Geld & Recht alle pijlers

Begrafenis verzekering

25-09-2017 18:38 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonmoeder heeft na de geboorte van mijn man een begrafenis verzekering afgesloten.
Mijn verzekering veranderende en zodoende kwamen we op die van man uit, of deze wel voldoende is wanneer het nodig is. man heeft nergens polis of papieren hiervan en ook nog nooit gezien, weet alleen wel dat deze er is.
We hebben geen contact met schoonouders dus daar kunnen we het niet aan vragen.
Weet iemand een manier om er achter te komen waar de verzekering is afgesloten?
Ja bij de Nederlandse Bank. Er is een register waar alle polissen in staan, daar kunnen ze zoeken.
Ik kreeg na het overlijden van mn ouders ook een oude polis. Die was onvindbaar, dus of afgekocht, of niet meer betaald.
Alle reacties Link kopieren
De Nederlandse bank Die kan toch duidelijkheid geven na het overlijden?
Willen eigenlijk nu al weten waar en hoe.
Alle reacties Link kopieren
Maar als er geen contact is weet je toch ook niet of de verzekering überhaupt nog betaald is en dus wel /niet actief is?

Mijn moeder heeft dat ook voor mij gedaan toen ik geboren werd en volgens mij moest ik het zelf gaan betalen toen ik op mezelf ging wonen of toen ik 21 werd.
Alle reacties Link kopieren
Geen polis uitvaartverzekering gevonden

Kun je de polis van de overledene niet vinden? Of weet je niet of de overledene een levensverzekering heeft afgesloten? Dan kun je bij het Verbond Van Verzekeraars navraag doen. Door een aanvraag in te dienen bekijkt het Verbond of er een polis(sen) op de naam van de overledene staat.

Verzekeraar niet bekend

Het kan ook dat de naam van de verzekeraar je totaal onbekend voorkomt. Een verzekeraar kan bijvoorbeeld failliet zijn gegaan en door een andere verzekeraar zijn overgenomen. In dat geval kun je een overzicht op de website Assukennis bekijken. Daar staat een lijst met oude verzekeraars en de huidige verzekeraars die de polissen hebben overgenomen. Aan de hand van deze lijst kun je de verzekeraar terugvinden en contact opnemen over de polis.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Frietmetmayo schreef:
25-09-2017 18:47
De Nederlandse bank Die kan toch duidelijkheid geven na het overlijden?
Willen eigenlijk nu al weten waar en hoe.
Zij kunnen in dat register kijken of jou man een polis heeft of niet.
Alle reacties Link kopieren
https://www.vanatotzekerheid.nl/zoekpolis/

Hier kan je ook zoeken.
Alle reacties Link kopieren
https://www.google.nl/search?q=hoe+acht ... ent=safari
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Als er een uitvaartverzekering is, kan het ook heel goed zijn dat het verzekerde bedrag totaal niet de uitvaart dekt. Het komt wel vaker voor dat er misschien voor maar €25 verzekerd is.
Staat man nog wel op de polis? Ik kreeg jaren geleden een brief van de uitvaartverzekering dat ik niet meer gratis op de polis van m'n ouders kon staan. Ik moest dus kiezen of ik overgezet wilde worden naar een eigen polis of dat ik bij m'n ouders op de polis wilde blijven staan maar wel iedere maand premie moest betalen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een uitvaartverzekering überhaupt raar. Mijn schoonvader heeft meer dan 50 jaar zo'n verzekering gehad. Leverde €1500 op. Raar.
Alle reacties Link kopieren
Het is sowieso maar de vraag of het slim is om je hiervoor te verzekeren. Vaak is het goedkoper om het gewoon zelf te betalen en te sparen. Maar niet iedereen is gemaakt om te sparen ;-) Inderdaad krijg je vaak minder uitgekeerd dan de begrafenis kost.

Hier meer info mocht je twijfelen https://cashwijzer.nl/als-de-dood-voor- ... erzekering (dit is een oude website geloof ik, tenminste, er is afgelopen tijd niks meer gepubliceerd)
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
25-09-2017 20:11
Ik vind een uitvaartverzekering überhaupt raar. Mijn schoonvader heeft meer dan 50 jaar zo'n verzekering gehad. Leverde €1500 op. Raar.
Hoe langer je 'm hebt hoe onvoordeliger, maar wat als hij in het eerste jaar van de polis was overleden, dan had het zich zeker geloond. En het blijft een verzekering hè. Voor het geval dat. Ik heb een polis die op een gegeven moment was afbetaald.
"Boring conversation anyway"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven