Geld & Recht alle pijlers

Pensioenverevening

23-09-2017 16:47 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is het zinvol om pensioenverevening toe te passen als de pensioen opbouw ?
.

Ik weet in deze niet wat wijsheid is.

Heeft hier iemand ervaring mee?
cowandchicken wijzigde dit bericht op 24-05-2018 12:01
Reden: privacy
24.68% gewijzigd
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
Vereffening
Pluisi schreef:
23-09-2017 16:49
Vereffening
nee dus, het is pensioensverevening.....
cowandchicken schreef:
23-09-2017 16:47
Is het zinvol om pensioenverevening toe te passen als de pensioen opbouw ongeveer €1500,- op jaarbasis verschilt tussen beide partners?
Ons huwelijk heeft 13 jaar geduurd.

Ik weet in deze niet wat wijsheid is.

Heeft hier iemand ervaring mee?
Ik zou het eerlijk gezegd niet doen. Maar dan wel echt vast laten leggen dat je dit beiden niet gaat claimen.
Alle reacties Link kopieren
En waarom zou jij het niet doen Gizzmo?
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
Omdat dit bedrag mij de moeite niet zou zijn.
Als ik zou gaan scheiden, zou ik het liefste helemaal los komen van elkaar, dus vooral ook financieel. In mijn werk nu, zie ik nu een hoop frustratie bij ex partners die hun pensioen moeten afstaan aan exen, daar zou ik dus geen zin in hebben.
Alle reacties Link kopieren
Oké, dat is duidelijk.
Inderdaad goede redenen.
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Ja lijkt me zinvol. Bijvoorbeeld bij overlijden van de ex-partner.

Ik heb er zelf overigens in alle toonaarden vanaf gezien. Aan mijn kant was er ongeveer zestig cent pensioenopbouw, dus dat was ook makkelijk :).
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoel: of je het wel of niet doet, is een andere vraag. Maar zinvol is het ondanks het verschil dus wel.
Alle reacties Link kopieren
Als je er vanaf ziet, vraag dan even bij het pensioenfonds na hoe dit verwoord moet worden in het convenant, staat het er niet duidelijk genoeg naar hun zin, doen ze net of het er niet staat.
Alle reacties Link kopieren
Frankies schreef:
23-09-2017 17:53
Ja lijkt me zinvol. Bijvoorbeeld bij overlijden van de ex-partner.

Ik heb er zelf overigens in alle toonaarden vanaf gezien. Aan mijn kant was er ongeveer zestig cent pensioenopbouw, dus dat was ook makkelijk :).
Verevening gaat over het ouderdomspensioen. Jij bedoelt het bijzonder partnerpensioen. Beiden moet je expliciet vermelden in het convenant anders wordt de wettelijke verdeling gevolgd.
Alle reacties Link kopieren
Hoe royaal is je pensioen? 1500/12 is toch 125 euro per maand. Zou ik alleen laten liggen als je pensioen nu best goed is.

Of moet ik dat bedrag door twee delen?
Mijn ex en ik hebben er vanaf gezien. Hij had geen pensioen en er geen verstand van, en ik heb het convenant geregeld. Gek genoeg kun je niet afzien van nabestaandenpensioen, dus als ik overlijd krijgt hij toch een paar honderd euro per jaar.
Alle reacties Link kopieren
monsterpinguin schreef:
24-09-2017 23:44
Hoe royaal is je pensioen? 1500/12 is toch 125 euro per maand. Zou ik alleen laten liggen als je pensioen nu best goed is.

Of moet ik dat bedrag door twee delen?
Ja dat moet dan nog gedeeld door ons beiden.
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven