Geld & Recht alle pijlers

Loon

24-05-2017 12:33 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
krijg mijn loon altijd de 27e en nu valt het in het weekend nu is mijn vraag krijg ik het dan gewoon in het weekend?
Alle reacties Link kopieren
nee dan word het maandag
Nee. het komt dan of vandaag of maandag. Ik verwacht maandag. Afschrijvingen gebeuren ook pas maandag. In het weekend is er geen betalingsverkeer.
Ligt denk ik aan werkgever...hier altijd op 25e, valt 25e in weekend of feestdag, dan de dag ervoor gestort.
Even belletje naar HR?
dubbel
anoniem_645e49e621c42 wijzigde dit bericht op 24-05-2017 12:39
94.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bij mij verschilt dat, de ene keer de 21e, andere keer de 24e of zoiets. Het wordt automatisch overgemaakt op mijn rekening dus denk niet dat een weekend verschil zou maken.
Als je het van je baas in een envelopje krijgt zou ik het even bij hem/haar checken :biggrin:
Wij krijgen het dan altijd voor het weekend maar dat is per werkgever verschillend geregeld.
Ligt aan wat ze als betaalopdracht doen en aan de bank van je werkgever en daarna aan jouw bank. Ik kreeg vroeger wel op zaterdag gestort. Maar zaten beiden bij de Rabo. ING is nooit zo van het verwerken van betaalopdrachten in het weekend. Sommige werkgevers sturen de betaalopdrachten dan eerder in of met een eerdere datum.

Soms komt het dan vrijdag en soms pas na het weekend. Niemand hier kan je daar uitsluitsel over geven helaas. Het ligt dus aan hoe je werkgever de betaalopdrachten doet en welke banken er mee gemoeid zijn.
's Weekends is er geen betalingsverkeer tussen banken. Dit betalingsverkeer wordt geregeld door Equens
anoniem_337753 wijzigde dit bericht op 24-05-2017 12:50
3.87% gewijzigd
Krijg gewoon op zaterdagen mijn salaris.
anoniem_319861 wijzigde dit bericht op 24-05-2017 12:54
29.73% gewijzigd
Binnen dezelfde bank kan dat inderdaad. Of het komt op vrijdag eind van de dag binnen en jouw bank verwerkt het wel op zaterdag.
Precies. Dus TO gaat geen eenduidig antwoord hier op krijgen.
Ligt aan wanneer de betaalopdracht is gedaan en welke bank TO en werkgever hebben.
En dat. Oh en bellen met je bank heeft geen zin. Die kunnen het ook niet versnellen en zien het geld niet 'aankomen'.
Bij mij komt t vrijdag pas. Baal enorm, want was vandaag beloofd.
Ik krijg m'n loon altijd op vrijdag als de uitbetaaldag op zaterdag valt en op maandag als het op zondag valt.

Dat was zo bij m'n vorige werkgever, maar ook bij m'n huidige werkgever, die bij dezelfde bank als ik zit. En mijn bank "werkt" onderling wel in het weekend.

Dus hier ga je zeker geen eenduidig antwoord op krijgen... :)
Doe eens gek, vraag aan werkgever wanneer het gestort is/ wordt
Hugh-Jazz schreef:
24-05-2017 12:49
's Weekends is er geen betalingsverkeer tussen banken. Dit betalingsverkeer wordt geregeld door Equens
Dit dus. Heb er een opdracht weer over drie weken (de derde daar). Ze doen overigens nog veel meer. Zorgen dat je overal kunt pinnen, geld op kunt nemen bij elke bank en niet zoals vroeger alleen je eigen bank, creditcard transacties etc etc. Mensen zeggen vaak 'de bamk houdt mijn geld vast!!!! Boeven' maar niets is dus minder waar, equens regelt de boekingen tussen banken onderling. Niet de banken.

Maar bel HR

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven