Geld & Recht alle pijlers

Parkeeroverlast van overburen

22-07-2017 16:05 137 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer een jaar geleden is mijn oude overbuurman overleden, de man was een pleegouder en heeft ook vele kinderen opgevangen, nooit last van gehad. Na zijn dood heeft zijn dochter het overgenomen en toen begon ook de ellende met parkeren, die dochter woont daar met haar vriend en hun in totaal 4 volwassen kinderen, met zijn allen hebben ze 9 auto's die ze het liefst zo dicht mogelijk bij hun voordeur parkeren, wat inhoudt dat er vaak iemand bij mij voor de deur staat, en dat is vervelend want ik kan mijn wagen dan nergens kwijt.
Nu heb ik er heel voorzichtig iets van gezegd maar de nieuwe pleegmoeder begon direct te schelden met klapmongool en dat soort lelijke taal.
Weet iemand wat te doen?
Alle reacties Link kopieren
Je zet je auto een stukje verder op en loopt naar huis. Zo te lezen zijn het openbare parkeerplekken, dus iedereen mag daar staan. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt.
Alle reacties Link kopieren
ik neem aan dat het openbare weg is. Niets aan te doen dus. Zij betalen wel lekker veel wegenbelasting met zn allen :proud:
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Het is een openbare weg en iedereen mag daar staan. Als de dat niet wilt moet je een huis kopen/huren met eigen oprit.
Alle reacties Link kopieren
Auto verderop zetten kan, maar ik heb geen zin om steeds te lopen met gereedschap, in de auto laten liggen doe ik niet als ik niet voor mn eigen deur kan staan. Nu heb je aan het einde van de straat 5 parkeerplaatsen waar vaak maar een auto staat, op mijn vraag waarom ze hun vele auto's dan niet daar neerzetten kreeg ik als antwoord dat de mensen die daar wonen dat niet goed vinden en gedreigd hebben met de auto's te beschadigen als ze ze toch daar neer zetten. Maar intussen heeft de hele straat last van ze.
Alle reacties Link kopieren
Wijkagent om tips vragen?
Alle reacties Link kopieren
De wijkagent zegt dat het de openbare weg is
Het wordt pas echt leuk als de familie Tokkie jouw auto gaat bekrassen omdat zij al hun auto's niet kwijt kunnen. Dat heb ik meegemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Hopjesvla77 schreef:
22-07-2017 16:13
Auto verderop zetten kan, maar ik heb geen zin om steeds te lopen met gereedschap, in de auto laten liggen doe ik niet als ik niet voor mn eigen deur kan staan. Nu heb je aan het einde van de straat 5 parkeerplaatsen waar vaak maar een auto staat, op mijn vraag waarom ze hun vele auto's dan niet daar neerzetten kreeg ik als antwoord dat de mensen die daar wonen dat niet goed vinden en gedreigd hebben met de auto's te beschadigen als ze ze toch daar neer zetten. Maar intussen heeft de hele straat last van ze.
En nu vind jij dat ze hun auto's maar moeten laten beschadigen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Hopjesvla77 schreef:
22-07-2017 16:13
Auto verderop zetten kan, maar ik heb geen zin om steeds te lopen met gereedschap, in de auto laten liggen doe ik niet als ik niet voor mn eigen deur kan staan. Nu heb je aan het einde van de straat 5 parkeerplaatsen waar vaak maar een auto staat, op mijn vraag waarom ze hun vele auto's dan niet daar neerzetten kreeg ik als antwoord dat de mensen die daar wonen dat niet goed vinden en gedreigd hebben met de auto's te beschadigen als ze ze toch daar neer zetten. Maar intussen heeft de hele straat last van ze.
Als je in een buurt woont waar mensen dreigen met auto's beschadigen en schelden, zou ik indien mogelijk acuut verhuizen.
Alle reacties Link kopieren
Hopjesvla77 schreef:
22-07-2017 16:16
De wijkagent zegt dat het de openbare weg is
Nou klaar. Niet miepen verder.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Hopjesvla77 schreef:
22-07-2017 16:16
De wijkagent zegt dat het de openbare weg is
Klopt.
Dus je hebt geen recht op het parkeren voor je deur. Erg jammer, maar niets aan te doen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Dat zij klapmongool zegt, vind ik niet normaal. Hoe is jullie band als buren normaliter?

Als het de openbare weg is, heb je inderdaad geen grond om een parkeerplaats voor je eigen deur op te eisen. Kun je je auto met gereedschap niet even voor jouw deur stil zetten, spullen uitladen, en dan verderop de auto parkeren? Dat scheelt sowieso gesleep. Of woon je midden in een heel drukke stad met heel veel verkeer?
Hier kan je niets anders mee dan accepteren. Je hebt geen recht op een plek voor je huis. Wie het eerst komt...
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
22-07-2017 16:19
Als je in een buurt woont waar mensen dreigen met auto's beschadigen en schelden, zou ik indien mogelijk acuut verhuizen.
Ligt dat aan de buurt of aan de mensen? Kun je in elke soort buurt treffen, dat soort mensen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat is een klapmongool trouwens?



Afbeelding
blijfgewoonbianca wijzigde dit bericht op 22-07-2017 16:25
56.46% gewijzigd
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
22-07-2017 16:22
Klopt.
Dus je hebt geen recht op het parkeren voor je deur. Erg jammer, maar niets aan te doen.
+1.
Jammer, maar helaas.
Alle reacties Link kopieren
Ivy_Signe schreef:
22-07-2017 16:22
Dat zij klapmongool zegt, vind ik niet normaal. Hoe is jullie band als buren normaliter?

Als het de openbare weg is, heb je inderdaad geen grond om een parkeerplaats voor je eigen deur op te eisen. Kun je je auto met gereedschap niet even voor jouw deur stil zetten, spullen uitladen, en dan verderop de auto parkeren? Dat scheelt sowieso gesleep. Of woon je midden in een heel drukke stad met heel veel verkeer?
Geen band zeg maar. Ja zo doe ik het nu ook, enige storende is dat de buren klagen als mn auto om half 6 's ochtends voor de deur laat ronken om gereedschap in te laden.
En nee, geen drukke straat, wel weinig parkeerplek. Zou ik kunnen klagen bij de organisatie waarbij ze kinderen opvangen ofzo?
anoniem_351176 wijzigde dit bericht op 22-07-2017 16:28
4.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Snap je frustratie hoor. Wij wonen in een arbeiderswijkjeben buren die met zijn 5 auto's hebben.
Vooral irritant als je in het weekend laat thuis komt en echt nergens je auto kwijt kan.
Maar openbare weg dus je kan er niks mee
Jullie spraken elkaar voorheen dus niet.

Je hoeft je auto toch niet te laten ronken als je inlaadt?
Alle reacties Link kopieren
Hopjesvla77 schreef:
22-07-2017 16:25
Geen band zeg maar. Ja zo doe ik het nu ook, enige storende is dat de buren klagen als mn auto om half 6 's ochtends voor de deur laat ronken om gereedschap in te laden.
En nee, geen drukke straat, wel weinig parkeerplek. Zou ik kunnen klagen bij de organisatie waarbij ze kinderen opvangen ofzo?
Wat wil je nou toch klagen? Dat ze de auto in hun eigen straat zetten? Dat ze auto's hebben? dat ze hun auto's niet weghalen voor die van jou?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
En ik zou niet weten waarom je je motor moet laten lopen als je spullen in laadt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ivy_Signe schreef:
22-07-2017 16:29
Jullie spraken elkaar voorheen dus niet.

Je hoeft je auto toch niet te laten ronken als je inlaadt?
Jawel, het is niet goed voor de motor om steeds opnieuw te starten
Alle reacties Link kopieren
Hopjesvla77 schreef:
22-07-2017 16:31
Jawel, het is niet goed voor de motor om steeds opnieuw te starten
het is ook niet goed voor een mens om elke keer uit zijn slaap gehaald te worden. Logisch dat mensen klagen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
22-07-2017 16:29
Wat wil je nou toch klagen? Dat ze de auto in hun eigen straat zetten? Dat ze auto's hebben? dat ze hun auto's niet weghalen voor die van jou?
De auto? 9 auto's dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven