Geld & Recht
alle pijlers
Bank na 1 dag al kapot
dinsdag 3 oktober 2017 08:42
Twee weken geleden hebben we een bank gekregen ontvangen die we hadden besteld en na één dag zakte we al door een pootje heen. We hebben toen contact opgenomen maar degene waar we de bank hadden gekocht was op vakantie. Wel heeft ie een man (jongen) gestuurd om het op te lossen. Die wilde doodleuk een nieuw gat maken in onze bank om de poot ergens anders te plaatsen. Waar we natuurlijk niet mee akkoord gaan, die poten zitten allemaal op 1 lijn en dan is het raar als eentje daarvan afwijkt.
Direct weer contact opgenomen,maar de eigenaar is nog steeds op vakantie en het is een eenmanszaak, dus het schiet niet echt op.
Omdat het nog maar net was bezorgd had ik de bank nog niet betaalt. En nadat we erdoor zakten heb ik ook besloten om hier nog even mee te wachten tot ze met een goede oplossing komen. Sta ik hiermee in mijn recht of niet? Mijn ervaring is namelijk dat men veel harder voor je loopt als je als je nog financiële druk kunt zetten. Dus ik ben bang als ik betaal dat er dan opeens helemaal niks meer mogelijk is of dat het probleem niet goed wordt opgelost.
Ik vroeg me af wat mijn rechten en plichten in deze zijn...
Direct weer contact opgenomen,maar de eigenaar is nog steeds op vakantie en het is een eenmanszaak, dus het schiet niet echt op.
Omdat het nog maar net was bezorgd had ik de bank nog niet betaalt. En nadat we erdoor zakten heb ik ook besloten om hier nog even mee te wachten tot ze met een goede oplossing komen. Sta ik hiermee in mijn recht of niet? Mijn ervaring is namelijk dat men veel harder voor je loopt als je als je nog financiële druk kunt zetten. Dus ik ben bang als ik betaal dat er dan opeens helemaal niks meer mogelijk is of dat het probleem niet goed wordt opgelost.
Ik vroeg me af wat mijn rechten en plichten in deze zijn...
anoniem_228919 wijzigde dit bericht op 03-10-2017 09:11
1.72% gewijzigd
dinsdag 3 oktober 2017 08:51
Nee hoor, volgens het consumentenrecht moet je ze minimaal 2 x de kans geven op herstel .MinkeDeWit schreef: ↑03-10-2017 08:48Als hij na een dag stuk is heb je recht op een nieuwe bank. Zeker niet betalen tot het is opgelost.
dinsdag 3 oktober 2017 08:53
Maar dan nog: zeker niet betalen tot het naar jullie tevredenheid is opgelost. Laat ze maar met een betere oplossing komen dan de poot ergens anders te plaatsen. Dat slaat nergens op.gizzmo-returns schreef: ↑03-10-2017 08:51Nee hoor, volgens het consumentenrecht moet je ze minimaal 2 x de kans geven op herstel .
Hoe duur is de bank (gewoon uit nieuwsgierigheid)?
dinsdag 3 oktober 2017 08:53
Dat kan, maar ik zou niet betalen tot die tijd. En alles even via mail bevestigen.gizzmo-returns schreef: ↑03-10-2017 08:51Nee hoor, volgens het consumentenrecht moet je ze minimaal 2 x de kans geven op herstel .
dinsdag 3 oktober 2017 09:09
dinsdag 3 oktober 2017 09:10
Het is een nieuwe bank, gekocht bij een winkel. Ik heb een bon gekregen bij het afleveren, met het bedrag erop wat betaalt moest worden. Dit wilde ik in het weekend gaan betalen, maar voor het weekend zijn we er dus al doorheen gezakt. Gelijk een berichtje gestuurd en ze gaan het oplossen, maar de persoon die dit normaal doet is op vakantie. En de persoon die nu is langsgeweest wil het oplossen op een manier waar wij niet mee akkoord gaan.
dinsdag 3 oktober 2017 09:12
dinsdag 3 oktober 2017 09:17
Ik zou nu nog even niet betalen, Sowieso heb je meestal een termijn waarin zo'n factuur betaald dient te worden.
Vind wel bijzonder dat je niks hebt moeten betalen nog. Gehele bedrag of een hele flinke aanbetaling is meestal wel gewenst voor levering.
Check of je van de koop af kunt.
En anders zou ik vragen wanneer de eigenaar van bedrijf terug is. Neem aan dat zijn werknemer dat wel weet.
Mailen dat je tot dan zeker niet betaald en waarom. Ook melden op de mail dat de voorgestelde reparatie natuurlijk niet gaat gebeuren en waarom.
Als de bank niet gerepareerd kan worden omdat de poot niet op zelfde plek terug te plaatsen is dan mag je een nieuwe bank eisen.
Als de eigenaar wel de bank zo kan repareren dat de poot goed en stevig op zelfde plek geplaatst kan worden, dan mag hij dat eerst doen.
Ik zou wel proberen te bedwingen dat als er meer kapot gaat .. andere poten, frame of stof op kort termijn je gewoon die bank mag retourneren en een ander mag of geld terug.
Poten die afbreken naar een dag en dag een figuur die de poot ergens anders wil plaatsen klinkt niet echt als een jofel bedrijf.
Vind wel bijzonder dat je niks hebt moeten betalen nog. Gehele bedrag of een hele flinke aanbetaling is meestal wel gewenst voor levering.
Check of je van de koop af kunt.
En anders zou ik vragen wanneer de eigenaar van bedrijf terug is. Neem aan dat zijn werknemer dat wel weet.
Mailen dat je tot dan zeker niet betaald en waarom. Ook melden op de mail dat de voorgestelde reparatie natuurlijk niet gaat gebeuren en waarom.
Als de bank niet gerepareerd kan worden omdat de poot niet op zelfde plek terug te plaatsen is dan mag je een nieuwe bank eisen.
Als de eigenaar wel de bank zo kan repareren dat de poot goed en stevig op zelfde plek geplaatst kan worden, dan mag hij dat eerst doen.
Ik zou wel proberen te bedwingen dat als er meer kapot gaat .. andere poten, frame of stof op kort termijn je gewoon die bank mag retourneren en een ander mag of geld terug.
Poten die afbreken naar een dag en dag een figuur die de poot ergens anders wil plaatsen klinkt niet echt als een jofel bedrijf.
anoniem_319861 wijzigde dit bericht op 03-10-2017 09:21
2.19% gewijzigd
dinsdag 3 oktober 2017 09:20
Je kan als dat van toepassing is ( en dat is maar de vraag) dus prima niet betalen nog. Dan mogen ze de bank komen halen en klaar.
To, heb je rechtsbijstand? Bel die anders even. Of zoek even op Radar.nl naar preciese voorwaarden om de koop van meubels te kunnen annuleren/ af te zien van de koop.
dinsdag 3 oktober 2017 09:20
Wij hebben ook pech met onze bank. Ging al kapot binnen een maand. Toen stuurde het bedrijf een reparateur langs, die het thuis kon repareren.
Zes maanden later was er weer iets kapot, weer de reparateur. Deze keer kon hij het niet in huis maken, dus ze hebben de bank meegenomen ter reparatie. We hebben zelfs een leenbank gekregen. Helaas is dat een spuuglelijk, versleten, zwart skaileren ding, dus ik hoop dat onze eigen bank snel terug komt!!
Zes maanden later was er weer iets kapot, weer de reparateur. Deze keer kon hij het niet in huis maken, dus ze hebben de bank meegenomen ter reparatie. We hebben zelfs een leenbank gekregen. Helaas is dat een spuuglelijk, versleten, zwart skaileren ding, dus ik hoop dat onze eigen bank snel terug komt!!
dinsdag 3 oktober 2017 09:20
Inderdaad een hoop geld voor iets wat meteen kapot is.Bumba1985 schreef: ↑03-10-2017 09:09@pamelacourson: €1.100. Niet de duurste bank van de wereld dus, maar voor ons was het toch een hoop geld. Ik baal echt als een stekker. Verder ben ik superblij met de bank, maar ergens durf ik er nu amper meer op te gaan zitten uit angst dat ie straks weer onderuit zakt met de nieuwe pootjes
dinsdag 3 oktober 2017 09:28
Opzich wil ik de bank wel houden (het model en de kleur vind ik echt geweldig!) Alleen niet gerepareerd op de manier waarop die 'chappie' die het vorige week wilde repareren dat wilde doen. Als ze hem op een andere manier stevig kunnen repareren of een andere oplossing hebben dan is het voor mij geen probleem om deze bank te houden. Want qua kleur en grootte en alles past ie perfect in onze woonkamer en het gedeelte dat niet kapot is zit ook echt heerlijk. Dus ik baal enorm van de gang van zaken. Als ik niet zo blij was met de bank dan had ik idd allang gezegd dat ze hem terug op mogen komen halen.
dinsdag 3 oktober 2017 09:29
Ik gok.... Seats ands Sofas...Lady_Vintage schreef: ↑03-10-2017 08:48Bij wat voor sjappie heb je de bank gekocht dat dit zo raar loopt? Weet je wanneer de eigenaar terug is van vakantie?
Ik zou ook niet betalen totdat ze een oplossing hebben gegeven. Of het nou mag of niet.
Oh ik lees een eenmanszaak. Dan is het een exmedewerker van Seats and Sofas.
dinsdag 3 oktober 2017 09:34
dinsdag 3 oktober 2017 18:10
Wat een ruk oplossing van die jongen zeg, dat kan echt niet.
Laat ze de bank omruilen voor een andere bank. En anders terugsturen en ergens anders een andere bank kopen. Vooral niet betalen totdat het is opgelost. Als de kwaliteit zo ruk is dat je gelijk door de poot zakt moet je je misschien zowieso afvragen of je hun bank nog wel wil.
Laat ze de bank omruilen voor een andere bank. En anders terugsturen en ergens anders een andere bank kopen. Vooral niet betalen totdat het is opgelost. Als de kwaliteit zo ruk is dat je gelijk door de poot zakt moet je je misschien zowieso afvragen of je hun bank nog wel wil.
woensdag 4 oktober 2017 14:16
Ik heb gelukkig eindelijk contact gehad met de eigenaar van de zaak waar ik de bank heb gekocht. Hij vond die oplossing van de monteur die was langsgeweest ook een but-oplossing. We wachten nu dus tot hij volgende week woensdag terugkomt van zijn vakantie en dan gaan we het oplossen. Duurt wel enorm lang, maarja, liever goed opgelost dan half opgelost.
woensdag 4 oktober 2017 19:00
Mooi zo! Succes en komt goed. (En je staat zowieso in je recht).Bumba1985 schreef: ↑04-10-2017 14:16Ik heb gelukkig eindelijk contact gehad met de eigenaar van de zaak waar ik de bank heb gekocht. Hij vond die oplossing van de monteur die was langsgeweest ook een but-oplossing. We wachten nu dus tot hij volgende week woensdag terugkomt van zijn vakantie en dan gaan we het oplossen. Duurt wel enorm lang, maarja, liever goed opgelost dan half opgelost.