Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel VII

21-09-2017 11:28 3025 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een heleboel gierige acties gedeeld te hebben (met hier en daar een discussie tussendoor), is het alweer tijd voor het zevende deel. :) Hier gaan we weer verder met rinkelende dubbeltjes en theezakjes die hun beste tijd hebben gehad.




Afbeelding




Linkjes naar de vorige delen:


Deel VI

Deel V

Deel IV

Deel III

Deel II

Deel I
Alle reacties Link kopieren
Gelijk een gierige tvp! :cheer:
Alle reacties Link kopieren
mano28 schreef:
21-09-2017 11:31
Gelijk een gierige tvp! :cheer:
+1 :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Ik lees weer mee :jump:
Goed bezig Micc!
Happy new topic :cheer:

Gierige actie van mezelf...
Onze dochter was jarig op het moment dat we vanaf onze verre vakantie naar huis vlogen. Ik de luchtvaartmaatschappij gebeld en gevraagd of ze wat voor haar konden doen. Ja dat kon, ik kon een taartje kopen zo groot als een schoteltje voor het bedrag van
USD 30. De medewerkster zei zelf ik zou het niet doen want het is echt een klein taartje en voor dat geld, tot een jaar geleden waren ze gratis.
Niet gedaan dus en toen we aan boord kwamen heb ik tegen de stewardess gezegd dat mijn dochter jarig was en of ze iets voor haar konden doen. Leuk zei ze, ik regel wel wat en niets zeggen tegen haar he !
Komen er dus na een paar uur vliegen een 3 stewardessen al zingend met een taartje aan en nog een heleboel lekkers op een bordje voor dochter met een leuke kaart erbij en ze maakten nog een foto met een polaroidcamera.
Hoefde ik niets voor te betalen, topservice !
Das niet gierig, dat is gewoon slim! (En dit is een gierig verpakte TVP).
Een vriendin vroeg mij een tijdje terug uit om ergens heen te gaan (denk aan iets wat 15-20 min rijden bij haar vandaan is in de openlucht.) We betaalden ieders de entree a €2,50 zelf.

Ze woont zelf in een ander dorp dat 30 minuten bij mij vandaan is. Omdat mijn auto op die dag kapot was, had ik mijn scooter uit de schuur gehaald, volgetankt en ben ik daarmee naar haar toegereden. Toen ik bij haar aan kwam, vroeg ze dus nog €5,- aan brandstofvergoeding voor het uitstapje. Dit vond ik om eerlijk te zijn best gierig, aangezien ze me zelf mee had gevraagd en ik ook al eigen reistijd en kosten had. Uiteraard wel gewoon overgemaakt.
Diezelfde vriendin had er trouwens ook een handje van om met uitgaan als het mijn beurt om te betalen was, dure mixdrankjes met redbull te bestellen zonder overleg. Als het haar beurt was dan gingen we weer aan de goedkope wijn of bier. :facepalm:
paper-clip schreef:
21-09-2017 11:49
Happy new topic :cheer:

Gierige actie van mezelf...
Onze dochter was jarig op het moment dat we vanaf onze verre vakantie naar huis vlogen. Ik de luchtvaartmaatschappij gebeld en gevraagd of ze wat voor haar konden doen. Ja dat kon, ik kon een taartje kopen zo groot als een schoteltje voor het bedrag van
USD 30. De medewerkster zei zelf ik zou het niet doen want het is echt een klein taartje en voor dat geld, tot een jaar geleden waren ze gratis.
Niet gedaan dus en toen we aan boord kwamen heb ik tegen de stewardess gezegd dat mijn dochter jarig was en of ze iets voor haar konden doen. Leuk zei ze, ik regel wel wat en niets zeggen tegen haar he !
Komen er dus na een paar uur vliegen een 3 stewardessen al zingend met een taartje aan en nog een heleboel lekkers op een bordje voor dochter met een leuke kaart erbij en ze maakten nog een foto met een polaroidcamera.
Hoefde ik niets voor te betalen, topservice !
Niet gierig maar juist een gulle actie van de stewardessen!
Alle reacties Link kopieren
*Draakje* schreef:
21-09-2017 11:44
Goed bezig Micc!
:bigkiss:
Alle reacties Link kopieren
Ik volg weer :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van de week mijn nieuw gekochte ondergoed laten inpakken zodat ik weer wat pakpapier heb, dit leg ik in de kast waar de schoenen staan zodat de kast niet zo snel vies wordt.
Tvp
Happy new topic!
Binnenkort neemt een collega afscheid wij gaan dan uit eten en houden degene die weg gaat vrij. Altijd al gedaan op deze manier nooit gezeur.
We hadden iets leuks op het oog gaat een andere collega dwarsliggen , ze vindt het te duur want ze heeft niet zo vaak met haar gewerkt.
Degene die weg gaat werkt 8 jaar bij ons de dwarsligger 12 jaar.
En we hadden niks absurds bedacht een normaal betaalbaar restaurant, maar ja ze ging die maand al 3 keer uit eten dus ze vond het onzin.
Alle reacties Link kopieren
Tvppppp
Alle reacties Link kopieren
Simitçi schreef:
21-09-2017 13:01
Binnenkort neemt een collega afscheid wij gaan dan uit eten en houden degene die weg gaat vrij. Altijd al gedaan op deze manier nooit gezeur.
We hadden iets leuks op het oog gaat een andere collega dwarsliggen , ze vindt het te duur want ze heeft niet zo vaak met haar gewerkt.
Degene die weg gaat werkt 8 jaar bij ons de dwarsligger 12 jaar.
En we hadden niks absurds bedacht een normaal betaalbaar restaurant, maar ja ze ging die maand al 3 keer uit eten dus ze vond het onzin.
Nou ja, dan gaat ze toch niet mee...
Mijn oude werkgever betaalde dat soort afscheidsetentjes altijd: degene die vertrok mocht een aantal mensen uitnodigen en de rekening werd dan voor ons betaald. Maar dat is off topic. Ik ga eens broeden op een vergeten gierige actie.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Wij hebben binnnekort een bedrijfsuitje en er zijn drie jubilarissen die hun vergoeding bij het budget voegen (je krijgt afhankelijk van het aantal jaren 250-1000 euro voor een borrel of etentje). Voor de jubilarissen wordt geld ingezameld voor een cadeau. Ik had bedacht alleen iets te geven voor collega A, omdat ik daar naast zit en de andere twee alleen ken van hoi en doei in de lift. Helaas hebben de secretaresses bedacht dat ze een enveloppe voor drie personen doen, omdat anders de kans groot is dat A en B beduidend meer krijgen dan C.
Is dat eerlijk? Ik vind het een beetje suf en gierig dat mijn 3 euro nu ook nog door drie wordt gedeeld.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
21-09-2017 13:23
Wij hebben binnnekort een bedrijfsuitje en er zijn drie jubilarissen die hun vergoeding bij het budget voegen (je krijgt afhankelijk van het aantal jaren 250-1000 euro voor een borrel of etentje). Voor de jubilarissen wordt geld ingezameld voor een cadeau. Ik had bedacht alleen iets te geven voor collega A, omdat ik daar naast zit en de andere twee alleen ken van hoi en doei in de lift. Helaas hebben de secretaresses bedacht dat ze een enveloppe voor drie personen doen, omdat anders de kans groot is dat A en B beduidend meer krijgen dan C.
Is dat eerlijk? Ik vind het een beetje suf en gierig dat mijn 3 euro nu ook nog door drie wordt gedeeld.
Ik zou het niet eerlijk vinden
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel eerlijk dat ze het bedrag door drieën delen en niet drie afzonderlijke enveloppen doen, juist omdat ze alledrie tegelijk hun cadeau krijgen. Stel dat A en B een vlotte babbel hebben en veel mensen kennen en C is wat stiller en onzichtbaarder, of ze heeft misschien gewoon een functie waardoor ze met minder collega's in contact komt, het lijkt me dan heel pijnlijk als A en B dan een groot cadeau krijgen en C alleen een bosje bloemen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ginerva schreef:
21-09-2017 12:51
Ik heb van de week mijn nieuw gekochte ondergoed laten inpakken zodat ik weer wat pakpapier heb, dit leg ik in de kast waar de schoenen staan zodat de kast niet zo snel vies wordt.

:HA:
MinkeDeWit schreef:
21-09-2017 13:23
Wij hebben binnnekort een bedrijfsuitje en er zijn drie jubilarissen die hun vergoeding bij het budget voegen (je krijgt afhankelijk van het aantal jaren 250-1000 euro voor een borrel of etentje). Voor de jubilarissen wordt geld ingezameld voor een cadeau. Ik had bedacht alleen iets te geven voor collega A, omdat ik daar naast zit en de andere twee alleen ken van hoi en doei in de lift. Helaas hebben de secretaresses bedacht dat ze een enveloppe voor drie personen doen, omdat anders de kans groot is dat A en B beduidend meer krijgen dan C.
Is dat eerlijk? Ik vind het een beetje suf en gierig dat mijn 3 euro nu ook nog door drie wordt gedeeld.
Ik zou er 6 euro bij geven en verder niet over nadenken.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat wel lastig.

Bij ons wordt alleen voor het directe team ingezameld dus gelukkig kent iedereen elkaar maar ook dan merk je dat mensen verschillende bedragen geven. Ik vond het heel ongemakkelijk om de cadeaus te moeten regelen voor twee keer een afscheidt vlak na elkaar en dat voor de tweede persoon echt beduidend minder werd gegeven. Er kwamen ook veel minder mensen op het tweede afscheidsfeestje.

Het lijkt me op een gezamenlijk feestje raar om grote verschillen in cadeaus te hebben tenzij collage A bijvoorbeeld 25 jaar in dienst is en de andere 7.5 jaar of zo. Hoewel ik ook liever alleen een cadeau geef aan iemand die ik ken. Een van de redenen waarom ik ook geen fan ben van gezamenlijke feestjes maar ik snap wel dat het uit praktisch oogpunt soms gedaan wordt.
*Draakje* schreef:
21-09-2017 13:40
Ik zou er 6 euro bij geven en verder niet over nadenken.
Ik zou ook voor dit kiezen , beetje lullig als er verschil zit tussen de afscheidscadeaus en vind het een beetje gierig idd,

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven