Geld & Recht alle pijlers

Als de rechtsbijstand geen bijstand wil verlenen.... wat dan

24-07-2017 14:46 82 berichten
Wij hebben nog niet zo lang een rechtsbijstand verzekering, heel stom, maar het is er gewoon niet eerder van gekomen dan afgelopen juni.

En ja hoor, we hebben het nu al nodig (gelukkig geen wachttijd bij deze verzekering) en dit kwam nogal onverwacht.
Maar de rechtsbijstand zegt dus ons niet te helpen omdat wij het conflict al voor het afsluiten van de verzekering hadden kunnen verwachten/ zien aankomen. Noem ons maar naief, maar dat is dus niet het geval.
ons woord tegen dat van de rechtsbijstand.

En nu? Waar ga ik nu naartoe voor juridische hulp? Voor het juridisch loket hebben wij een te hoog inkomen en/of is de eigen bijdrage te hoog voor wat wij nog zouden moeten ontvangen.
Is het een zaal waard? Dan ga je op zoek naar een eigen advocaat en betaal je die zelf.
Alle reacties Link kopieren
Een advocaat?
Dan dus zelf een advicaat inhuren en betalen, iets anders is er niet.

En eerst natuurlijk wel officieel klagen tegen de afwijzing an de bijstand.
Die klacht naar rechtsbijstand is vandaag de deur uit gegaan.

Het inhuren van een advocaat is wellicht niet de moeite waard. Het gaat om een bedrag van 750/800 euro wat wij nog van een oud werkgever krijgen. Daar heb ik geen advocaat voor. Maar ik vind het ook te veel geld om zomaar te laten lopen
Ik zou eerst even kijken wat je kan doen tegen de afwijzing. Misschien heb je hier iets aan:

https://www.judex.nl/rechtsgebied/recht ... -doen_.htm
Alle reacties Link kopieren
Maar wisten jullie niet voor het afsluiten van de verzekering dat dit eraan zat te komen?
Ariellle schreef:
24-07-2017 14:52
Ik zou eerst even kijken wat je kan doen tegen de afwijzing. Misschien heb je hier iets aan:

https://www.judex.nl/rechtsgebied/recht ... -doen_.htm
Dank voor je link, die sla ik even op, wellicht later nog nodig mocht de klacht die vandaag verstuurd is niet opgelost worden.
Dat is ook mijn ervaring met RBS: ze doen er alles aan om eronderuit te komen.
coolingdown. schreef:
24-07-2017 14:54
Maar wisten jullie niet voor het afsluiten van de verzekering dat dit eraan zat te komen?
Serieus?
Hier gaat de hele openingspost nou net over.
Niet gelezen?
Alle reacties Link kopieren
In elke grote stad zit wel een rechtswinkel waar studenten vrijwillig gratis advies geven. Ga daar heen, zij kunnen uitstekend helpen.
dobbey schreef:
24-07-2017 14:52
Die klacht naar rechtsbijstand is vandaag de deur uit gegaan.

Het inhuren van een advocaat is wellicht niet de moeite waard. Het gaat om een bedrag van 750/800 euro wat wij nog van een oud werkgever krijgen. Daar heb ik geen advocaat voor. Maar ik vind het ook te veel geld om zomaar te laten lopen
Als je werkgever dat bedrag al schuldig was voordat je rechtsbijstand betaalde dan heeft je rechtsbijstand gelijk.
Zo niet dan wordt het anders want als je werkgever je altijd op tijd betaalde dan kon je dit niet vermoeden zoals rechtsbijstand wel argumenteert.
Alle reacties Link kopieren
Heb hetzelfde meegemaakt, ik kon geen aanspraak doen omdat zij vonden dat het conflict al gaande was voor ik mijn verzekering af sloot (in mijn geval ging het om een reorganisatie)
het juridisch loket heeft me uiteindelijk voldoende kunnen helpen, en achteraf overleefde ik plotseling toch de reorganisatie dus was er weinig meer aan de hand
maar goed, juridisch loket dus misschien?

volgens mij heeft flexx van das ook eenmalige rechtsbijstand, bijvoorbeeld de 30 minuten consulten met een jurist voor 50 euro
Habbekratz schreef:
24-07-2017 14:58
Als je werkgever dat bedrag al schuldig was voordat je rechtsbijstand betaalde dan heeft je rechtsbijstand gelijk.
Zo niet dan wordt het anders want als je werkgever je altijd op tijd betaalde dan kon je dit niet vermoeden zoals rechtsbijstand wel argumenteert.
Nee, wisten het echt niet bij afsluiten.
Even als voorbeeld:
16 mei verzekering afgesloten en 29 mei erachter gekomen dat dat bedrag niet is uitgekeerd bij de normale salaris ronde.
clemance schreef:
24-07-2017 14:54
Dat is ook mijn ervaring met RBS: ze doen er alles aan om eronderuit te komen.
De mijne niet en ze hebben al onze zaken gewonnen ook.
Alle reacties Link kopieren
dobbey schreef:
24-07-2017 14:56
Serieus?
Hier gaat de hele openingspost nou net over.
Niet gelezen?
:whip:

Zoals ik het lees was het zeker wel bekend en wijst de rechtsbijstand dus heel terecht iets af.

Maar om niet meteen conclusies te trekken stel ik een hele normale vraag, doe even normaal dus.
Ik heb al op de site van het juridisch loket gekeken. ZIj geven aan contact met bedrijf opnemen, daarna aangetekende brieven (2x) sturen en als dat niet lukt dan contact met hen opnemen voor juridische bijstand. Maar wij komen daar niet voor in aanmerking ivm inkomen.

Brieven zijn al de deur uit en nu dus dan de afweging of we hiervoor een advocaat in moeten schakelen.

@pinda-kaas: het gaat om DAS, en voordat ik daar dus verder mee in zee ga, wellicht via Flexx van Das, wil ik eerst een reactie op mijn klacht
Alle reacties Link kopieren
dobbey schreef:
24-07-2017 15:01
Nee, wisten het echt niet bij afsluiten.
Even als voorbeeld:
16 mei verzekering afgesloten en 29 mei erachter gekomen dat dat bedrag niet is uitgekeerd bij de normale salaris ronde.
Oké niet gelezen voordat ik reageerde.

Dan is het een ander verhaal. Ik hoop dat jullie eruit komen!
Alle reacties Link kopieren
heb je de kleine lettertjes gelezen van de polis? vaak gaat het er niet alleen om of dat je wist of dat er een geschil zou ontstaan, maar ook of dat de feiten zich hebben voorgedaan voordat de polis werd afgesloten.

vaak hebben advocaten een gratis spreekuur. misschien kan je eens langs gaan om advies te vragen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
dobbey schreef:
24-07-2017 15:04
Ik heb al op de site van het juridisch loket gekeken. ZIj geven aan contact met bedrijf opnemen, daarna aangetekende brieven (2x) sturen en als dat niet lukt dan contact met hen opnemen voor juridische bijstand. Maar wij komen daar niet voor in aanmerking ivm inkomen.

Brieven zijn al de deur uit en nu dus dan de afweging of we hiervoor een advocaat in moeten schakelen.

@pinda-kaas: het gaat om DAS, en voordat ik daar dus verder mee in zee ga, wellicht via Flexx van Das, wil ik eerst een reactie op mijn klacht
ah ja dat is wel handig om even op te wachten inderdaad
misschien kun je vast starten met aangetekende brieven in de tussentijd? (geen idee wat jullie tot nu toe hebben gedaan tov werkgever natuurlijk)
arbeidscontract is niet verlengd, wat niet erg was, dit is in goede harmonie naar elkaar uitgesproken. Er is een bevestiging gestuurd met het aantal verlof uren welke in de min stond met de mededeling dat dit van het laatste salaris zou worden afgetrokken.
Prima, wat je niet werkt kan je ook niet uitbetaald krijgen.

Maar er is ook tijd voor tijd van dat salaris afgehouden. Terwijl deze uren volgens de arbeidsovereenkomst niet bestaan in deze functie, omdat er ook in avonduren en weekenden gewerkt wordt, en daar worden geen uren voor geklokt (want niet op kantoor)

Om deze uren gaat het. Dit is pas bekend gemaakt door werkgever een dag nadat het salaris uitbetaald was, en dus veel en veel minder dan de bedoeling was.
hamerhaai schreef:
24-07-2017 15:05
heb je de kleine lettertjes gelezen van de polis? vaak gaat het er niet alleen om of dat je wist of dat er een geschil zou ontstaan, maar ook of dat de feiten zich hebben voorgedaan voordat de polis werd afgesloten.

vaak hebben advocaten een gratis spreekuur. misschien kan je eens langs gaan om advies te vragen.
Tja, feiten.
Er was voor ons pas een conflict bij het zien van de salaris strook, dit is ongetwijfeld eerder doorgegeven aan de salarisadmin van het bedrijf. Maar dan is het voor ons nog steeds geen conflict natuurlijk
Je hoeft geen advocaat in te schakelen. Je kan ook een deurwaarder op basis van no cure no pay inschakelen.
Alle reacties Link kopieren
Ben je lid van een vakbond? Deze hebben ook vaak juridische hulp voor conflicten op arbeidsvlak..
Doreia schreef:
24-07-2017 15:11
Je hoeft geen advocaat in te schakelen. Je kan ook een deurwaarder op basis van no cure no pay inschakelen.
Ook als particulier?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven