Geld & Recht alle pijlers

Kan dit?

25-09-2017 17:12 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Topic mag weg.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-09-2017 10:41
Reden: op verwijderd, maatregelen zijn genomen
98.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als je man werkt dan heeft hij toch een arbeidscontract en dan krijgt hij toch gewoon doorbetaald door zijn baas als hij zich ziek heeft gemeld.
Jeetje, wat rot. Ik zou op zoek gaan naar een advocaat om te kijken wat je mogelijkheden zijn.
Je hebt je al antwoord al gehad? Wat was het dan?
Soms moet de politie de veiligheid waarborgen van anderen. En aangezien ze niet kunnen voorzien bij een vreemd persoon in een psychose wat er gaat gebeuren ( jij ook niet trouwens, hoe weet jij zo zeker dat het niet had kunnen escaleren en dat hij op dat moment geen gevaar was of later had kunnen worden? ) kan dat soms hardhandig gaan als iemand niet vrijwillig mee werkt of luistert.

Een gebroken hand kan zo gebeurt zijn, heb ik bij een stoeipartijtje en een val met keukenkrukje ook wel eens gehad.
Als de politie nu ook al voor dit soort dingen op moet draaien dan gaat er iets heel erg mis.

Vervelend maar hij heeft toch recht op zorg? Ik neem aan dat hij een zorgverzekering heeft die de operatie vergoed?
En als hij werkt is er ziektewet?
anoniem_319861 wijzigde dit bericht op 25-09-2017 17:21
2.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
de situatie was blijkbaar zo dreigend dat ingrijpen gewenst was.
Persoonlijk zou ik me drukker maken over de psychose van je man dan om een gebroken hand omdat
hij de aangegeven bevelen van de politie genegeerd heeft.
Ow dat was snel.
drominique schreef:
25-09-2017 17:20
de situatie was blijkbaar zo dreigend dat ingrijpen gewenst was.
Persoonlijk zou ik me drukker maken over de psychose van je man dan om een gebroken hand omdat
hij de aangegeven bevelen van de politie genegeerd heeft.
En dat.
Iemand een samenvatting...?
Of om Rogita te citeren van iets dat ze gisteren nog schreef:
'Zou TO nog terugkomen of is haar ego gekrenkt?'
Alle reacties Link kopieren
Courage-- schreef:
25-09-2017 17:25
Iemand een samenvatting...?
Niet-Nederlandse man (nog niet ingeburgerd maar heeft wel werkvergunning) komt in een psychose. Volgens TO nooit een gevaar geweest voor zichzelf of de omgeving. De aanwezige politie twijfelde over gevaar voor zichzelf omdat hij aanwijzingen niet opvolgde en heeft hem overmeesterd. Daarbij is mans hand gebroken. Is nu een aantal maanden geleden maar door pijnklachten kan hij nog altijd niet werken. Geen recht op bijstand i.v.m. nog niet ingeburgerd (verhaal van TO - weet ik niet) en TO vraagt zich nu af of de politie dit zomaar kon doen.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Dank Borboletas.
Alle reacties Link kopieren
Die psychose lijkt me inderdaad een groter probleem.
borboletas schreef:
25-09-2017 17:30
Niet-Nederlandse man (nog niet ingeburgerd maar heeft wel werkvergunning) komt in een psychose. Volgens TO nooit een gevaar geweest voor zichzelf of de omgeving. De aanwezige politie twijfelde over gevaar voor zichzelf omdat hij aanwijzingen niet opvolgde en heeft hem overmeesterd. Daarbij is mans hand gebroken. Is nu een aantal maanden geleden maar door pijnklachten kan hij nog altijd niet werken. Geen recht op bijstand i.v.m. nog niet ingeburgerd (verhaal van TO - weet ik niet) en TO vraagt zich nu af of de politie dit zomaar kon doen.
Ik snap dat bijstand verhaal sowieso niet. Als hij ziek thuis is er ziektewet. En hij kan en mag hier alleen komen als er een partner is met inkomen toch?
Dan had hij sowieso geen bijstand gekregen.
Fee-de-Goede schreef:
25-09-2017 17:44
Ik snap dat bijstand verhaal sowieso niet. Als hij ziek thuis is er ziektewet. En hij kan en mag hier alleen komen als er een partner is met inkomen toch?
Dan had hij sowieso geen bijstand gekregen.
Wel in geval van gezinshereniging, maar niet in geval van vluchteling.
Hoe dat zit met een werkvergunning in zulke gevallen weet ik niet.
S-Groot schreef:
25-09-2017 17:37
Die psychose lijkt me inderdaad een groter probleem.
Maar inderdaad.

Is hij daarvoor onder behandeling Rogita?
Fee-de-Goede schreef:
25-09-2017 17:44
Ik snap dat bijstand verhaal sowieso niet. Als hij ziek thuis is er ziektewet. En hij kan en mag hier alleen komen als er een partner is met inkomen toch?
Dan had hij sowieso geen bijstand gekregen.

Ik denk dat hij helemaal geen werk heeft en dat TO bedoelt dat hij op dit moment nergens aangenomen wordt omdat hij fysiek niet kan werken. Wat trouwens helemaal niet zo hoeft te zijn, ik heb ook doorgewerkt met een gebroken pols, al kan ik me ook voorstellen dat niet iedere werkgever staat te springen om een vluchteling die (nu nog) een gebroken hand heeft.
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
25-09-2017 18:10
Ik denk dat hij helemaal geen werk heeft en dat TO bedoelt dat hij op dit moment nergens aangenomen wordt omdat hij fysiek niet kan werken. Wat trouwens helemaal niet zo hoeft te zijn, ik heb ook doorgewerkt met een gebroken pols, al kan ik me ook voorstellen dat niet iedere werkgever staat te springen om een vluchteling die (nu nog) een gebroken hand heeft.

Maar gaat het hier wel om een vluchteling? Het is haar man zegt ze, nog niet ingeburgerd maar wel een werkvergunning. Maar goed, gezien rogitaatje klaar is met dit topic kunnen we er natuurlijk van maken wat we willen, dus vluchteling is ook prima.
S-Groot schreef:
25-09-2017 18:15
Maar gaat het hier wel om een vluchteling? Het is haar man zegt ze, nog niet ingeburgerd maar wel een werkvergunning. Maar goed, gezien rogitaatje klaar is met dit topic kunnen we er natuurlijk van maken wat we willen, dus vluchteling is ook prima.

Nee, je hebt gelijk. Dankzij Google cache ;-D kan ik mezelf corrigeren: TO heeft het over haar man, dat hij uit het buitenland komt, wel een werkvergunning heeft en de inburgering nog niet heeft afgerond.

Eerlijk gezegd vraag ik me af welke schade hij nu precies heeft geleden. Hij kan niet werken, maar als hij helemaal geen werk heeft, is de kans aanwezig dat hij nu ook niet aan het werk was geweest.
Normaliter reageert Rogita wel op haar topics en is ze vrij open. (loepje)
Denk dat dit topic dan ook een foutje is geweest, dat ze eigenlijk niet had willen starten bij nader inzien.
Hoop dat ze de juiste hulp krijgt voor met name man. En dat één van hen beiden iets van werk heeft/houdt.
Sterkte Rogita!
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
25-09-2017 18:19
Nee, je hebt gelijk. Dankzij Google cache ;-D kan ik mezelf corrigeren: TO heeft het over haar man, dat hij uit het buitenland komt, wel een werkvergunning heeft en de inburgering nog niet heeft afgerond.

Eerlijk gezegd vraag ik me af welke schade hij nu precies heeft geleden. Hij kan niet werken, maar als hij helemaal geen werk heeft, is de kans aanwezig dat hij nu ook niet aan het werk was geweest.

Misschien is het wel haar Pakistaanse vriend die zich hier zo graag wilde vestigen en voor wie ze het zo vreselijk sneu vond dat dat niet zomaar even zo gaat en daarom maar met hem getrouwd is, om hem aan een werkvergunning te helpen. Dan is het bijstandsverhaal ook wel weer logisher want dan is het natuurlijk niet zo leuk als zij hem moet onderhouden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven