Geld & Recht alle pijlers

in aanmerking voor toevoeging

15-07-2017 16:00 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, mijn ex krijgt een toevoeging, is dat iets wat je moet aanvragen per gang naar de rechtbank/advocaat of hoef je maar 1x een toevoeging aan te vragen en zijn dan alle zaken en toekomstige nieuwe zaken voor niks?

Ik vraag dat omdat ik binnenkort naar de rechtbank moet, en ik net niet in aanmerking kom voor een toevoeging, en ik ook nog wel een zaak wil opstarten maar dan over een andere kwestie.
Wat maakt jou dat uit?
Als je dat wil moet je dat doen.
Wat maakt het voor jou nu uit of je ex wel of niet een toevoeging krijgt?
Misschien hoopt hij dat zij bij de 2e zaak geen geld heeft voor een advocaat.
Voor 1 zaak geldt 1 toevoeging. Voor meerdere zaken zijn er dus meer nodig.
Volgens mij kun je maximaal 2 keer per jaar toevoeging krijgen voor familierecht-zaken, maar ik kan zo snel nergens bevestiging hiervan vinden.

En bezint eer ge begint, TO. Wanneer jij €240 per uur voor je advocaat moet aftikken en de wederpartij op basis van toevoeging procedeert, lacht diegene je gewoon midden in je gezicht uit door niets anders te doen dan de zaak rekken terwijl jij failliet gaat aan de kosten voor jouw advocaat.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik kan je vertellen dat als je niet in aanmerking komt voor een toevoeging, en de andere partij wel, en ze een spelletje speelt de ander voor flinke kosten kan laten opdraaien, gewoon door het heel lang te laten rekken, of als er bijna een akkoord is opnieuw bezwaar maakt of weer iets anders wil overleggen.
Diegene met toevoeging betaalt doodleuk een vastgesteld bedrag e.e.a. afhankelijk van inkomen, en diegene die Net niet voor een toevoeging in aanmerking komt is straks duizenden euro's kwijt
Maar dat heeft toch niets te maken met een zaak die JIJ wil beginnen?
Ja, wat heeft dat met jouw zaak te maken. Kan die redenatie niet volgen.
En mediation al geprobeerd? Ipv een zaak te willen beginnen. Lijkt me een goedkopere en wijzere manier.
anoniem_319861 wijzigde dit bericht op 15-07-2017 16:24
42.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tsja. Zelf geen zaak beginnen dan. Bovendien lost tegen elkaar procederen zelden iets op. Steek het in een goede mediator.
Alle reacties Link kopieren
Nee niet direct, maar mijn ex spant een zaak tegen me, ik zit er aan te denken om nadien, of misschien wel aansluitend ook een zaak tegen haar aan te spannen omdat zij zich niet aan bepaalde afspraken houdt. en vroeg me af of ze dan maar 1x een toevoeging hoeft aan te vragen of voor elke zaak een toevoeging dient aan te vragen, en als ze maar recht heeft op 2x toeging per jaar, dan moet ik het maar misschien uitbreiden
En als zij te weinig verdient en toevoeging krijg, zal ze de volgende zaak ook gewoon toevoeging kunnen krijgen. Er is dan vast niet ineens een hoger inkomen aan komen vliegen bij haar.
anoniem_319861 wijzigde dit bericht op 15-07-2017 16:25
1.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
patchouli_ schreef:
15-07-2017 16:24
Tsja. Zelf geen zaak beginnen dan. Bovendien lost tegen elkaar procederen zelden iets op. Steek het in een goede mediator.
Dat dacht ik ook, we waren bezig en ook hier houdt ze zich niet aan de afspraken die we allen hadden vastgelegd en zijn ondertekend
wwwweverwoont schreef:
15-07-2017 16:25
Nee niet direct, maar mijn ex spant een zaak tegen me, ik zit er aan te denken om nadien, of misschien wel aansluitend ook een zaak tegen haar aan te spannen omdat zij zich niet aan bepaalde afspraken houdt. en vroeg me af of ze dan maar 1x een toevoeging hoeft aan te vragen of voor elke zaak een toevoeging dient aan te vragen, en als ze maar recht heeft op 2x toeging per jaar, dan moet ik het maar misschien uitbreiden
Heeft ze een kort geding tegen je aangespannen of is ze een procedure gestart?

In een procedure kun je namelijk zelf ook zaken in het geding brengen.
Alle reacties Link kopieren
wwwweverwoont schreef:
15-07-2017 16:25
Nee niet direct, maar mijn ex spant een zaak tegen me, ik zit er aan te denken om nadien, of misschien wel aansluitend ook een zaak tegen haar aan te spannen omdat zij zich niet aan bepaalde afspraken houdt. en vroeg me af of ze dan maar 1x een toevoeging hoeft aan te vragen of voor elke zaak een toevoeging dient aan te vragen, en als ze maar recht heeft op 2x toeging per jaar, dan moet ik het maar misschien uitbreiden


:facepalm: . :nut: . :facepalm:

Er zijn hopelijk geen kinderen in het spel?
Ik denk dat ik spijt van de vraag krijg, maar welke afspraken worden er ovetreden/niet nagekomen en op welke manier dat er een rechtzaak voor nodig is? Wat doet zij je kinderen of jou aan wat een rechtzaak waard is?
Alle reacties Link kopieren
misschien domme vraag, maar wat is het verschil tussen kort geding en procedure?
Ik neem aan dat je op enig moment een stuk papier hebt gehad, van de rechtbank, waarop staat dat iemand iets van je wil. En wat dat iets is, dat staat op dat stuk papier.
anoniem_332783 wijzigde dit bericht op 15-07-2017 16:33
0.29% gewijzigd
Waarom is je ex een zaak begonnen?
wwwweverwoont schreef:
15-07-2017 16:30
misschien domme vraag, maar wat is het verschil tussen kort geding en procedure?
Wat zegt google als je daar deze vraag in tikt? Of je huidige advocaat?
Alle reacties Link kopieren
Zij wil opnieuw vaststelling kinderalimentatie, wat prima is, echter komt zij financieel verplichtingen niet na zoals die in het convenant zijn opgenomen en door de rechter is beslist, en volgens experts zijn dit 2 verschillende zaken. en ze heeft aangegeven dit NOOIT te willen doen, zelfs bij Mediation heeft ze dit gezegd, dat Mediator me mij in het gelijk stelde en ze toch de bepalingen in het convenant moest nakomen doet haar niet bewegen om het te doen

En helaas zijn de kinderen hier in betrokken en betrekt ze de kinderen en zet ze de kinderen tegen me op.
anoniem_350712 wijzigde dit bericht op 15-07-2017 16:41
41.40% gewijzigd
Je geeft warrige en onvolledige informatie en verwacht dan hier een antwoord?
Bel je advocaat of het juridisch loket, dan weet je hoe het zit.
Ze heeft dus een procedure aangespannen.

Die verplichtingen die zij niet nakomt, waar je het over hebt, staan die in het echtscheidingsconvenant of betreft het verplichtingen uit het ouderschapsplan?

Het dondert trouwens niet wat 'experts' zeggen. Jouw advocaat kan je vertellen of jij jouw eisen in de bestaande procedure kan inbrengen of niet.
wwwweverwoont schreef:
15-07-2017 16:43
Hoezo warrige informatie, ik heb een titel in deze topic, is een vrij duidelijke vraag, en voor je het weet moet ik inhoudelijk worden om een antwoord op mijn vraag te krijgen terwijl de inhoud er niet toe doet, of heb ik het nu mis...
Je hebt het mis. Je bent niet duidelijk met je aanvullende informatie

En je vraag is al beantwoord.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven