Geld & Recht alle pijlers

Bijstand en kinderen

20-04-2017 17:21 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de hulp
Alle reacties Link kopieren
Waarom slaapt hij daar en heeft hij daar spullen als hij daar niet woont?
Alle reacties Link kopieren
Veel studenten hebben toch nog 'hun eigen kamer' bij hun ouders?
Volgens mij mag iemand 2 of 3 nachten per week bij je slapen als je in de bijstand zit.



Verder zou ik daar geen kleding neerzetten want je vader zou er weleens gezeur om kunnen krijgen.



De bijstand is volgens mij best streng.2 vriendinnen van mij hebben even in de bijstand gezeten en hun vertelde mij dat ze streng waren. Ik ken ook iemand die van alles doet maar overal mee weg komt.



Het fijne weet ik er niet van.Maar er zullen vast mensen zijn die het wel weten.
Kleding daar weghalen. Als hij komt logeren, tasje met kleding meenemen.
Alle reacties Link kopieren
Regels zijn per gemeente verschillend.

Hier mag iemand boven de 21 maximaal 2 dagen per week hier logeren maar geen eigen kledingkast of iets dergelijks hebben.

Een kledingkast vol kleding betekend namelijk een (semi) permanent verblijf en dan gaat het inkomen meetellen.

Ook heeft het gevolgen voor de riool-,afvalstoffenheffing en gemeentebelastingen en waterschap belasting.
Als de gemeente dit gaat onderzoeken, heeft hij een fraude verdenking aan zijn broek.

Broer moet inschrijven daar waar hij woont. Is dat niet bij pa, dan alles weghalen. Woont hij er wel dan krijgt pa de kostendelersnorm opgelegd.
En laat me raden, broer woonde bij opa en oma voor de uitwonende beurs
Alle reacties Link kopieren
quote:gizzmo-returns schreef op 20 april 2017 @ 17:42:

En laat me raden, broer woonde bij opa en oma voor de uitwonende beurs-
quote:DeGroot93 schreef op 20 april 2017 @ 17:46:

[...]





Nee dat zeer zeker niet. Mijn broer heeft hier meer kans op een baan dan het dorp in Brabant waar ik met mijn moeder woonEn hij is daar gaan wonen toen de kostendelersnorm opgelegd zou gaan worden door de gemeente na afstuderen van broer? En hij heeft nog een volledig ingerichte kamer? Sorry maar dit riekt toch echt naar bijstandsfraude.
Alle reacties Link kopieren
Maar maakt het uit? Je kunt toch googlen? Je vader kan het toch navragen? Of gaat je broer stiekem snachts met een tasje kleding bij zijn vader slapen omdat iemand hier zegt dat het niet mag? En waarom zoekt je broer of vader dit zelf niet uit?
Heeft je vader dit opgegeven aan de gemeente toen hij bijstand aanvroeg? Dit is hij namelijk wel verplicht. Ook als hij al bijstand had toen je broer af en toe bij je vader ging wonen, is hij verplicht een wijziging in de woonsituatie door te geven.

Doet hij dat niet en komen ze er later achter, dan kunnen ze het beschouwen als fraude.
Alle reacties Link kopieren
quote:gizzmo-returns schreef op 20 april 2017 @ 17:42:

En laat me raden, broer woonde bij opa en oma voor de uitwonende beurs







Is dat jullie familienaam ook soms?



Zwaai die hele uitkering maar alvast vaarwel, want (schijnbaar, weer!) terecht speuren ze ook het internet af.



Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven