Geld & Recht alle pijlers

Belachelijke acties van instanties

04-05-2017 14:40 695 berichten
Er is een 'belachelijke acties van horeca- en winkelpersoneel'-topic, maar ik zag nergens een 'belachelijke acties van instanties'-topic. En aangezien je daar ook een hoop gekkigheid meemaakt, dacht ik: ik open dat topic even.



Geen discussietopic, gewoon om stoom af te kunnen blazen en te kunnen lachen/herkenning te kunnen vinden.
TO trapt af:



Ik belde het UWV omdat maar een deel van mijn uitkering was overgemaakt (hun fout) en kreeg te horen dat het rustig nog een week kon gaan duren voor ik het resterende geld kreeg. Op mijn vraag hoe ik dan mijn huur moest betalen, kreeg ik als antwoord: 'ach, mevrouw, dan staat u toch een dagje rood.'



Ook het UWV: 'Ja, er stond in de brief dat u moest bellen, maar u had dus eigenlijk een formulier in moeten vullen.'
Over het UWV kan ik een boekwerk schrijven, maar dan wordt het allemaal wel heel herkenbaar. Dus dan maar een niet zo verkapte tvp.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Wat sprookjesbos zegt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik weet er wel eentje



Mijn moeder heeft schoonmaakwerk en het bedrag wat ze xdaarmee verdiend, wordt d.m.v. een uitkering aangevuld tot een minimum maandinkomen.



Een tijdje geleden kreeg ze post van het uwv meen ik. Ze moest naar een bijeenkomst komen , waarin mensen informatie kregen over alles wat met betaald werk te maken had. Heel handig, ware het niet dat mijn moeder op dat tijdstip dat het gehouden werd moest werken.



Dus, mijn moeder gebeld naar het uwv. Verhaal uitgelegd. Zegt die vrouw doodleuk aan de telefoon: kunt u niet uw werk voor een dag afzeggen? Want ja, het is wel heel belangrijk dat u komt. Proberen ze je met zoiets aan het werk te helpen, moet je je werk ervoor afzeggen.. Echt, gaat nergens over. Een dag later weer terug gebeld, kreeg moeder een ander aan de lijn en die zou het doorgeven.



Hopeloos zoiets.
Ooh hier ook het UWV! Ik zat een maandje zonder werk, WW aangevraagd voor dat maandje (had ik het maar gelaten xP ), maar ging daarna naar het buitenland om een tijdje te werken. Op drie verschillende manieren doorgegeven, uiteindelijk nog gebeld met een dame, 'Ja,' zegt ze, 'Alles is keurig doorgegeven, de uitkering wordt meteen stopgezet.'



Nou da's fijn, denk ik, en ik vertrek zonder zorgen naar het buitenland. Daar ben ik twee weken en ik krijg alsnog een maand uitkering uitbetaald. Meteen maar aan de kant gezet, want ik wist al dat die terug moest. Ik mail ze, hoor niks.



Een week later een uitnodiging voor een gesprekje, of ik woensdag naar kantoor X wil komen 'om te horen hoe het gaat met het solliciteren.' Dus ik mail netjes terug dat ik inmiddels heb aangegeven dat ik alweer werk heb, in het buitenland, en dat ik dus niet woensdag op kantoor X kan zijn.



Een week later, hoe ik het in godsnaam in m'n hoofd haal om zomaar zonder iets door te geven in het buitenland te gaan werken, en of ik als de wiedeweerga die onterecht ontvangen WW terug wil betalen en als ik dat niet doe, dat er dan boetes volgen. En dat allemaal op een toon, man man man.



Nee, het is fijn dat ze er zijn, maar ik hoop er voorlopig geen zaken meer mee te hoeven doen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dan ga ik ook meedoen. Het UWV had mij onterecht zowel ZW als WW uitkering uitbetaald. Ik heb daar zelf achteraan moeten bellen, zij hadden dit niet door. Krijg je vervolgens een brief met daarin de tekst "u heeft onterecht uitkering ontvangen, dit had u kunnen weten" ipv excuses dat het verkeerde bedrag overgemaakt is.
Ik las gister een mooie klacht op LinkedIn over het UWV. Een dame die al tot 3x toe contact had gehad als werkgever omdat ze een leuke vacature onder de aandacht wilde brengen. Er zou telkens weer contact met haar gezocht worden, beloofde het UWV. Ze wacht nog steeds...
quote:mmm55 schreef op 04 mei 2017 @ 14:52:

Ja, dan ga ik ook meedoen. Het UWV had mij onterecht zowel ZW als WW uitkering uitbetaald. Ik heb daar zelf achteraan moeten bellen, zij hadden dit niet door. Krijg je vervolgens een brief met daarin de tekst "u heeft onterecht uitkering ontvangen, dit had u kunnen weten" ipv excuses dat het verkeerde bedrag overgemaakt is.Hahaha, ja, dat inderdaad, 'Het is UW schuld dat wij onze administratie niet op orde hebben, foei!'
Alle reacties Link kopieren
Geen instantie, maar mag een klantenservice ook? Er gebeurde van alles met mijn pakket van H&M, dus ik belde en kreeg een jonge knul aan de telefoon. Hij keek mee op de computer naar mijn bestelling en ging vervolgens vrij uitgebreid door over de inhoud ervan. "Jeetje mina, hebt u nou een set van 10 armbanden besteld? Wat moet een mens daarmee? U gaat ze toch niet allemaal tegelijk omdoen?" Ik vond het niet per se irritant, maar vond het wel héél raar.
UWV gebeld. We willen de uitkering niet meer. Ja maar, u heeft er recht op!

En toch willen we hem niet meer. Ik kon hoog en laag springen, ik kreeg t ze niet aan hun verstand gepeuterd.
Familie van een vriendin had een uitkering aangevraagd want chronisch ziek. Afgewezen. Reden: ze was niet ziek. Vervolgens solliciteerde ze bij het UWV. Afgewezen. Reden: ze was ziek.
Alle reacties Link kopieren
Ik schijn sinds 2016 weer een toeslagpartner te hebben maar omdat daarvan geen inkomensgegevens bekend zijn is de KGB per 2016 gestopt. Heb al vrij lang geen toeslagpartner (man overleden ruim 16 jaar geleden) . 'Wij halen de gegevens uit de basisadministratie van de gemeente, dan zal het daar wel niet goed staan'. Staat al jaren gewoon goed, recent hierom nog gecontroleerd. E.e.a. is nu aangepast naar 'gescheiden van tafel en bed sinds 2012, klopt ook al niet.

Waar die brieven ineens vandaan komen, geen idee maar het loopt nog om verder uitgezocht te worden.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Mijn partner was werkeloos. UWV belde: ze hadden dé functie voor hem, magazijnbeheerder (wat ook zijn achtergrond is)

Toen kwam hij op sollicitatiegesprek, bleek het om een functie als vrachtwagenchauffeur te gaan. Dus hij dacht eerst dat het een vergissing was van het bedrijf, maar er bleek nooit een openstaande functie in het magazijn zelf geweest te zijn.



Ik was klaar met mijn opleiding en op zoek naar werk. Ik heb een juridische MBO opleiding gedaan en ik had geen uitkering. Ik had echter wel mezelf aangemeld als werkzoekende bij het UWV.

Toen kreeg ik een vacature doorgestuurd door een medewerker van het UWV waar in er een advocaat werd gezocht. Nou ja, niet op gereageerd, want ik voldeed uiteraard niet aan de eisen.

Kreeg ik bericht dat ik niet aan de afspraken van mijn uitkering voldeed door niet te reageren op functies die het UWV mij voorstelde

HOE DAN?!
anoniem_254251 wijzigde dit bericht op 04-05-2017 15:20
Reden: autocorrect
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
editen is heel moeilijk
Alle reacties Link kopieren
quote:Pluisi schreef op 04 mei 2017 @ 14:56:

UWV gebeld. We willen de uitkering niet meer. Ja maar, u heeft er recht op!

En toch willen we hem niet meer. Ik kon hoog en laag springen, ik kreeg t ze niet aan hun verstand gepeuterd.Herkenbaar! Ik wil het ook stopzetten want heb toch geen recht op aanvullende ww, maar kan het niet stop zetten want werk minder aantal uur dan voorheen. Ja, maar verdien meer dus jullie gaan het niet verder aanvullen. Geven ze ook toe, maar stoppen kan dan weer niet
Alle reacties Link kopieren
ook nog een pareltje van het UWV..

Mijn zwager lag in het ziekenhuis leukemie lag in een sluis en zonder je handen te wassen kwam je niet binnen.Afijn jullie snappen het beeld.

Gaat zijn telefoon mijn zus neemt op met huppelpup van het UWV.We hebben gehoord dat meneer ziek is.

Wij willen graag dat hij langskomt nou goed situatie uitgelegd. haar reactie Ja mevrouw erg vervelend maar hij zal toch echt moeten langskomen.Mijn zus ondertussen behoorlijk boos.Toen zei uwv mevrouw ja maar als die niet komt moeten we het geld wat die nu krijgt stop zetten.Toen heeft mijn zus iets gezegd in de trant van als die naar jullie toe moet kan het zijn dood betekenen.Tja mevrouw erg vervelend maar het moet toch echt.Toen heeft mijn zus opgehangen zijn werkgever gebeld en die heeft dat contact gelukkig overgenomen.

Maar echt het inlevingsvermogen van een goudvis
Alle reacties Link kopieren
quote:blueeyes*3 schreef op 04 mei 2017 @ 14:42:

TO trapt af:



Ik belde het UWV omdat maar een deel van mijn uitkering was overgemaakt (hun fout) en kreeg te horen dat het rustig nog een week kon gaan duren voor ik het resterende geld kreeg. Op mijn vraag hoe ik dan mijn huur moest betalen, kreeg ik als antwoord: 'ach, mevrouw, dan staat u toch een dagje rood.'



Ook het UWV: 'Ja, er stond in de brief dat u moest bellen, maar u had dus eigenlijk een formulier in moeten vullen.'Ik moest me ooit lang geleden verplicht inschrijven omdat ik in een winkel ging werken die een vacature via het toenmalige arbeidsbureau ( het huidige UWV iig) had uitstaan. De mevrouw vroeg wat mijn opleiding was en ik vertelde wat ik studeerde. Ik noemde de studie en zij ging driftig in een computerlijstje zoeken. Tot ze opeens zegt: dat kan niet, want die studie staat niet in de lijst.
Alle reacties Link kopieren
Tvp!



Ik heb ook genoeg met het UWV en andere instanties gehad, kan nu alleen even niks bedenken
Alle reacties Link kopieren
In de tijd dat je nog kijk en luistergeld moest betalen merkte ik dat ik dat bedrag dat ik betaalde niet klopte, ik betaalde voor een tv die ik niet had.

Ik belde en leg uit: het klopt niet en wil dat het afgesloten wordt. De me rouw aan de telefoon zei: en waarom belt u nu pas? En niet al vanaf wanneer u tv-signaal hebt? Ik: ik heb helemaal geen tv, dus had het ook niet eerder kunnen checken. Maar mevrouw, als ik u afsluit, dan kunt u ook geen Ned. 1,2 en 3 bekijken! Dat beseft u toch wel hè? Ik: nou en? Ik heb helemaal geen tv.
Alle reacties Link kopieren
Mijn oma was 63 en had sollicitatieplicht. Na keuring was de arts van mening dat ze 1,5 uur staand werk mocht doen en 1,5 uur zittend werk per dag.

Nou een half jaar later had UWV een baan voor haar gevonden waar dat kon. Moest oma wel 15 min naar de bus fietsen en 1,5 daarna reizen met overstappen (enkele reis). De baan die ze zelf had gevonden mocht ze niet gaan doen, want dan had ze 2 uur staand werk. Was wel maar 5 min fietsen. Leek me een stuk minder belastend in totaal. Maar nee daar gingen ze niet mee akkoord.
Alle reacties Link kopieren
Oh en Ziggo was ook zo leuk.

Ik kwam terug van vakantie en er lag een briefje in de bus dat mijn signaal was afgesloten. Snapte er niks van, betaal altijd keurig.

Ik bellen. Nou volgens mevrouw aan de telefoon was ik niet afgesloten want dat stond niet in het systeem. Aangezien mijn tv en internet niet werkten verbond ze me ondanks mijn protest door naar de technische afdeling.

Nou die konden natuurlijk niks doen, want ik had geen signaal wat binnenkwam. Dus terug naar mevrouw 1.

Na wat geneuzel over niet in het systeem staan is ze het maar gaan navragen. Nou ik was inderdaad per ongeluk afgesloten. Ze hadden meerdere mensen in de buurt afgesloten en mij dus ook maar.

Ja ging wel een week duren voor ik weer aangesloten was. Moest ik niet over zeuren, viel heel erg mee na de aanvraag van een nieuw signaal.
Alle reacties Link kopieren
T-Mobile had ook eens een slimme actie.



Ik had geklaagd dat ik geen bereik had in mijn huis. Ik moest letterlijk op zolder, op de wasmachine gaan staan, met de telefoon op luidspreker en dan mijn hand zo ver mogelijk omhoog uitgestoken om te kunnen bellen.

Er zou iemand bellen om een afspraak te maken om het signaal te testen, want dan zou ik eventueel mijn contract kunnen laten ontbinden (werkte toen grotendeels vanuit huis)

Dus ik gaf het telefoonnummer van de vaste aansluiting, want ja, mobiel was ik niet te bereiken.

3x op welk nummer ze me hebben teruggebeld.

En omdat ik niet op nam werd mijn klacht afgesloten.
quote:Sprookjesbos schreef op 04 mei 2017 @ 14:46:

Over het UWV kan ik een boekwerk schrijven, maar dan wordt het allemaal wel heel herkenbaar. Dus dan maar een niet zo verkapte tvp.







Inderdaad arggghhhhhhh.



Het is echt niet áltijd ellende bij het UWV, maar zó star, zó inflexibel, zó ongelooflijk bureaucratisch. Je mag hopen dat je binnen de lijntjes past, dan loopt het aardig op rolletjes. Die mensen kunnen (mogen) ook niet voor zichzelf denken of praten, alleen wat er ingestampt is aan vaste regels en procedures. Het voelt alsof je met een pratende website zit te communiceren. Stel je je vraag, krijg je een half antwoord dat het meest overeen kwam met je vraag, maar eigenlijk net niet. En eerst lezen ze gewoon de website voor (duh, dat heb ik net zelf gelezen, als ik het dan had gesnapt had ik niet hoeven bellen.) Wil je doorvragen of overleggen krijg je gewoon hetzelfde antwoord opnieuw. Om gek van te worden soms, zelfs als je een voorstel of oplossing hebt dat hen zelfs beter uit zou komen kan het niet, want 'niet volgens de regels'. Wat???? Of zo iemand met wie je in gesprek zit die dan weer zegt 'daar ga ik niet over'. Of 'dan moet u bij de politiek zijn' Arrgghhhh



Gelukkig was dit topic om stoom af te blazen Het is voor mij wat jaren geleden dat ik met UWV te maken had, maar je merkt, het zat me hoog



Ohja en dan bellen, maar ik nam niet op want ik zat in de auto. Dus belt die vrouw van het UWV vier keer direct achter elkaar (!!!!) ik denk 'zal wel dringend zijn als iemand zo vaak belt' dus ik neem op, is het die vrouw van het UWV die vandaag nog iets wilde afhandelen



Ok. Zennnn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven