Geld & Recht alle pijlers

vreemde bewindvoerder

15-09-2017 16:37 33 berichten
...
anoniem_173507 wijzigde dit bericht op 15-08-2019 06:27
99.80% gewijzigd
Kan je contact opnemen met de rechtbank? Die kunnen je vast wel vertellen hoe of wat. Waarschijnlijk wil de bewindvoerster niet tekenen ivm de kosten die eraan zitten. Maar volgens mij is dat niet veel? Ik weet er even het fijne niet meer van. Wel dat ze het vaker via een notaris proberen.

Kortom: rechtbank heel snel bellen voor advies!
dank je wel voor het reageren, de rede dat zij niet wil tekenen is omdat zij volgens haar een tijd geleden ook al eens getekend zou hebben voor een soortgelijk iets en dat zij achteraf aansprakelijk gesteld zou zijn? dit kijkt mij echt wel heel onwaarschijnlijk, ook dit heb ik met de makelaar besproken, dit had zij tegen mijn makelaar verteld, toen mijn makelaar haar geruststelde dat er standaard een clausule bij staat waarin staat dat zij niet aansprakelijk gesteld word voor eventuele schulden wilde zij nog van niets weten. ik heb het idee dat deze dame in kwestie meer de boel besodemietert dan dat zij daadwerkelijk helpt , nu de zaak en stuk ingewikkelder blijkt te zijn probeert zij haar handen er vanaf te trekken maar zij beseft nu dat ze met haar rug tegen de muur staat.
De kantonrechter is er voor om te controleren of een bewindvoerder zijn taken goed uitvoert. Als u van mening bent dat uw bewindvoerder zijn werk niet goed doet, dan kunt u hierover een brief schrijven aan de kantonrechter, waarin u duidelijk uitlegt wat volgens u niet goed gaat. De kantonrechter kijkt vervolgens of de klachten gegrond zijn en gaat, als het nodig is, in gesprek met u en uw bewindvoerder.
http://www.ouderenombudsman.nl/informat ... oe-ik-dat-
geld dit ook voor mij ? het is immers niet mijn bewindvoerder....
Alle reacties Link kopieren
Brief sturen aan dr kantonrechter zoals hier boven vermeld.

Brief sturen aan de bewindvoerder dat je haar persoonlijk aansprakelijk telt voor alle extra kosten die ontstaan doordat zij de verkoop tegen houdt.
spieker27 schreef:
15-09-2017 17:14
geld dit ook voor mij ? het is immers niet mijn bewindvoerder....
Ja natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Contact opnemen met de rechtbank. Als het goed is, is zij door de rechtbank benoemd tot de bewindvoerder van je ex. Zij houdt de zaak tegen.

Verder contact opnemen met een advocaat.

Succes hoor!
Alle reacties Link kopieren
Overigens ken ik jouw verhaal verder niet inhoudelijk, maar in hele specifieke gevallen kan een bewindvoerder wel degelijk aansprakelijk gesteld worden voor een schuld.
Laatst nog meegemaakt op mijn werk.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan je niet adviseren maar wil je wel even sterkte wensen, het klinkt heel ingewikkeld.
Alle reacties Link kopieren
om wat voor soort bewindvoerder gaat het?
Gaat het om een bewindvoerder in het kader van beschermingsbewind, of een bewindvoerder in het kader van de WSNP?
Iedereen heel erg bedankt voor alle antwoorden :heart: , laat ik genuanceerd blijven door te zeggen dat ik in de tussentijd al best wel veel ellende met mijn ex heb meegemaakt, maar in principe red ik mij wel, ik ben alleen geshockeerd dat dit kan gebeuren met een bewindvoering erbij... Het is overigs een beschermingsbewind, ik dit geval kan zij nergens voor aansprakelijk gesteld worden omdat dit netjes door de makelaar in een clausule is vastgelegd, dit is ook duidelijk tegen haar gezegd maar ze weigert resoluut om te tekenen....
Alle reacties Link kopieren
spieker27 schreef:
15-09-2017 20:41
Iedereen heel erg bedankt voor alle antwoorden :heart: , laat ik genuanceerd blijven door te zeggen dat ik in de tussentijd al best wel veel ellende met mijn ex heb meegemaakt, maar in principe red ik mij wel, ik ben alleen geshockeerd dat dit kan gebeuren met een bewindvoering erbij... Het is overigs een beschermingsbewind, ik dit geval kan zij nergens voor aansprakelijk gesteld worden omdat dit netjes door de makelaar in een clausule is vastgelegd, dit is ook duidelijk tegen haar gezegd maar ze weigert resoluut om te tekenen....

Dat ergens een clausule in staat maakt nog niet dat het leidend is. In dit geval weet ik niet hoe het zit, maar er zijn meer dan genoeg 'clausules' te bedenken die tegen de wet ingaan en zodoende het papier waarop ze geschreven zijn niet waard zijn.
Ik zou denk ik de bezwaren van de bewindvoerder exact op papier proberen te krijgen en kijken of je die bezwaren weg kunt nemen.
Het lijkt me dat je wel belanghebbende in dit bewind bent als mede hypotheekhouder van het huis. Ik zou zeker proberen bij de rechtbank en met alle documentatie naar je advocaat gaan want als jullie huis straks voor aanzienlijk minder wordt verkocht lijkt me een aansprakelijkstelling voor de schade wel reëel. Wat een rotsituatie zeg
update :

inmiddels heb ik de rechtbank gebeld, klaarblijkelijk was ik gelukkig niet de enige die gebeld had en had de makelaar ook al gebeld, er is druk op de ketel gezet, hoe precies weet ik niet maar het ziet er naar uit dat ze nu wel moet tekenen. ik wacht het rustig af, ik ga nog niet juichen , ik wil nu eerst zekerheid. de koper is al wel verwittigd dat we de deadline niet gaan halen, deze meneer baalt er flink van maar gelukkig heeft hij geduld. dat is wel een positief iets . maanden geleden kwam ik veel tegen op het internet van deze mevrouw bij een website , veel gedupeerde vertelde hun verhaal, vandaag ging ik weer kijken en al de reacties waar zij bij stond zijn verdwenen. gelukkig heb ik destijds printscreens gemaakt , als dit allemaal achter de rug is wil ik kijken of ik nog verdere stappen tegen deze dame wil ondernemen, zeker weten de ik dat nog niet, ik denk dat ik eerder blij ben dat dit is afgesloten :)
Is er inmiddels getekend? Hoop het zo voor je!
Hallo! Wat lief dat je het vraagt! Na veel wikken en wegen is er inderdaad getekend! De reden waarom de bewindvoering niet wilde tekenen was omdat zij erg bang was dat er kosten gemaakt zouden worden als hij niet tijdig het pand zou verlaten. Deze dame weet totaal niet waar ze mee bezig is en ik zal blij zijn als al deze ellende voorbij is. Nu nog maar de vraag of hij inderdaad op tijd het pand zal verlaten. Het is nog steeds allemaal erg spannend hoe de boel nu gaat lopen maar ik houd je op de hoogte!
Alle reacties Link kopieren
Mooi!
Update : afgelopen vrijdag had t eigenlijk zo ver moeten zijn en zouden wij de overdracht gaan doen, mij ex heeft donderdag besloten het huis niet te verlaten :'(

hij vind dat, zolang hij geen andere woning heeft hij daar mag blijven zitten. Onzin natuurlijk, maar in zijn hoofd niet, en zijn bewindvoerster speelt het vieze spelletje net zo hard mee. Volgens de bewindvoerster is het schuld van de makelaar en de notaris dat de verkoop niet door is gegaan, ze geeft hen de schuld omdat zij een mail hebben gestuurd dat de verkoop niet door kon gaan, volgens haar had de verkoop gewoon door kunnen gaan omdat het de partner van mijn ex was die de boodschap over had gebracht dat zij het pand niet zouden verlaten, volgens de bewindvoerster had zij daar helemaal geen zeggenschap over.

Maar dat was de hele rede niet dat de koop niet door ging, het pand moest leeg opgeleverd worden vrijdag, dat was de rede dat de koop niet door kon gaan. De bewindvoerster weet dus eigenlijk niet waar ze over praat.

Ik heb gelijk mijn advocaat er al op gezet maar dit kost weer tijd...

Ugh wat een rotzooi.....
Alle reacties Link kopieren
Sjees wat gedoe Spieker, sterkte.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap eerlijk gezegd jouw verhaal niet goed. Is het nou stuk gelopen op het feit dat de nieuwe partner van jouw ex een mail gestuurd heeft ipv ex zelf?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Is je ex de afgelopen maanden wel op zoek geweest naar een woning?

En nu dan? Is de verkoop nu van de baan?
Alle reacties Link kopieren
spieker27 schreef:
17-12-2017 21:34
Update : afgelopen vrijdag had t eigenlijk zo ver moeten zijn en zouden wij de overdracht gaan doen, mij ex heeft donderdag besloten het huis niet te verlaten :'(

hij vind dat, zolang hij geen andere woning heeft hij daar mag blijven zitten. Onzin natuurlijk, maar in zijn hoofd niet, en zijn bewindvoerster speelt het vieze spelletje net zo hard mee. Volgens de bewindvoerster is het schuld van de makelaar en de notaris dat de verkoop niet door is gegaan, ze geeft hen de schuld omdat zij een mail hebben gestuurd dat de verkoop niet door kon gaan, volgens haar had de verkoop gewoon door kunnen gaan omdat het de partner van mijn ex was die de boodschap over had gebracht dat zij het pand niet zouden verlaten, volgens de bewindvoerster had zij daar helemaal geen zeggenschap over.

Maar dat was de hele rede niet dat de koop niet door ging, het pand moest leeg opgeleverd worden vrijdag, dat was de rede dat de koop niet door kon gaan. De bewindvoerster weet dus eigenlijk niet waar ze over praat.

Ik heb gelijk mijn advocaat er al op gezet maar dit kost weer tijd...

Ugh wat een rotzooi.....

Moeten jullie nu een boete betalen voor elke dag dat jullie later opleveren?
Ja dat klopt, 8 dagen mag dit duren, per dag word er 3 procent van de aankoopsom gevraagd na 8 dagen is dit 10 procent van het aankoopsom
Enn schreef:
17-12-2017 21:49
Ik snap eerlijk gezegd jouw verhaal niet goed. Is het nou stuk gelopen op het feit dat de nieuwe partner van jouw ex een mail gestuurd heeft ipv ex zelf?

Heel onduidelijk inderdaad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven