Geld & Recht alle pijlers

Kosten per maand klein hondje

21-09-2017 18:57 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

Ik kan een klein hondje krijgen, iets wat ik wel heel leuk vind, nu zit ik even goed alles uit te zoeken voordat ik met het hondje kennis ga maken, ik ben even voor mezelf op papier aan het zetten wat een klein hondje van vier jaar ( gecastreerd reu ) kost.

Ik zag dat je een verzekering kunt nemen, kan ik hem ook mee laten verzekeren met mijn eigen verzekering?

Naast hondenbelasting ( die niet zo duur is, ongeveer 12 euro per maand ) en voer ( ook goed te doen ) waar moet ik allemaal nog meer aan denken?

Alvast bedankt!
Goed kijken wat de verzekering uitsluit

Hoeveel tijd heb jij voor het hondje - uitlaat service kost nog best wat.

Heb je een oppas adres - is ook niet altijd gratis.
anoniem_12487 wijzigde dit bericht op 21-09-2017 19:01
62.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat de hond allemaal kapot maakt in huis
Alle reacties Link kopieren
Vlooienmiddel, riem, mand, dierenartskosten die buiten de verzekering vallen, eventueel betaalde opvang als jij werkt of op vakantie gaat?
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb tijd en ruimte voor de hond en ook een oppasadres indien nodig, zelfs meerdere.
miedo schreef:
21-09-2017 19:00
Wat de hond allemaal kapot maakt in huis
Tja je zou zeggen dat een vierjarig hondje dat niet (meer) doet...

Mijn hond is trouwens wel heel kieskeurig. Van goedkope brokken gaat hij stinken en krijgt diarree, maar vind hij vaak wel erg lekker. Diepvries vlees at hij na een tijdje niet meer en bepaalde brokken eet hij ook niet.
Alle reacties Link kopieren
riem, mand etc. zijn eenmalige kosten. Mocht ik betaalde opvang nodig hebben is dit ook geen probleem. Het gaat mij puur om de maandelijkse kosten en of ik niets vergeet, bovendien wil ik een goede maar reele verzekering afsluiten.
studentamsterdam1 schreef:
21-09-2017 19:02
Ja ik heb tijd en ruimte voor de hond en ook een oppasadres indien nodig, zelfs meerdere.
Maar willen die over 10 jaar nog altijd oppassen?

Want de doorsnee (kleine) hond wordt minstens 12 à 15 jaar.


Daarnaast is "aangepaste voeding" ook een hap uit 't budget.
Hond zus reageerde vanaf haar 3de nogal extreem op gewone hondenvoeding.
Ze is 17 geworden en dat is dus nog 14 jaar dure voeding van de apotheek geworden.
Hetismogelijk schreef:
21-09-2017 19:01
Vlooienmiddel, riem, mand, dierenartskosten die buiten de verzekering vallen, eventueel betaalde opvang als jij werkt of op vakantie gaat?
Ontvlooien vind ik persoonlijk onzin. Preventief gif op je hond druppelen en het hele land staat op z'n kop als dat spul in eieren terecht komt..
Uiteraard wel de hond in de gaten houden..

En ook van mandjes zijn niet alle honden gecharmeerd.

Ik vind die lichtgevende halsbanden (soms bij de action te krijgen, of Ali express) wel heel fijn nu het weer vroeg donker is.

Lading oude handdoeken om de hond af te drogen en in de auto te leggen als de hond met de auto gaat vind ik ook wel heel handig.
studentamsterdam1 schreef:
21-09-2017 19:05
riem, mand etc. zijn eenmalige kosten. Mocht ik betaalde opvang nodig hebben is dit ook geen probleem. Het gaat mij puur om de maandelijkse kosten en of ik niets vergeet, bovendien wil ik een goede maar reele verzekering afsluiten.
Lees goed de kleine lettertjes. Voor onze herder werden zoveel dingen uitgesloten dat hij nu z'n eigen spaarrekening heeft :proud:
Daar storten we iedere maand geld op voor eventuele ziektekosten.
Alle reacties Link kopieren
Ontwormen en ontvlooit
Iets voor ongevallen, ziekte sparen en tandsteensticks of botten voor de tanden
Alle reacties Link kopieren
ik zag een hondenverzekering bij de HEMA, heeft iemand hier ervaring mee?
Hij is nu 4.

Ga ook es na wat zijn verleden is en wat de verzekering daardoor wel en niet dekt.
Kan immers zijn dat omdat je "nu pas" instapt (en niet sinds ie een pup was) ze een deel niet meer betalen.
Of er voor sommige dingen een wachttermijn is.
Alle reacties Link kopieren
studentamsterdam1 schreef:
21-09-2017 19:16
ik zag een hondenverzekering bij de HEMA, heeft iemand hier ervaring mee?
Is gewoon een label product van, ik meen Achmea.

En je titel moet zijn: kosten per maand hond.
Een klein hondje eet hooguit wat minder. Maar de dierenarts rekening is even hoog, de pillen kosten hetzelfde, uitlaatservice is (volgens mij) niet goedkoper en ga zo maar door.

hier een overzicht: http://www.gewoonovergeld.nl/artikelen/ ... -een-hond/
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Gemiddeld 50 euro per maand.
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft niet perse een verzekering te hebben. Die dekt namelijk lang niet alles. Wij hebben op een spaarrekening een buffer staan voor onvoorziene uitgaves, daar hoort de dierenarts kosten voor de hond ook bij.
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
Wat ik tot nu toe kan vinden is:
aanvullende verzekering 20 euro per maand ( HEMA)
hondenbelasting 12 euro per maand
voer afhankelijk wat hij lust variërend van 7,50 tot 30 euro per maand

Ik heb de tijd, ruimte en oppas, mocht de oppas niet meer willen dan kan ik een hondenoppas betalen ( zelf tijd genoeg om drie keer per dag uit te laten ) spullen waar het hondje aangewend is ( mand, speelgoed riem etc. ) krijg ik erbij.

Is een oud zwerfhondje en heeft een tijdje bij een gezin gezeten die hem teruggebracht hebben omdat ze er geen tijd voor bleken te hebben.

Vergeet ik nu iets?
^ Misschien nog een cursus die je met het hondje wil gaan doen?
Alle reacties Link kopieren
Speelgoed moet nu en dan vervangen. Het kussen vervang ik ook met regelmaat.
Botjes/kluifjes om te kauwen.
Hondenschool voor training.
Ontvlooien/ontwormen... Je wil echt niet je hele huis moeten doen.
Genoeg gespaard voor dierenarts? Niet alles wordt zomaar vergoed. Hier overigens ook een spaarrekening voor de beestjes. En vergis je niet, het loopt rap in de papieren als er iets is.
Ken je de dierenartsgeschiedenis van de hond?
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel blaft de hond? (buren)
Ik zou persoonlijk geen verzekering nemen maar gewoon zelf een bepaald bedrag opzij zetten mocht je een keer naar de dierenarts moeten. Als je vermoed dat je in de toekomst best wat kosten moet maken dan zou ik wel overwegen maar dan goed opletten waarvoor je verzekerd bent want het kan goed zijn dat behandeling van een bepaalde aandoening uitgesloten is omdat het ras erom bekend staat.
Alle reacties Link kopieren
Zwerfhondje waar vandaan? Honden uit Zuid-Europa hebben grotere kans dat ze tekenziekten of hartworm bij zich dragen bijvoorbeeld.
Voer voor € 7,50 per maand is niet reëel denk ik, tenzij je Aldi/Lidl brokken gaat voeren. Een pakje Rodi in de supermarkt van 400 gram kost al ± € 1,00 en dat maal 20/30 keer per maand voor een klein hondje. Dit is dan een van de goedkopere merken.
Naast het gewone voer vinden honden het ook lekker en leuk om andere snacks te krijgen zoals pensstaafjes, kluifjes en ander kauwmateriaal. Beloningsbrokjes is ook altijd handig om bij de hand te hebben
Een Seresto-vlooien/tekenband zou je kunnen overwegen ipv druppels of pipetten. Kosten minimaal € 30,00.
Jaarlijks enten of titeren. Kosten ± € 80,00.
Mijn ervaring is dat je best regelmatig iets koopt, zoals een speeltje, een leuke riem, tuigje of mand of kleed.
Je nickname is student Amsterdam. Past een hondje over 3-4 jaar ook nog in jouw leven? Ik vind wel dat je er goed over nadenkt, chapeau.
Voorzie ook voor je de hond in huis neemt geld voor een algemene check-up bij een onafhankelijke dierenarts.
Dus niet de dierenarts die samenhangt met het asiel waar het beestje nu zit of de dierenarts van de vorige eigenaar.

Weet je tenminste dat je geen kat hond in een zak koopt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven