Geld & Recht alle pijlers

Iemand advocaat? Heb ik nog recht op mijn loon

22-09-2017 14:19 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-09-2017 19:27
Reden: maatregelen genomen ivm OP verwijderd
99.87% gewijzigd
Heb je je rechtsbijstand al gebeld?
Alle reacties Link kopieren
Fee-de-Goede schreef:
22-09-2017 14:24
Heb je je rechtsbijstand al gebeld?
Ik heb dacht ik alleen een aansprakelijkheidsverzekering en geen rechtsbijstand
Bel het juridisch loket even.
Alle reacties Link kopieren
lid van een vakbond? Zo ja, die bellen.
Volgens mij wil je meer weten of je geen bewijsprobleem hebt?

Ik denk dat dit reuze meevalt. Je werkgever moet je loon ook doorgeven aan de belastingdienst. Log eens in op mijnuwv.nl en je ziet dat werkgever in de tussenliggende periode ook je loon heeft doorgegeven. Je ziet daar je sv-loon die niet gestegen is en dat is bewijs. Net als je bankafschriften. Ook kun je nog denken aan pensioenoverzichten over deze jaren.

Je werkgever is niet verplicht om loonstroken te verschaffen als het loon hetzelfde is gebleven. Tenzij dit ergens is afgesproken. Ik zou dus zeker een poging wagen bij je werkgever.
Alle reacties Link kopieren
Als ik daar inlog (bij uwv) dan klopt het niet, Ik heb ook al meerdere maanden zitten zeuren dat mijn loonstroken niet correct waren. In verdiende daar zogenaamd maar 11 euro per uur omdat ze mijn uren helemaal niet goed neerzetten. Ze deelden het fulltime salaris door mijn gewerkte uren maar dat kan natuurlijk helemaal niet. Mijn brutoloon "kloptte" (behalve dus dat het eigenlijk te weinig was...) dus wel maar mijn uurloon en gewerkte uren dus niet.
Wat een bende haha..
Zonder enig bewijs en zonder juridische bijstand heb je geen poot om op te staan. Helemaal niet als je nu claimt dat de gegevens van het UWV/ belastingdienst niet kloppen. En zelf nisk meer op papier hebt.

Let it go.
Ik snap je niet. Je wilt toch bewijzen dat de afgelopen jaren niet meer bent gaan verdienen. Dat kun je aantonen door te laten zien dat je loon niet is gestegen door een uitdraai van je sv loon bij mijn uwv uit te draaien.
Dat ook.
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_186681 wijzigde dit bericht op 24-09-2017 17:42
99.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
sneeuwwitje80 schreef:
22-09-2017 16:14
Ik snap je niet. Je wilt toch bewijzen dat de afgelopen jaren niet meer bent gaan verdienen. Dat kun je aantonen door te laten zien dat je loon niet is gestegen door een uitdraai van je sv loon bij mijn uwv uit te draaien.
Ja maar ik ben ook nogal een aantal keren minder gaan werken doordat ik ook een eigen bedrijf heb en een kindje kreeg. Dus het is nogal en rommel :S
Maar een jaaropgave zegt niets over je uurloon. Je zult toch echt specificaties moeten hebben, als je er wat mee wil doen.
Jij eist, dus jij bewijst. Misschien dan alleen over 2016 een claim indienen?
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag mijn loonstroken wel weer even op bij de administratie
Op je loonstrook staat toch een uurloon? Als je er dan een uit 2013 hebt en een uit 2016 (waarop ook te zien is dat je in de tussenliggende periode ook in dienst was) lijkt dat me 'bewijs' genoeg dat je er qua uurloon niets hebt bij gekregen al die jaren.
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_186681 wijzigde dit bericht op 24-09-2017 17:42
99.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
xelesia schreef:
22-09-2017 16:31
Ja maar mijn loonstroken kloppen dus niet. In 2017 staat er 12,08 en in 2013 staat er € 14,55.. En zo zitten er nog wel een aantal verschillen in met de jaren.
De loonadministratie maakt daar telkens fouten in en ik heb mijn baas daarop gewezen maar het maakte volgens hem niks uit als mijn brutoloon maar klopte.

En dat heb je al die jaren geslikt voor zoete koek?
En als je baas zegt 'als je bruto loon maar klopte' en jij zegt dat je bruto-uurloon niet klopt, waarom heb je dat dan verder laten zitten?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Dat heb ik al in mijn op verteld
Alle reacties Link kopieren
Dit klinkt zo onoverzichtelijk en rommelig allemaal dat ik het er maar bij zou laten zitten. Klopte bij je collega's het uurloon op de salarisstrook wel eigenlijk?
xelesia schreef:
22-09-2017 18:28
Dat heb ik al in mijn op verteld
Nou, niet echt hoor.

Jij beweert dingen die en onduidelijk zijn en die je niet kan hardmaken.
En als de salaristroken niet klopten en jij daar niks aan hebt gedaan, dan kan je nu niet met die kopie loonstroken ( die nog steeds niet kloppen natuurlijk) en geen enkele administratie of mails van jou aankloppen en geld eisen.

Je zou niet eens weten hoeveel geld of precies waarover.

Jij wil iets, dus de bewijslast ligt bij jou. Je weet niet of je recht hebt op iets. Je weet niet hoeveel en kan niks hardmaken, je hebt helemaal niks.
Als jij kan aantonen hoeveel uur jij werkte en je inderdaad te weinig per uur betaald hebt gekregen (laatste is dan redelijk eenvoudig na te gaan) dan je tot vijf jaar terug een loonvordering instellen. Ingewikkelder dan dat is het niet.
Hoe goed contact heb je met die oud-collega's die met terugwerkende kracht loon erbij hebben gekregen? Als je goed contact hebt, kun je hen vragen hoe zij het precies hebben aangepakt. Je zegt dat dit via hun rechtsbijstandsverzekering is gegaan, maar ik neem aan dat er wel wat brieven heen en weer zijn gegaan. Misschien kun je die als basis gebruiken en aanpassen aan jouw situatie?
Aanvulling, als je nog loonstroken kan krijgen, als het goed is staan daar cumulatieven op, dus in december van een bepaald jaar zou dus op de loonstrook het totaal aantal uren dat je in dat jaar hebt gewerkt, moeten zijn vermeld.
Alle reacties Link kopieren
Heel simpel. Als jij in de afgelopen jaren na elk functioneringsgesprek akkoord bent gegaan met het niet krijgen van loonsverhoging, kan je er achteraf weinig meer aan doen. Jij bent daar in dienst gebleven onder akkoord gaan met het salaris, en dan kan je niet achteraf, jaren later, claimen dat je eigenlijk toch loonsverhoging had moeten krijgen. Dat had je dan destijds moeten aankaarten bij de functioneringsgesprekken.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
23-09-2017 16:48
Heel simpel. Als jij in de afgelopen jaren na elk functioneringsgesprek akkoord bent gegaan met het niet krijgen van loonsverhoging, kan je er achteraf weinig meer aan doen. Jij bent daar in dienst gebleven onder akkoord gaan met het salaris, en dan kan je niet achteraf, jaren later, claimen dat je eigenlijk toch loonsverhoging had moeten krijgen. Dat had je dan destijds moeten aankaarten bij de functioneringsgesprekken.
Volgens mij schrijft ze toch echt dat ze nooit een functioneringsgesprek heeft gekregen.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven