Geld & Recht alle pijlers

Overuren niet goed berekend

24-07-2017 18:27 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik heb vorig maand ontslag genomen omdat ik een andere baan heb gevonden. 30 juni was mijn allerlaatste werkdag. Bij ons werden alle dagen en uren wat je hebt gewerkt opgeschreven door de manager op een blaadje, en aan het einde van de maan moest iedereen zelf zijn/haar uren en dagen nachecken en vervolgens ondertekenen zodat het opgestuurd kan worden naar het hoofdkantoor. Ik schijf mijn eigen gewerkte dagen altijd op in mijn agenda en dan vergelijk ik wat er op het blaadjes staat. Normaal bereken ik ook altijd het totaal aantal gewerkte uren na om er zeker van te zijn dat het goed is berekend. Dat deed ik echt altijd, behalve 30 juni... Ik had het echt druk die dag, en had wel nagekeken of mijn uren en dagen goed ingevuld waren, maar had niet het totaal uitgerekend. Dus mijn collega zei ik doe het wel voor je als je wilt. Prima! Daarna had ze er foto van gemaakt en opgestuurd via whatsapp. Tot afgelopen maandag had ik er niet meer eens naar gekeken. Toen ik mijn allerlaatste loonstrook bekeek kwam ik er achter dat ik 9 uur mis. Mijn collega heeft het verkeerd uitgerekend. Ik heb een mailtje gestuurd naar het hoofdkantoor maar nog niks gehoord. Ze hebben alles berekend, alle overuren, vakantie uren, enz. Heb ik nog recht op die 9 uur? Of moest ik er eerder mee aankomen?
Alle reacties Link kopieren
Of je er nog recht op hebt durf ik niet te zeggen, maar heel eerlijk, je uren nakijken zelf was niet belangrijk genoeg voor jou op dat moment? Dan zou ik nu de eer aan mezelf houden en dit als leergeld zien. Waarom een collega je uren laten nakijken en dan bijna een maand later gaan miepen dat zij een foutje gemaakt heeft en het niet klopt?
Had je 4 juli bij wijze van ook al kunnen constateren en even naar je werkgever over kunnen bellen toch?
Als het fout is betaald heb je natuurlijk recht op een nabetaling. Wacht even rustig de reactie af.
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_351332 wijzigde dit bericht op 25-07-2017 18:01
99.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
24-07-2017 18:34
Als het fout is betaald heb je natuurlijk recht op een nabetaling. Wacht even rustig de reactie af.
Ik hoop dat het goed komt. Dankjewel voor je reactie.
Als je die uren gewerkt hebt heb je zeker recht op de betaling ervan! Dom dat de manager daarin fouten heeft gemaakt. Die is verantwoordelijk.
Nachecken zou betekenen dat je het dubbel gecheckt hebt. Nagekeken en gecheckt..

Ik zou gewoon antwoord afwachten van het hoofdkantoor. En voortaan tijd maken voor je uren tellen.
Alle reacties Link kopieren
Een manager die de gewerkte uren bijhoudt op een blaadje???????????
Alle reacties Link kopieren
pearle schreef:
24-07-2017 19:16
Een manager die de gewerkte uren bijhoudt op een blaadje???????????
Ja, dat vind ik ook heel apart. Lijkt mij dat er dan toch een incheck- en uitchecksysteem is in het bedrijf (zeg maar: het ouderwetse kloksysteem) waardoor alles gewoon vast ligt. Ervan uitgaan dat het opeen kladblaadje wel goed bijgehouden wordt vind ik so-wie-so al erg vreemd.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik denk toch ook dat de manager verantwoordelijk is uiteindelijk. Hoop overuren trouwens!
Alle reacties Link kopieren
gelderka schreef:
24-07-2017 21:05
Ja, je hebt er recht op. Maar je hebt al aangegeven dat je het zelf niet erg belangrijk vond.
Waar heb ik dat gezegd? Lees goed voordat je reageert op mijn topic.
Alle reacties Link kopieren
drominique schreef:
24-07-2017 18:31
Of je er nog recht op hebt durf ik niet te zeggen, maar heel eerlijk, je uren nakijken zelf was niet belangrijk genoeg voor jou op dat moment? Dan zou ik nu de eer aan mezelf houden en dit als leergeld zien. Waarom een collega je uren laten nakijken en dan bijna een maand later gaan miepen dat zij een foutje gemaakt heeft en het niet klopt?
Had je 4 juli bij wijze van ook al kunnen constateren en even naar je werkgever over kunnen bellen toch?
Pardon? Miepen? Je miept hier zelf een heel verhaal waar ik helemaal niks aan heb. Ik weet zelf ook wel dat ik het op bijvoorbeeld 4 juli had kunnen nakijken, maar dat was mijn vraag helemaal in.
Alle reacties Link kopieren
francieneke schreef:
24-07-2017 18:42
Als je die uren gewerkt hebt heb je zeker recht op de betaling ervan! Dom dat de manager daarin fouten heeft gemaakt. Die is verantwoordelijk.
Ja eigenlijk wel he. Maar er waren wel meerdere dingen dom in dat bedrijf hoor. Dankjewel voor je reactie.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
24-07-2017 19:27
Ja, dat vind ik ook heel apart. Lijkt mij dat er dan toch een incheck- en uitchecksysteem is in het bedrijf (zeg maar: het ouderwetse kloksysteem) waardoor alles gewoon vast ligt. Ervan uitgaan dat het opeen kladblaadje wel goed bijgehouden wordt vind ik so-wie-so al erg vreemd.
We hadden daar geen inklok systeem. Werd gewoon heel ouderwets opgeschreven.
Alle reacties Link kopieren
Als je die uren hebt gewerkt heb je er recht op, alleen gezien er geen in- en uitklok systeem is wordt het dus jouw woord tegen dat van je manager, dus je kunt het waarschijnlijk niet hard maken.
Hoe ik het zie ben jij in dit geval nalatig geweest, door niet zelf te checken. Het is jammer dat je collega een fout heeft gemaakt, maar jij bent verantwoordelijk voor je uren en jij tekent ervoor zonder extra controle.
Als je geen of geen positieve reactie op je mail krijgt zou ik het erbij laten zitten. Goede leer voor de volgende keer
Alle reacties Link kopieren
Pringless schreef:
25-07-2017 18:04
We hadden daar geen inklok systeem. Werd gewoon heel ouderwets opgeschreven.
Hoeft op zich ook niks mis mee te zijn, maar als ik dan regelmatig twee of drie uur zou overwerken, zou ik wel steeds van mijn chef een paraaf vragen voor de extra gewerkte uren op dat blaadje, zodat achteraf geen misverstanden kunnen ontstaan. Zo van "Hé, chef, ik ben vandaag 3 uur langer gebleven, kan je even aftekenen voor ik naar huis ga? OK en dank je wel!".
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven