Geld & Recht alle pijlers

scheiding, alimentatie, hypotheek, advies gevraagd

12-10-2017 19:18 139 berichten
Ivm privacy verwijderd
anoniem_352228 wijzigde dit bericht op 26-11-2017 08:28
99.15% gewijzigd
Maar als draagkracht gelijk is en jij groter percentage van de tijd voor de kinderen zorgt moet hij toch gewoon alimentatie betalen?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij klopt de helft niet van je verhaal, financieel gezien dan.
Op basis van je verhaal adviseer ik je een goede advocaat te nemen die precies weet hoe e.e.a. zit.
Veel sterkte toegewenst.
Welke helft klopt er niet? ;)

En ja hij gaat kinderalimentatie betalen.
-
anoniem_352228 wijzigde dit bericht op 11-02-2018 00:15
0.00% gewijzigd
ik neem aan dat er co-ouderschap is? Dan kan je toch meer gaan werken?
Heb je al goed gekeken hoe je totaalinkomen (netto) eruit gaat zien met kindgebonden budget en KA?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij kraamt die mediator helemaal niet zo'n onzin uit hoor. Huren in particuliere sector is duur, en (ik heb hier niet heel veel ervaring mee) bij aankoop van een woning zijn ze strenger dan bij uitkoop. Heb van een vriendin hetzelfde wel eens gehoord. Zij kon haar ex uitkopen en heeft nu een hypotheek die ze bij aankoop van iets nieuws nooit zou kunnen krijgen. En ze kan het makkelijk betalen in haar eentje.

Zonder cijfers is het natuurlijk lastig om met je mee te denken. Maar zou zo maar kunnen dat blijven zitten waar je zit het goedkoopste is. Bij verhuizen heb je ook verkoopkosten, verhuizen, nieuwe huis inrichten etc etc. En als je koopt ook nog eens alle kosten mbt taxatie, notaris en de rest.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Dat neem je verkeerd aan. Er is een minimale omgangsregeling
Alle reacties Link kopieren
Wickedwoman schreef:
12-10-2017 19:40
Mijn ex werd nogal giftig van het idee dat ik een advocaat zou nemen en begint dan lelijke dingen te roepen. Zoals.. Ik ga dan co ouderschap eisen en dan krijg je geen cent van me..

En als het nodig is een advocaat te nemen zal ik dat ook wel doen maar van alle kanten wordt mij toegeroepen dat mediation beter is dan een vechtscheiding
Advies inwinnen bij een advocaat betekent niet dat je gelijk voor een vechtscheiding kiest. En als je bijna-ex gaat dreigen om te voorkomen dat jij iets doet, dan zou ik bijna zeker weten dat het wel beter is om het wel te doen. Blijkbaar weet hij iets dat jij ook niet weet. En laat hem lekker co-ouderschap eisen. Het zijn ook zijn kinderen! Zo kun jij zelf zorgen voor een betere financiële basis zorgen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ex en ik hadden een advocaat die ook mediator was. Iedereen kan zich mediator noemen, adviseert hij/zij echt goed?
Before you assume, there is this thing called asking.
Alle reacties Link kopieren
Wickedwoman schreef:
12-10-2017 19:45
Dat neem je verkeerd aan. Er is een minimale omgangsregeling
Waarom is die minimaal? En hoe is de verdeling dan?
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
-
anoniem_352228 wijzigde dit bericht op 26-11-2017 08:30
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bottom line komt het verhaal erop neer dat je het huis alleen met allerlei kunst- en vliegwerk op je naam kunt krijgen.
Ik snap dat je die veilige haven voor je kinderen wilt behouden, maar ik vraag me af of je dat wel voldoende realistisch bekijkt.
Onderhandse leningen, al je spaargeld en als er maar iets tegen zit of er komt onverwacht onderhoud dan kun je dat niet dragen. Het is nog niet eens zo ver en je hebt er nu al dikke stress van
Ik zou door de hele zure appel bijten en daar niet blijven wonen, hoe ik ook kan begrijpen dat je dat wilt.
Alle reacties Link kopieren
Wickedwoman schreef:
12-10-2017 19:37
Welke helft klopt er niet? ;)

En ja hij gaat kinderalimentatie betalen.
Dan draag jij niet alle kosten voor de kinderen zoals in je OP staat.
Alle reacties Link kopieren
Als de kinderen meer bij jou zijn dan bij ex zal hij daardoor meer alimentatie betalen. Ik proef een beetje wantrouwen tov de mediator. Wie heeft deze mediator uitgezocht? Ex van een vriendin kwam ook met een mediator aanzetten. Deze bleek wel behoorlijk partij te kiezen voor haar ex. Zij heeft toen alsnog een advocaat ingeschakeld die voor haar belangen ging.
Alle reacties Link kopieren
Waarom gaat de omgang minimaal zijn?
Nee ik draag idd niet alle kosten maar wordt wel geacht met zijn bijdrage al hun kosten te betalen.
Alle reacties Link kopieren
Wickedwoman schreef:
12-10-2017 19:53
Hightower dat deel klopt denk ik ook wel. Ik kan alleen niet zowel de uitkoop van ex, mediationkosten, verlaging van de hypotheek en helft vn de inboedel overnemen of vervangen bekostigen van mijn spaargeld. Ik heb een flink gat te financieren en weet niet hoe. Mijn ouders zullen niet happig zijn bijv. mij 10.000 euro te lenen wat mijn blowende lamlul van een ex dan in zijn handjes krijgt. Buiten het feit nog of dat verstandig is dat ik dan financieel niet weet of ik er nog bovenop ga komen.
Het hoeft ook niet allemaal tegelijkertijd he.

Uitkoop ex plus hypotheek: daar heb jij nu geld voor.
De helft van inboedel moet je slim gaan verdelen. Een wasmachine is nodig, een droger niet. Dus jij houdt de wasmachine, ex krijgt de droger.
Een bankstel bestaat uit twee banken. Elk een deel. Jij kan makkelijk (tijdelijk) zitten op 1 bank met de kids.
Tv kun je kijken op de laptop, dus tv kan de deur uit, jij houdt de laptop. (Heb je meteen ook internet)
Eettafel kun je tijdelijk zonder, keukenspullen kun je ook makkelijk verdelen.

Bekijk dus wat je echt nodig hebt, dat hou jij. De rest vul je later aan als je gespaard hebt.


Qua financiën: kinderopvang gaat minder kosten want er valt een inkomen weg.
Je krijgt ws kindgebonden budget.

Sterkte meis. Ik weet er alles van helaas.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je moet gaan kijken of je een goedkopere woning kan kopen, als je niet particulier kan huren.
Natuurlijk is dat niet ideaal, maar de kinderen verliezen hoe dan ook hun normale thuisbasis. Want een huis in een omhulsel, thuis is wat er in zit.

Ga naar een financiële situatie die voor jou behapbaar is, dat scheelt veel stress.
patchouli_ wijzigde dit bericht op 12-10-2017 20:10
14.72% gewijzigd
Kan je een huurder in huis nemen? Om zo de woonlasten te beperken?
Alle reacties Link kopieren
Wickedwoman schreef:
12-10-2017 20:07
Nee ik draag idd niet alle kosten maar wordt wel geacht met zijn bijdrage al hun kosten te betalen.
Dit zie je verkeerd. Kinderalimentatie draagt bij aan de kosten van jullie kinderen. Het is niet kostendekkend. Jij moet ook betalen voor julliie kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet zo goed hoe jullie bij een inkomensverschil waarin hij een hoger inkomen heeft toch uitkomen op dezelfde draagkracht. Waar zit dat in?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Als je het idee hebt dat het niet klopt wat deze mediator verteld zou ik alsnog advies inwinnen bij een financieel adviseur of een advocaat. Verteld die persoon jou het zelfde dan hoeft je ex nooit te weten te komen dat je advies hebt gevraagd.

Blijkt daar dat het niet klopt wat je mediator verteld dan kan je overwegen om alsnog via een advocaat te eisen waar je recht op hebt. Dan is je ex maar boos. Je moet gewoon krijgen waar je recht op hebt. Dat is niet alleen in jouw belang maar ook in belang van de kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Het is een warrig verhaal vind ik. Win advies in bij een advocaat en bekijk wat daaruit komt. Dat je advies inwint hoef je natuurlijk niet meteen te delen met je ex. Bekijk eerst wat de advocaat zegt en bepaal dan wat te doen. Zegt de advocaat wat de mediator zegt dan is dat duidelijk, dan kun je verder. Zegt de advocaat iets anders bekijk dan wat te doen. Ga iig niet zomaar af op wat de mediator zegt, die heeft niet perse altijd jouw belang voor ogen. En ga ook niet af op juridische adviezen op een forum, we kennen niet je situatie en iedereen geeft logischerwijs ook zijn persoonlijke mening.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven