan het zijn dat degene denkt het geld niet ontvangen te hebben? En vervolgens aangifte heeft gedaan van oplichting.
quote:Repsol schreef op 20 februari 2017 @ 09:16:

ik heb wel wat gekocht maar hoe kan ik dan iemand oplichten en waarom zou ik dat doen met me voornaam en achternaam als mail adres?Je hoeft natuurlijk niet iemand op te lichten, maar iemand anders kan dan alsnog een melding doen dat jij dat wel hebt gedaan bij de aankoop van eea. Heb je dat betaald via overschrijving?
Alle reacties Link kopieren
ik heb niks verkocht dus hier staat geld buiten
quote:Repsol schreef op 20 februari 2017 @ 09:34:

ik heb niks verkocht dus hier staat geld buitenEr word je gevraagd of JIJ toen je iets kocht cash of via overschrijving betaald hebt.
Alle reacties Link kopieren
ik heb niks betaald en niks verkocht daarom snap ik het niet..



Om te zorgen dat iemand geblokkeerd word is vrij simpel op MP heb ik in de gaten,



Stel ik mail je over de prijs van een stuk gereedschap en ik krijg binnen een half uur geen reactie, maak ik aan MP een melding
Alle reacties Link kopieren
[ik heb niks verkocht dus hier staat geld buiten]



Natuurlijk niet. Iemand kan jou toch een artikel hebben opgestuurd (dat jij dus gekocht hebt) maar vinden dat jij daarvoor niet, of te weinig, hebt betaald?
Alle reacties Link kopieren
quote:Repsol schreef op 20 februari 2017 @ 09:37:

ik heb niks betaald en niks verkocht daarom snap ik het niet..



Om te zorgen dat iemand geblokkeerd word is vrij simpel op MP heb ik in de gaten,



Stel ik mail je over de prijs van een stuk gereedschap en ik krijg binnen een half uur geen reactie, maak ik aan MP een meldingOf het zó ver gaat vraag ik me af, maar het zou best kunnen. Maar er is in jouw geval kennelijk niet alleen een melding bij MP gemaakt, maar ook aangifte gedaan bij de politie. Balen, maar het is nu niet anders. Zorg vooral dat je er zo snel mogelijk achter komt wie er aangifte heeft gedaan en wat er in die aangifte staat. Dan weet je ook waartegen je je aan het verdedigen bent.
Vind het verhaal nogal vaag, iets zegt me dat er meer speelt.



Heb je ooit wel eens iets gekocht op marktplaats? Je geeft aan niet betaald te hebben. Als je een keer iets ontvangen hebt van een verkoper op marktplaats en je hebt er niet voor betaald, dan zou het goed mogelijk kunnen zijn dat de verkoper aangifte heeft gedaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven