Geld & Recht alle pijlers

Opgelicht via Marktplaats.

17-09-2017 15:07 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al......en ik ben zó boos!
Ik dacht een mooie tas met bijbehorende portemonnee gekocht te hebben van een bekend (duur merk).
Ik heb in totaal 164 euro betaald,voor iets wat ik nooit ontvangen heb.

Na heel wat berichten over en weer,is 'zíj' het slachtoffer en ik de oplichter >:-(
Ik kreeg een nep tas toegestuurd zonder portemonnee,meteen gingen de alarmbellen rinkelen,en dacht ik: NEE,nu is het mij overkomen.

Ik heb 'haar' meteen een bericht gestuurd of ze me het eea kon uitleggen,en natuurlijk had 'zij' het wel opgestuurd,en liep ik de boel te flessen.
Gelukkig had ik van alles screenshots gemaakt,dus ook van het ophalen van mijn inmiddels teruggestuurde nep tas naar haar huis,'mw' was 2x niet thuis,dus dan kun je het ophalen op een postkantoor.

Nu beweert 'ze' dat de teruggestuurde tas helemaal verscheurd en kapot is.
Dat bracht mij op het idee om te bellen naar het postkantoor waar 'zij' het pakketje had opgehaald,en gevraagd of ze zich nog iets konden herinneren daar.
Ze hebben daar de camerabeelden teruggekeken van het tijdstip van ophalen,en er bleek helemaal niks aan de hand te zijn,alles zat keurig verpakt zoals ik het ook met zorg had teruggestuurd.

De man van de beveiliging vroeg me of ik dacht met een vrouw te maken hebben gehad,en ja dat dacht ik,maar niks bleek minder waar,er zit een groepje achter die duidelijk met hun gezichten en tas op de camerabeelden staan.

Nooit gedacht dat mij dit zou overkomen helaas,laat dit een les zijn meiden/mannen.....ik dacht ook altijd: ach het zal wel loslopen,mooi niet dus!

Shit wat voel ik mij genaaid zeg!!!

Morgen ga ik aangifte doen van oplichting,naar m'n geld kan ik wel fluiten.
Alle reacties Link kopieren
Waarvan akte.
Als je Chanel bedoelt: nooit terug sturen maar Chanel contacteren. Die zijn zo autistisch mbt hun merken recht (en terecht) dat er een leger advocaten op hun dak wordt gestuurd om een afkoopsom te betalen en anders de rechter.
Alle reacties Link kopieren
Nee,het gaat om Michael Kors ....ik heb geen poot om op staan,ondanks Mn screenshots en alle gegevens van de daders....
Alle reacties Link kopieren
Jij dacht een merk tas ( Chanel, gezien je nick + ava? ) te kunnen kopen voor 164,-? Je had zelf toch ook wel kunnen nagaan dat dat niet klopt ?



Edit: Oh, Michael Kors.
anoniem_333165 wijzigde dit bericht op 17-09-2017 15:13
8.81% gewijzigd
May the force be ever in your favor, Mr. Potter - Gandalf (The Chronicles of Narnia)
Alle reacties Link kopieren
Tsja die dingen gebeuren regelmatig, ik zou zelf nooit iets kopen en het op laten sturen maar het zelf gaan halen.
Alle reacties Link kopieren
Zo daar zou ik ook van balen
Alle reacties Link kopieren
Ja.....I know,hartstikke stom achteraf,maar ja.
Normaal haal ik ook alles op,maar dit keer zat er 155 km tussen.
Chanel99 schreef:
17-09-2017 15:12
Nee,het gaat om Michael Kors ....ik heb geen poot om op staan,ondanks Mn screenshots en alle gegevens van de daders....
Rechtsbijstand?
Benedryl-Cabbagepatch schreef:
17-09-2017 15:13
Jij dacht een merk tas ( Chanel, gezien je nick + ava? ) te kunnen kopen voor 164,-? Je had zelf toch ook wel kunnen nagaan dat dat niet klopt ?



Edit: Oh, Michael Kors.
Tja dat geeft die lui het recht niet.

Overigens zijn er mensen die echt niet weten hoe veel iets waard is. Dat heb ik al een aantal keren aan de hand gehad en ja, dat waren authentieke items.
Alles boven de 25 euro zelf ophalen. No way dat ik zoveel geld overmaak naar een onbekende.
Aangifte kan ook online hoor.
Alle reacties Link kopieren
Chanel99 schreef:
17-09-2017 15:12

Nee,het gaat om Michael Kors ....ik heb geen poot om op staan,ondanks Mn screenshots en alle gegevens van de daders....

Ik dacht een mooie tas met bijbehorende portemonnee gekocht te hebben van een bekend (duur merk).
Ik heb in totaal 164 euro betaald,voor iets wat ik nooit ontvangen heb.

En wat is de courante prijs voor die portemonnee en tas?
Alle reacties Link kopieren
Helaas geen rechtsbijstandsverzekering.

Dit is ook een dure les geweest Pluisi.

En wat strikjemetstippels zegt,ik dacht een mazzeltje te hebben voor dat geld,ik kan mezelf wel voor Mn kop slaan.
En misschien kan je hier iets mee? https://stopnamaak.nu/de-risicos/
Chanel99 schreef:
17-09-2017 15:19
Helaas geen rechtsbijstandsverzekering.

Dit is ook een dure les geweest Pluisi.

En wat strikjemetstippels zegt,ik dacht een mazzeltje te hebben voor dat geld,ik kan mezelf wel voor Mn kop slaan.
Als iets te mooi is om waar te zijn, is dat het meestal ook.
Alle reacties Link kopieren
S-Groot,ik denk snel een € 400,- ??
Alle reacties Link kopieren
Ja Filee,dat blijkt maar weer :|
Alle reacties Link kopieren
Strikjemetstippels,ik zal het door gaan lezen
Alle reacties Link kopieren
FiIee schreef:
17-09-2017 15:20
Als iets te mooi is om waar te zijn, is dat het meestal ook.
Daar moest ik ook aan denken toen ik de OP las
Alle reacties Link kopieren
Als het te mooi klinkt om waar te zijn waarom trap je er dan in?

Hmmm op herhaling zie ik.
164 euro voor een 2e hand MK tas is toch niet per se te mooi om waar te zijn?
Echt wat een gezanik weer.

Maar ik zou echt gewoon zulke dingen qua bedragen nooit via post doen. Gewoon halen en anders niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe dan ook, dit is echt ontzettend zuur voor je! :hug: Aangifte doen bij mp en politie. Heb je het telefoonnummer? Adres?
FiIee schreef:
17-09-2017 15:20
Als iets te mooi is om waar te zijn, is dat het meestal ook.
Zuur TO! Toch heb ik regelmatig mazzeltjes van mensen die waarschijnlijk geld genoeg hebben en maar van het spul af willen zijn. Zo kon ik eens een kast ophalen voor 75 euro die voor 250 weggingen op MP. Bepaald merk. Ik geloofde het ook niet, maar de man zei dat hij er gewoon snel af wilde zijn. Geen gedoe. Dus, het zou mij ook kunnen zijn overkomen. Alleen niet met deze tas. Die dingen worden continu van Alibaba ingevlogen. Ik zou dus nooit van deze makkelijke namaakshit op MP kopen. Ik zou dit altijd afhalen om te checken.
Ik geef opMarktplaats nooit meer dan een tientje uit en dat is meestal voor een boek. Nooit problemen gehad. Voor iets dat meer kost ga ik persoonlijk langs of ik ga naar de winkel.

Mijn zoon is onlangs ook opgelicht voor 350 euro, tja, eigen schuld, dikke bult.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
17-09-2017 15:43
Ik geef opMarktplaats nooit meer dan een tientje uit en dat is meestal voor een boek. Nooit problemen gehad. Voor iets dat meer kost ga ik persoonlijk langs of ik ga naar de winkel.

Mijn zoon is onlangs ook opgelicht voor 350 euro, tja, eigen schuld, dikke bult.
Wel lullig voor je zoon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven