Geld & Recht alle pijlers

roddels

19-01-2009 10:48 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat iemand hier weet hoe ik het op volgende probleem kan reageren.



Op dit moment worden er veel roddels en belastende praatje over mij verteld in de wijk waarin ik woon. Dit kan veel schade toebrengen aan mijn eigen zaak. Deze vrouw vertelt op haar werk en bij de school van onze kinderen en op hyves diverse verhalen.



Het is heel moeilijk om te verdedigen daar de omgeving de verhalen aanhoort en verder vertelt. Maar nooit rechtstreeks vraagt hoe het werkelijk zit.



Ik weet niet hoe ik dit het beste kan aanpakken. Heb ik een mogelijkheid om haar aan te spreken op haar gedrag. Ik wil niet dat er nog meer ellende op straat komt te liggen en daarom heb ik tot nu toe weinig gedaan. Maar het gaat nu zo uit de hand lopen dat er iets gedaan moet worden om haar te stoppen. Er worden steeds meer mensen bij te betrokken.



x
Alle reacties Link kopieren
Waarom spreek je die mensen zelf niet aan? Met jouw kant van het verhaal. En op hyves, hoe zie je dat? Kan je daar niet reageren?



En waarom noem je jezelf al een foutevrouw?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Sta erboven.

mensne die jij belangrijk vindt weten toch wel hoe het zit? Wat heeft die vrouw voor belang bij roddelen over jou?



en als je er toch iets aan wil doen, ga dan rustig het gesprek aan en verlaag je niet tot haar niveau.
Alle reacties Link kopieren
Oh zie nu je andere topic. Heeft het daarmee te maken?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik vraag me hetzelfde af als Mylene.
Als iemand zich misdraagt op Hyves kun je dat melden, je ziet als het goed is op je pagina ook een button met "dit is fout" oid.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou diegene er op aanspreken . Al biedt dat ook geen garanties natuurlijk .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
het heeft inderdaad te maken met mijn vorige bericht. Het gaat dus om een doorgedraaide ex. Ze heeft een psy. achtergrond, wat nu mee speelt.



Ze heeft er geen belang bij maar wat moet ze anders doen met haar boosheid. Het aanspreken heeft geen zin. Is al gedaan. Ik weet niet wat er precies over me wordt gezegd op hyves. ik wordt natuurlijk geblokkeerd. Het ergste is dat ze geen rekening houdt met haar en mijn kinderen. Nu zij belast worden met haar lasterpraatjes. Is de maat voor mij vol. Ik probeer er ook boven te staan en het waait ook wel weer over. Maar soms loopt ff de emmer over.

Vandaar..
Ik heb ook je andere topic gelezen. In mijn naaste omgeving gebeurt iets soortgelijks eigenlijk (afgezien van de kinderen).



(Ik ben geen onderdeel van het geheel, behalve dan dat ik degene die beschuldigd wordt van roddelen en degene die beschuldigt heel goed ken).



De 'roddelaar' in dit geval heeft haar verhaal slechts 1 keer aan een vriendin verteld. Deze vriendin heeft het weer aan een ander verteld, and so on. De 'roddelaar' heeft haar vriendin daar op aangesproken maar het kwaad was natuurlijk al geschied.

De 'roddelaar' heeft het aan haar vriendin verteld omdat die vriendin ongeveer in hetzelfde schuitje zat als zij, zij hadden beide veel pijn van hetgeen de 'beschuldiger' heeft gedaan.



De 'roddelaar' had dit kunnen voorkomen door niets te zeggen (maar is ook maar een mens) de 'beschuldiger' had dit kunnen voorkomen door de 'roddelaar' en alle anderen niet tegen zich in het harnas te jagen (dan nog was er waarschijnlijk wel iets doorverteld maar dan was dat niet zo'n zoetsappig nieuws geweest zeg maar, het is altijd veel makkelijker om iets negatiefs door te vertellen over iemand waar je toch al niet positief over denkt). Dat had kunnen gebeuren door zichzelf niet als slachtoffer op te stellen en anderen niet te beschuldigen van allerlei dingen terwijl ze zelf....



Stel jezelf dus niet als slachtoffer op en probeer credits op te bouwen bij anderen ipv het tegenovergestelde.



Je ontvangt doorgaans veel credits van de mensen om je heen als je je eigen rol in het geheel inziet en dat ook vertelt. En dan bedoel ik niet de rol die jouw verliefdheid speelt, dan bedoel ik de rol die jij hebt gehad om zo'n niet leuke relatie te creeeren en in stand te houden.



Juist iemand pijn doen die wel veel credits heeft opgebouwd bij anderen, zal er voor zorgen dat jij uiteindelijk aan het kortste eind trekt.
Alle reacties Link kopieren
spreek haar niet aan, maar praat eens met de andere dames waar ze tegen roddelt. zal niet makkelijk zijn, maar als je hier zo mee zit denk ik dat t best een goede optie is om met die mensen in contact te komen. probeer niet stande pede jezelf te verdedigen, maar leg eerst eens gewoon contact dat ze je leren kennen en begin er eens over hoe rot je je over die roddels voelt.
Alle reacties Link kopieren
Oe, wat erg... ik vind het -serieus- echt heel raar dat er zo geroddeld wordt over iets. Ik weet het onderwerp niet, maar ik hou er niet van. Zo'n vrouw zou aan mij echt een slechte hebben op het schoolplein, want ik zou er meteen wat van zeggen. Ik vind hierdoor vrouwen ook een beetje eng...
Het is bij wet strafbaar om kwaad over een ander te spreken, dat wordt "smaad" en/of "laster" genoemd. Wat je het beste kunt doen om het te stoppen, is een aangetekende brief versturen (of - afhankelijk van de ernst van de situatie - zelfs te laten bezorgen door de politie en/of een advocaat).



Als je googled op "stalken" kom je op de diverse sites over dit onderwerp verschikkelende voorbeelden tegen van hoe zo'n brief er uit zou moeten zien. Als je googled op "smaad" en "laster" dan kun je de wetsartikelen vinden waaraan je in zo'n brief moet refereren.



Alhoewel het misschien een nogal drastische stap lijkt, zijn veel mensen zich helemaal niet bewust van de mogelijkheid dat dergelijke acties strafrechtelijke consequenties zouden kunnen hebben. Zo'n brief maakt dat goed duidelijk, wat meestal genoeg is om de betreffende persoon enorm te laten schrikken en accuut te laten stoppen met dergelijk gedrag.



Succes!
PS En dus vooral niet zelf met anderen over de situatie praten, want dan ben jij op jouw beurt ook niet netjes bezig.



PS2 In de brief wordt je ook geacht gevolgen te noemen. Mocht het na de brief doorgaan, verzamel dan zoveel mogelijk bewijs en onderneem ook echt de "beloofde" stappen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven