Geld & Recht alle pijlers

Deurwaardersbrieven voor iemand anders via doorzendservice

24-05-2017 11:26 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een kennis van me is onlangs terug verhuisd naar Italië (lang verhaal, had hier met zoon een restaurant, zoon is plotseling overleden en ze woont nu bij haar dochter in Italië). Nu wil ze misschien in de toekomst (over een jaar) terugkomen naar Nederland en heeft ze onlangs een import-export bedrijf ingeschreven bij de kvk. Dus laat ze haar verzekeringen enz gewoon doorlopen in NL. Haar post wordt nu via de doorzendservice van PostNL doorgestuurd. Ik heb afgesproken met haar dat ik de post openmaak, een foto maak en via whatsapp doorstuur.

Nu heb ik al heel wat brieven van het incassobureau gehad over een bepaalde zaak (medische rekeningen). Om een lang verhaal kort te maken: in de laatste brief staat dat ze haar huis leeg komen halen als ze vandaag niet betaald. Ze zegt zelf dat ze er een advocaat op zet en belazerd is.

Mijn prangende vraag is: het incassobureau kan toch niet ineens ons huis leeg komen halen toch? Ze staat nog ingeschreven op haar oude adres (staat leeg) en alleen postNL heeft ons adres voor de doorzendservice.
Live life to the fullest
Alle reacties Link kopieren
Er is geen groot verschil tussen een incassobureau en een deurwaarderskantoor. Een deurwaarder mag dat zeker wel.
Alle reacties Link kopieren
Maar niet jouw huis. Alleen beslag leggen op dat van jouw vriendin.
Jullie huis niet als alleen jullie daar ingeschreven staan en zij niet. Als het huis/huur op jullie naam staat. Gewoon bellen en dat doorgeven.

Ik neem trouwens aan dat de post in eerste instantie naar haar adres in Nederland is gestuurd en doorgestuurd word door de post.nl. Dan weten ze jullie adres toch helemaal niet?
anoniem_319861 wijzigde dit bericht op 24-05-2017 11:31
1.72% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tadderak30 schreef:
24-05-2017 11:29
Maar niet jouw huis. Alleen beslag leggen op dat van jouw vriendin.
Ja bij haar valt dus niks te halen want haar huurwoning is leeg. Maar ik wou dus even weten of ze bij ons iets kunnen komen halen mochten ze achterhalen dat ze haar post laat doorsturen naar ons.
Live life to the fullest
Alle reacties Link kopieren
nee kan niet. Er kan enkel aktie ondernomen worden op het adres waar ze ingeschreven staat.
Alle reacties Link kopieren
Fee-de-Goede schreef:
24-05-2017 11:31
Jullie huis niet als alleen jullie daar ingeschreven staan en zij niet. Als het huis/huur op jullie naam staat. Gewoon bellen en dat doorgeven.

Ik neem trouwens aan dat de post in eerste instantie naar haar adres in Nederland is gestuurd en doorgestuurd word door de post.nl. Dan weten ze jullie adres toch helemaal niet?
Nee precies, ons adres hebben ze niet. Maar die deurwaarders gaan natuurlijk spitten en ik dacht, misschien komen ze dan achter ons adres ofzo. Ik wil gewoon niet op een dag thuiskomen en een opengebroken deur zien... haha lijkt me heel onwaarschijnlijk maar toch...
Live life to the fullest
loveden schreef:
24-05-2017 11:31
Ja bij haar valt dus niks te halen want haar huurwoning is leeg. Maar ik wou dus even weten of ze bij ons iets kunnen komen halen mochten ze achterhalen dat ze haar post laat doorsturen naar ons.
Waar staat ze ingeschreven? Daar gaan ze dingen proberen te halen.

Maar fijn zeg iemand die jouw met dit soort shitzooi opzadelt terwijl ze zelf lekker in het buitenland zitten. Ze moet gewoon haar zorg rekeningen betalen. Ipv te lullen dat ze genaaid word.. als ze kan whatsappen kan ze ook zelf bellen na die eerste brieven. Die heeft gewoon geen zin om te betalen.
Ik zou geen zin meer hebben in het postopvang verhaal. Doorzendsevice naar haar buitenlandse adres of gewoon weer op haar eigen adres.
Alle reacties Link kopieren
Fee-de-Goede schreef:
24-05-2017 11:34
Ik zou geen zin meer hebben in het postopvang verhaal. Doorzendsevice naar haar buitenlandse adres of gewoon weer op haar eigen adres.
Nou zo zwart wit ligt het natuurlijk allemaal niet. Ze zit in een hele moeilijke periode na het plotselinge overlijden van haar zoon. Dus ik ga niet zomaar zeggen van je zoekt het je maar uit. Maar ik heb wel gezegd dat ik het vervelend vind om deze post te krijgen. Als het nou maanden doorgaat ga ik inderdaad ervoor zorgen dat wij die post niet meer krijgen maar dat hij naar haar adres in het buitenland gaat.
Live life to the fullest
Is bekend dat jouw vriendin niet bij jou woont maar in het buitenland? Maw is haar verblijfplaats bekend bij de schuldeisers? Want anders kan het wel degelijk zo zijn dat ze straks bij jou op de stoep staan.
Ik zou dit maar heel snel goed en duidelijk gaan regelen!
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra schreef:
24-05-2017 11:51
Is bekend dat jouw vriendin niet bij jou woont maar in het buitenland? Maw is haar verblijfplaats bekend bij de schuldeisers? Want anders kan het wel degelijk zo zijn dat ze straks bij jou op de stoep staan.
Ik zou dit maar heel snel goed en duidelijk gaan regelen!
Nee er is helemaal niks bekend. Alleen het adres waar zijn dus niet meer woont... Ik wil ook niet zomaar de deurwaarder gaan bellen met alle gegevens van die zodat ze dadelijk nog op onze stoep staan.
Live life to the fullest
Alle reacties Link kopieren
De deurwaarder gaat beslag leggen, en nu pas gaat mevrouw er een advocaat op zetten?

Wat een lulverhaal van haar. Die gaat helemaal niks doen, en al zeker niet betalen. Niks van aantrekken verder, jij hebt er helemaal niks mee te maken verder.
loveden schreef:
24-05-2017 11:57
Nee er is helemaal niks bekend. Alleen het adres waar zijn dus niet meer woont... Ik wil ook niet zomaar de deurwaarder gaan bellen met alle gegevens van die zodat ze dadelijk nog op onze stoep staan.
Nee, ze moet het zelf regelen.
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
24-05-2017 12:00
De deurwaarder gaat beslag leggen, en nu pas gaat mevrouw er een advocaat op zetten?

Wat een lulverhaal van haar. Die gaat helemaal niks doen, en al zeker niet betalen. Niks van aantrekken verder, jij hebt er helemaal niks mee te maken verder.
Ja ik vind het ook heel vaag dat ze het zo ver heeft laten komen. Maar ze kunnen dus op geen enkele manier bij ons komen toch?
Live life to the fullest
Als de deurwaarder beslag legt, is er dus ook al een vonnis van de rechter?
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra schreef:
24-05-2017 12:08
Als de deurwaarder beslag legt, is er dus ook al een vonnis van de rechter?
nee daar lees ik niks over in de brief..
Live life to the fullest
Alle reacties Link kopieren
Maar TO van wie is die brief nou, een incasso bureau of de deurwaarder. Dat maakt allemaal nogal verschil uit, zoals gemeld in de eerste reactie.
fietsen varen vrouwelijk doen
Ligt er een dwangbevel?
Alle reacties Link kopieren
Nee natuurlijk kunnen ze jullie huis niet leeghalen als ze niet bij jullie staat ingeschreven. Ze mogen beslag leggen op alles wat van haar is maar niet op dat van andere mensen. Zelfs als ze bij jullie zou wonen mogen ze alleen beslag leggen op dat wat echt van haar is. Dan moet je wel kunnen aantonen dat dat zo is natuurlijk maar zelfs in dat geval leggen ze geen beslag op jullie dingen laat staan in dit geval waarin ze nieteens bij jullie staat ingeschreven en op een heel ander adres woont
Alle reacties Link kopieren
Het is van Bosveld, incasso- en gerechtsdeurwaarders. Naar mij weten ligt er geen dwangbevel.
Live life to the fullest
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je vriendin beter open kaart kan spelen over haar werkelijke verblijf plaats tegen haar schuldeisers.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
loveden schreef:
24-05-2017 11:31
Ja bij haar valt dus niks te halen want haar huurwoning is leeg. Maar ik wou dus even weten of ze bij ons iets kunnen komen halen mochten ze achterhalen dat ze haar post laat doorsturen naar ons.

Maar woning staat nog wel op haar naam? Ze betaalt nog wel huur?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat ze bij jou iets kunnen komen halen, ze staat daar niet ingeschreven en jij kunt prima aantonen dat ze daar niet is en geen spullen heeft (dat laatste neem ik dan even aan). Is dat lege huis van haar of betaald ze huur? Zo niet dan komt de deurwaarder er achter dat ze daar niet woont en dan gaan ze dat zeer waarschijnlijk ook doorgeven bij de gemeente. Als het huis opnieuw bewoont gaat worden door een ander komt het waarschijnlijk ook bovenwater als zij zich op dat adres gaan inschrijven. Je inschrijven op een adres waar je niet woont is fraude. En als men er achterkomt dat zij langdurig in het buitenland zit dan kan dat ook gevolgen hebben voor haar verzekering volgens mij. Dan heb je geen recht meer op een verzekering in Nederland en ik denk zelfs dat wat ze nu doet dus ook fraude is.

Ik zou me dus niet te druk maken om jouw spullen maar ik zou het haar verder wel lekker laten uitzoeken. Prima om iemand te helpen maar niet normaal om iemand met jouw zooi op te schepen en zelf in het buitenland te gaan zitten. Dat doorsturen gebeurd toch ook maar bepaalde tijd? Waar gaat de post daarna dan heen? Naar jouw adres? Daar zou ik al helemaal niet aan beginnen.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
Dat doorsturen is inderdaad voor een jaar. Ik heb voor haar hele verhuizing geregeld naar Italië (daar heeft is ze me overigens heel erg dankbaar voor, heeft me uitgebreid mee uit eten genomen en uit winkelen op haar kosten).

Maar hier stopt het.
Ze heeft haar huur opgezegd maar staat daar dus nog wel ingeschreven. Maar dat mag ze dus mooi even zelf uitzoeken
want ik heb meer te doen. Ik denk dat het ook fraude is. Ze moet denk ik bij langer verblijf in het buitenland zich helemaal
uitschrijven of een betaalde postbus nemen.
Live life to the fullest

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven