Geld & Recht alle pijlers

Bestelling wordt niet afgerond

24-05-2017 10:36 11 berichten
Suggesties zijn welkom :)

Ik heb een (web)winkel waar op 11 april een koper een product heeft besteld en afgerekend via Paypal. De koper geeft aan het product op te willen halen. Het gaat om een meubelstuk. Koper adres is buiten Europa. Normaal gesproken verzenden we dit soort producten.

Heel soms zijn het (interieur) architecten die een verzamel shipment willen en/of het door een derde op komen halen.

Intussen krijg ik geen contact met de koper. Niet via mail, telefoon, Paypal.. De koper googelen levert niks op want hij heet zoiets als 'Peter Visser of Daan de vries'. Ik heb wel een adres maar om het nou gewoon op te sturen vind ik te voorbarig.

Ik wil de beste man zijn meubelstuk leveren dus heeft iemand een suggestie hoe ik die vent kan bereiken?
Heb je al op linked in gezocht? De naam in combinatie met interieur-activiteiten zou wat kunnen opleveren misschien.
Alle reacties Link kopieren
Aangezien je meerdere keren contact hebt gezocht en hij heeft laten weten het zelf op te halen, zou ik het niet opsturen. Ik zou nog even wachten en anders over een tijdje zijn geld terugboeken.
Alle reacties Link kopieren
Neem aan dat ie uiteindelijk zelf wel contact op zal nemen?
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het geld ook terugboeken als je niet langer meer wilt wachten
Alle reacties Link kopieren
Dit is wel heel raar van die koper. Je weet van de persoon dus wel de woon- of vestigingsplaats? Is het een meubelstuk in een bepaalde stijl? Zijn er bijvoorbeeld geen faceboek groepen die zich daar specifiek op richten of bepaalde andere websites van liefhebbers. Dan zou je daar nog kunnen kijken...

Indien die persoon een e-mailadres heeft met een eigen domeinnaam zou je nog meer gegevens kunnen vinden via Whois.org. Misschien staan daar nog andere telefoonnumers etc?
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Thanks voor de input :)

Ik had nog niet op LinkedIn gezocht. Ik ga een kijken of de koper misschien zelfs in mijn cirkels zit.

Geld retourneren is natuurlijk gewoon mogelijk. Maar klanten kopen onze producten niet per ongeluk oid. Ik heb in 4 jaar tijd en honderden orders maar 1 retour gehad. Meestal zijn kopers erg blij dat ze het product gevonden hebben dus ik vind het gebrek aan contact heel raar.

Zijn email is een gmail, helaas. Maar ik ga eens zoeken op de facebookgroepen waar ik bij zit.

Bedankt en meer tips zijn welkom!
bam_1984 schreef:
24-05-2017 10:45
Neem aan dat ie uiteindelijk zelf wel contact op zal nemen?


Ja zou je denken :mrgreen:

Heel soms zijn het hele drukke mensen die vergeten dat ze gemaild zijn. En bij andere klanten is het zoeken naar een manier dat er makkelijk contact onderhouden kan worden. Ik zit soms zelfs te appen en sinds kort op Weibo. Alles voor de service ;-)
Alle reacties Link kopieren
Anijsster schreef:
24-05-2017 11:24
Ja zou je denken :mrgreen:

Heel soms zijn het hele drukke mensen die vergeten dat ze gemaild zijn. En bij andere klanten is het zoeken naar een manier dat er makkelijk contact onderhouden kan worden. Ik zit soms zelfs te appen en sinds kort op Weibo. Alles voor de service ;-)
Ja ik bedoel ook meer als je hem dus niet te pakken kunt krijgen... uiteindelijk zal er wel een belletje gaan rinkelen bij deze man..
~ It takes a rad mama to be a father too ~
bam_1984 schreef:
24-05-2017 12:07
Ja ik bedoel ook meer als je hem dus niet te pakken kunt krijgen... uiteindelijk zal er wel een belletje gaan rinkelen bij deze man..


Dat betwijfel ik bij sommige klanten. Misschien als de interieurstylist opmerkt dat er geen stoel aan een bureau staat maar anders hebben sommigen echt niet door waar hun geld blijft en of ze nou wel of niet een stoel hebben gekocht.

Ik heb wel eens een mailtje gehad van een klant die een paar dagen daarvoor een stoel had gekocht. Die stoel was al op transport. Ze vroeg zich af of de uitverkochte stoel misschien nog op voorraad kwam want ze zocht al een tijd naar die stoel en had net achter het net gevist bij een andere website.. Het kostte mij veel mails om uit te leggen dat ze zelf de stoel gekocht + betaald had.

En toen de stoel arriveerde wilde ze graag de factuur hebben om te betalen en vond ze de service zo fantastisch dat ik een stoel had gestuurd zonder verdere adresgegevens :facepalm:
Je zou trouwens bijna denken dat de beste man op het Viva forum zit: hij stuurt net een mailtje dat hij het meubelstuk verscheept wil hebben. Hèhè.. :clown:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven