Geld & Recht alle pijlers

Vergelijken verzekeringspakket

11-01-2009 20:39 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag wil ik bekijken of ik kan besparen op mijn huidige verzekeringspakket. Zo ongemerkt zijn wij toch bijna 175,- euro per maand kwijt aan verzekeringen, terwijl we toch al redelijk kritisch kijken of we een verzekering wel echt nodig hebben. Het lijkt me makkelijk om zo goed als alle verzekeringen bij één verzekeraar te hebben, dat vind ik praktisch. Alleen mijn zorgverzekering heb ik bij een andere verzekeraar. Op www.independer.nl kun je wel verzekeringen vergelijken maar dan geen pakketten. Hoe kan ik een reeel beeld krijgen zonder dat ik van 30 verzekeraars alle algemene voorwaarden uit moet spitten? Ook ben ik benieuwd naar de ervaringen met een verzekeraar, want het is wel fijn als deze klantvriendelijk is. Wie heeft goede tips? Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Zoek een tussenpersoon waarbij je het gevoel hebt dat hij te vertrouwen is.... ga een gesprek aan met meerdere en kijk wat je gevoel daarbij is. Ik heb mazzel die van mij is een oude vriend, en ik weet dat hij mij niet in de maling neemt. En altijd de voordeligste verzekeraar uitzoekt.
Alle reacties Link kopieren
Zelf heb ik ook via Independer een aantal losse verzekeringen vergeleken, zoals bijv mijn autoverzekering en woonverzekeringen.

Bij beide scoorde Unive redelijk goed en vervolgens heb ik met hen contact opgenomen en is er een verzekeringsadviseur van hen langsgekomen en hebben we alle verzekeringen doorgesproken, zodat ik niet dubbel- of onderverzekerd ben.

Ik had bij die persoon een goed gevoel en heb dus uiteindelijk alles verzekerd bij Unive.

Bij een tussenpersoon denk ik altijd: Die moet er ook aan verdienen..... Daarom sluit ik liever zelf rechtstreeks bij de maatschappij mijn verzekering af.
Alle reacties Link kopieren
@ LadyPhoxy en de werkzaamheden waar een tussenpersoon aan verdient daar zit bij jouw verzekeraar iemand voor in loondienst te verdienen....
Alle reacties Link kopieren
ja gizzy daar zit wat in. Voordeel van Unive vind ik dat ze zonder winstoogmerk werken. Dus heb dit jaar weer geld van ze teruggekregen



waarschijnlijk heeft ieder verzekering wel iets wat goed geregeld is of beter vergoed word. Ik moet zeggen dat ik met Unive goede ervaringen heb tot nu toe.

Ingediende declaraties van bv zorg worden snel uitbetaald ( maar heb natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal met andere verzekeringen)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een aantal verzekeringen bij Unive (rechtsbijstand en wa) en een autoverzekering, woonhuis en inboedel bij Ditzo. Ditzo is met die verzekeringen (voor ons in ieder geval) heel voordelig. Ik vind het prettig om alles zelf te regelen, rechtstreeks met de verzekeringsmaatschappij en heb daar ook goede ervaringen mee. Geen tussenpersoon nodig dus.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben de verzekeringen lopen bij Unive,dit jaar voor het eerst ook de ziektekostenverzekeringen.

Op deze manier profiteren we ook van de pakketkorting.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties, ik zal eens kijken bij Unive en Ditzo. Unive hoor ik wel vaker goede berichten over.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven