Geld & Recht alle pijlers

"werkelijke woonlasten" wonen op zeiljacht ivm ali

18-09-2017 16:33 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
......
anoniem_354895 wijzigde dit bericht op 22-09-2017 13:16
Reden: helaas alleen subjectieve reacties ontvangen
97.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
De boot had toch moeten onderhouden en officieel is het geen woonadres. PassAntenliggeld is niet nodig want hij betaald gewoon zijn contributie/lidmaatschap van de haven in kwestie. Electra lijkt me wel, een beetje (is niet veel) en vaak niet per meter maar geschat. Wat ik niet zie is douche en waskosten. De wasmachine moet ook draaien en de kachel moet branden. Gasflessen zijn nu eenmaal duurder dan gewoon gas uit de leiding. Koken is ook niet even makkelijk dus iets vaker zal er in de kantine gegeten worden oid.
Maar wat maken de kosten eigenlijk uit? Iemand gaat niet voor de lol op een boot zitten. Had je minder willen hebben als hij in een huis gewoond had? Proef wat rancune in je post.
Alle reacties Link kopieren
Hmmm het is toch geen vast woonadres, heeft hij een postbusnummer? Wat zegt de belasting hier van?
Alle reacties Link kopieren
https://uitspraken.rechtspraak.nl/Inzie ... 1%3AAD3412

Heb je hier iets aan?
Alle reacties Link kopieren
ik spreek uit ervaring, een zeiljacht is niet echt goedkoop. Ja de aanschaf is goedkoper dan een huis, maar verdere kosten zijn best hoog.

je kan wel op een boot wonen, maar die boot moet ook ergens liggen, en dat kost geld.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Afschrijving op de waarde valt niet onder woonkosten.
Alle reacties Link kopieren
Hij zoekt maar een gewoon adres om te wonen.
In een haven betaal je ook liggeld voor je boot. En een boot gaat natuurlijk niet zo lang mee als een huis dus afschrijvingskosten moet je altijd berekenen.Mij lijkt het heel redelijk wat je ex man opgeeft als woonlasten.
parbleumondieu schreef:
18-09-2017 17:01
Afschrijving op de waarde valt niet onder woonkosten.
Wel bij een boot die gaat niet levenslang mee.
7102 schreef:
18-09-2017 17:04
Hij zoekt maar een gewoon adres om te wonen.
Waarom?
Met dat zeiljacht kan hij ook mooi een wereldreis maken.
Alle reacties Link kopieren
Partneralimentatie is nooit redelijk.....

Heb je eerst jarenlang op een ander zijn zak geleefd, ga je dat ook nog eens een keer lopen eisen als het over is.

Ga lekker werken en voor jezelf zorgen!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij kun je je niet inschrijven op adres van de jachthaven, dus ja waar woont hij dan officieel.

Lijkt me niet dat je kunt spreken dat je kunt spreken van woonlasten als je het hebt over wonen op een boot. Een boot heeft heel eigen unieke kosten ... .

Kosten van een boot zijn heel erg afhankelijk van allemaal variabelen ... .
Boogschutter10 schreef:
18-09-2017 17:52
Volgens mij kun je je niet inschrijven op adres van de jachthaven, dus ja waar woont hij dan officieel.
Postbus adres
Alle reacties Link kopieren
Habbekratz schreef:
18-09-2017 17:56
Postbus adres
Voor inschrijving GBA heb je toch echt wel een concreet huisadres nodig, maar misschien dat hij dan officieel (/ zogenaamd) bij familie ofzo woont.
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
18-09-2017 17:33
Partneralimentatie is nooit redelijk.....

Heb je eerst jarenlang op een ander zijn zak geleefd, ga je dat ook nog eens een keer lopen eisen als het over is.

Ga lekker werken en voor jezelf zorgen!
Ja, want vrouwen die PA ontvangen hebben hun mannen met het mes op de keel gedwongen om voor het inkomen te zorgen zodat zij lekker op hun reet konden blijven zitten en PA kunnen vangen als het huwelijk stuk loopt. Het huwelijk was vast ook niet vrijwillig. Arme mannen.
Creativity is intelligence having fun
Alle reacties Link kopieren
Voor de objectieve reacties: dank jullie wel.
Jazeker hij heeft een briefadres...
7102 heb zeker iets aan de link naar rechtelijke uitspraak.
Voor de subjectieve uitspraken op mijn vraag: jammer dat op deze wijze een vraagbaak van en voor elkaar vertroebeld wordt.
Ik ga verder zoeken naar antwoorden.
Maria
Jammer dat je niet zelf je broek kan ophouden en dan ook nog je partner die op een freaking boot woont, zo de euro's uit de portemonnee aan het kijken bent.
Alle reacties Link kopieren
tja, waar er 2 scheiden moet er 1 opbokken...
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Waarom laat je die man niet gewoon met rust? Dat wil hij namelijk graag. Je bent toch niet voor niets van hem gescheiden?
Alle reacties Link kopieren
7102 schreef:
18-09-2017 16:46
Hmmm het is toch geen vast woonadres, heeft hij een postbusnummer? Wat zegt de belasting hier van?
De belastingdienst vindt waarschijnlijk dat ze niet zo moet zeiken :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven