Geld & Recht alle pijlers

Bank na 1 dag al kapot

03-10-2017 08:42 52 berichten
Twee weken geleden hebben we een bank gekregen ontvangen die we hadden besteld en na één dag zakte we al door een pootje heen. We hebben toen contact opgenomen maar degene waar we de bank hadden gekocht was op vakantie. Wel heeft ie een man (jongen) gestuurd om het op te lossen. Die wilde doodleuk een nieuw gat maken in onze bank om de poot ergens anders te plaatsen. Waar we natuurlijk niet mee akkoord gaan, die poten zitten allemaal op 1 lijn en dan is het raar als eentje daarvan afwijkt.

Direct weer contact opgenomen,maar de eigenaar is nog steeds op vakantie en het is een eenmanszaak, dus het schiet niet echt op.

Omdat het nog maar net was bezorgd had ik de bank nog niet betaalt. En nadat we erdoor zakten heb ik ook besloten om hier nog even mee te wachten tot ze met een goede oplossing komen. Sta ik hiermee in mijn recht of niet? Mijn ervaring is namelijk dat men veel harder voor je loopt als je als je nog financiële druk kunt zetten. Dus ik ben bang als ik betaal dat er dan opeens helemaal niks meer mogelijk is of dat het probleem niet goed wordt opgelost.

Ik vroeg me af wat mijn rechten en plichten in deze zijn...
anoniem_228919 wijzigde dit bericht op 03-10-2017 09:11
1.72% gewijzigd
Als hij na een dag stuk is heb je recht op een nieuwe bank. Zeker niet betalen tot het is opgelost.
Bij wat voor sjappie heb je de bank gekocht dat dit zo raar loopt? Weet je wanneer de eigenaar terug is van vakantie?

Ik zou ook niet betalen totdat ze een oplossing hebben gegeven. Of het nou mag of niet.
MinkeDeWit schreef:
03-10-2017 08:48
Als hij na een dag stuk is heb je recht op een nieuwe bank. Zeker niet betalen tot het is opgelost.
Nee hoor, volgens het consumentenrecht moet je ze minimaal 2 x de kans geven op herstel .
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
03-10-2017 08:51
Nee hoor, volgens het consumentenrecht moet je ze minimaal 2 x de kans geven op herstel .
Maar dan nog: zeker niet betalen tot het naar jullie tevredenheid is opgelost. Laat ze maar met een betere oplossing komen dan de poot ergens anders te plaatsen. Dat slaat nergens op.
Hoe duur is de bank (gewoon uit nieuwsgierigheid)?
gizzmo-returns schreef:
03-10-2017 08:51
Nee hoor, volgens het consumentenrecht moet je ze minimaal 2 x de kans geven op herstel .
Dat kan, maar ik zou niet betalen tot die tijd. En alles even via mail bevestigen.
Heb je een bon van aanschaf?
Ik begrijp uit je bericht niet wat je hebt gekocht en waar?
Winkel? Nieuw of tweedehands? Met of zonder bon? Welke afspraken heb je met deze mensen gemaakt? Hoe heb je contact met ze gehad? Hoe kwam je bij die zaak terecht?
@pamelacourson: €1.100. Niet de duurste bank van de wereld dus, maar voor ons was het toch een hoop geld. Ik baal echt als een stekker. Verder ben ik superblij met de bank, maar ergens durf ik er nu amper meer op te gaan zitten uit angst dat ie straks weer onderuit zakt met de nieuwe pootjes
sinnombre schreef:
03-10-2017 09:03
Heb je een bon van aanschaf?
Ik begrijp uit je bericht niet wat je hebt gekocht en waar?
Winkel? Nieuw of tweedehands? Met of zonder bon? Welke afspraken heb je met deze mensen gemaakt? Hoe heb je contact met ze gehad? Hoe kwam je bij die zaak terecht?

Het is een nieuwe bank, gekocht bij een winkel. Ik heb een bon gekregen bij het afleveren, met het bedrag erop wat betaalt moest worden. Dit wilde ik in het weekend gaan betalen, maar voor het weekend zijn we er dus al doorheen gezakt. Gelijk een berichtje gestuurd en ze gaan het oplossen, maar de persoon die dit normaal doet is op vakantie. En de persoon die nu is langsgeweest wil het oplossen op een manier waar wij niet mee akkoord gaan.
Alle reacties Link kopieren
Niet betalen is eigenlijk geen optie, dat mag namelijk gewoon niet. Je mag 'm wel terug sturen natuurlijk of om laten ruilen. Heb je wel met mail, aangetekend of wat aangegeven dat je van de koop afziet? Dat moet binnen de wettelijke termijn namelijk.
Ik zou nu nog even niet betalen, Sowieso heb je meestal een termijn waarin zo'n factuur betaald dient te worden.

Vind wel bijzonder dat je niks hebt moeten betalen nog. Gehele bedrag of een hele flinke aanbetaling is meestal wel gewenst voor levering.
Check of je van de koop af kunt.

En anders zou ik vragen wanneer de eigenaar van bedrijf terug is. Neem aan dat zijn werknemer dat wel weet.
Mailen dat je tot dan zeker niet betaald en waarom. Ook melden op de mail dat de voorgestelde reparatie natuurlijk niet gaat gebeuren en waarom.

Als de bank niet gerepareerd kan worden omdat de poot niet op zelfde plek terug te plaatsen is dan mag je een nieuwe bank eisen.

Als de eigenaar wel de bank zo kan repareren dat de poot goed en stevig op zelfde plek geplaatst kan worden, dan mag hij dat eerst doen.

Ik zou wel proberen te bedwingen dat als er meer kapot gaat .. andere poten, frame of stof op kort termijn je gewoon die bank mag retourneren en een ander mag of geld terug.
Poten die afbreken naar een dag en dag een figuur die de poot ergens anders wil plaatsen klinkt niet echt als een jofel bedrijf.
anoniem_319861 wijzigde dit bericht op 03-10-2017 09:21
2.19% gewijzigd
nina1966 schreef:
03-10-2017 09:12
Niet betalen is eigenlijk geen optie, dat mag namelijk gewoon niet. Je mag 'm wel terug sturen natuurlijk of om laten ruilen. Heb je wel met mail, aangetekend of wat aangegeven dat je van de koop afziet? Dat moet binnen de wettelijke termijn namelijk.
Je kan als dat van toepassing is ( en dat is maar de vraag) dus prima niet betalen nog. Dan mogen ze de bank komen halen en klaar.

To, heb je rechtsbijstand? Bel die anders even. Of zoek even op Radar.nl naar preciese voorwaarden om de koop van meubels te kunnen annuleren/ af te zien van de koop.
Wij hebben ook pech met onze bank. Ging al kapot binnen een maand. Toen stuurde het bedrijf een reparateur langs, die het thuis kon repareren.
Zes maanden later was er weer iets kapot, weer de reparateur. Deze keer kon hij het niet in huis maken, dus ze hebben de bank meegenomen ter reparatie. We hebben zelfs een leenbank gekregen. Helaas is dat een spuuglelijk, versleten, zwart skaileren ding, dus ik hoop dat onze eigen bank snel terug komt!!
Alle reacties Link kopieren
Bumba1985 schreef:
03-10-2017 09:09
@pamelacourson: €1.100. Niet de duurste bank van de wereld dus, maar voor ons was het toch een hoop geld. Ik baal echt als een stekker. Verder ben ik superblij met de bank, maar ergens durf ik er nu amper meer op te gaan zitten uit angst dat ie straks weer onderuit zakt met de nieuwe pootjes
Inderdaad een hoop geld voor iets wat meteen kapot is.
1100 vind ik anders behoorlijk duur voor een bank 😁😁.

Wij hebben al ruim 6 jaar een ikea bank van 250 euro en die is nog helemaal prima.

Ik zou eerst ook nog niet betalen, eerst maar eens een goede oplossing
Opzich wil ik de bank wel houden (het model en de kleur vind ik echt geweldig!) Alleen niet gerepareerd op de manier waarop die 'chappie' die het vorige week wilde repareren dat wilde doen. Als ze hem op een andere manier stevig kunnen repareren of een andere oplossing hebben dan is het voor mij geen probleem om deze bank te houden. Want qua kleur en grootte en alles past ie perfect in onze woonkamer en het gedeelte dat niet kapot is zit ook echt heerlijk. Dus ik baal enorm van de gang van zaken. Als ik niet zo blij was met de bank dan had ik idd allang gezegd dat ze hem terug op mogen komen halen.
Lady_Vintage schreef:
03-10-2017 08:48
Bij wat voor sjappie heb je de bank gekocht dat dit zo raar loopt? Weet je wanneer de eigenaar terug is van vakantie?

Ik zou ook niet betalen totdat ze een oplossing hebben gegeven. Of het nou mag of niet.
Ik gok.... Seats ands Sofas...

Oh ik lees een eenmanszaak. Dan is het een exmedewerker van Seats and Sofas.
We hebben trouwens helaas geen rechtsbijstandverzekering.Moeten we echt eens gaan regelen eigenlijk
Dan gewoon effe nog niet betalen, vraag wanneer eigenaar terug is.
En het hem wel alvast melden op mail.
En eisen dat de poot op de juiste plek goed en mooi word gerepareerd, lukt dat niet... nieuwe bank.
Ik zou nog niks betalen en even wachten totdat de eigenaar terug is van vakantie. Ook al is de bank niet duur het is niet normaal dat je er zo snel al doorheen zakt. Ik denk dat ik een nieuwe zou eisen. Ik ben bang dat wanneer ze hem gaan repareren het een zwak punt blijft.
Nog niks betalen en alles via de mail communiceren, dan heb je het zwart op wit.
Alle reacties Link kopieren
Wat een ruk oplossing van die jongen zeg, dat kan echt niet.
Laat ze de bank omruilen voor een andere bank. En anders terugsturen en ergens anders een andere bank kopen. Vooral niet betalen totdat het is opgelost. Als de kwaliteit zo ruk is dat je gelijk door de poot zakt moet je je misschien zowieso afvragen of je hun bank nog wel wil.
Ik heb gelukkig eindelijk contact gehad met de eigenaar van de zaak waar ik de bank heb gekocht. Hij vond die oplossing van de monteur die was langsgeweest ook een but-oplossing. We wachten nu dus tot hij volgende week woensdag terugkomt van zijn vakantie en dan gaan we het oplossen. Duurt wel enorm lang, maarja, liever goed opgelost dan half opgelost.
Alle reacties Link kopieren
Bumba1985 schreef:
04-10-2017 14:16
Ik heb gelukkig eindelijk contact gehad met de eigenaar van de zaak waar ik de bank heb gekocht. Hij vond die oplossing van de monteur die was langsgeweest ook een but-oplossing. We wachten nu dus tot hij volgende week woensdag terugkomt van zijn vakantie en dan gaan we het oplossen. Duurt wel enorm lang, maarja, liever goed opgelost dan half opgelost.
Mooi zo! Succes en komt goed. (En je staat zowieso in je recht).
Grr, vandaag zou hij dus terug zijn vanvakantie, en dus wéér niks gehoord. Ik ben inmiddels echt pissed off. Ben zó blij dat ik nog niet heb betaald. Ik wacht nog een paar weekjes maar als dit niet wordt opgelost gaat ie echt aan de schandpaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven